"ליצן" ו"בובה של פוטין": טראמפ וביידן בעימות סוער - סרוגים

"ליצן" ו"בובה של פוטין": טראמפ וביידן בעימות סוער

המועמדים בבחירות לנשיאות ניצבו בעימות הראשון שהפך לסוער במיוחד. ביידן כינה את טראמפ "ליצן" ו"בובה של פוטין", טראמפ אמר כי "אין שום דבר חכם איתך". צפו בתיעוד

author-image
"ליצן" ו"בובה של פוטין": טראמפ וביידן בעימות סוער
  (צילומים: רון אדר, מאט סמית'\שאטרסטוק)

חודש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן התייצבו הלילה (רביעי) בקליבלנד לעימות הטלוויזיוני הראשון מתוך שלושה שיערכו ביניהם כחלק מקמפיין הבחירות.

צפו בעימות:

את העימות הנחה שדרן רשת "פוקס ניוז" כריס וולאס, ששאל את המועמדים שאלות בשישה נושאים שונים: ביניהם פועלם של טראמפ וביידן עד כה, בית המשפט העליון – שזכה לתשומת לב רבה בשבוע האחרון בעקבות מותה של השופטת רות ביידר גינסבורג ומינויה של איימי קוני בארט כמועמדת להחלפת, והטיפול בנגיף הקורונה. עוד התמקדו בכלכלה האמריקנית בצל המשבר, במתח הגזעי והמחאות האלימות ברחבי המדינה, ובנושא של הגינות הבחירות.

העימות ייזכר כאחד הסוערים ביותר שנרשמו בהיסטוריה האמריקנית: טראמפ השתלח באגרסיביות בביידן ואפילו במנחה וואלאס שהואשם בחוסר אובייקטיביות, לא נתן לביידן להשלים משפט, והתפרץ לתשובות של יריבו הדמוקרטי. "אולי תשתוק כבר, בנאדם?" צעק ביידן לעבר טראמפ לאחר הפרעות חוזרות ונשנות בשאלה הראשונה של העימות. בהמשך גם טען בפני המנחה שטראמפ "לא רוצה לאפשר לי לענות, כי הוא יודע שאני דובר אמת".

בהמשך ביידן הגיב בסדרת עלבונות משלו, כשקרא לנשיא "ליצן גזען" ו"בובה של פוטין" וכן תיאר את טראמפ כ"נשיא הגרוע ביותר שהיה לארה"ב אי פעם". כשנשאל על הטיפול במגפת הקורונה, ביידן אמר כי "טראמפ נבהל או שהסתכל רק על שוק המניות. הרבה אנשים מתו והרבה עוד ימותו אלא אם כן הוא ינהל את הדברים הרבה יותר חכם, הרבה יותר מהר". "אל תגיד את המילה 'חכם', אין שום דבר חכם איתך, ג'ו" אמר טראמפ בתגובה.

"מדובר בנשיא שקרא לחולי קורונה להזריק חומרי חיטוי לתוך גופם. הציבור יכול לסמוך על המדענים, אבל לא על נשיא כמו טראמפ. הוא לא מסכים עם המדענים שלו. האם ניתן להאמין ולו לרגע במה שהוא אומר לציבור?" אמר ביידן על ההתנהלות של טראמפ מול המשבר הבריאותי. "לנשיא אין תכנית, הוא לא מתכנן שום דבר, הוא נכנס לפאניקה". טראמפ הגיב ש"עשינו את כל מה שצריך, אתה לא היית מצליח. אין לך את זה". ביידן ציין כי טראמפ אפילו לא נוהג לחבוש מסיכה – ובתגובה טראמפ הוציא מסיכה משלו כדי להוכיח שהוא "נושא אחת לכל רגע שאצטרך".

ביידן ניסה למקד את השיח בחשיפת ה"ניו יורק טיימס" על החזרי המס של טראמפ, לפיו הנשיא לא שילם כל מס בעשר מתוך 15 שנים עד 2017. טראמפ סירב להתחייב שיפרסם את הדוחות הכספיים שלו – כפי שביידן וסגניתו קמאלה האריס עשו שעות לפני העימות, ורק אמר כי "שילמתי מס של מליוני דולרים, אתם עוד תראו. בעבר הייתי יזם פרטי ופעלתי כך, אובמה הוא זה שנתן לנו את ההקלות במס".

בניגוד לנהוג בשנים קודמות, העימות נערך בהתאם למגבלות הקורונה: רק 80 צופים ישבו בקהל, וכולם נדרשו לעבור בדיקות קורונה בימים האחרונים כדי לוודא שלא נושאים את הנגיף. בנוסף, שני הצדדים סיכמו כי יוותרו על לחיצת הידיים המסורתית לפני העימות, וגם לא יחליפו אותו ב"לחיצת מרפקים" כדי להימנע מתיעודים מביכים בשידור החי. טראמפ, ביידן ו-וואלאס לא עטו מסיכות בזמן העימות, אך כן שמרו על מרחק אחד מהשני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שידור חי לא עובד
מכאל שפירא | 30-09-2020 4:56
לא עובד
2
ביידן הזקן לא...
אדי | 30-09-2020 8:23
ביידן הזקן לא ניראה טוב הוא ניראה כמו סמרטוט ריצפה מיסכן
3
מאחל לטראמפ הצלחה...
שלי | 30-09-2020 20:10
מאחל לטראמפ הצלחה ולבידן שיפול לפח אשפה