נתניהו חשף: מחסן נשק של חיזבאללה בשכונת מגורים - סרוגים

נתניהו חשף: מחסן נשק של חיזבאללה בשכונת מגורים

נתניהו נאם הערב בעצרת האו"ם, אמר כי מדינות ערביות נוספות יצטרפו להסכמי השלום, חשף מיקום מחסן נשק של חיזבאללה וציין כי בתוך חודשים לאיראן יהיה אורניום לפצצות גרעין

author-image
נתניהו חשף: מחסן נשק של חיזבאללה בשכונת מגורים
  צילום מסך

שנה לאחר שוויתר על השתתפותו באירוע בעקבות הבחירות לכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא כעת (שלישי) נאום במסגרת עצרת האו"ם ה-75, הנערך כעת במטה הארגון בניו יורק. הנאום מועבר באמצעות שידור דיגיטלי שהוקלט מראש בימים האחרונים, וצפוי להתייחס להסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין וכן בחשיבות הסנקציות כנגד איראן והחזרת אמברגו הנשק.

"מדינות ערביות ומוסלמיות יצטרפו למעגל השלום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר: "המזרח התיכון בדרך כלל לא מספק חדשות טובות, ואף אחד לא ציפה שהשנה יהיה שונה – בעיקר עם הקורונה. אבל אני יכול להביא 2 דיווחים על חדשות טובות".

"ישראל חתמה על הסכמי שלום עם בחריין והאמירויות, בפעם הראשונה מזה 25 שנה שבה נחתמים הסכמים שלום עם ישראל. ההסכמים הללו יביאו לישראל את ברכות השלום והשגשוג הכלכלי".

נתניהו הוסיף כי: "אין לי ספק שעוד מדינות יצטרפו למעגל השלום בקרוב, קרוב מאד. ההסכמים הללו הגיעו על בסיס שבירת עקרונות השלום הכושלים של העבר. כבר יותר מדי זמן שהפלסטינים מטילים וטו על קידום השלום והחזיקו אותה כבת ערובה לדרישות בלתי הגיוניות, כמו נסיגה לקווי 67 או גירוש עשרות אלפי יהודים".

לדבריו, "הדרישות של הפלסטינים הן בלתי אפשריות לכל הסכם ישראלי, אך במשך שנים העולם ניסה לקדם אותם – וכתוצאה פעלו לקדם אשליה לא מציאותית".

"למזלנו, הנשיא טראמפ הבין זאת ופעל אחרת – הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל, ברמת הגולן כחלק מהארץ, וקידם תכנית ריאליסטית והגיונית לשלום, שמכירה בזכותה של ישראל לקיום, שומרת על ביטחונה ומאפשרת לפלסטינים להתקדם בבטחה".

ראש הממשלה המשיך: "כולם טענו שזה יחסל את הסיכוי לשלום – הם טעו, הצעדים של טראמפ קידמו את השלום עם שתי מדינות אחרות ועוד יותר יגיעו. הצעדים של טראמפ לא הפכו את השלום לפחות סביר, אלא השלום יותר קרוב".

"בשלב כלשהו הפלסטינים יבינו שאין להם זכות וטו, ויפתחו במו"מ – ואנחנו נהיה מוכנים לנהל מו"מ על בסיס תכנית טראמפ כדי לסיים את הסכסוך אחת ולתמיד".

"יש מחסן טילים של חיזבאללה בלב ביירות"

נתניהו אמרה כי: "ישראל ומדינות ערב עומדות יחד לא רק ברצון לקדם שלום, אלא גם עומדות יחד נגד האיום הגדול ביותר במזרח התיכון – איראן, שתוקפת את שכניה ושלוחות הטרור שלה מקדמות אלימות בכל המזרח התיכון – עיראק, תימן, וכמובן לבנון".

בנוסף, נתניהו הציג מפה של המיקום שבו אירע הפיצוץ בביירות, ואמר : "מאות נהרגו, אלפים נפצעו ועשרות אלפים איבדו את ביתם. הערב אני מראה לכם את המקום שבו הפיצוץ הבא יכול להתרחש – שכונת ג'נאח, סמוך לשדה התעופה בבירות. חיזבאללה מאחסנת שמה מאגר סודי של כלי נשק, סמוך מאד למפעלים של חברת גז ותחנות דלק".

"אני אומר לתושבי ג'נאח – תפעלו עכשיו. כי אם יש שמה פיצוץ, זה יהיה אסון נוסף. אנחנו לא רוצים שתיפגעו, אבל איראן וחיזבאללה כן רוצים זאת. אתם צריכים להגיד לחיזבאללה: תפרקו את המאגרים הללו. העולם צריך להגיד לחיזבאללה להפסיק להשתמש באזרחי לבנון כמגנים אנושיים".

"לאיראן יהיה מספיק אורניום לשתי פצצות גרעין תוך חודשים"

נתניהו הוסיף: "כולנו צריכים לעמוד מול איראן, והנשיא טראמפ ראוי לשבח על כך שפעל ככה. הוא צדק כשפרש מהסכם הגרעין שנחתם – כבר בשנת 2015 התנגדתי להסכם הזה לבדי, כי הוא לא עוצר אותם מהשגת נשק גרעיני, אלא מקדם אותם לנשק".

"עכשיו הם מפרים גם את ההתחייבויות הקטנות שלהם בהסכם – וכתוצאה, עוד כמה חודשים כבר יהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר ל-2 פצצות גרעיניות, והיד עוד נטויה. אין ספק שאיראן חותרת לנשק גרעיני, והוכחנו זאת ללא צל של ספק".

ראש הממשלה ציין: "לפני החתימה על ההסכם, באירופה אמרו לישראל שכל הפרה של ההסכם מצידה של איראן תיענה במהירות ובנחישות – אבל מאז מועצת הביטחון לא עשתה דבר. במקום לעצור את התוקפנות האיראנית, הסכם הגרעין חיזק אותה".

"כשמנהיגי העולם חתמו על הסכם הגרעין, הם פתחו את כלוב האריות – וכעת כולנו משלמים את המחיר: איראן התעשרה והתחזקה, וכתוצאה הפכה לנועזת יותר בקידום הטרור".

לדבריו, "בעוד מועצת הביטחון חלוקה, אנחנו באזור מאוחדים. ערבים וישראלים כאחד קוראים לפעול בחריפות נגד איראן – וכשערבים וישראלים מסכימים על משהו – כדאי לאחרים לשים לב לכך".

"ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב לצדה של ארה"ב אל מול התוקפנות האיראנית, לעמוד יחד איתה על כך שאיראן תשים קץ לתכנית הגרעין שלה אחת ולתמיד, ולהתמודד יחד עם ארה"ב עם הסכנה הגדולה ביותר לשלום באזורנו".

"להמשיך עם הסנקציות על איראן"

קודם לדברי ראש הממשלה, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן נשא נאום, במהלכו אמר כי: "הסכם אברהם תואם לחזון האו"ם לקדם שלום עולמי. אני מודה למנהיגי האמירויות ובחריין על יוזמתם. היינו מצפים שהאו"ם יעודד יותר מדינות לנקוט בצעדים דומים, אבל במקום הם מתעלמים מההסכם".

"היחסים עם ישראל מכוננים מתוך הבנה של האיומים המשותפים שישראל ומדינות ערב עומדות בפניהם – איראן וגרורותיה תומכות הטרור. מחיר השתיקה בפני הסרת אמברגו הנשק יהיה מזעזע, עלינו להמשיך עם הסנקציות בכל הכח".

ארדן ציין כי "ישראל תמשיך להושיט יד לשלום, ומזמינה את הפלסטינים לעשות זאת גם כן. אני מקווה שמדינות נוספות שיבינו שאלו הפלסטינים, ולא ישראל, שצריכים לחזור למו"מ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
שבורא עולם יברך...
עדו | 29-09-2020 19:42
שבורא עולם יברך את ביבי אמן וכל מי שנגדו בורא עולם יקלל אותו ואת נשמתו כל הקנאים למינהם המקוללים והקנאים אהוד ברך הוא כמו מחבל טפו
אני אל'מ מ.ד. תוכנןהפיכה צבאית להעיף את השמאל
דבר האלוף | 29-09-2020 23:12
אם השמאל ימשיך להשתולל ולהרוס את המדינה 10 אלפים מחיילי צה''ל בדרגות גבוהות יערכו הפיכה צבאית. ויעיפו את ראשי השמאל לסיביר.
אדוני תרגע
יוסי חלפון | 29-09-2020 22:54
נעים מאוד, שמי יוסי, אני בעזרת השם הצטרף להפגנה הקרובה עם הילדים בגשרים. למען הסר ספק, עדיין מתייצב למילואים וגם בקורונה משלם מיסים מלא. שיהיה ברור לך ביביסט, לילדים שלי מגיע יותר מאיש שבפניו שתי אופציות- כלא או כיסא. ובדמוקרטיה עבריין צריך לעוף (כמו אולמרט)
נשיקות לביבי ממיליוני יהודים בעולם !!
ביבי המתוק | 29-09-2020 22:18
ביבי היקר שלנו. בקרוב יכחיד הבורא את כל שונאיך ימח שמם וזכרם
2
אן על נתניהו...
שמי | 29-09-2020 19:47
אן על נתניהו כולנו נתניהו כל האויבים שלו הם סתם כליבים נובחים בלי שכל נבלות רק נתניהו שווה לנו המפגינים הם מוקצה עלובים
3
אהוד ברח ראש...
חלי | 29-09-2020 19:55
אהוד ברח ראש ממשלה כושל שבכושלים מרכל על נתניהו כל הרעל שלו מוציא בלי בושה הוא דומה למחבל שברח מעזה המניוק
4
האנגלית של נתניהו...
בתיה | 29-09-2020 19:57
האנגלית של נתניהו שווה את כל השמאל המגעיל והסורר שמחפשים סוף של מדינת היהודים יבא יום שלהם
אחוז דוברי...
מה ההתלהבות הזאת ממישהו שיודע לדבר אנגלית? | 29-09-2020 20:43
אחוז דוברי האנגלית בארץ גבוה יחסית לשאר המדינות שאינן של דוברי אנגלית.
5
אתם עדיין לא...
ירון שאול | 29-09-2020 21:32
אתם עדיין לא קולטים כי כולכם ללא שכל.ביבי בעד סדר עולמי חדש והוא חבר באילומנטי והבונים החופשיים בדיוק כפי שיצחק רבין ושמעון פרס היו.היכנסו לעמוד היוטיוב של רפאל בן דור אתם תהיו בהלם מוחלט מימה שתישמעו שם.מומלץ ביותר למי שרוצה לדעת את האמת האחת והיחידה.
6
עוד לא היה...
בן הראש מימון | 29-09-2020 21:54
עוד לא היה לנו ראש ממשלה מוצלח, וחכם כמו ביבי, מאז קום המדינה. מימון בן-הראש
7
מזה נתניהו חשף? כותרת הזויה
הרצל | 29-09-2020 22:50
תגידו השתגעתם?? אנחנו בזמן מגפה האיש נעלם נכשל משקר, מה הקשר חיזבאללה עכשיו ?! ולמה אני לא שומע אותו מדבר על העסקים שנסגרו, החינוך, האבטלה, יציאה מהמשבר, מילה טובה.. כל הזמן שחור נאחס ביבי נאחס ומעייף
8
ביבי מתבצר בבלפור...
מעשיהו מחכהלו | 29-09-2020 23:20
ביבי מתבצר בבלפור כמו נסראללה בבונקר. לטובת השקט באזורינו, הגיע הזמן ששניהם יתפטרו.
9
יש להכניס אותו...
הזעם | 30-09-2020 5:29
יש להכניס אותו לרשימת יום הדין