סקר בחירות בארה"ב: ביידן מוביל במדינות המפתח - סרוגים

סקר בחירות בארה"ב: ביידן מוביל במדינות המפתח

רגע לפני הבחירות בארה"ב, סקר חדש של רשת רויטרס מצא כי ג'ו ביידן מוביל על דונלד טראמפ ב-6 ממדינות המפתח המתנדנדות. במידה והדמוקרטי באמת יזכה בכל המדינות, הוא צפוי להיכנס לבית הלבן עם 334 אלקטורים

סקר בחירות בארה"ב: ביידן מוביל במדינות המפתח
  (צילום: שאטרסטוק)

8 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם הערב (שלישי) מצאה כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מוביל ב-6 ממדינות המפתח על יריבו, הנשיא דונלד טראמפ. מדובר במדינות הנחשבות כ"מתנדנדות" ולא כמעוזות רפובליקנים או דמוקרטים – וכתוצאה המועמדים השקיעו את מירב המאמצים בהם לכל אורך הקמפיין.

על פי הסקר, במדינת וויסקונסין ביידן זוכה ב-53% מקולות הנשאלים לעומת 44% לטראמפ, בפלורידה ביידן קיבל 50% מהקולות לעומת 46% לטראמפ, בפנסילבניה 50% לביידן מול 45% לטראמפ, באריזונה 49% לביידן ו-46% לטראמפ, במישיגן 51% לביידן אל מול 44% לטראמפ ובצפון קרוליינה 49% לביידן לעומת 46% לטראמפ.

עוד באותו נושא

שבוע לבחירות: מעל 60 מיליון כבר הצביעו בארה"ב

בסך הכל, ששת המדינות שנבדקו בסקר מביאות 101 מתוך 538 האלקטורים הניתנים לזוכי המדינות השונות בארה"ב. במידה וביידן באמת יזכה בכל המדינות הללו, הוא צפוי לפי ההערכות לקבל 334 אלקטורים לעומת 204 בלבד לטראמפ.

(עיצוב וגרפיקה: ניסים פרץ)

עיקר תשומת הלב מופנית לפלורידה, שתמיד מהווה לשון מאזניים ונחשבת כמדינה ה"מתנדנדת" הגדולה ביותר עם 29 אלקטורים ניתנים לזוכה במדינה. רק קליפורניה, ניו יורק וטקסס שוות יותר אלקטורים – אך בקליפורניה וניו יורק נוטים להצביע בקביעות לדמוקרטים, בעוד שבטקסס המועמד הרפובליקני זכה במדינה בכל 11 מערכות הבחירות האחרונות.

גם פנסילבניה נחשבת כאחת המדינות החשובות עבור טראמפ וביידן. בארבעת מערכות הבחירות האחרונות, המועמד שזכה ב-20 האלקטורים של פנסילבניה היה זה שזכה בבחירות, ובפעם הקודמת הזכיה המפתיעה של טראמפ בפנסילבניה הייתה זו שהכריעה את מערכת הבחירות והכניסה אותו לבית הלבן. ביידן, שנולד במדינ וגר כיום במדינת דלאוור השכנה, השקיע מאמצים רבים כדי לפנות לתושבי מעמד הביניים במדינה, וגם טראמפ ערך עצרות רבות בפנסילבניה לאורך הקמפיין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עוד יש זמן... למה...
בני | 27-10-2020 3:37
עוד יש זמן... למה למהר...
2
בעה העולם יפרע...
בשורות טובות | 27-10-2020 7:41
בעה העולם יפרע ממנהיג לא אפוי שהפקיר את אזרחיו למות מקורונה.
3
הסקר של רויטרס
חנה לוי | 04-11-2020 8:01
הסקר טעה בכל המדינות למעט אריזונה....