הרב בני לאו אמר את המובן מאליו - סרוגים

הרב בני לאו אמר את המובן מאליו

במסמך של הרב בני לאו, אין שום חידוש הלכתי או רעיוני, יתרה מזאת, זה לא נראה שמישהו שאל אתכם הפעם. לא ראיתי בקשה להסכמתכם, לא זיהיתי בקשה לאישורכם או דעתכם. להט"ב דתיים - קיימים

author-image
הרב בני לאו אמר את המובן מאליו
  הרב בני לאו (צילום: נתנאל טוביאס)

המילים הבאות אינן מאמר תגובה והן לא פתח לדיון.

המילים גם אינן מאמר דעה – זו לא דעה, אין כאן מבחינתי על מה לחלוק או להסכים. מה שיכתב כאן הוא תיאור של המציאות כפי שאני רואה אותה (מתנצל, היא לא אובייקטיבית) וכפי שנדרש מבחינתי להזכיר לסובבים אותי ובמיוחד לאלו שאינם.

במוצאי שמיני עצרת הוציא לאור הרב בני לאו מסמך פרי עטו בו הוא פורס את המלצותיו לניהול חיי זוגיות ומשפחה של בני ובנות הקהילה הלהט"בית בתוך המשפחה והקהילה הדתית.

עוד באותו נושא

אתם לא פה לספר לנו שזו תועבה, ותודה לרב בני לאו


66

אקצר לכם – אין בו שום חידוש הלכתי (זו לא הפתעה, הרב הבהיר שלא מדובר במסמך הלכתי), גם לא שום חידוש רעיוני למי שמבחינתו לא רואה חשיבות בהמלצתו או בדעתו של הרב.

אני לא חושב שהרב התכוון לחדש מעבר לצורך להעלות על הכתב את מה שמבחינתו ומבחינת רבים ורבות סביבו הוא המובן מאליו. אני בטוח שהצורך של הרב לפרסם את המובן מאליו נבע מתוך צורך שזיהה אצל הפונים והפונות אליו בנושא.

מיד עם פרסום המסמך קפצה המקהלה המגזרית הקבועה, שרגילה לקרוא קריאות "תועבה" בכל הזדמנות ונהנית לעסוק באופן אובססיבי (לא כמעט, ממש) בענייני להט"בים. כמובן, הם לא מדברים אף פעם על אף אדם ספציפי, אלא על "התופעה", כי ככה זה פחות פוגע. וכמובן, כמומחים לתחום (עד כמה שרבנות הופכת אדם למומחה בתחום הלהט"בי) הם מוחים על הפגיעה העצומה בלהט"בים, שנמצאים בראש מעייניהם ועיסוקם.

הם טוענים, שהדרך לאושרו של אדם, היא פשוט להפסיק להיות הוא, להתכחש לרגשותיו ותשוקותיו, למצוא את הדרך  להדחיק ולשקר לעצמו ולסביבתו ובאופן כללי – "להשתנות".

ובכן, על אף שאני נהנה להיות מושא לדיון אינטלקטואלי כחלק מאותה תופעה של להט"ב דתיים, רציתי לשקף לקופצים בראש – זה לא נראה שמישהו שאל אתכם הפעם. לא ראיתי בקשה להסכמתכם, לא זיהיתי בקשה לאישורכם או דעתכם. להט"ב דתיים – קיימים, משפחות דתיות גאות (אמיתיות שכאלה, עם הורים וילדים) – קיימות, קהילה דתית גאה – קיימת, כל אלה הם עובדות מוגמרות. המשפחות של רובנו איתנו, הקהילות של רובנו מאחורינו ויותר ויותר רבנים ורבניות – עומדים לצידנו.

ולך הנער או הנערה שקוראים את המילים האלה, אל תיתנו להם להגיע ללב שלכם. תבחרו כל אורח חיים שתבחרו, לא אני אהיה מי שיגיד לכם באיזו דרך ללכת – רק תזכרו שהדרך להגיע לכל מקום שתבחרו לא עוברת בשנאה והלקאה עצמית, היא לא עוברת בלברוח מהלב שלכם ולא בהדחקה של הרגשות. תאהבו את מי שאתם, אתם בדיוק מה שהקב"ה התכוון שתהיו, אתם יצירה שלמה שלו.

 

אביחי אברבנאל משמש כסגן יו"ר ארגון חברותא- הומואים דתיים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
60 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
רבנים
shabtai shazo | 16-10-2020 11:23
אל תנסו להבין אנשים או רבנים הזויים כי אי אפשר , הם מחליפים אור בחושך, וטוב ברע, ואומרים על הכל לפי דעתם שגם זה טוב, כך זה בהזויים.
בני לאו נואף זקן
בני לאו נואף זקן | 19-10-2020 7:39
בני לאו נואף זקן
א ת ם אלו שמחליפים אור בחושך וטוב ברע - ועל
אוראור | 18-10-2020 0:43
שכמותכם בדיוק נאמר בצדק: אוי השמים אור לחושך וחושך לאור - אוי השמים רע לטוב וטוב לרע - מר למתוק ומתוק למר - והמבין יבין!
הזויים זה...
משה | 16-10-2020 12:09
הזויים זה אתם הסוטים שמלכלכים את העולם בתועבותיכם!!
2
עזוב אחי עזוב...
דור חדש | 16-10-2020 11:56
עזוב אחי עזוב
3
סע לאברבנאל. עזוב...
משה | 16-10-2020 12:08
סע לאברבנאל. עזוב אותנו מהסטיות והזוהמה שלך. תתבייש! בגללך ובגלל אנשים מזוהמים כמוך עם ישראל עלול חלילה לגלות מארצו פעם שלישית. כך נכתב במפורש בספר ויקרא סוף פרשת אחרי מות.
שטוף ידיים...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 12:39
שטוף ידיים עם סבון כשתסיים :)
4
אתם לא לבד .
בועז | 16-10-2020 12:31
גם הפלסטינים חשבו עד לא מזמן שהם קהילה וכל מה שהם עושים זה לתאר את המציאות עד שהגיעו מדינות ערב ואמרו להם עד כאן. לאף אחד אין שום בעיה עם זה שבחור או בחורה מעדיפים להיות בקשר רק עם בני מינם, אבל למה ההגזמה ? למה אתם לא עוצרים את הלך הרוח שמדובר גם ביחסים אינטימיים ? לאף אחד אין גם שום בעיה עם זה שאתם תומכים בצעירים אבל אם מדובר ביחסים אינטימיים זאת בעיה מאוד גדולה לכל החברה והאחריות שלכם למנוע זאת כי יחסים אינטימיים זה כמו פיגוע ריגשי. תגדירו באופן ברור מה הכוונה של 'יציאה מהארון', בעיקר לעצמכם יותר מאשר לאחרים. ואם לא תעשו זאת אתם תהיו אחראים על הנזק הנפשי שיגרם לאותם צעירים שאתם רוצים בטובתם. שלא תגידו בסוף שלא אמרנו לכם.
ההבדל ? ההבדל הוא עצום.
בועז | 18-10-2020 11:47
ההבדל הוא בנקודת המוצא - יחסים של סטרייטים באים ממקום של זהות עצמית ובחירה חופשית וכשמגיע שלב הפרידה הוא מגיע מרצונם של השניים. בפרידה ממי שיש לו קושי במציאת הזהות המינית יש דחיה של האדם ללא רצונו משום שמלכתחילה הקשר היה מבוסס על הזדהות עם אותו קשר ספציפי וכשקשר אובד גם האדם מאבד את הקשר שלו עם המציאות ואז קורים דברים נוראים.
'בלי הפלפולים...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 16:22
'בלי הפלפולים של הדתיים'... אמרת הכל :)
אתה רציני???...
אמת דרוש | 16-10-2020 16:03
אתה רציני??? חיבוק בין שני אנשים שנמשכים לאחד לשני ודאי שיש משהו מיני. וזה איסור תורה לא תקרב לגלות ערוה ולכן בוודאי שזה איסור תורה החזקת יד. אל תערבבו את האנשים ובעיקר את הצעירים בשטויות של טכניקה הלכתית מי המטומטם שישמע לכם רק מי שמחפש את הפתרון מלכתחילה.... מי שרוצה לקיים את ואהבת את השם אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך.... ברור לא שזה פסול בלי הפילפולים של הדתיים
מה ההבדל...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 14:17
מה ההבדל בין המציאות שאתה מתאר למציאות של סטרייטים? פרידות ואכזבות קיימות אצל כולם.
ההגזמה היא התעלמות התמונה הגדולה.
בועז | 16-10-2020 13:38
ברור שיש צעירים עם קושי בזהות המינית שלהם ושכל סיוע שמטרתו לתת להם לגיטימציה בחברה הוא מבורך אבל בלהראות להם רק את ה'יציאה מהארון' זה להראות להם רק חלק קטן מהתמונה ויכול להיות שאתם מטעים אותם. יחסים אינטימיים כוללים בין היתר גם קונפליקטים ואפילו פרידה ואתם לא תהיו שם כשזה יקרה. אם מדובר בקשר חזק שאדם נקשר לאדם פיזית, המשבר הנפשי שהם יעברו יכול להגיע לפגיעה בנפש ואתם לא תהיו שם כשזה יקרה. אז יש שתי אופציות : אופציה ראשונה - או שתגדירו שלהטב זה ללא קשר פיזי כמו 'שמירת נגיעה' אצל הדתיים. אופציה שניה - או שתצהירו שאתם מקימים מנגנון שיגן בבוא היום על מי שנפגע מקשר כזה פיזית, כלכלית, משפטית. אם אתם לא מסוגלים להגיע לרמה כזו של ארגון קהילה אתם כמו עיוורים שמובילים עיוורים.
לא הבנתי,...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 12:42
לא הבנתי, אשמח שתסביר, מה ההגזמה לדעתך? ועל איזה מהיחסים האינטימיים אתה מדבר? כי אין איסור לא דאורייתא ולא דרבנן על אינטימיות שאינה מינית, חיבוק למשל...
5
מה אתה רציני......
חיפאי | 16-10-2020 12:44
מה אתה רציני... אי אפשר לחלוק עליך אף על פי שזו דעתך הלא אובייקטיבית????. כנראה שגאוה זה אכן גם אופי.... בני לאו אמר את המובן מאליו בני לאו המציא יש מאין ביהדות. הוא סותר את הקרון הכי גדול ביהדות אחרי אנוכי השם וזה עקרון הבחירה. אי אפשר לומר את צמד המילים דתי(לא אוהב את המילה הזו אלא מאמין) ולבחור ביודעין (לא להכ של רגעית) בעבירה ולחוות איתה. זה האלף בית ביהדות ולכן הוא לא רב כמו שקורח לא איש ירא שמים ולא ישו תלמיד חכמים. זה הפשוט של הפשוט כל טיפש יבין את זה שאי אפשר לשלב בין השניים לכתחילה כמו שאח ואחות אב ובתו לא יכולים לבקש שיכירו בזוגיות שלהם(למרות שהם יכולים להביא ילדים משותפים בדרך הטבע מה שלא נכון לגבי חד מיניים...) אז תרדו ליהדות מורידים.... מספיק כבר מצדוקים במיתוסים אסיים נוצרים רפורמים קונסרבטיבים ואתם... חאלס שחררו אותנו
לאדם שאין...
חיפאי | 16-10-2020 14:13
לאדם שאין עקרון בחירה נקרא שוטה.... ואני לא חושב שמי שמתנסה בניסיון הגדול הזה הוא חס וחלילה שוטה. מי שאומר שאין להם בחירה הוא זה שדווקא מקטין אותם מרמת אדם.... זה כל כך טריוויאלי שאני לא מבין למה צריך להסביר אפילו את זה. זה הבסיס של הבסיס של חטא עץ הדעת. וכל מי שמקשקש להם במוח שזה לא חטא להחזיק ידים וכולי... זה עצת הנחש לאשה שהנה לגעת לא קורה כלום.... כמה טיפשי אפשר להיות. ליבי על הנערים והנערות שממלאים להם את המוח בפייק יהדות כל מיני רבנים ממומנים או כופרים בתחפושת. תהיה דוגרי אל תשקר. יש יצר ויש יוצר ואתה הוא הבוחר
סתירה
שי | 16-10-2020 13:00
אוקיי אז יש את עקרון הבחירה ביהדות. אבל המציאות מראה שללהטב אין באמת בחירה. מה קורה כשהאידיאל מתנגש עם המציאות? מנסים לעוות את המציאות?
6
תודה על המאמר אביחי
גל | 16-10-2020 13:05
ישר כוח על עשתייך הברוכה
איפה? תן...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:40
איפה? תן ציטוט
מעשי התועבה...
אברהם | 16-10-2020 17:02
מעשי התועבה שלך מסכנים את קיומו של עם ישראל! כך כתוב בתורה בסוף פרשת אחרי מות
תודה ❤️...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 15:33
תודה ❤️
רבש''ע, על...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 15:33
רבש''ע, על איזה מעשים אתה מדבר??
עשייתך הברוכה?? ה'...
אברהם | 16-10-2020 15:22
עשייתך הברוכה?? ה' ירחם על שכלך. יש לו בעיה עם בורא עולם (וגם לך) שקבע בתורתו שמעשיו הם תועבה והם סכנה קיומית לעם ישראל בארצו. אין לו בעיה עם המגזר או הרבנים אלא עם בורא עולם נותן התורה ישתבח שמו!!
7
המקהלה הקבועה הזאת, היא של הקב"ה
יעל | 16-10-2020 15:11
המקהלה המגזרית הקבועה, שרגילה לקרוא קריאות תועבה אז לידיתך, הקריאה הזאת אינה קריאה של מקהלה מגזרית זו או אחרת. זו קריאה של רבונו של עולם בתורתו. נגדו אתה נלחם ואיתו יש לך בעיה. לא עם אף מגזר.
זה כתוב...
משה | 16-10-2020 17:01
זה כתוב מפורש בתורה. סוף פרשת אחרי מות. זו לא רק תועבה, אלא סכנה קיומית לעם ישראל בארצו. אז אל תבלבל את השכל.
לא, תקראי...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 15:32
לא, תקראי שוב, זה לא מה שהוא כתב. אלא אם יש לך דיבור ישיר איתו ואז קטונתי...
8
הרב קוק יצא למסע המחנות נגד חילולי שבת
אברהם יצחק | 16-10-2020 15:39
אנא צאו כנגד הלהטבים כשם שהרב קוק יצא למסע המחנות נגד חילולי שבת
הרב קוק יצא למסע לחזק את העולים נגד הרפורמים
תגובה | 19-10-2020 14:30
שניסו להשתלט אז ומנסים להשתלט עכשיו כל פעם בתירוצים אחרים.
לא צריך...
אשדודי | 19-10-2020 13:22
לא צריך לצאת נגד הלהטב אלא להכשיר רופאים ופסיכולוגים לטיפול במחלות הלהטב, רפוש לכל להטבי ישראל.
האמת היא...
אביחי אברבנאל | 16-10-2020 16:04
האמת היא שהוא יצא למסע קירוב של אנשי העליות ולא נגדם...
9
אני רוצה לשאול...
יוסי | 16-10-2020 16:07
אני רוצה לשאול שאלה פשוטה , באמת מתוך כבוד ,למה שהתורה באה ואומרת לא לרדוף אחרי ממון ולהיות אכפתי ולאהוב את הסביבה שגם פה לא מדובר במעשים מדובר בנטייה, ברגש ,בידיעה, למרות שהאדם הרבה פעמים כשהוא נולד זה לא נמצא בטבע שלו הדברים האלה והוא צריך לכפוף את עצמו ולעבוד קשה מאוד כדי לקבע דברים אלה בנפשו , בכל הקשור לזה אני מאמין שגם אתה מסכים שהאדם צריך לעבוד על עצמו ו״להשתנות ״ ( אני הייתי קורא לזה לשוב לעצמו באמת ) , אז למה שזה קשור לנטייה מינית שאפילו אני לא מתעסק במה מקורה ,אדם צריך לשמוע ולקבע בתוכו איזה עמדה שזה הדבר הנכון וזה הדרך הנכונה , ולא לשמוע עמדה של זה קיים אבל אפשר לעבוד אפשר לעשות תהליך ועוד פעם ״להשתנות״ ( שעוד פעם לדעתי זה נקרא לשוב לטבעיותו האמיתית של האדם כמו כל עבודה נפשית שאדם עושה) ועוד יותר גם להגיד לו לשנות את גופו וצורתו החיצונית זה יותר אמיתי מלשנות את נטייתו הפנימית הקשה מאוד , זה נשמע לי קצת מוזר והייתי רוצה לשמוע מה דעתך על זה ?
כתבתי לך...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:48
כתבתי לך תגובה ארוכה ומשום מה היא לא מופיעה כאן. אשמח לענות לך בהרחבה - פנה אלי בפייסבוק :)
10
דפוק בשכל
שפוי | 17-10-2020 19:56
בטח בפעם הבאה תכוון את המאמר למחבלים של החמאס ותומר להם שיהיו מרוצים מעצמם כי הם בריאה שלימה של הקבה... יאללה לך אתה וכל החברים שלך ותתפוצצו לתוך איזה אסלה ותגאלו אותנו מהצחנה המסריחה של השלמה עם הרוע שלכם... דפוקים מסריחים.
חחחחחח בטח...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:40
חחחחחח בטח שפוי, רק בריאות
11
לאן הגענו?????? חוטאים בחטא...
מי לה' אלי! | 17-10-2020 20:04
לאן הגענו?????? חוטאים בחטא מפורש של איסור עריות בתורה בריש גלי, מכריזים שאין להם אפשרות לקיים את מצוות ה' המפורשת בתורה שמצווים עליה יהרג ואל יעבור!!
איפה ראית...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:41
איפה ראית את זה?
12
לאהוב את עצמי כמו שאני
יוצ | 17-10-2020 20:12
לפי מה שאתה כותב שבן אדם צריך לאהוב את עצמו כמו שהוא והאהבה הזו מונעת ממנו לתקן- אז אדם שלמשל טס על אופניים, נתקע בקיר וגולגלתו נסדקה, יבואו הפרמדיקים וירצו לחבוש אותו- יאמר להם: עזבו אותי, אני אוהב את עצמי כמו שאני, בריאה שלמה של הקבה.
אני חושב...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:43
אני חושב ששווה להשקיע עוד כמה דק' בקריאה ועוד כמה דק' בהבנת הנקרא כדי לצאת קצת יותר מדויק בתגובה :)
13
אם הרב דרור...
לא להשלים | 17-10-2020 20:53
אם הרב דרור אריה התגבר על יצרו והקים משפחה, אז על אחד יכול
14
היקר. אני רואה...
אבישי | 17-10-2020 20:54
היקר. אני רואה שאתה עונה לתגובות אז אנסה לכתוב לך. ראשית, ניכר שאתה כותב בכאב. הוא עטוף בציניות ובעוקצנות- לא זיהיתי בקשה לאישורכם וכד' ובאופן כללי נראה שאתה סוחב הרבה. אז דע, שליבי איתך. באמת. אבל- אני עדיין חולק עליך מכל וכל ורואה חובה להשמיע את הקול השפוי, הלא מתפשר ואת הדרך בה אני מבין את דברי הקבה. מאמרך רצוף באי דיוקים ומכיל גם עיוותים חמורים. קודם כל, לכתוב אני כותב את דעתי ותגובתכם לא מעניינת אותי ולא פתוחה לדיון- זה לא הגון ואפילו ילדותי (במיוחד בהתחשב בעובדה שאתה כן מתדיין בתגובות...). נהל את הדיון כמו אדם בוגר. מעבר לכך, ודאי שיש בעיה למי שידוע כחשוד על משכב זכר בקרבה לגבר ומחשבה אחרת היא היתממות ועיוות רצון השם. ואין אפוטרופוס לעריות. אני מסכים איתך שיש עיסוק מוגזם בתופעה, אבל זה בגלל שאתה ושכמותך מנסים ללא הרף לנרמל את העיוות ולדחוף אותו לבתי הספר כחלק מחינוך ילדינו ואין לנו אלא להיעמד על רגלינו האחוריות כדי למנוע מזה לקרות. כל זה, מתוך הבנה שקשרים חד מיניים הם הרס העולם. רק השבת קראנו- ודבק באשתו. רק ככה העולם נבנה. כתבת משפחות דתיות גאות- קיימות. לא נכון! כדי שלילד יהיו הורים הוא צריך אבא ואמא! לא כי ככה הוא מקבל חום נשי מהאם ועמידה גברית מהאב, אלא כי ככה ה' אמר! אז שני גברים וילד שמגיע מאישה חיצונית (אני בכוונה לא נכנס לדיון על פונדקאות), זה יכול להיות נחמד וכיף, אבל משפחה זה חד משמעית לא! לא יעזור בית דין ואלף מצעדי גאווה. והסיבה שכתבתי את כל החפירה הזו, היא הפיסקה האחרונה. אתה כותב לנער או לנערה מה בדיוק הדרך להגיע לכל המקום שיבחרו- תאהבו את מי שאתם, אתם בדיוק מה שהקבה התכוון שתהיו. תגיד לי אתה- האם היהדות כפי שאתה רואה אותה לא דורשת מאיתנו לכבוש יצרים, רצונות ותאוות? כסף, כבוד, אוכל, עריות? פשוט לאהוב את מי שאני, איך שאני? זו כל התורה כולה? זה לא מה שאני הבנתי. השם מבקש מאיתנו לעשות רצוננו כרצונו. בהרבה תחומים. וזה עוד אחד מהם. מורכב, קשה, תובעני, כמעט בלתי אפשרי- אבל זה, ורק זה, בעיניי רצון השם. מאחל לך ולכל הקהילה הרבה שלווה פנימית והצלחה למלא את רצון השם באמת.
כל הכבוד על התגובה הזו [אבישי לא אביחי א]
טל | 17-10-2020 23:52
קול צלול ושפוי שכותב בלי פשרות את האמת בצורה של דבר הנשמע ובנועם. יישר כוחך.
מזמין אותך...
אביחי אברבנאל | 17-10-2020 21:44
מזמין אותך לכתוב לי בפרטי בפייסבוק, כאן זה לא דיון על אף שאני מגיב פה :)
15
נא להעביר למדור הפירסומי
הודעה רישמית | 17-10-2020 22:53
הבנו, אבל זו לא כתבה או דעה סתם התפרצות אימפולסיבית. אז אולי כדאי לצד הכותרת לרשות מודעה או להעביר את המילים הנל למדור פירסומות. עוד אחד שרוצה לעשות מה שבא לו גם זה לא חידוש לא הלכתי ולא תרבותי וגם לא מבקש אישור מאיתנו. תהיה בריא אדוני גם הרב לאו וגם אחרים ממש לא מגברים אליך לך יש דת משלך. מה לעשותצ שבניגוד אליך יש כאלה שלמרות הבעיה שלהם ולמרות שקשה הם גיבורים מאמינים וצדיקים וכן ... בסוף גם מוצאים פתרון, תשובה. והם אלה שכן שואלים את הרבנים אפילו את הרב בני לאו. תהייה בריא חביבי.
תודה, הרבה...
אביחי אברבנאל | 18-10-2020 12:49
תודה, הרבה בריאות גם לך ????
16
יש לי שאלה לאביחי . האם אתה מנסה לטעון שאנשים
טל | 18-10-2020 0:03
בעלי נטייה כזו אמורים להקים תא זוגי ויכולים תוך כדי לא לעבור על איסורים מפורשים? באיזה עולם תיתכן אפשרות של שני אנשים אוהבים ונמשכים זה לזה ושלא יבטאו זאת פיזית? ואם כן, אז למה לא כבר לחיות עם אישה[ שמודעת ומסכימה] פשוט להיות חברים קרובים וזהו? הרי לטענתך הם אינם ממשים את אהבתם ועוברים איסורים. האמת היא שאתה יודע שהם עוברים איסור וטוען רק שכל עוד לא מכריזים עליו בריש גלי זה מותר ולא עניינו של איש. אז זהו, שלא, זה ודאי כמו בשאר איסורי יחוד, אין אפוטרופוס לעריות , ובטח שלא לעודד אנשים ליצור מצב שיביא אותם לידי ניסיון בלתי אפשרי שכמעט ודאי שיכשלו בו ויעברו על איסורי תורה נוראיים. תהיה לפחות הגון ותודה באמת
למה אתה מתחמק מלענות לתוכן? אתה חושב
טל | 19-10-2020 11:04
שרוב הסיכויים הם לזוגיות ללא מגע או רוב הסיכויים ההפך? אם אתה חושב שרוב הסיכויים הם שיעברון על חטא, אסור להתיר זאת ובטח לא לעודד זאת, ואם לא תהיה ברור- תכתוב שחור על גבי לבן, הם חיים בזוגיות ורוב הסיכויים שאינם עוברים על חטא נראה לי שאפילו אתה מתבייש לכתוב משפט ככ מנותק מהמציאות וזו הסיבה שאתה בורח במעגלים ומסרב לכתוב מפורשות לכאן(תיתכן ברובם מציאות לא לעבור איסור) או לכאן[הם עוברים על איסור וזה לא מזיז לי כי אני לא באמת דתי. דתי= מקבל את ציוויי הדת, התורה].
מצחיק שאתה...
אביחי אברבנאל | 18-10-2020 12:52
מצחיק שאתה חושב מה אני יודע או לא ואנחנו אפילו לא מכירים. אני הגון ומודה באמת - זה שאתה לא מסכים איתה זו בעיה שלך, לא שלה.
17
שלום ...
אפרת | 18-10-2020 5:54
שלום
18
הכותב מדבר באלימות...
אפרת | 18-10-2020 5:55
הכותב מדבר באלימות יתירה, זו דרכם של הלהטבים. כל מי שחושב אחרת מהם- הוא לא בסדר..אחר כך שלא יבוא בטענות מול מי שמדבר נגדם באלימות..
אלימות? את...
אביחי אברבנאל | 18-10-2020 12:53
אלימות? את אמיתית?
19
רק שאלה
מאיר | 18-10-2020 10:37
האם הינך סבור שבזוגיות בין בני אותו המין הקידושין תקפים על פי התורה? האם חל עליהם איסור אשת איש? האם במקרה של פרידה יש צורך בגט?
20
אוסף מילים ...
ליהודי מאברבנאל | 18-10-2020 16:19
אוסף מילים - מעט תוכן.. א. 'המילים הבאות אינן מאמר תגובה והן לא פתח לדיון - לכן אגיב באובססיביות בכל תגובה.. במילים אחרות: אל תתווכחו איתי כי אני האמת האוביקטיבית וגם אם צריך אתווכח על זה!.. ב. 'אין שום חידוש הלכתי' ברור! כל הרפורמים לא מחדשים רק 'מתאימים' את ההלכה ואת האלוקים למציאות. מזל לאלוקים שברא אתכם. ג. 'קפצה המקהלה המגזרים.. ונהנית לעסוק באופן אובססיבי בענייני להטבים' - אין הגמל רואה את דבשתו! אתם ממלאים את העולם והארץ במצעדי.. משתפים את כל היהודים בעיסוק בחדרי המיטות שלכם וקמים כמה אנשים שלא רוצים לשמוע את המסרים ההפוכים ומתועבים שלכם אתם נזעקים?! חצופים. ד. הדרך לאושר זה לא התכחשות לעצמו אלא לחזור לעצמו ולנפש האלוקית הטהורה שלא נזדהמה ממחשבות פיגול. ה. אנחנו נגיד את דעתנו על אפך ועל חמתך. להזכירך: לא ביקשנו את הסכמתך או דעתך על הביקורת על דברי בני לאו. ו. לך נער ונערה יקרים אל תתנו לדברי ההבל הללו להיכנס בלבכם הברא את האדם ישר ולכל אחד יש עבודת מידות ותאוות שאדם הגיע לעולם להתגבר עליהם ולכך יש ספרי מוסר ובבעיות פסיכולוגיות - פסיכולוג. אתה מעצב את הזהות המינית שלך עד שנות העשרים המאוחרות (כן, יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה) ואל תקשיב לשרלטנים שעומדים בראשי ארגונים ועמותות ללא מטרות אמת..
21
מגיבים יקרים, נשאלות פה...
אביחי אברבנאל | 18-10-2020 16:19
מגיבים יקרים, נשאלות פה שאלות טובות שאשמח לענות עליהן. משום מה עורכי האתר בוחרים שלא לאשר תגובות שמכילות תשובות שלי לשאלות. מכיוון שכך - אני זמין בפייסבוק.
למה שיהיה לנו אכפת איפה אתה?
אני | 18-10-2020 20:38
אנחנו לא נכנסים לאתרים שלך. אל תכנס לשלנו
22
זה הטעות שלך
אריאל | 19-10-2020 0:17
פה בדיוק הטעות שלך . אין כזה דבר להטב דתי זה שקר.(אה ערך סרטון של אנדרדוס שלא התייחס לזה אבל זה מתאים פיצוצים. על הקניבל הדתי) מה שכן יש אנשים דתים שיש להם דחיפה מינית שונה והם מתמודדים כמו שכולנו מתמודדים. אבל אין כזה דבר להפוך את האיסור למותר
23
תגובה לאביחי
תגובה | 19-10-2020 14:39
* מי שעוסק באופן אובססיבי בחטא הזה של הגאוה הוא החוטאים עצמם ותומכיהם, שכל פעם מחדש מוצאים עילה להעלות אותו על סדר היום. אם היה אותו דבר נעשה כלפי אכילת בשר אחר לדוגמה, האובססיביים הם אלו שהיו טוענים שוב ושוב שהם דתיים אבל אוכלים בשר אחר, ולא אלו שיוצאים כנגדם. * התופעה היא הנסיון הנועל להכשיר דבר שהתורה פסקה עליו שעונשו סקילה. * אין לאף אחד טענה נגד אנשים - אף אחד לא אשם ביצר הרע שהוא נולד איתו - אבל יצר רע הוא דבר שצריך להתגבר עליו. סתם לידיעתך: גם לסטרייטים יש יצר הרע וגם אנחנו מתגברים על היצרים שלנו וגם אתם יכולים. * הדרך לאושרו של אדם היא באמצעות התגברות על יצרו. ואין הבדל בין יצר כזה ליצר אחר. * והדרך להתמודד עם המצפון המלקה היא לא על ידי המצאה של מושגי כלאיים של דתי אוכל חזיר או דתי מעשן בשבת כי קשה לו או יצירה שלמה שנופלת בחטאים הכי חמורים כי זה היצר שברא לנו האלקים אלא היא לחזור בתשובה, ואם אלעזר בן דורדיה, שנולד עם נטיות חטא הכי קשות בעולם, הצליח לחזור בתשובה, גם אתה יכול. בהצלחה.
24
להט"ב היות האדם לבדו
ש.א | 19-10-2020 15:08
יתחתן עם אשה ויביא ילדים כפי שמצווה התורה. ואל תמציאו כל מני הזיות
25
עומדים לפתוח עוד קבוצה-"אוכלי חזיר דתיים" ...
א | 19-10-2020 17:50
וגם עובדי פסלים דתיים, נואפי אשת איש דתיים, הורגי תינוקות דתיים, כל אחד והתשוקה שלו. לא צריך להלחם בתשוקה אלא לתת ליצר הרע להוביל... בסבבה...
26
השם ירחם ירפא ויציל אתכם
יהדות מאז ולתמיד | 19-10-2020 22:11
עוד טיפש, לא חבל לפרסם את התועבה המילולית שלו באתר כל כך חשוב?
27
אביחי אברבנאל- לך לאברבאנל
ע | 21-10-2020 11:43
אביחי אברבנאל- לך לאברבאנל