אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אתם לא פה לספר לנו שזו תועבה, הרב בני לאו אמר את המובן מאליו

בדיוק כמו שאף אחד מהעולים האחרים לתורה לפניי או אחריי לא צריכים להסביר או להתנצל על חטאיהם בפני הגבאים והקהל, כך גם אני. וזו החשיבות הבלתי נתפסת של המסמך של הרב בני לאו, דניאל זמיר בטור לסרוגים

אתם לא פה לספר לנו שזו תועבה, ותודה לרב בני לאו
  הרב בני לאו (צילום: דוברות בית הנשיא), דניאל זמיר בתמונה חיצונית: צילום: שרבן לופו

הרב בני לאו הפתיע אותי, והפציע לפני כמה ימים עם מסמך שכמותו לא נראה למיטב זכרוני יוצא מפרי עטו של רב מוכר בישראל. והנה, תוך כמה שבועות אחרי חרדי שיצא מהארון, רב אורתודוכסי מנסה להסדיר את מקומם של הלהט"ב בתוך הקהילה הדתית.

לא משנה מה אתם חושבים על זה, המשיח מתקרב זה בטוח. הרב אמנם מבהיר כי המסמך אינו מסמך הלכתי (יאדה יאדה יאדה.. אתה רב מפורסם בישראל ואתה מדבר בנושא הלכתי, בוא) וכי הוא איננו בבחינת כזה ראה וקדש (אל דאגה הרב, לא העלנו בדעתנו. אנו חיים בדור ששום רב איננו בבחינת "כזה ראה וקדש", הם פשוט נפטרו כולם), אך ודאי שהוא ראשון מסוגו ומכונן.

עוד באותו נושא

להט"בים? למדנו לחיות גם עם מחללי שבת ואוכלי טריפות


36

התגובות לא בוששו לבוא, וכמובן, כל התגובות מקרב ה"דתיים" גינו בכל תוקף. ברור. הטיעון הישן והטוב של "תועבה" כיכב, הרב מכשיר את הטמא, הרב הוא קונסרבטיבי וכו וכו. רק כאן באתר "סרוגים" מצאתי כבר 3 תגובות מרבנים חשובים, ולפיהן הרב בני הוא שליח של הקרן החדשה, פוסטמודרני רפורמי, ורב אחד, במקום אחר, אף טען כי הסמכתו לרבנות צריכה להישלל.

המסמך לא בא להכשיר משכב זכר

אז הרב בני איננו זקוק לי כדי להגן עליו, וגם אינני מחסידיו, מעולם לא הייתי, ואינני מכיר את פועלו והגותו (ככה זה אצל חב"דניקים, רק חב"ד מענין אותם). אבל חברים, המסמך הזה חשוב מאין כמותו. בעיניי הוא לא ממציא שום דבר חדש – הוא חשוב בכך שהוא אומר דברים שאמורים להיות מובנים מאליהם! אלא ששכחנו אותם בלהט הויכוח על רעיונות –

גבר שבועל גבר, זה אכן נקרא תועבה, אבל יהודי שמבייש או משפיל או מבזה יהודי אחר זה חילול התורה כולה. ובמילים אחרות – עוד לא הבנתם שאתם לא פה בשביל לספר לנו אם אנחנו תועבה או לא? בשם כל ה'הומואים' אומר זאת כך –  לא שאלנו אתכם! לא שאלנו מה דעתכם על הנטייה שלנו ואיזה מילה מתאימה לתאר אותה. תודה, עשינו זאת מספיק לעצמנו בעצמנו.

הרב דר בני לאו (צילום: אביגיל פיפרנו)

לא שאלנו מה דעתכם עלינו, האם אתם מרחמים עלינו או רק מפחדים. לא שאלנו, כי דעתכם על מי אנחנו ומה אנחנו היא שלכם, ואם נרצה לדעת אותה תמיד נוכל לשאול. ברשותכם, אנחנו נעמוד אחרי 120 שנה מול הבורא וניקח ממנו, לא מכם, אבחנות על נטיות וטענות על תועבות. לא מאף אחד מכם.

מה חמור ממה?

אסביר. לדוגמא, הרב דרור אריה, אחד מגדולי המתנגדים להומואים, מגלח את זקנו המטופח. אבל היי רק רגע! לפי אדמו"ר הצמח צדק, פוסק ההלכה הגדול בדורו ובדורות שאחריו, ולפי הבן איש חי, גדול פוסקי עדות המזרח, גילוח הזקן במספריים זה 5 לאוים מדאורייתא. שמעת הרב? 5 לאווים מהתורה!

אח שלי, כשהומו מחזיק יד לחבר שלו או מתנשק איתו (ונעצור כאן, בכל זאת אתר דתי), זה הרבה פחות! אז למה אתה קוצץ את הזקן? 5 לאוים מדאורייתא עליך! תועבה! טינופת! אל תתנו לו עלייה לתורה! זה נשמע לכם שיח הגיוני? אנחנו כאן כדי לחלק ציונים אחד לשני ולקבוע על איזה חטא אדם יהיה מנודה חברתית ועל איזה חטא נסלח לו??

וזו הנקודה המרכזית – המסמך של הרב בני לא בא להכשיר "משכב זכר", כפי שמי שמזמין חילוני לקידוש איננו מכשיר חילול שבת. אנחנו יודעים שלפי התורה אסור לבעול גבר. כמו שהחילוני ודאי יודע שלפי הדת אסור לנסוע בשבת. תודה, אנו לא צריכים את התזכורות הקנטרניות רוויות הנאצות וההפחדות.

Member of the Noam הרב דרור אריה בכינוס מפלגת נעם (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

המסמך החשוב הזה בא להכשיר ולהכיל את האנשים. הוא אומר דברים שכאמור, אמורים להיות מובנים מאליהם. זכותך לחשוב שגבר וגבר לא צריכים להתחתן. זכותך לחשוב שזוגיות טובה ובריאה היא רק בין גבר ואישה. זכותך גם לחשוב שגבר מחזיק יד לגבר זה איכס. אז מה? אז בגלל שמישהו עושה משהו שלדעתך לא צריך להיעשות אתה מחרים אותו? אתה מחליט שאין לו מקום בחברה? מה עם אלה שריכלו היום? ואלה שרימו בביזנס? מה עם זה שאישתו לא טובלת במקווה?? בוא ננדה גם אותם!

חברים, אלו דברים בסיסיים שלא צריך להגיד אותם. אבל בגלל הפוביה הקיומית של המגזר כלפי הומואים, צריך רב "אשכנזי מודרני" להגיד את המובן מאליו! אני בעצמי הפסקתי זוגיות עם גבר בדיוק כי אני פשוט לא מאמין בזה. אז מה? זה אומר שאני צריך לכפות את דעתי על כולם?? איך זה אמור לעבוד בדיוק? הומו שרוצה לעלות לתורה, זו זכותו המלאה ואין שום זכות לשום גבאי למנוע זאת ממנו.

האם פספסתי ויש טופס בקשה כזה שצריך למלא לפני שעולים לתורה?

1. האם אתה באמת מאמין באחדותו של הבורא?

2. האם ראית משחקי הכס אתמול בלילה?

3. כמה לשון הרע דיברת השבוע?

4. כמה פעמים רבת עם אשתך השבוע?

5. האם עמית סגל חתיך בעיניך?"

מה לעזאזללל?

זכותנו לחיות כשווים בן שווים

בדיוק כמו שאף אחד מהעולים האחרים לתורה לפניי או אחריי לא צריכים להסביר או להתנצל על חטאיהם בפני הגבאים והקהל, כך גם אני. וזו החשיבות הבלתי נתפסת של המסמך הזה. שהוא אומר את המובן מאליו, לראשונה! זכותנו לחיות כשווים בין שווים, כחוטאים בין חוטאים, כמו כולם.

אם אתה חושב שאבא ואבא זה לא משפחה, זכותך. זכותך לפרסם את דעתך ולעודד חתונות הטרוסקסואליות בישראל. כן ירבו. אבל על האנשים עצמם אין לך זכות לרדת ולא להקטין או להפוך ללא לגיטימי את מקומם השווה בחברה.

החברה מלאה בחוטאים ואף אחד מאיתנו לא השופט להגיד מי חוטא יותר ואיזה חטאים נחשבים יותר. יהודי ששוכב עם יהודיה שלא טבלה במקווה, חומרת העבירה שלהם גדולה יותר מזוג הומואים שלא עברו על האיסור הספציפי מהתורה, או מכל זוג לסביות לצורך הענין. אז איפה ההפגנות של בנצי גופשטיין או מפלגת נועם ליד הפאבים בתל אביב "תועבה!!!" "בועלי נידות מסריחים!!!" "דם נידה על ידיכם!!"? לא ראיתי אותם. ומאותה סיבה אני לא רוצה לראות אף יהודי קורא ליהודי אחר "תועבה", ועוד מתפלפל כי הוא מתכוון לטובתו. צאו מהסרט, אנחנו לא השופטים במשחק הזה. אף אחד מאיתנו. אז תנו לנו לחיות.

דניאל זמיר הוא מוזיקאי ויוצר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
66 תגובות - 58 דיונים מיין לפי
1
נו בחייאת, האנשים...
יצחק | 14-10-2020 10:05
נו בחייאת, האנשים הפרטיים הם לא הנושא, זה המגמה - המשפחה היהודית. האם נותנים יד ולגטימציה ציבורית לפירוק המשפחה, או לא.
בחב"ד לא חושבים בצורה של אידאות ואידאלים אלא
אני | 14-10-2020 11:54
יותר בצורה פרקטית. כן טוב לא טוב. בינוני או רשע. חול או קודש. השיטה הזו עוזרת להם להתערבב בין הגויים בחול מבלי להתקלקל. אבל זה לא עובד במלחמה ערכית. לא ראיתי בחבד מלחמה ערכית, כלשהי. (תקנו אותי אם אני טועה) אולי זה שורש המחלוקת.
2
הרב לאו ונושא ההומואים
דוד | 14-10-2020 10:06
אינני נמנה עם קהילת ההומואים. חשוב לי לשתף אתכם. האדמור מויזניץ הורה לאמא שלי , כשהיא הבינה שאני מוריד את הכיפה ולא מתפלל, לקרב אותי ולקבל אותי כחילוני. היום אני חילוני שלומד תורה ומנסה להיות גשר בין הבורות החילונית לבורות הדתית. הבן שלי שקבל את החינוך שתמיד יש שני צדדים לכל מצב ולקבל את השונה ממנו, התחתן עם בחורה דתית ומנהל אורח חיים דתי יחד עם היותו חילוני . בעיני הדברים שכתב הרב לאו הם הדרך בה הקבה רוצה שהעולם יתנהל.
3
סגנון דוחה. בבקשה אל תתנו במה לשפה כזאת באתר
אני | 14-10-2020 10:13
סגנון דוחה. בבקשה אל תתנו במה לשפה כזאת באתר
מסכימה!
אלונה ירושלים | 14-10-2020 19:46
לגמרי
מסכים!
משה | 14-10-2020 10:51
...
4
מערבב דברים לא...
ישראל | 14-10-2020 10:17
מערבב דברים לא קשורים בכלל, צריך לאהוב כל יהודי ואין מי שחולק בזה, ומאידך צריך להוקיע תועבות שברור לכולם שהם תועבות. ונכון שיש עניין לקרב, אבל את המגמה של ריסוק המוסכמה של המשפחה צריך להרחיק כמה שיותר. ובבקשה ממך, אל תערב מחלוקות ראשונים לגבי מצוות עשה ולא תעשה בזה, שגם הצמח צדק מודה בזה ששיטתו היא לא לכולי עלמא. ובודאי שלא תועבה מי שעושה כפוסקים אחרים. אב של לימוד הלכה.
5
מוזיקאי ויוצר אך שכל בגרוש
מאיר | 14-10-2020 10:22
מה אתה מנסה לעשות מר זמיר, לגרום טשטוש? או שהנגיעה שלך העבירה אותך על דעתך?
6
בועלי נידות לא...
יעקב | 14-10-2020 10:42
בועלי נידות לא עושים מצעדים לטובת הענין
כי אף אחד...
יואב | 14-10-2020 19:16
כי אף אחד לא אוסר עליהם להתחתן ולאמץ ילדים
7
לא מעלים לתורה אדם שבפומבי מצהיר שהוא עובר על
צדוק | 14-10-2020 10:45
איסורים חמורים.. זה ההבדל. שב תלמד קצת על סוגיית גילוח הזקן קצת יותר ותמשיך הלאה. אתה כנראה לומד בשטחיות רק את פסקי האדמוהז, אבל אם תשב ללמוד תגלה שיש איסורי ייחוד בין גברים החשודים על משכב זכור, איסורי לא ילבש שכלולים בחיים של כאלו.. ועוד ועוד. אולי שכחת את המדרשים על כך שלא נגזר המבול אלא עד שנשאו איש לאיש ואישה לאישה עם כתובה.. וכן אותו הדבר נאמר על אבותינו במצרים שנגזר עליהם השעבוד
8
באסלם האדם חייב דין רק לאלוהים
יהוד | 14-10-2020 10:48
ושהשאר ילכו להז***ן. ביהדות יש דין וחשבון גם לחברה!
9
קירוב או החטאה?
בן-ציון | 14-10-2020 10:49
כן, יש אנשים שלא עולים לתורה ויש חקאים חמורים ביותר שמצדיקים חרם ונידוי. אכן, מקרבים טועים ותינוקות שנשבו, אבל יציאה פומבית שמורחת הלכות יסודיות ולא מבטאים חומרת עניינים כאלה מהווה הטעיה, לפני עיוור לא תתן מכשול ואף החטאת הרבים. מי שעובר קווים אלה לא עושה קירוב אלא ריחוק אנשים מאמיתה ויסודותיה של התורה.
10
נשים לב...
משה | 14-10-2020 10:51
נשים לב שהכותב חושב שכל אחד בונה לעצמו את עולמו המוסרי וההלכתי בעצמו כאילו אין חברה מסביב לו. מצד אחד כתוב עשה לך רב אז יש חופש בחירה אבל סוף סוף צריך לבחור רב.
11
שאלה, לפני כמה שנים ראיתי ב-YOUTUBE חתונה
יהודי פשוט | 14-10-2020 10:54
באמריקה, החתן גבר, הכלה פרה!. נניח חוח זה היה קורה ליהודי, אז...?
נא לא לבייש את הכלה
פיני | 17-10-2020 19:27
משקל גוף זה ענין אישי
12
דניאל ההבדל בין הדוגמאות...
מנחם | 14-10-2020 10:56
דניאל ההבדל בין הדוגמאות הוא פשוט הקהילה הגאה לא רוצה רק לחיות את החיים שלה בשקט אלה יותר חמור הם מנסים לכפות כגון חוק של איסור טיפולי המרה ומצעדים המוניים בתור התרסה וזה בעיה מאוד גדולה וזה המלחמה העיקרית שלנו נגד הקהילה בתור קהילה ולא בתור אנשים פרטיים. ובחייאת פעם הבאה תכתוב בשפה יותר נורמלי.!!
13
לא הוגן. לא...
יהודה חנוכה | 14-10-2020 11:02
לא הוגן. לא ראיתי בכל המבקרים את בני לאו שמשתמשים במילה תועבה. משוכנע שברמת הפרט יש סימפטיה גדולה לאנשים עם נטיות תוך מגדריות ועדיין יש ביקורת חריפה על הלגיטימציה ההלכתית שנותן בני לאו למעשים שכנגד התורה .לא נשאל אף אחד לפני שעולה לתורה על מעשיו שבצנעה ועדיין רב שיעודד חילול שבת ויאמר שמותר לדבר לשון הרע או לגנוב לצערי חרג מהגבולות
14
הבעיה עם הקהילה הגאה שהיא גאה
ש.א | 14-10-2020 11:12
כםי שאמר הרב אליהו. הומואים זאת לא המצאת המאה. הדברים ידועיםעוד מימי המבול וסדום ועמורה. אממה....הקהילה ההפוכה עושה מזה מטעמים וצועדת בראש חוצות עד כדי שהתהפכו היוצרות: אנשים בעלי נטיות ישרות צריכים להתנצל שהם נורמלים.
15
אפשר להוסיף שקית...
יהודית | 14-10-2020 11:19
אפשר להוסיף שקית הקאה לגועל שאתם מעלים באתר?
16
מומר לדבר אחד איפה...
כנסת ישראל היא כללית, לא כל אחד בפני עצמו | 14-10-2020 11:46
מומר לדבר אחד איפה קונים פופקורן למה שעומד להיות פה?
17
דניאל היקר פיספסת את ההבנה
עצה טובה | 14-10-2020 11:48
נניח והיה לי נטיות הומוסקסואליות והייתי נופל ועובר על האיסור בהצנע וכמובן מתחרט וכ' ושוב נופל ומתחרט וכו' לא היו עושים משאל בבית הכנסת לפני הכניסההעליה לתורהחזנותגבאותהצטרפות לקהילה או כל דבר אחר, אפ' להעביר שיעור תורה, כמו שלא היו עושים משאל אם דיברת לשון הרע או הקלת לאכול בשר וחלב לפני 6 שעות ודקה ושלושים ושתיים שניות או אם עמית סגל או חתיך, אבל אם הייתי מקים בית או תנועה וקו ממוסדת עם דגלים וסמלים וכו' של אוכלי חזיר לא שומרי שבת של מדברי לשון הרע אוכלי בשר וחלב (או חס וחלילה חושבים שעמית סגל לא חתיך) היו מנדים אותי לא פחות ממך. (לא התייחסתי לזקן, כי זה שאתה חבדניק זה לא אומר שאסור להתגלח...) דבר שני: כן, יש הבדל בין עז לשאר עבירות, יש הבדל ביו מצוות האמונה והביטויים שלה לשאר מצוות, (ראה תניא פרק כב...:-) וכן, יש הבדל בין משכב זכור לשאר עבירות. יש דברים שהם היסוד של עמי, ועליהן נלחמים בכל תוקף, יותר מאשר לאכול חלב אחרי שש שעות מאשר אחרי שש שעות ודקה ושלושים ושנים שניות, אמרת סימן שהמשיח פה? דווקא בחסידות מלחמת ביאת המשיח מתוארת ככפירה המונית ושכיחת האל, מה שקורה פה לדעתי. אתה מבטא את רגשותיך וזה חשוב, חשוב מאוד!! אבל מכתבך לא התייחס לתוכן הדברים וחבל..זה חוסר הבנה משמעותי..
18
זמר מוזיקאי יוצר...
דדד | 14-10-2020 12:10
זמר מוזיקאי יוצר וחבדניק שלא מבין כלום מהחיים שלו יורד על הרב דרור אריה קודם כול לא פוסקים על פי יחידים אבל זה קטע של כמה חבדניקים שרק הם קיימים כמובן לא כולם ממש לא אבל פגשתי כמה בכל מקרה זה לא העניין העניין הוא איך מתמודדים עם להטבים להגיד להם אתם חלק למרות הכל או להגיד לא זה לא לגיטימי הבעיה אם אתם חלק למרות הכל היא שברוב המקרים אנשים הופכים את זה נורמלי ראוי למה לא זאת אומרת זה לא רק נפילה חד פעמית וזה החשש להפוך נפילה לנורמה לכולם יש יצרים והתמודדות אבל להיכנע זה לא גדול זאת הבעיה עם הרב שזה גם אם לא הכוונה נשמע כויתור כניעה
19
תגובה לדניאל זמיר
רגב קסל | 14-10-2020 12:20
שלום ידידי היקר ! חייב להגיב ולכתוב לך.... הדרישה שלך היא מאוד טריקית ולא מוסרית מצד אחד אתה רוצה שנתייחס אליך כשווה בין שווים ובפועל כבני אדם זה באמת מה שקורה מצד שני אתה מבקש למסד איסור תורה מפורש שגם חכמים הכבירו עליו כל כך הרבה מוסר שהוא אסור בתכלית האיסור. זה כמו שיגיע אדם לבית הכנסת בשבת בריכבו ויבקש שייתיחסו אליו כאל אורטודוקס מן המניין, זה לא נקרה להיות אורטודוקס וזה לא עובד כך !! את התורה אי אפשר לשנות כשהתורה רוצה להגיד לנו על נושא מסויים שהוא אסור היא עושה את זה ללא פשרה. אגב כשהתורה אומרת שמשכב זכר זו תועבה היא מודעת לכך שיש אנשים שיש להם בעיה עם זה , אגב כמו עוד הרבה מאוד איסורים. אנחנו מאמינים שהתורה ניתנה בשלמות ולא ניתן לערער על שום פסיק שבא. קושי בלקיים את כל המצוות ולהמנע מכל האיסורים זה קיים ואפילו לגיטימי הרי אנחנו לא מלאכים אבל לעבוד את הקבה בשלמות זאת המשימה אליה נשלחנו ממילא אחכ כשנעזוב את הגוף ב מאה ועשרים לא שייך יותר שום נטיות או חומריות הכל נשמה נקייה וזכה. מתפלל שהקבה יאיר לך את האור ללכת בדרך הישר והטוב !
20
דניאל היקר. אני...
אבי | 14-10-2020 12:25
דניאל היקר. אני קורא שאתה כותב מתוך עלבון. אז אנא נסה להירגע. אין רב רציני היום שיגיד לנדות את הלהט''ב. אין. ובמובן האישי כמובן שיש מקום ליחסי רעות איתם. אלא שמפה ועד להכשרת השרץ בריש גלי יש מרחק. ברור שהתורה לא מעוניינת (בלשון המעטה...) ששני אנשים מאותו המין הנמשכים זה לזה יהיו במגע-אין אפוטרופוס לעריות. את בעלי המשיכה וגם את אלא שאף ממשמים אותו אנחנו מקרבים אך מזועזעים מבמעשה האסור וכל אביזריו דעריות. כמו שאנחנו מזועזעים ממי שממש את נטיתו לקלפתומניה וכו'. ישנם 2 סוגיות: האדם והמעשה. וזה מה שהרב לאו לא עשה אלא כרך את שניהם יחד. לא מקבלים זוגיות כזאת כלגיטימית יחד עם הקבלה של האדם עצמו כאדם.
21
אתר סרוגים. הפכתם...
אני לא מהאו"ם | 14-10-2020 12:33
אתר סרוגים. הפכתם להיות ה'אום' בנושאים דתיים רוחניים, במקרה הטוב. וסוס טוריאני בנושאי אופנה ועיצוב דעת קהל מערבית חילונית ברוב המקרים. הציונות הדתית, ככל שתהיה 'אום' בנושאי דת ומדינה, כך הזכות האחרונה שלכם - אחיזה בחבלי מולדת תתרופף. ואתם בעצמכם תחלקו אותה! בשגעון שמחלחל בכם! את חטאי אני מזכיר - מקווה להפסיק להכנס לאתר הזה.
22
עם ארץ שלא...
משה | 14-10-2020 12:34
עם ארץ שלא לומד הלכה. אין שום איסור לטפח את זקן. להיפך, זו התנאות במצווה. האיסור הוא להשחית את הזקן! הרב דרור אריה אינו משחית את הזקן, שהרי יש לו זקן מסודר ומטופח. מותר לקצר את הזקן אך לא להשחית בתער. אבל אתה משחית העולם! משחית את נשמת בני האדם!! אתה גילוי עריות מהלך!!!
23
אפשר להיות מוזיקאי מוכשר - ומטומטם לחלוטין
טיפת שכל | 14-10-2020 12:45
לא נדבר על שפת הביבים שלך. אבל באמת. נכון שחבדניקים חושבים שרק הם קיימים בעולם. אבל כל מי שמסדר את הזקן עובר על חמישה לאוים? מה עם חכם בן ציון אבא שאול? מה עם הרמחל? מה עם הרב ליכטנשטיין שהיה מגולח לחלוטין? זו רק דוגמה לטמטום שחורז את כל המאמר הזה.
24
לא ייתכן להכשיר תועבה אחת כי במילא הרבה עושים
חכם מה הוא אומר | 14-10-2020 12:45
לא ניתן להכשיר תועבה כמו משכב זכר רק כיוון שהרבה יהודים במילא עושים תועבות כמו נסיעה בשבת ואכילת שרצים. בדיוק כמו שלא מותר לרצוח רק בגלל שמילא מלא אנשים גונבים כל יום. תתעורר דניאל. התבלבלת לגמרי וסטית לחלוטין מהדרך. אתה אמור להתגבר על המשיכה שלך ולא להיסחף אחריה כי יש מצעדים בכל מקום וזה נהיה סבבה בעיני האנשים.
25
דניאל זמיר אתה טועה, וזורה חול בעיני כולם
יאיר | 14-10-2020 12:47
לא היתה בעיה כל עוד לא התחילו לסחור בנשים ולהביא ילדים לעולם מאיזו תאילנדית - רק כמובן כשהם לא אוטיסטים בטעות... ולא דורשים זכויות של משפחה, מביאים ילד לעולם בלי האבא והאמא הטבעיים שלו. ואני לא מדבר על שטיפות מוח שהולכות בתוך בתי הספר. אז תעשו טובה כל ההומואים למיניהם - אל תכנסו לנו לרשות הרבים, תשאירו את המיניות שלכם בבית כמו שכל אחד אמור לעשות - אל תעשו לנו מצעדי גאוה (תועבה) ברחובות, עם אנשים ערומים על משאיות... אפילו זה - להוציא מיניות לעיני כל הילדים???? אל תנסו לחנך לנו את הילדים..
26
מאז שעולם קטן נתן לו במה
שלמה | 14-10-2020 12:48
הוא נעשה פוסק הדור ומחנך הרבנים - כי הוא מוזיקאי ויוצר.
27
הנושא ההלכתי מאוד מאוד מורכב.
תגובה | 14-10-2020 12:51
אפילו לספור חילוני מחלל שבת כעשירי למניין, זה דבר שהרבה פוסקים אוסרים אותו, על אחת כמה כמה שזה לא פשוט בכלל לתת לו תפקיד כמייצג של הציבור וכדו'. וחטא שעונשו סקילה הוא חטא שעונשו סקילה, ואם מדובר באדם שעוד משתתף במצעדים לחטאים שעונשים סקילה אז זה חמור שבעתיים כי זה כבר הופך אותו להיות מתריס ומכעיס. זא יש כאן גם את דרגת החטא שהוא חמור ביותר, וגם יש את העובדה שבניגוד לשאר החטאים פה זו הפכה להיות דת של התרסה ומרידה ובעצם עבודה זרה: עבודת הקשת.
28
מה ההשוואה עם הזקן?
אביתר יעקב מיכלשוילי | 14-10-2020 13:49
הוא לא מגלח אלא מקצץ ומשאיר וגם אם לא היה משאיר מספריים כעין תער לפי הרבה פוסקים מותר.
29
החוצפה תשגה - ואכן כך !!!
בעז | 14-10-2020 14:06
הקושי הגדול אותו מציב בני לאו (רב?...) הוא שהוא פותח את הדלתות של הארונות או אז מרהיבים עוד ועוד סוטים עוז בנפשם. כך אנו מוצאים מאמר זה המתנער מרבנים, הכופר באמור בתורת משה והמתעלם מציוויים מפורשים בתורה. הסטייה הנוראה הזו המאיימת על החברה כולה צריכה לעבור מן העולם ומהא !! הדרך להשיג זאת איננה הכלה (מילה ארורה ופרי הבאושים של הפוסט מודרנה) אלא הוקעה, גינוי והוצאה אל מחוץ למחנה. צריך לעזור לאומללים הלוקים בסטייה ( בלשון הכי עדינה שניתן לאחוז בה אומר לכל הפחות סטייה מנורמה חברתית רצויה) ולא לתת להם קצה של לגיטימציה או הבנה או הכלה. עיניכם הרואות כי הסוטים (כפי ההגדרה בסוגריים) ממהרים להתבטא ומרהיבים עוז בנפשם המיוסרת להטיף ליהודים. חטאם עצום וגדול, אך גם חטאו של בני לאו ושכמותו !!!!
30
במקום להיכנס לביתך...
רובי | 14-10-2020 14:51
במקום להיכנס לביתך ולשתוק אתה פוער פיך על תלמידי חכמים ליצן עם סקסופון
31
מתוך דברי הרבי מליובאוויטש זיע
שיחות קודש תשלט 395 | 14-10-2020 14:52
אמנם בלימוד התורה, טבע התורה כך הוא, שאם האדם לא זכה - נעשית לו התורה ההיפך מסם החיים. דהיינו, אם כוונתו בלימוד התורה איננה למצוא מהי דעת התורה, אלא להוריד את התורה לרמתו שלו, לא לקרב את הבריות לתורה, אלא להשפיל את התורה לדרגתן של הבריות, שאין להן מעלה אלא זו בלבד שהקבה ברא אותן, ובנוסף לכך, חושב הוא שכך היא האמת... הוא אינה חדל מליהיות חכם, ובכל זאת השוחד יעור עיני חכמים, ואז כאשר באמת ישנה פירצה גדולה בכותל, שהנכנס לתוכה עלול ליפול ונעשה גל של עצמות, הרי מפני שאותו חכם הפך לעיוור: הוא משלה את עצמו ואחרים עמו שזהו פתח יציאה, ומגיע לתוצאה האמורה. רק כאשר לומד אדם תורה מתוך יראת שמים, ומשתדל לקיימה כהלכתה - רק אז תחול הברכה וההצלחה בלימודו ובפסקי הדין שלו, והוא זוכה לכוון לאמיתה של תורה.
32
נכון, רק את האתר הזה צריך להוקיע מהציבור שלנו
אריה | 14-10-2020 15:10
אתם אתר פח שנותן במה וכבוד לדברים אסורים. ועוד בשם הסרוגים. אני מציע שתשנו את שם האתר לשם יותר מכיל ומקבל ותעזבו את השם סרוגים במנוחה.
33
ודאי שיש הבדל...
אריק ש | 14-10-2020 15:34
ודאי שיש הבדל בין חטא שהוא פריצת גדר כמו שהיה חילול שבת בזמנו לחטאים שלצערנו כבר נפרצו גדרותהים
34
מבין את הכאב
יוסף | 14-10-2020 15:37
אבל לצערי המאמר איננו ענייני..אף רב לא שפט את האדם הפרטי גם זה בכלל לא שיח שופט..השאלה היא מה חלק מהקהילה ומה לא..לדוגמא דניאל יהודי שיחייה עם גויה הוא גם יהיה חלק מהקהילה שלך?? יהודי שיחלל שבת בפראסיה גם יהיה חזן ביום כיפור?? וכו'.. ובכן דניאל וחבריו דאי עם הדמגוגיות הזולות האלה שכולנו הומופובים או שבוא נבדוק מה כל אחד עושה בחדר המיטות שלו..לא זה לא הדיון הדיון הוא המרחב הציבורי..
35
איש נתעב כמו זמיר לא ילמד מה זה תורת אמת!!!
א | 14-10-2020 15:43
חתיכת תועבה סרוחה, מתיוון שבא להתיר את השרץ. אדם נאלח שלא רוצה להלחם עם יצר הרע אלא להיכנע לו. זמיר מתאים ללאו ולאו לזמיר. אנו תלמידי מתתיהו המכבי הצדיק- מי להשם אלי. והשם גילה את רצונו בתוך תורתו. סוטים מתועבים נמאסתם !!!!!!!!!
36
סליחה, אבל הרב בני לאו אמר עוד כמה דברים...
יהודי | 14-10-2020 15:51
להעלות אנשים לתורה? נראה לי שמותר, ולא על זה הדיון. הרב בני לאו דיבר גם על השתתפות בחתונות, הוא דיבר גם על לשמוח מזה שגבר מוצא זוגיות עם גבר אחר, ועל עוד כמה דברים. הוא התעלם לגמרי מדברי הגמרא על הזכות שיש לאומות העולם על זה שלא כותבים כתובה לזכר. יש הבדל גדול בין לקבל משהו ציבורית, לבין לא לדחות את מי שעושה אותו. אין סיבה טובה לגרש מבית הכנסת או מהקהילות מישהו שנמשך לגברים, או שחוטא בחטא כזה או אחר. אבל לקבל את עצם החטא שלו, זו בעיה. אני מצטער, חתונה שיהיה מפורש בהזמנה בואו לחתונה של מישהי שלא טובלת, נראה לי לא ראוי לבוא. זה עדיין לא אומר שצריך לבלוש אחרי כל אחת שהיא מבקרת פעם בחודש במקווה. הרב בני לאו דורש קבלה והכלה של מעשים אסורים, לא רק קבלה והכלה של אנשים שעושים אותם. זה שונה. את המעשים האסורים כדאי להוקיע, אבל את האנשים צריך לקבל, גם אם הם לצערנו לא מתנהגים ב100% עפ השוע. ייתמו חטאים מן הארץ, עם החוטאים אין לנו ברירה אלא להסתדר, ושנזכה להגיע לורשעים עוד אינם!!
37
בריאות לכולם...
| 14-10-2020 15:57
בריאות לכולם
38
אין מקום לדעות כאלה באתר דתי
דתי לאומי | 14-10-2020 19:16
תביאו רבנים
יש מקום גם לאחרים לא רק לדעותיך
אבי | 14-10-2020 19:48
יש מקום גם לאחרים לא רק לדעותיך
39
אתר סרוגים מדוע...
ירון שאול | 14-10-2020 20:47
אתר סרוגים מדוע לא פרסמתם את התגובה שלי כאן? ???? נראה לי שאתם הופכים להיות כמו השמאלנים סותמי הפיות
40
הרב בני לאו...
רב משכמו ומעלה | 14-10-2020 21:43
הרב בני לאו איש חכם ומלא תבונה מקבל את החריג ולא מוקיע הלוואי והיה איש פנוי הייתי מתחתנת איתו עוד היום מאחלת לכל אשה וקהילה רב ברמה כזאת ושנה טובה לכולם
41
למה לתת במה...
אריה | 14-10-2020 21:53
למה לתת במה לדפוק הזה
42
קראתי בחטף את הכתבה - ולא הבנתי כל כך
אוראור | 14-10-2020 22:50
את הנושא והנשוא - והמבין יבין! מה ש כ ן הבנתי - שמי שכתב פה חושב שאפשר לרקוד בשתי חתונות - והמבין יבין ש ו ב !
43
לזמר העריצים
עת הזמיר הגיע | 14-10-2020 23:00
מה לעשות אבל הקבה (קצתר מכל אדמור) קבעה שזו תועבה כמעשה ארץ מצרים וארץ כנען שבגללה (ולא בגלל חילול שבת) ארץ ישראל הקיאה את אותם גויים. אז אין לא יהיה ואסור שתהיה אמפטיה למעשה תועבה. מי שעושה מה שעושה ומתהדר בכך בפרהסיא ראוי לגינוי נידוי והרחקה
44
אחרי זה שואלים...
חרד לדבר ה' | 15-10-2020 0:39
אחרי זה שואלים למה החרדים מתייחסים ככה לכל המזרחניקים הסרוגים. בושה וחרפה האתר הזה! למה אתם נותנים לאיש כזה במה כאן?
45
הכאב שבגאווה
יהודי | 15-10-2020 2:49
2 בעיות:1. הגאווה שבאיסורי תורה 2. זה קשור לקדושת העם המיוחד שלנו. יותר ממצוות אחרות זה לא עלבון אישי כלפיך, זה כואב כי רוצים להפוך את זה ללגיטימי - כמו להעביר שבת ליום אחר.
46
את ארורה לא...
בני לאו | 15-10-2020 7:35
את ארורה לא תיתחתני. לעולם. ואם כן תיהיה עצובה
47
שמלאך המשחית ירד...
גדי | 15-10-2020 7:37
שמלאך המשחית ירד למערכת האתר סרוגים ויתחיל לעבוד שם בלקחת נשמות במיתות משונות
48
ארורים אנשי האתר....
ארי | 15-10-2020 7:42
ארורים אנשי האתר. רשעים שעדיין חיים..
49
שישרף בית כנסת...
שמעיה | 15-10-2020 7:43
שישרף בית כנסת הרמבן עם המתפללים אמן.
השפיות ההלכתית...
סטודנט | 15-10-2020 8:57
השפיות ההלכתית לצערי אבדה לך
50
רב מוכר????חחח ...
גוגו | 15-10-2020 12:16
רב מוכר????חחח
51
דניאל היקר בבקשה אל...
חיה | 15-10-2020 13:49
דניאל היקר בבקשה אל תתייחס לכל הטוקבקים העלובים שפה!! אתה מגיב וזו זכותך. ולאף אחד אחר אין זכות להשמיץ אותך ואת אף אחד אחר. אנשים, שימו לב שאתם עושים דבר שהוא אינו יהודי. בתורה כתוב גם לאהוב, ומצות ההוכחה היא רק את עמיתך- שאתה והוא חברים בתורה ובמצוות.. בקיצור, כבוד! את זה חסר פה. וחבל!
52
התחרפנת! ...
שושי | 15-10-2020 14:21
התחרפנת!
53
כל ההשוואות לכל מיני עבירות אחרות אינן במקומן
guystr | 15-10-2020 22:59
ואמכל והמבין יבין ועל עיסוק בנושא זה אינו לתועלת
54
אתה טועה ומטעה......
בנימין יהודה שקריה | 16-10-2020 3:35
אתה טועה ומטעה... דבר ראשון -גילוח הזקן על ידי מספריים לפי מרן הבן איש אינו 5 לאווים ואין בכך כל בעיה. דבר שני - גם לשיטתך שיש 5 לאווים - איסור משכב זכור ככלל איסורי עריות הם בכלל איסור כרת!! שהעוברו במזיד עם עדים והתראה חייב סקילה!!! ובשוגג (כן רק שוגג...) חייב כרת! אז בבקשה ממך אל תוריד את חומרת הדבר ואל תשווה בין הדברים הללו כיוון שאינם ברי השוואה כלל. דבר שלישי - ידועה ההלכה שאדם שמחלל שבת בפרהסיה אסור להעלותו לתורה וזה אפילו אם רק עבר על איסור מדרבנן הקל שבקלים, כל עוד עבר בפרהסיה - דינו ככופר בתורה כולה והרי הוא כגוי כדברי הרמבם זל בהלכות שבת פרק ל׳ הלכה טו. אז אל נא תאמר שלא בודקים אחר העולים לתורה אם הם חוטאים או לא ובמה... ועוד שכל מי שפסול לעדות פסול לעלייה לתורה. ואם עלה - עבר עבירה, ברכותיו לבטלה וגרם לכלל הציבור לענות אמן יתומה, והרי הוא ביזה את תורת ישראל!! וכמו שהרפורמי המדובר בני לאו הרשע, בא להתיר בזמנו מומים הפוסלים כוהנים מלעבוד במקדש ולשאת כפיים בתפילה, כך בא גם כאן לשנות את תורתנו הקדושה בשם הליבליזם, הפוסט מודרנה וכו׳.
או. קיי....
עובד נגו | 16-10-2020 12:51
או. קיי. תפסת את דניאל על חם! כל הכבוד. הוא לא בקי בהלכות גזיזת זקן ולא בהלכות כריתות (אגב, יש עוד עבירות שאדם נענש עליהן בכרת, למה אין תנועת נגד חריפה כנגד אנשים אלה?). העניין הוא העיקרון. אל תדון את חברך ואל תכה על חזה רעך. זו חוכמה קטנה מאד. אפשר להתחיל מלהסתכל על עצמך.
55
לא מצליח להבין למה אתה הולך ומנפנף בזה..
guystr | 16-10-2020 10:22
עשית עבירה, בסדר שיהיה, אבל למה אתה ממשיך לדוש בזה?
56
עם השם לא...
חיים לוי | 18-10-2020 19:47
עם השם לא מרשה אז אסור .על פי התורה הם צריכים להשאר רווקים כל החיים ומי שמתרעם עליו נאמר כופר
57
עת הזמיר הגיע
אב"י | 20-10-2020 22:35
גילוח הזקן למאן דאמר שזה חמשה לאווים (וזו מחלו שגדולי עולם התירו ונהגו כך) בדומה לחילול שבת דאורייתא -אילו איסורים חמורים דאורייתא אך התורה לא מגדירה אןתם כתועבה. אז מוטב לו לזמיר שיזמר במקום אחר . הוא האחרון שיכעול לומר דבר בנושא זה.
58
אתם מנסים להכשיר את האיסור, וזה סקילה!
משה | 23-10-2020 9:06
טענות מצחיקות, אף אחד לא מנסה להתיר את כל האיסורים שמנית (שאף אחד מהם לא סקילה...) אלא לפעמים נכשל בהם וחוזר בתשובה. אף אחד לא גאה בחטאיו (ורוב החטאים שמנית אינם חטאים (האם עמית סגל חתיך...), אתם עושים בדיוק להיפך ומנסים להכשיר איסור סקילה! אם הייתם מסתירים ומנסים להתמודד הייתי עוד מבין