טראמפ: "לומדים לחיות עם הנגיף", ביידן: "למות איתו" - סרוגים

טראמפ: "לומדים לחיות עם הנגיף", ביידן: "למות איתו"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויריבו ג'ו ביידן מתייצבים לעימות השני והאחרון ביניהם לפני הבחירות. בעקבות העימות הסוער הקודם, הפעם המיקרופון של כל מועמד יושתק כשהשני מדבר

טראמפ: "לומדים לחיות עם הנגיף", ביידן: "למות איתו"
  טראמפ וביידן בעימות הלילה

הישורת האחרונה: 12 ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הנשיא דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן התייצבו הלילה (שישי) בנאשוויל לעימות השני והאחרון בין המועמדים. בניגוד לעימות הכאוטי הקודם, האירוע הפעם היה רגוע בהרבה – אך סיפק לציבור יותר תשובות לשאלות ופחות התחמקויות ומתקפות אחד על השני.

בעקבות ההתפרצויות התכופות של טראמפ לדבריו של ביידן בעימות הקודם, הפעם הוחלט כי המיקרופון של כל מועמד יושתק בזמן נאום הפתיחה של המועמד השני על כל נושא. למרות זאת, כבר בפתח העימות היה נראה כי המועמדים מודאגים ממה שעלול לקרות: בניגוד לעימות הקודם, שבו ביידן קיבל את טראמפ בברכת שלום, הפעם הוא חיכה שניות ארוכות לפני שאמר בשקט "שלום" ליריבו הרפובליקני. גם מנחת העימות, פרשנית NBC News קריסטין וולקר, פתחה את העימות בבקשה מטראמפ וביידן "לא להפריע אחד לשני, שכל אחד מכם ידבר רק בתורו".

עוד באותו נושא

"ליצן" ו"בובה של פוטין": טראמפ וביידן בעימות סוער


3

כצפוי, הנושא המרכזי של העימות היה הטיפול במגפת הקורונה. ביידן עלה לבמה כשהוא עוטה מסיכה, והסיר אותה רק לפני שהתחיל לענות על השאלה הראשונה שלו – שבה נשאל כיצד יוביל את ארה"ב מחוץ למשבר. "אם אבחר, הממשל שלי יעודד את כולם לעטות מסיכות כל הזמן, ונקבע תקנות מסודרות שיאפשרו פתיחת בתי עסק ובתי ספר באופן בטוח" ענה.

בהמשך תקף את הנשיא טראמפ על ניהולו הכושל של המשבר, וטען כי "גם עכשיו אין לו תכנית מסודרת למאבק בקורונה. מעל 220 אלף אמריקנים כבר מתו, ומומחים מעריכים שהמספר הזה יכפיל את עצמו עד סוף השנה.  מי שאחראי לכל כך הרבה מתים – לא צריך להישאר נשיא ארה"ב". כשטראמפ אמר כי "אנחנו לומדים לחיות עם הנגיף", ביידן הגיב ואמר כי "אנחנו לומדים למות איתו".

עוד באותו נושא

טראמפ נטש באמצע ראיון: "מראיינת אכזרית" • צפו


8

מנגד, טראמפ ניסה להדגיש שהמשבר פוקד לא רק את ארה"ב אלא את העולם כולו, וטען כי "הממשל משיב מלחמה מול הקורונה". "זו מגפה עולמית, אתם רואים את ההתפרצות באירופה ובעוד הרבה מקומות" אמר. עוד הצהיר כי "יש לנו כבר חיסון שהולך וקרב, הוא יוכרז בתוך שבועות ספורים ויופץ לציבור". עם זאת, כשהמנחה וולקר שאלה בתגובה הוא יכול להבטיח שהחיסון באמת יהיה מוכן תוך שבועות כפי שטען, טראמפ אמר כי "זו לא הבטחה, אבל זה בטוח יהיה עד סוף השנה. אבל אני עדיין חושב שיש סיכוי טוב שיידרשו עוד כמה שבועות".

ביידן אמר בתגובה להצהרה של טראמפ כי "זה מגיע מאותו אדם שאמר שהמגפה תהיה מאחורינו עד חג הפסחא (המצויין בארה"ב בחודש אפריל – א"ב). אנחנו עומדים להיכנס לחורף אפל, לא יהיה חיסון זמין לרוב הציבור האמריקני לפני אמצע השנה הבאה". עוד תקף את טראמפ על כך שהוא "מסרב לקחת אחריות על משבר הקורונה" – ונענה על ידי הנשיא כי "אני לוקח אחריות מלאה, אך זו לא אשמתי שזה הגיע לכאן – אלא אשמת סין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טראמפ הוא שליחו...
אבוי | 23-10-2020 9:39
טראמפ הוא שליחו השטני של אשמדאי עלי אדמות. הוא הפיץ את הקורונה באמריקה בכוונה זדונית ומרושעת.