תיעוד מבפנים: ברית מילה בקבר יוסף - סרוגים

תיעוד מבפנים: ברית מילה בקבר יוסף

הכניסה התקיימה לציון יום ההילולה של רחל אימנו, ולצורך עבודות נקיון ואחזקה בקבר. במהלך הלילה התקיימה ברית מילה מצומצמת מרגשת במקום. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הלב כואב לראות את המקום שומם מאז פרוץ הקורונה"

תיעוד מבפנים: ברית מילה בקבר יוסף
  צילום: חדשות סרוגים

 הלילה (חמישי) התקיימה כניסה מצומצמת, תחת מגבלות הקורונה, לקבר יוסף בעיר שכם. בכניסה השתתפו ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, ומח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג.

בימי שגרה, מידי חודש מקיימת מועצה אזורית שומרון בשיתוף עם כוחות צה"ל, כניסות המונים לתפילה בקבר. אך גם הפעם, התקיימה כניסה מצומצמת בלבד, לצורך עבודות אחזקה ונקיון במקום. זוהי הכניסה השניה מאז פרוץ המגפה.

על רקע ציון יום פטירתה של רחל אימנו, התקיימה ברית מילה מרגשת בקבר יוסף בפעם הראשונה מזה למעלה מ-20 שנה. הברית נערכה בנוכחות משפחה גרעינית מצומצת, והבן נקרא בנימין על שם בנה של רחל.

 

כוחות צה"ל רבים איבטחו את המקום ושמרו על ביטחון מלא של המבקרים. הביקור הסתיים לא אירועים חריגים.

"קורא לראש הממשלה ללמוד עוצמה וגבורה מיוסף"

ראש המועצה האזורית שומרון,יוסי דגן, התייחס לכך שלא מקיימים כניסות של המוני מתפללים בצל הקורונה ואמר במהלך הביקור: "כואב הלב לראות ככה את הקבר ללא אלפי המתפללים"

דגן הדגיש כי לאחר משבר קורונה יחזרו כניסות ההמונים לקבר ואמר: "נחזור לכניסות גדולות מיד לאחר משבר הקורונה, וגם נחזיר את הישיבה, דגל ישראל צריך להתנופף פה – אנחנו לא מתכוונים לוותר על המקום הזה".

דגן סיים את דבריו בקריאה לראש הממשלה: "אני קורא לרה"מ ולממשלת ישראל ללמוד גבורה ועוצמה מיוסף ולבנות את כל רחבי ארץ ישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
חגיגה בבית קברות?...
מה???? | 29-10-2020 8:18
חגיגה בבית קברות? מישהו פה ירד מהפסים
אתם השמאלנים...
מורה | 29-10-2020 11:56
אתם השמאלנים לא מיתבישים,בלוויה אתם מביאים די ג'י ומנגנים שירים בבית העלמין כן,וממשיכם להשמיע ולדקלם כאילו הייתם בהופעה בפארק הירקון, תרבות שאפילו הגויים לא עושים זאת,ממציאים ומאשימים,חך תילמד ליבה,
2
ברית מילה בלילה? חחח הזויים.
אבי | 29-10-2020 10:16
אי אפשר להאמין
זו טעות. ברור שביום. הם עם תפילין. אבל..
אחא | 29-10-2020 10:44
אסור לערבים לדעת שהיינו שם ביום. הם מאפשרים לנו לבא רק כמו גנבים בלילה. כואב הלב.
3
ברית בלילה
רחל | 29-10-2020 10:20
במהלך הלילה התקיימה ברית מילה???
4
כופרים גמורים שעורכים...
בושה | 29-10-2020 10:46
כופרים גמורים שעורכים וקס ברית מילה בלילה במתחם קבר. גרועים יותר מערבים
מטורלל לגמרי
משיח | 29-10-2020 12:49
חבורת הזויים
אני מתביש...
נוני | 29-10-2020 11:11
אני מתביש שיש עדיין בערות במגיבים כמוך,גם ליבה לא תעזור לך,אתה אכול שינאה וניבער, בכל הקשור לעם היהודי,רק יהודי יבין זאת,אתה לא יהודי ביכלל,תעשה בירור אצל ההורים לבי יהדותם
5
קבר
שניאור אלעזר | 29-10-2020 11:16
מבחינה הלכתית אם הקבר מכוסה בפרוכת/ מפה יש על לסמוך שאין כאן בעיה של לועג לרש. על פי ההלכה אין להתפלל ולהניח תפילין וכו' ליד קבר ואין היתר בקבר צדיקים פרט מאמירת תהילים וקדיש. אבל אם הקבר רחוק ד' אמות או יש צורת הפתח/מחיצה ובדיעבד מפה אז מותר. אני חושב שהיה להם על מי לסמוך היות והשתתף שם הסבא הרב מרדכי גרוס מבב מגדולי תלמידיו של הפוסק הרב שמואל ווזנר עה