נתניהו: "החלטה על הקלות בסגר רק בשבוע הבא" - סרוגים

נתניהו: "החלטה על הקלות בסגר רק בשבוע הבא"

במהלך קבינט הקורונה, רה"מ זעם על האלפים בלוויית האדמו"ר באשדוד: "זו הפרה חמורה של הכללים", על שמחת בית השואבה: "אפשר להפוך לטרגדיית בית השואבה". הקלות? "לא לפני יום שני"

נתניהו: "החלטה על הקלות בסגר רק בשבוע הבא"
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

קבינט הקורונה נמצא בעיצומו של הדיון על יציאה מהסגר, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר: "לא מתכוון להביא לא הקלות וגם לא החמרות לסגר עד ליום שני". על שמחת בית השואבה: "אפשר בנקל להפוך לטרגדיית בית השואבה".

עוד באותו נושא

קבינט הקורונה: 7 השלבים לתכנית יציאה מהסגר


3

בפתח קבינט הקורונה, התייחס נתניהו: "אמרתי אתמול שיש אופטימיות זהירה, אבל אני יותר זהיר מהנזהרים, אני חושב שלמדנו שכדאי לעבוד בצורה מאוד מדודה ומסודרת. אנחנו כרגע אוגרים את הנתונים הללו כל יממה. יהיו לנו נתונים רק לאחר סוף השבוע הבא, אחרי יום ראשון. שר הבריאות ביקש לאסוף את הנתונים עד ליום שני, אחרי שמחת תורה, כדי לקבל החלטה מושכלת. לכן, אני לא מתכוון להביא לא הקלות וגם לא החמרות לסגר עד ליום שני".

על הפרת תקנות הקורונה של השרה מסיעתו, גילה גמליאל שחלתה בקורונה, "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה. זה כולל שרים ושרות, חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור". עם זאת אמר כי הוא "מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים, ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

הפרה חמורה של הכללים, הימנעו מזה

זעמו עלה, סביב תיעוד האלפים ששברו את הסגר בלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד. על כך תקף נתניהו: "זו הפרה חמורה של הכללים. זה יוצר שתי בעיות שראינו גם בהתקהלויות אחרות – גם מדגרה של קורונה וזה גם פורם את האחדות. זה דבר שהוא בלתי נסבל. אנחנו רואים את זה גם בתפילות לצערי, רואים את זה גם בהפגנות. אני קורא גם לציבור החרדי וגם לציבור החילוני – לכל אזרחי ישראל – לקיים את הכללים. אנחנו רוצים קיום אחיד של הכללים ואכיפה אחידה. יש כאן ניסיון לעשות את זה עם כל הקושי הגדול שיש בדבר. בסופו של דבר אנחנו צריכים את השיתוף של אזרחי ישראל וגם של מנהיגי הציבור".

לקראת שמחת בית השואבה וההקפות השניות, וררקע התיעודים האלימים מהיממה האחרונה, הזהיר ראש הממשלה: "הרבנים עצמם אמרו השנה – הימנעו מזה. אפשר בנקל להפוך את שמחת בית השואבה לטרגדיית בית השואבה. לכן, הכלל הפשוט – שומר נפשו ירחק. ונשמרתם לנפשותיכם מאוד. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כולם במאמץ אחד בסוכות – לאחד את עם ישראל סביב הכללים הפשוטים הללו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
החלטה על הקלות...
שקרים כמו חול ואין מה לאכול | 06-10-2020 8:38
החלטה על הקלות בשבוע הבא .... בשבוע הבא ... בשבוע הבא ... בשבוע הבא ...