נתניהו: "צעדי הסגר לא קלים, אך הצלת חיים קודמת לכל"

נתניהו: "צעדי הסגר לא קלים, אך הצלת חיים קודמת לכל"

לקראת ההחמרה של תקנות הסגר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למגבלות והבהיר: "אנחנו במציאות אחרת, צריך לעשות מעשה עכשיו". על ההפגנות: "מסייעות לי פוליטית"

author-image
נתניהו: צעדי הסגר לא קלים, אך הצלת חיים קודמת
  (ללא קרדיט)

לאחר הצהרתו של בני גנץ על הסגר הכללי, ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא כעת (חמישי) הצהרה לתקשורת בה צפוי להתייחס להחמרת ההגבלות בצל העלייה בתחלואת הקורונה. במקביל להצהרה פעילי המחאות מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור, והציבו כיסאות במקום כדי לשמור על ריחוק חברתי.

"אזרחי ישראל, בשל העלייה החדה החלטנו על צעדים הכרחיים. צעדי הסגר אינם קלים, אבל הצלת חיים קודמת לכל" אמר בפתח דבריו. "זוהי שעת חירום לאומית, אנחנו נמצאים בשיאה של מלחמה מתמשכת – מלחמה על הכלכלה, הבריאות, על החיים".

"הגל השני מכה בכל העולם והוא מכה גם בנו. בימים האחרונים כמעט בכל המידנות במערב יש מספרי שיא של תחלואה, והם מטילות מגבלות חמורות – כולל סגרים על אזורים נרחבים, לעיתים על כאלו שיותר גדולים מכל מדינת ישראל" המשיך. "המגיפה צפויה לגבות מחיר כבד – צר לי לומר לכם את זה, אך זוהי האמת. דווקא בשעה זו: רק אם נעמוד יחד, נילחם יחד, נקפיד על הכללים יחד – רק כך ננצח את המגיפה וננצח אותה. זה מה שעשינו בכל מלחמות ישראל, וזה מה שעשינו בגל הראשון של הקורונה".

"כשאתה פותח את הכלכלה התחלואה העלה, נוצר ריפיון בהוראות משרד הבריאות ולצערי מי שהובילו את זה היו פוליטיקאים פופוליסטיים, מקהלת 'הכל סבבה' ואמרו ש'מחלה היא לא מחלה וזו גחמה של אדם אחד'" המשיך ותקף. עוד התייחס לדבריו של יאיר לפיד, ואמר כי הוא "מסכן את חיי אזרחי מדינת ישראל. פוליטיקאים מיסמסמו את ההחלטות שהבאנו לכנסת. יש גבול לכל תעלול כי מדובר כאן בחיי אדם".

עוד באותו נושא

מרד בקואליציה: דגל נעדרו, ליצמן וחלק מכחול לבן נגד


5

לדבריו, "היו התלבטויות אמתיות לגבי המגבלות, כי חלק מהמומחים אמרו לנו שאפשר לחיות בלי סגר עם 6000 נדבקים ביום – אבל הגענו כבר ל-7000 נדבקים ביום. מספר החולים הקשה ממריא, מספר המתים עולה, מערכת הבריאות נאנקת – זה מחיר נורא".

"אני רואה אנשים רוקדים, אנשים מתקהלים, אנשים עושים סעודה בשולחן ארוך וצפוף בלי מסיכות" הוסיף. "אז די, Enough is enough, תתעוררו! אנחנו במציאות אחרת. צריך לעשות מעשה וצריך לעשות אותו עכשיו – סגר הדוק, דווקא בחגים. אם לא נעשה את זה לא יהיה מנוס מסגר הדוש בהמשך לכן עדיף עכשיו עם פחות ימי עבודה ורוב המשק בחופשה. מנהיגות צריכה לקבל את ההחלטות, גם אם הן קשות, גם מול מבול הצייצנים והפקה פקה".

"אנחנו לפני שנה שנה חדשה, במסורת ימינו הימים הללו נקראים 'הימים הנוראים', אבל אני מקווה ומאמין שדווקא מהם יכולה לצאת בשורה חדשה של תקווה שנגלה ערבות אישית והדדית" סיכם. "מדינת ישראל כבר עמדה בסערות חזקות, בלי להרים ידיים. אם נפעל נכון ונפעל יחד הסערה תחלוף, הסופה תחלוף ואפילו נמצא מהם מחוזקים".

"ההפגנות מסייעות לי פוליטית"

בשלב השאלות לתקשורת, נתניהו התייחס לנושא ההפגנות שעורר סערה נרחבת אמש בממשלה. "אני שומע דברים הזויים – אומרים לי שאני רוצה סגר כדי למנוע הפגנות?! זה מגוחך" טען. "אנחנו צריכים להציל חיים, כדי לשטח את העקומה. ההפגנות האנרכיסטיות וההזויות האלו – לא רק שהם לא פוגעות בי, הן מסייעות לי פוליטית, אפילו כאלו שהם לא מהמחנה שלי".

לדבריו, "אין בזה פגיעה פוליטית, יש בזה פגיעה באמון הציבור. כל אחד מרים שלט ויוצא להפגין בים, השני נוסע לבת דודה שלו. ההפגנות הללו מצפצפות וצוחקות על ארחי ישראל ומפוררים משמעת. זו 'מדגרת קורונה ומדגרת אנרכיה'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
חוסר אמון
אטאיסט | 24-09-2020 21:10
רק מנהיג שיש אמון במעשיו מהרוב המוחלט של האזרחים יכול לבקש ליכוד שורות. נתניהו שמכרסם בצורה שיטתית באמון העם לא יוכל להוביל את העם למאבק ויתקל בהתנגדות גם מימין וגם משמאל.
.החוסר אמון...
אטאיסט | 25-09-2020 7:33
.החוסר אמון הוא באחריות נתניהו הישירה. הרי מעט מאד אנשים מאמינים לו. אילו היה מנהיג אחר ראוי יותר אז אתה ואני ביחד היינו מיישרים שורות.
אולי אוטיסט
זאב | 25-09-2020 0:22
מה אתה חושב שאתה עושה לו טובה ? לו יש טונה של כסף. זוזה בדיוק מה שהוא מדבר עליו. מנטליות של אנרכיה וחוסר אמון שתסיים במוות של אלפי אנשים
2
פושעי הקורונה לדין!! נתניהו...
פושעי הקורונה לדין! | 24-09-2020 21:25
פושעי הקורונה לדין!! נתניהו שאחראי אישית למותם של למעלה מאלף אזרחים בגלל התנהלות נכלולית חייב שעמוד לדין על פשעיו ולשם מחיר כבד!
3
נתניהו שאישר צוללות...
החוצפה ועזות המצח של השקרן מבלפור ... מדרדר מדינה שלמה לעוני , כדי שהוא ופרת הבשן לא יצטרכו לראות מפגינים .... | 24-09-2020 21:47
נתניהו שאישר צוללות למצרים , ולא התנגד בצורה נחרצת לאספקת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות ... מדינות שמי יודע מי ימשול בהן מחר ... וכבר ראינו מה קרה לידידתנו הגדולה בשנות ה 70 הלוא היא אירן , וגם מה קרה לרומן הטורקי ... הוא דואג לשלומנו ... שקרים זה לא פסטה ... קשה לבלוע ...
4
נתניהו נוכל
עמיר | 24-09-2020 21:53
לא נשאר חתול מת שמאמין לו.
5
ביבי הוא ראש...
!!!! | 24-09-2020 21:55
ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה.
6
גם ערב יום...
עשהאל | 24-09-2020 22:09
גם ערב יום כיפור ביבי לא מפסיק להסית, לפלג ולשסות יהודים אלו באלו. להקיא ממנו.
7
אתה לא מעונין...
משה | 24-09-2020 23:11
אתה לא מעונין להציל חיים.אלה את עורך מהמשפט המתקרב.כל יום עם סיפורי סבתא לא משכנע אפילו את כיתה א.אני ואני ואני טס עם הכביסה המלוכלכת אני ואני
8
כל השקרים והצפי...
יוסי | 25-09-2020 7:43
כל השקרים והצפי שלהם הכל בלוף כרגיל. הם מעתיקים עליו מה שהם.
9
אתם מיעוט רדיקלי...
אבי. ח | 25-09-2020 7:46
אתם מיעוט רדיקלי קטן ועלוב שאוהב ומורגל באוילות לצעוק רק לא ביבי רוב הציבור הישראלי מאמין בו( אין אדם מושלם) אתם תמשיכו לנבוח והשיירה תמשיך לעבור.
הוא חתום...
עובדות אלטרנטיביות | 25-09-2020 13:14
הוא חתום על הסכם רוטציה בגלל שיש לו רוב בוחרים?
בגלל זה...
אבי.ח | 25-09-2020 9:54
בגלל זה יש לו רוב בוחרים..... כי הוא גרוע חחחח המשקפת שלך פשוט מקולקלת
ביבי הוא...
נתנאל | 25-09-2020 8:35
ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה.
10
לוזר ונמושה שחושב...
אהובה | 25-09-2020 12:11
לוזר ונמושה שחושב רק על עצמו ושתישרף המדינה. אנחנו ניפטר ממך בהקדם. אתה שורש כל רע.
11
כדי לשטח עקומה . צריך אמונה בקב"ה .
חיסון | 26-09-2020 3:00
תפתח ספר תורה ותתחיל להתפלל