הרב בני לאו, ראש מיזם 929 ורבה לשעבר של קהילת הרמב"ן בירושלים, פרסם מסמך ראשוני מסוגו העוסק במשפחה וזוגיות בקרב בני הקהילה הלהט"בית. בין היתר מתייחס המסמך הארוך ליציאה מהארון, זוגיות גאה, ברית הזוגיות ואפילו פונדקאות.

בפתח דבריו כתב הרב לאו: "כבר קרוב לשלושים שנה שאני חשוף ומלווה אנשים מבני ובנות הקהילה או ממשפחותיהם. השם הכולל למציאות העוטפת אותנו בסוגיה זו הוא 'מבוכה'. מעטים הם אלה הרוצים לקרוע קריעה על בן או בת היוצאים מהארון, אך דרך ההתנהלות בחיי המשפחה והקהילה הדתית מעורפלת, וחסרה מאד מפה להכוונה בדרך".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הרב בני לאו מתעמת עם פעילי עוצמה יהודית. ארכיון

"המחשבה על הקובץ הזה לא נתנה לי מנוח. בהנחיית הרמח"ל במסילת ישרים (מידת הזריזות) שמלמד אותנו לתכוף את המעשה למחשבה ולא להניח לשיהוי הזמן, כתבתי את הטיוטה הראשונה של המסמך הזה ושלחתיו למספר רבנים וכן למספר חברים וחברות מהקהילה הלהט"בית. דנתי איתם בפרטים שונים, חלק מההערות הכנסתי למסמך הזה וחלק הותרתי בחוץ".

הרב לאו מבהיר כי "המסמך אינו "ספר הלכה" בבחינת "כזה ראה וקדש". זהו קובץ של המלצות לניהול חיי זוגיות ומשפחה של בני ובנות הקהילה הלהט"בית בתוך המשפחה והקהילה הדתית. הקובץ הזה לא בא להתיר איסורים ולא לאסור את המותר. הוא מבקש לפלס דרך של חיים אפשריים בתוך מציאות חיים. זהו מפגש בין עולם האידיאה לבין עולם המציאות, בין העין הנישאת לשמיים לבין המפגש עם האדם שחי בסביבתי".

https://www.facebook.com/Dr.Benny.Lau/posts/3338571199554276

בפרק הראשון, מתוך ארבעה פרקים של המסמך, עוסק לאו ביציאה מהארון בעולם הדתי. כותב הרב לאו כי מכל מעשה הבריאה רק הבדידות נקראת "לא טוב". לדבריו: "הרבה פעמים הדרך הטובה לצאת מהארון היא במתינות ובזהירות, כדי שהסביבה תהיה מסוגלת לקלוט ולספוג את המציאות החדשה שיש בן הרבה מן הטלטלה".

בפרק השני של המסמך עוסק הרב לאו בזוגיות להט"בית ואומר, בין היתר, כי הסתרת הנטייה המינית וכניסה לחיי משפחה כשאין משיכה מינית היא פסולה: "גם אם אדם עם נטייה ברורה לבני מינו בחר לנסות ולקיים מסגרת משפחתית של איש ואשה, חובתו ליידע את בן או בת הזוג בנטייתו המינית".

"אם המגע או המשיכה לבני/בנות המין השני גורם לדחייה מוחלטת, אסור לנסות ולבנות משפחה רגילה. זו פגיעה חמורה באדם שעמו נכנסים לברית", קבע.

על המפגש בין ההלכה לחתונה להט"בית, כתב הרב לאו, כי אין פתרון הלכתי לכך, עם זאת הוא מציין כי "גם אם אין למסגרת הדתית מענה לקידושין בין בני אותו מין, אין שום סיבה להתנכר ולהתכחש לזוגיות של הבן או הבת", כתב לאו וקבע כי גם קיומו של אירוע חתונה הוא לגיטימי.

לקראת סוף המסמך מתייחס הרב לאו לסוגיית הפונדקאות והבאת ילדים, וכותב: "ההלכה אינה אוסרת על בני ובנות הקהילה הלהט"בית לגדל ילדים ולבנות משפחה. גם מסוגלות הורית אינה מאפיינת הורים מקהילה זו או אחרת. בני ובנות הקהילה יכולים לבנות תא משותף של שותפות ואחריות, וילדיהם יהיו חלק מהקהילה הרגילה שבתוכה הם חיים".

בסוף דבריו קורא הרב לאו להימנע מהחרמה של להט"בים שחיים בקהילה: "כמו כל חבר אחר בקהילה יהיו בני הזוג הלהט"בים וילדיהם מעורבים ומשתתפים בחובות וזכויות הקהילה. הבחירה שלהם להיות בני זוג החיים בברית אינה מערערת את הקהילה ואינה מאיימת על שלמותה. הם מצידם, כמו כל חברות וחברי הקהילה, צריכים לנהוג בצניעות ובאיפוק, ולא להחצין את התנהלותם האינטימית בפרהסיה".