מרתון של עצרות: טראמפ וביידן בקרב על כל אלקטור - סרוגים

מרתון של עצרות: טראמפ וביידן בקרב על כל אלקטור

רגע לפני הבחירות בארה"ב, שני המועמדים מסתערים על מדינות המפתח. בעוד שטראמפ מתרוצץ מעצרת לעצרת, ביידן הבין שהוא חייב לרדת לשטח בעצמו ולהילחם על כל אלקטור

author-image
מרתון של עצרות: טראמפ וביידן בקרב על כל אלקטור
  (צילום: שאטרסטוק)

4 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, ולמרות היתרון הברור של ג'ו ביידן בסקרים על דונלד טראמפ – המירוץ לבית הלבן עדיין פתוח מאד. מדינות המפתח עדיין רושמות קרב צמוד ביותר – ושני המועמדים יסתערו בכל הכח על המדינות הללו בסוף השבוע האחרון לפני פתיחת הקלפיות.

הנשיא טראמפ ממשיך באסטרטגיה שהביאה אותו לניצחון בפעם הקודמת, ובימים הקרובים יתרוצץ ממדינת מפתח למדינת מפתח במרתון של עצרות בחירות. זה התחיל כבר אתמול בערב בעצרת בפלורידה, אליה טראמפ הגיע כשהוא מלווה ברעייתו מלאניה – שאף הפתיעה אותו כשנשאה נאום בפני הקהל הנלהב וקראה למתלבטים: "אני מקווה שתאמינו לי שהצבעה לטראמפ היא הצבעה לאמריקה טובה יותר".

שעתיים לאחר מכן טראמפ כבר היה אמור לעשות את דרכו לעצרת נוספת בצפון קרוליינה – ועל הדרך תכנן גם לבקר בבסיסים של הצבא האמריקני ולהיפגש עם החיילים המוצבים בהם. בסופו של דבר, מזג האוויר הסוער הכריח אותו לשנות את תכניותיו ברגע האחרון, וכתוצאה הוא חזר לבית הלבן בוושינגטון ללילה – לא לפני שהבהיר כי יגיע במקום זאת לצפון קרוליינה ביום שני, פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות. הערב, בזמן שאנחנו בישראל נהיה בסעודת השבת, טראמפ יקיים 3 עצרות ב-3 מדינות שונות: מישיגן, וויסקונסין ומינסוטה. במוצאי שבת יהיו עוד שתי עצרות בפנסילבניה, אולי מדינת המפתח החשובה ביותר שצפויה להכריע את הבחירות עם 20 האלקטורים שלה.

עוד באותו נושא

מלאניה הצטרפה לטראמפ בעצרת: "אנחנו לצד ישראל"

 

רק שעתיים וחצי יפרידו בין כל עצרת שתתקיים לזו שאחריה – ובמדינה גדולה כמו ארה"ב, מדובר בלו"ז שאפשרי רק בזכות מטוס ה"אייר פורס וואן". לשם השוואה, נסיעה ברכב מהעצרת הראשונה של טראמפ בדטרויט לעצרת השנייה בגרין ביי הייתה אורכת כ-7.5 שעות, וזה בהנחה שאין פקקים. המאמץ של טראמפ לדחוס כמה שיותר עצרות בימים האחרונים של הקמפיין הוא אינטנסיבי כל כך, עד שהוחלט לקיים את העצרות בשדה התעופה המקומי של כל עיר – כדי שהנשיא יוכל לנאום ומיד לאחר מכן לעלות חזרה על המטוס ולהמריא למדינה הבאה במהירות שיא.

"מדגרת קורונה" מול "דרייב אין"

המטרה העיקרית מאחורי בליץ הנאומים של טראמפ היא לשדר לתומכיו עסקים כרגיל – ולהימנע מהתעסקות בנושא הקורונה. כל העצרות מתקיימות ללא שמירה על מגבלות הריחוק החברתי, הקהל ברובו לא עוטה מסיכות ובטח שלא שומר על מרחק. בארץ כנראה שהיו קוראים לאולמות העצרות "מדגרות קורונה". גם בנאומו טראמפ קורא לקורונה "הנגיף הסיני", טוען כי הרצון של ביידן להתעסק רק במשבר הבריאותי והכלכלי משמש רק להפחדה ומזהיר כי "ניצחון לביידן זה ניצחון לסין וסגר לארה"ב".

ריחוק חברתי ומסכות? לא בעצרות של טראמפ (צילום: אלברט האלים\שאטרסטוק)

מנגד, כל העצרות של ביידן מתקיימות בפורמט "דרייב אין" מצומצם במיוחד, כשהקהל מתבקש להגיע למקום ברכבים ונדרש לעטות מסיכות ולעבור בדיקת קורונה לפני האירוע. בעוד שהעצרות של טראמפ הדגישו את הנשיא בעצמו, ביידן נמנע רוב הקמפיין מקיום עצרות פיזיות והעדיף לערוך אירועים וירטואלים. בשבועות האחרונים הוא אמנם השתתף בעצמו כמה עצרות, אך רובם היו במדינת הבית שלו דלאוור ובפנסילבניה השכנה, בעוד שסגניתו קמאלה האריס, והנשיא לשעבר ברק אובמה קיימו אירועים בעצמם שבהם קראו להצביע לביידן.

מסייעים לביידן בקמפיין. ברק ומישל אובמה יחד עם ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל (צילום: שאטרסטוק)

ביידן הבין שהוא חייב לרדת לשטח

עם זאת, בימים האחרונים נראה כי ביידן ראה את מרתון העצרות של טראמפ והבין שהוא חייב לרדת בעצמו לשטח אם הוא רוצה לחזור לבית הלבן. עד אתמול, הישורת האחרונה של הקמפיין הדמוקרטי הייתה אמורה להסתיים אתמול, כשביידן תכנן לנאום בפלורידה, ובמקביל רעייתו ג'יל תכננה לערוך עצרת במישיגן. אך דקות לפני תחילת העצרת הראשונה של טראמפ, המועמד הדמוקרטי הודיע כי הוא יערוך היום 2 עצרות בעצמו בוויסקונסין ובאיווה – שתיים ממדינות המפתח החשובות במירוץ.

פחות משעה לאחר מכן ביידן הפתיע כשהוסיף עצרת שלישית במינסוטה – למרות שהמדינה נחשבת די בטוחה עבור הדמוקרטים – וכן עצרת נוספת שתתקיים מחר במישיגן ובו ביידן יופיע יחד עם אובמה. כאן נראה כי המטרה היא לוודא שטראמפ הוא לא היחיד שמקיים עצרות במדינות המפתח, ולהימנע מהפסדים צמודים במדינות הללו שעלולים להביא כהונה שנייה לטראמפ. הדמוקרטים קלטו שטראמפ בונה על התמיכה של אנשי מעמד הביניים ממדינות המערב התיכון – והבין שזו תהיה טעות איומה לא להגיע לשם בעצמו בזמן הקריטי הזה.

עוד באותו נושא

טראמפ: "אם תצביעו ביידן לא יהיה יותר יום העצמאות"


3

ביידן אמנם יכול להיות מרוצה מנתוני הסקרים שמצפים שהוא יזכה, אך במקביל זוכר מה קרה ב-2016 ויודע שאי אפשר להישאר שאננים הפעם מהנתונים המעודדים. גם כשהסקרים חוזים ניצחון דמוקרטי בכל המדינות שבהם טראמפ יבקר בסוף השבוע הקרוב, ביידן יודע שטראמפ חייב לזכות בכולם כדי להגיע ל-270 האלקטורים הנדרשים לזכייה – ולכן חייבים להילחם על כל אלקטור עד הרגע האחרון ולא להשאיר את השטח פתוח לרפובליקנים. האם שינוי האסטרטגיה יעזור לו? נדע ברביעי בבוקר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בעה נפטר מטראמפ...
יש תקוה | 30-10-2020 9:13
בעה נפטר מטראמפ הפסיכופאת שהפקיר מאות אלפי אמריקאים למות מקורונה. איש גס רוח, טפש אגואיסט
שמאלן
ינון | 30-10-2020 11:59
שתיי שמאלנים
אמן!!!
אני | 30-10-2020 10:10
מקווה שכשביידן השקול והחכם, שאכפת לו מהבריאות של העם שלו, יזכה, אנשים יתפכחו ויבינו שארהב נשלטה על ידי פסיכופת גזען עם מנת משכל של ילד בן 4.
2
בעזרת ה מי...
קובי | 30-10-2020 10:32
בעזרת ה מי שטוב לעם היהודי ינצח