20 שנה לנטישת קבר יוסף "להתעשת ולחזור" - סרוגים

20 שנה לנטישת קבר יוסף "להתעשת ולחזור"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אחד הכשלים החמורים בתולדות מדינת ישראל. בריחה שעלתה בדמים מרובים יש לחזור לאחד המקומות הקדושים והחשובים עבור העם היהודי"

20 שנה לנטישת קבר יוסף "להתעשת ולחזור"
  (באדיבות: מנהלת קבר יוסף)

20 שנה לנטישת קבר יוסף. הכניסה המסורתית לקבר יוסף בתאריך זה, ערב יום הכיפורים, התבטלה בשל מגבלות הקורונה, קובל על כך ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

"הלב נשבר, אחד המקומות הקדושים לעם היהודי שוב ננטש. הפעם בשל מגבלות הקורונה. לפני 20 שנה עשתה ממשלת ישראל מעשה שלא ייעשה, ונטשה באישון לילה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי. קבר יוסף. ואם בכך לא די גם נטשה את הלוחם מדחת יוסוף מתבוסס בדמו. המקום שנקנה עי יעקב ובו נקבר אחד מאבות האומה, ננטש בזמן שאנו ריבונים כאן בארצנו.

רבבות מהעם היהודי מבכים את היום הזה שהוא גם אולי סמל לתבוסתנות שמגלה פעם אחר פעם ממשלת ישראל מאז חזרנו לארצנו. חוסר האמונה במה ששייך לעם היהודי. על המנהיגות ערב יום הכיפורים לבקש סליחה מהעם היהודי גם על הנטישה וגם על חוסר הרצון לחזור".

מדי חודש אנחנו רואים בעיניים כלות כיצד אלפי אנשים רבים ביניהם ומתחננים על הזכות להיות על האוטובוסים שנכנסים לקבר יוסף ולא כולם יכולים להגיע. היום בשל מגבלות הקורונה אפילו המעט הזה לא אפשרי.

הדבר הזה מוכיח עד כמה קבר יוסף יקר לעם היהודי, ומחובת הממשלה לפעול לחזרה למקום שהיה שלנו מאז ומתמיד ולהחזיר את הגאווה הלאומית".

מדי שנה מתקיימת כניסה לקבר יוסף ערב יום הכיפורים בתאריך הנטישה של קבר יוסף. זאת עי מועצה אזורית שומרון בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה ובליווי ובאבטחת חטיבת שומרון. השנה כאמור ובחודשים הקודמים בוטלו הכניסות בשל מגבלות הקורונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו