הרב בני לאו הפתיע אותי, והפציע לפני כמה ימים עם מסמך שכמותו לא נראה למיטב זכרוני יוצא מפרי עטו של רב מוכר בישראל. והנה, תוך כמה שבועות אחרי חרדי שיצא מהארון, רב אורתודוכסי מנסה להסדיר את מקומם של הלהט"ב בתוך הקהילה הדתית.

לא משנה מה אתם חושבים על זה, המשיח מתקרב זה בטוח. הרב אמנם מבהיר כי המסמך אינו מסמך הלכתי (יאדה יאדה יאדה.. אתה רב מפורסם בישראל ואתה מדבר בנושא הלכתי, בוא) וכי הוא איננו בבחינת כזה ראה וקדש (אל דאגה הרב, לא העלנו בדעתנו. אנו חיים בדור ששום רב איננו בבחינת "כזה ראה וקדש", הם פשוט נפטרו כולם), אך ודאי שהוא ראשון מסוגו ומכונן.

התגובות לא בוששו לבוא, וכמובן, כל התגובות מקרב ה"דתיים" גינו בכל תוקף. ברור. הטיעון הישן והטוב של "תועבה" כיכב, הרב מכשיר את הטמא, הרב הוא קונסרבטיבי וכו וכו. רק כאן באתר "סרוגים" מצאתי כבר 3 תגובות מרבנים חשובים, ולפיהן הרב בני הוא שליח של הקרן החדשה, פוסטמודרני רפורמי, ורב אחד, במקום אחר, אף טען כי הסמכתו לרבנות צריכה להישלל.

המסמך לא בא להכשיר משכב זכר

אז הרב בני איננו זקוק לי כדי להגן עליו, וגם אינני מחסידיו, מעולם לא הייתי, ואינני מכיר את פועלו והגותו (ככה זה אצל חב"דניקים, רק חב"ד מענין אותם). אבל חברים, המסמך הזה חשוב מאין כמותו. בעיניי הוא לא ממציא שום דבר חדש – הוא חשוב בכך שהוא אומר דברים שאמורים להיות מובנים מאליהם! אלא ששכחנו אותם בלהט הויכוח על רעיונות –

גבר שבועל גבר, זה אכן נקרא תועבה, אבל יהודי שמבייש או משפיל או מבזה יהודי אחר זה חילול התורה כולה. ובמילים אחרות – עוד לא הבנתם שאתם לא פה בשביל לספר לנו אם אנחנו תועבה או לא? בשם כל ה'הומואים' אומר זאת כך –  לא שאלנו אתכם! לא שאלנו מה דעתכם על הנטייה שלנו ואיזה מילה מתאימה לתאר אותה. תודה, עשינו זאת מספיק לעצמנו בעצמנו.

הרב דר בני לאו (צילום: אביגיל פיפרנו)

לא שאלנו מה דעתכם עלינו, האם אתם מרחמים עלינו או רק מפחדים. לא שאלנו, כי דעתכם על מי אנחנו ומה אנחנו היא שלכם, ואם נרצה לדעת אותה תמיד נוכל לשאול. ברשותכם, אנחנו נעמוד אחרי 120 שנה מול הבורא וניקח ממנו, לא מכם, אבחנות על נטיות וטענות על תועבות. לא מאף אחד מכם.

מה חמור ממה?

אסביר. לדוגמא, הרב דרור אריה, אחד מגדולי המתנגדים להומואים, מגלח את זקנו המטופח. אבל היי רק רגע! לפי אדמו"ר הצמח צדק, פוסק ההלכה הגדול בדורו ובדורות שאחריו, ולפי הבן איש חי, גדול פוסקי עדות המזרח, גילוח הזקן במספריים זה 5 לאוים מדאורייתא. שמעת הרב? 5 לאווים מהתורה!

אח שלי, כשהומו מחזיק יד לחבר שלו או מתנשק איתו (ונעצור כאן, בכל זאת אתר דתי), זה הרבה פחות! אז למה אתה קוצץ את הזקן? 5 לאוים מדאורייתא עליך! תועבה! טינופת! אל תתנו לו עלייה לתורה! זה נשמע לכם שיח הגיוני? אנחנו כאן כדי לחלק ציונים אחד לשני ולקבוע על איזה חטא אדם יהיה מנודה חברתית ועל איזה חטא נסלח לו??

וזו הנקודה המרכזית – המסמך של הרב בני לא בא להכשיר "משכב זכר", כפי שמי שמזמין חילוני לקידוש איננו מכשיר חילול שבת. אנחנו יודעים שלפי התורה אסור לבעול גבר. כמו שהחילוני ודאי יודע שלפי הדת אסור לנסוע בשבת. תודה, אנו לא צריכים את התזכורות הקנטרניות רוויות הנאצות וההפחדות.

Member of the Noam הרב דרור אריה בכינוס מפלגת נעם (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

המסמך החשוב הזה בא להכשיר ולהכיל את האנשים. הוא אומר דברים שכאמור, אמורים להיות מובנים מאליהם. זכותך לחשוב שגבר וגבר לא צריכים להתחתן. זכותך לחשוב שזוגיות טובה ובריאה היא רק בין גבר ואישה. זכותך גם לחשוב שגבר מחזיק יד לגבר זה איכס. אז מה? אז בגלל שמישהו עושה משהו שלדעתך לא צריך להיעשות אתה מחרים אותו? אתה מחליט שאין לו מקום בחברה? מה עם אלה שריכלו היום? ואלה שרימו בביזנס? מה עם זה שאישתו לא טובלת במקווה?? בוא ננדה גם אותם!

חברים, אלו דברים בסיסיים שלא צריך להגיד אותם. אבל בגלל הפוביה הקיומית של המגזר כלפי הומואים, צריך רב "אשכנזי מודרני" להגיד את המובן מאליו! אני בעצמי הפסקתי זוגיות עם גבר בדיוק כי אני פשוט לא מאמין בזה. אז מה? זה אומר שאני צריך לכפות את דעתי על כולם?? איך זה אמור לעבוד בדיוק? הומו שרוצה לעלות לתורה, זו זכותו המלאה ואין שום זכות לשום גבאי למנוע זאת ממנו.

האם פספסתי ויש טופס בקשה כזה שצריך למלא לפני שעולים לתורה?

1. האם אתה באמת מאמין באחדותו של הבורא?

2. האם ראית משחקי הכס אתמול בלילה?

3. כמה לשון הרע דיברת השבוע?

4. כמה פעמים רבת עם אשתך השבוע?

5. האם עמית סגל חתיך בעיניך?"

מה לעזאזללל?

זכותנו לחיות כשווים בן שווים

בדיוק כמו שאף אחד מהעולים האחרים לתורה לפניי או אחריי לא צריכים להסביר או להתנצל על חטאיהם בפני הגבאים והקהל, כך גם אני. וזו החשיבות הבלתי נתפסת של המסמך הזה. שהוא אומר את המובן מאליו, לראשונה! זכותנו לחיות כשווים בין שווים, כחוטאים בין חוטאים, כמו כולם.

אם אתה חושב שאבא ואבא זה לא משפחה, זכותך. זכותך לפרסם את דעתך ולעודד חתונות הטרוסקסואליות בישראל. כן ירבו. אבל על האנשים עצמם אין לך זכות לרדת ולא להקטין או להפוך ללא לגיטימי את מקומם השווה בחברה.

החברה מלאה בחוטאים ואף אחד מאיתנו לא השופט להגיד מי חוטא יותר ואיזה חטאים נחשבים יותר. יהודי ששוכב עם יהודיה שלא טבלה במקווה, חומרת העבירה שלהם גדולה יותר מזוג הומואים שלא עברו על האיסור הספציפי מהתורה, או מכל זוג לסביות לצורך הענין. אז איפה ההפגנות של בנצי גופשטיין או מפלגת נועם ליד הפאבים בתל אביב "תועבה!!!" "בועלי נידות מסריחים!!!" "דם נידה על ידיכם!!"? לא ראיתי אותם. ומאותה סיבה אני לא רוצה לראות אף יהודי קורא ליהודי אחר "תועבה", ועוד מתפלפל כי הוא מתכוון לטובתו. צאו מהסרט, אנחנו לא השופטים במשחק הזה. אף אחד מאיתנו. אז תנו לנו לחיות.

דניאל זמיר הוא מוזיקאי ויוצר