נתניהו: "דוחה את הטענות על השיקולים הפוליטיים" - סרוגים

נתניהו: "דוחה את הטענות על השיקולים הפוליטיים"

בעקבות הביקורת על פתיחת הגנים בערים האדומות, ראש הממשלה הבהיר כי "לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים"

נתניהו: "דוחה את הטענות על השיקולים הפוליטיים"
  (צילום: עומר מירון\לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להקלות בסגר שנכנסו לתוקף הבוקר (ראשון), זאת בצל הביקורת סביב פתיחת מוסדות הלימוד החרדים בניגוד להנחיות, וכן פתיחת הגנים בערים האדומות למרות התנגדות משרד הבריאות. בדבריו טען כי לא היו שיקולים פוליטיים במתווה היציאה מהסגר.

"אנחנו יוצאים הפעם מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות, כולל לגבי הערים האדומות" הבהיר נתניהו בדבריו. "בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך".

לטענתו, "ההחלטות שקיבלנו על הסגר, על יציאה האיטית ומדורגת, הן החלטות לא פשוטות, אבל אלה החלטות אחראיות, וכך עלינו להמשיך לנהוג. אני מצפה מכולם לעמוד יחד, מאחורי ההחלטות שקיבלנו, ומאחורי ההחלטות שעוד נקבל".

עוד באותו נושא

נתניהו: "מבקש ממנהיגי החרדים לגלות אחריות"


25

עוד הבהיר כי "בערים האדומות נשמור על כתר, עד שגם הן תורדנה את נתוני התחלואה והערים הללו יהפכו לירוקות. אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן. אני מבקש מכם כולכם מלאו אחר ההנחיות, הן מצילות חיים, ויחד נוכל להסיר את הסגר ולהפוך גם אתכם כולכם לתושבי ערים ירוקות".

"אני אכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה. ביקשתי משר האוצר לגבש תכנית סיוע נוספת לעובדים ולעסקים שנשארים בסגר בערים האדומות. אני מברך על העבודה המהירה בגיבוש המתווה" סיכם. "המטרה שלנו ברורה: לא להשאיר אף אחד מאחור".

עוד ציין כי "אתמול התבשרנו בצער רב על מותם של שני אחים לבית משפחת בוזגלו, שמעון וימין, לאחר שחלו במחלת הקורונה. הם נפטרו חדר ליד חדר בהפרש של פחות משעה. זהו עוד מקרה מזעזע שמראה עד כמה המחלה הזאת קשה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת בוזגלו בשעתה הקשה".

בצל השריפה בגליל: הממשלה אישרה תכנית סיוע

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את תכנית הסיוע לנוף הגליל, בסך 25 מליון ש"ח. התכנית כוללת מימון מיידי בגובה 21 מיליון שקלים, לטובת הוצאות החירום הדחופות של הרשות המקומית לצורך התמודדות עם השריפה. התוכנית כוללת מימון לטובת החזרת התשתיות הציבוריות לקדמותן. כמו כן כוללת תכנית הסיוע את הוצאות הרשות המקומית בגין שהות התושבים שפונו מחוץ לביתם בשל נזקי השריפה, וזאת בהתאם לקריטריונים שיקבעו בנושא.

כמו כן, במטרה למנוע את השריפה הבאה, כוללת התכנית תקציב ייעודי בגובה 4 מיליון שקלים לטובת הקמת אזורי חיץ בין היער לבין העיר. תכנית הסיוע נותנת מענה מלא ומיידי לעיר, כך שכלל הפעולות הנדרשות בעקבות השריפה, בגין שהות התושבים מחוץ לבתיהם ושיקום התשתיות הציבוריות יוכלו לצאת לפועל בהקדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
האיש נוכל. הוא...
אזהרה לציבור | 18-10-2020 15:14
האיש נוכל. הוא עצמו כבר לא מצליח להבדיל מתי הוא משקר ומתי הוא דובר אמת.
2
ארגון פשע כבר אמרנו?
שלומי | 18-10-2020 15:53
נתניהו אתה אמין כמו דרעי. הליכוד=שס= מפלגה אני דמוקרטית שהולכת באמונה עיוורת אחרי עבריין. לך כי ההפגנות ימשיכו... אזרחי ישראל עדיין לא בשיא מה שאתה רואה עכשיו זה חימום
, מזה...
דייקת וחשפת את המשאלות הכמוסות של הביביסטים - דימוקרטיה out. דיקטטורה in. | 18-10-2020 17:29
, מזה בדיוק עם ישראל חושש. עם אנשים כמוך, לא ממש נגיע רחוק.
אתם יכולים...
דיקטטור | 18-10-2020 16:47
אתם יכולים להמשיך להפגין דפוקים ורקובים,בסוף סופרים את הקולות בקלפי, אתכם אנחנו נימחק אחרי הבחירות יהיה צייד שמאלנים עד חורמה, עים 70 מנדטים אתם לא תוכלו יותר להפגין, לא תוכלו להרים אצבע ללא רשות, נדכא אתכם עד חורמה ונאשפז אתכם לכל החיים, רק דיקטטורה לכל שמאלני
3
בבקשה לך הבייתה....
ימני | 18-10-2020 16:07
לא מאמינים לאף מילה שלך...
שקרן שמאלני...
דוד | 18-10-2020 16:42
שקרן שמאלני
4
שקרן פתולוגי
שמשון | 18-10-2020 16:08
כבר אמרנו?
5
אוקי.הוא עשה את כל השגיאות האפשריות מסיבות לא
יגאל | 18-10-2020 17:56
פוליטיות.עכשו אני מרגיש טוב.
6
איך יודעים שביבי...
רון | 18-10-2020 18:52
איך יודעים שביבי משקר? השפתיים שלו זזות
7
השותפים הטבעיים מחזיקים...
שטויות | 18-10-2020 19:22
השותפים הטבעיים מחזיקים לו ת׳כיסא והם לא מוכנים ל'רמזור' ולכן הם וההנהגה הרופסת יביאו אותנו לסגר שלישי בקרוב.