ביום כיפור אנחנו יותר מי ומה שאנחנו באמת - סרוגים

ביום כיפור אנחנו יותר מי ומה שאנחנו באמת

יש משהו בעוצמה של היום הזה שגורם לנו לעצור, לשים בצד את מרוץ החיים ולהתעמק באמת, להתחבר לנשמה שבתוכנו. טור של רב אוגדה 36 על יום כיפור

ביום כיפור אנחנו יותר מי ומה שאנחנו באמת
  (צילום: בן תורן/פלאש909

מה מיוחד ביום כיפור? מה המשמעות שלו לרבבות עם ישראל שמציינים את היום הקדוש?

ביום כיפור אנו מצווים להימנע מחמישה דברים שהם חלק בלתי נפרד מהיום – יום שלנו, אנו נמנעים בדברים שמזינים את הגוף שלנו ומייחדים יום אחד בשנה לנשמה.

ביום כיפור אנחנו יותר מי ומה שאנחנו באמת, נעימים יותר, מכילים יותר, מחייכים יותר ונקיים יותר.

עוד באותו נושא

הנחיות הראשון לציון לצום יום כיפור תשפ"א


14

יש משהו בעוצמה של היום הזה שגורם לנו לעצור, לשים בצד את מרוץ החיים ולהתעמק באמת, להתחבר לנשמה שבתוכנו.

אולי לזה התכוונו  חז״ל שאמרו ש׳עיצומו של יום  מכפר׳, לכאורה גם אם אדם צם וישן כל יום כיפור בלי להתכוון בתפילה, בלי לצאת מהחדר מתכפרים לו עוונותיו.

אבל נראה שחז״ל התכוונו להזדמנות יותר מאשר לפרקטיקה, נכון, אפשר לשבת בחיבוק ידיים אבל אפשר לקחת אחריות, להסתכל לאחור ולהצטער על מה שלא עשינו טוב, לא כדי להצטער אלא כדי להתמלא כוח לתקן, לבקש סליחה לא כי אני חייב אלא כי אני רוצה לשפר את המצב, שלי, שלך שלנו.

ביום כיפור אנו עומדים מול אלוקים ואומרים ׳על חטא שחטאנו לפניך׳ , אנחנו מתוודים על הפספוסים של השנה האחרונה, על הפעמים שלא הלכנו ישר, שהחטאנו את המטרה לשמה יצאנו לדרך. אנחנו מתוודים כחלק מהשאיפה שלנו ללכת ישר ולא לפספס, לגעת בנקודה המדוייקת, לעשות טוב כמו שאנחנו רוצים באמת.

יש כאלה שרואים ביום כיפור נטל, עינוי וקושי. אני רואה בו הזדמנות חד שנתית שצריך לנסות למשוך אותה כמה שיותר, לפני  שאנחנו נשטפים אל שגרת היום – יום וחוזרים לריב על חניה או תור בסופר.

מערך רבנות עוצבת געש מוכוון למקום הזה, אנו דואגים שלכל חייל יהיה את המענה המיטבי והוא יוכל  להתכנס עם עצמו ולבחון את מטרותיו האישיות בנוסף למטרותיו הכלליות מתוקף היותו חייל בצבא הגנה לישראל. אנו דואגים למחזורי תפילה לפי סוגי העדות השונות ומוודאים שהמפקדים מכירים את ההנחיות המיוחדות ליום זה. רבני היחידות יקיימו את החג עם חייליהם, ינהלו את התפילות, יעבירו שיחות ושיעורים כדי לתת תחושת חג לכל חייל ולסייע ולחזק בכל הדרוש ולנצל את ההזדמנות הזאת שנקראת יום כיפור.

שנזכה לנצל את ההזדמנות, לזהות איפה נכשלנו ולתקן לשנה טובה ומתוקה, שאולי תהיה כזו גם בלי שנפעל אבל תהיה בהכרח יותר אם ניקח אחריות ונעשה בעצמינו.

גמר חתימה טובה!

==

רס"ן הרב אריק הורביץ הוא רב אוגדה 36

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו