הסוף לשקרים | המשטרה: נטפל בהפגנות ללא תכלית - סרוגים

הסוף לשקרים | המשטרה: נטפל בהפגנות ללא תכלית

במשטרה מתריעים כי בניגוד לשבוע שעבר, הם יאכפו בחומרה: "מי שלא יציית להנחיות ייקנס, לא נהיה סבלניים". על ההפגנות: "נטפל במחאות שאין להן תכלית אמיתית, אלא ניסיונות התרסה"

author-image
הסוף לשקרים | המשטרה: נטפל בהפגנות ללא תכלית
  פעילות המשטרה בסגר (קרדיט: דוברות המשטרה)

המשטרה בהיערכות לשיא לקראת הסגר המלא שייכנס לתוקפו החל ממחר (שישי) בשעות הצהריים. בניגוד לשבוע האחרון כוחות מתוגברים יבצעו אכיפה מחמירה ויחולקו קנסות בסך 500 ש"ח, על יציאה מהבית למעט אותם מקומות עבודה חיוניים, שהייה של אדם במקום מגורים שאינו מקום מגוריו, למטרה או לפעולה שאינה מותרת.

"עדיין למשטרת ישראל אין את כל התקנות מאחר והן לא נחתמו", אומר ראש מחלקת מבצעים במשטרה, ניצב משנה ישי שלם. "רק לאחר שהסתיימו הדיונים אנחנו נוכל לקבל לפנות בוקר את התקנות".

אכיפה מחמירה, לא נהיה סובלניים

באופן כללי המשטרה תתפרס עם 6000 שוטרים ועוד 1000 חיילים בדומה לערב ראש השנה. "אנחנו נערכים בשני צירי פעילות: ציר אחד מיועד לוודא את איסורי היציאה מהבתים וציר שני מתייחס למחסומים בצירי תנועה ובצמתים מרכזיים. אנחנו משתדלים להתאים את הפריסה שלנו במחסומים ככל שניתן כדי למנוע פקקי תנועה מיותרים. במחסומים יתושאלו האזרחים ומי שלא יציית להנחיות יקבל קנסות בדיוק כפי שקרה השבוע".

שלם מציין כי "יהיו הרבה מאד מחסומים בכבישים הבינעירוניים בכדי למנוע נסיעה של אנשים, למעט המורשים.

לגבי בתי הכנסת, בשבת הקרובה יהיו סגורים וביום כיפור ייפתחו תחת מתווה המתיר כניסת אנשים בהתאם לגודל המבנה, כמו בראש השנה. על שוקי ארבעת המינים הוסיף: תיאסר הפעלה של שווקים ודוכנים, שלא במקומות המיועדים לכך.

הפגנה של אלפים באמצע ירושלים (צילום: חיים גולדברג)

נטפל הפגנות שאין להן תכלית של מחאה אמיתית

עוד הוא מוסיף ואומר כי במשטרה מתכוונים "למקד את הפעילות בתוך הערים בעיקר על מנת לפזר התקהלויות אסורות. נטפל במחאות והפגנות שאין להן תכלית של מחאה אמיתית, אלא ניסיונות התרסה מול החוק או זרועות אכיפת החוק, כמו הפגנות בחוף הים או כאלו שלוו בהתבטאויות מוקדמות מצד המוחים. מול הדברים האלו לא נהיה סובלניים. בנוסף, חל איסור לעישון במקום המחאות כי זה מחייב הסרת מסיכות ואנחנו נאכוף במלוא החומרה".

בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם מדובר בכוונה להחמיר באכיפה תוך כדי גילוי שיקול דעת והסברה. בכל מקרה מחולקת התוכנית לשלושה שלבים. השלב הראשון מתייחס לסוף השבוע הקרוב, השלב השני מתייחס ליום הכיפורים והשלב השלישי מתייחס ליום שאחריו והיציאה לכאורה למקומות העבודה החיוניים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו