אריאל: תומך ברב שמואל אליהו; מגנה את מסע הדה לגיטימציה נגדו - סרוגים

אריאל: תומך ברב שמואל אליהו; מגנה את מסע הדה לגיטימציה נגדו

השר אורי אריאל שבר היום את שתיקת חברי הכנסת של הבית היהוד כשפרסם תמונה שלו יחד עם הרב שמואל אליהו וכתב: "תומך בו כמועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי הספרדי. מתנגד בתוקף למסע הדה-לגיטמציה שמנסים גורמים שונים לעשות לרב"

author-image
אריאל: תומך ברב שמואל אליהו; מגנה את מסע הדה לגיטימציה נגדו
  הרב שמואל אליהו ואורי אריאל (פייסבוק)

שר השיכון אורי אריאל שבר בצהריים את שתיקת חברי הכנסת בנושא הרב שמואל אליהו.

אתמול (ד') פרסמנו ב'סרוגים' על הוראה שיצאה מיו"ר סיעת 'הבית היהודי' איילת שקד שלא להתייחס לנושא חקירת הרב שמואל אליהו, עליו הורתה שרת המשפטים ציפי לבני וכן על תמיכת חברי הבית היהודי ברב כמועמד המפלגה לרבנות הראשית.

בימים האחרונים מופעל לחץ כבד על הבית היהודי שלא יתמכו ברב שמואל אליהו, כשגורמים ליברלים בציונות הדתית ואנשי שמאל קוראים למפלגה שלא לבחור בו בגלל דעותיו והתבטאויותיו הקיצוניות.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

למרות איסור ההתייחסות בתקשורת, ועל אף שסיעת הבית היהודי לא תמכה רשמית ברב שמואל אליהו, פרסם היום השר אורי אריאל את תמיכתו הפומבית ברב כמועמד לתפקיד הראשון לציון.

"נפגשתי היום עם כבוד הרב שמואל אליהו שליט״א, בו אני תומך כמועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי הספרדי" כתב אריאל והוסיף "אני מתנגד בתוקף למסע הדה-לגיטמציה שמנסים גורמים שונים לעשות לרב, שאין חולק על כך שהוא גדול בתורה ובהלכה ופועל כבר שנים רבות לקירוב לבבות ואחדות עם ישראל".

המאבק סביב בחירתו של הרב אליהו כמועמד המפלגה, יימשך כנראה גם בשבוע הבא, משום שיו"ר המפלגה נפתלי בנט ייצא לסין במוצאי שבת ויחזור רק בסוף השבוע הבא. בנוסף חלק מחברי הסיעה יצאו לחו"ל ובכל מקרה גם אם תתקיים ישיבת סיעה, נושא הרב הראשי לא יעלה בה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
אוהב את הרב אליהו, אך אצביע לרב ערוסי
מצביע | 04-07-2013 17:10
לדעתי, אסור לציונות הדתית לבגוד ברב שהוא כבר עשרות שנים פעיל, בעיקר בתחום המשפט העברי והקמת בתי דין בכל רחבי הארץ. איש אציל שמוערך מאוד גם בעולם הרבני וגם בעולם האקדמי. הוא זכה להאהיב את התורה, ולדעתי גם החרדים ישמחו להצטרף ולבחור בו, וגם החילונים. יש לו יותר אהדה בקרב הגוף הבוחר לדעתי. זו הזדמנות פז של הבית היהודי.
2
חברי תקומה לא גמדים
לא גמד | 04-07-2013 17:21
סוף סוף בנט צריך להבין שאנו תומכי תקומה לא גמדים שלו ומה שאנו חושבים נעשה בלי לחשבן את זה שהוא גמד של לפיד יש להזכיר שאין שום שינוי לטובה מאז שבנט ניבחר מקצצים לנו כרגיל ותמיד מתפשרים בנט -כישלון נמאס ממנו דיבורים כמו לפיד והציונות הדתית רק סובלת ממנו
3
הרב רצון ערוסי עדיף עשרת מונים
גיימס הטפילד | 04-07-2013 18:53
4
הקוזק הנגזל
נפתלי רוטנברג | 04-07-2013 19:37
זעקת הקוזק הנגזל: רב שהסית נגד אזרחים במדינת הלאום עשה לעצמו, במו פיו ומכתביו, הדה-לגיטימציה. מה יאמרו רבנים במדינות העולם אם ראשי הכנסיות יאמרו לקהלם שאין להשכיר דירות ליהודים?
5
בנט- אל תיפול פעמיים. מספיק לתמוך במועמדים בעייתיים
ציוני דתי-ריאלי | 04-07-2013 19:57
הרב רצון ערוסי ראוי אהוב ולא שנוי במחלוקת. בנט, אם תמשיך כך גם בחזית הספרדית , הציונות הדתית תפסיד.
6
ארגוני שמאל שתומכים בסתיו מאחורי זה...
סוס טריואני | 04-07-2013 20:00
7
הרגעה. אם אריאל תומך- התוצאה ברורה
יוסי | 04-07-2013 21:58
אליהו לא יבחר בגלל אישיותו הבעייתית. אם אריאל תומך בו- ברורה התוצאה. הוא מעורר נטיות אנטי בגלל דעותיו ותמיכת אריאל היא הדבר האחרון אותו היה צריך.
8
לבחור ברב הראשי הציוני דתי הרב שמואל אליהו
| 04-07-2013 23:30
הוא רב ת"ח גדול ציוני דתי עם מאור פנים,בנו וממשיך דרכו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל יחד עם הרב סתיו בעז"ה יביאו ברכה.
9
יש מגיב סדרתי שתומך ברב רצון, ומבזה אותו.
ארנון | 05-07-2013 1:11
מי המגיב הסדרתי שתומך ברב רצון ערוסי. א. אתה מבזה את הרב רצון ... כי חוץ מחמשה תמנים לא יצביעו לו בכלל. ממש כמו בבחירות הקודמות. ששם קיבל 4 קולות. ב. הרב רצון לא מתאים לתפקיד. ואנחנו לא בוחרים ברירית מחדל אלא את מי שמתאים. כמובן יש מקומות שהרב רצון טוב מכל מריעיו אבל זה ממש לא המקום. ג. חובתו של הרב רצון היא לקדם את הרב אליהו.
10
ל 9, אתה אנס סדרתי שתומך ברב שמואל, אתה רק מבזה אותו!
ישי רביץ, ר"ג | 05-07-2013 10:51
עם כל אהבתנו והערצתנו לרב שמואל אליהו שליט"א. לא יתכן שנעדיף רב צעיר על פני רב זקן!!! בושה וחרפה!!! א. הרב ערוסי גאון בתורה המקובל מאוד הן בעולם הרבני הדתי והחרדי והן בעולם האקדמי חילוני. ב. בבחירות הקודמות, המפד"ל תמכה ברב שמואל והפקירה את הרב ערוסי. למרות תמיכת המפד"ל, קיבל הרב שמואל 20 קולות לעומת 150 שקיבל הרב עמר! ג. הרב שמואל עדיין צעיר, ובע"ה ירוץ לבחירות הבאות. ד. תפסיק לאנוס את הציבור עם עשרות התגובות שלך למען הרב שמואל, אתה מבייש אותו יותר.
11
בנט לא מבין ברבנות. לאחר הכשלון עם סתיו יהיה עוד כשלון
לא לרב אליהו | 05-07-2013 11:56
12
אריאל מגרונו של הרב לאור מדבר כשלעצמו דעתו רופסת ונמוכה
מכירים את האיש האפור | 05-07-2013 12:39
13
ל9. אתה המגיב הסדרתי של הרב שמואל, ומבזה אותו!
| 05-07-2013 14:40
14
הדיון הוא לא על ראוי או לא
| 07-07-2013 9:00
ממילא אנחנו לא בוחרים. הדיון הוא על איך זה שחילונים גמורים מתערבים לנו בהלכה? ואחר כך מתלוננים שיש כפיה דתית?! לעינינו יש פה כפיה חילונית!!! איך זה שלא מספיק מוחים על זה? רק מראה מה שכל המועמדים האחרים שווים....