מועצת יצוא התפוחים האמריקנית (USAEC) ערכה בסוף לקראת חגי תשרי סקר בישראל, הבוחן את הרגלי הצריכה של תפוחי עץ בקרב האוכלוסייה בישראל, ממנו עולה כי יותר מ-50% מהישראלים הגדירו תפוחים כמוצר צריכה בסיסי.

הסקר, נערך באמצעות המכון לגיאוקרטוגרפיה, בהשתתפות כ- 600 נשאלים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, מהחברה היהודית והערבית כאחד מדרג את הבננה במקום השני (24%) ולאחריה את התפוז במקום השלישי (12%)

עוד עולה מהסקר כי:

צריכת התפוחים עולה עם הגיל – בגילאי 18-34 רק 40% מהישראלים אוכלים מספר תפוחים בשבוע, בין הגילאים 34-55 האחוז מזנק ל-53% ומעל גיל 55 – 63%

82% מכלל האוכלוסייה שאוכלת תפוחים נוטה לעשות זאת בבית, ו-37% בעבודה

יותר מ- 55% מהנשאלים אמרו כי הם אוכלים תפוח בשעות אחר הצהרים או הערב

רק 19% מהצעירים בין הגילאים 18-34 צורכים תפוחים בערב, לעומת 28% בין הגילאים 34-55 ו- 32% מעל לגיל 55

53% מנשאלי החברה היהודית ו-64% מהחברה הערבית צורכים יותר מ-5 תפוחים בשבוע

לגבי הרגלי הקניה, בעידן קורונה :

13% מהישראלים אמרו שהם קונים יותר תפוחים מאז פרוץ המגפה.

15% מהנשאלים אמרו שבעת הקורונה הם רוכשים הרבה יותר תפוחים אצל הירקן השכונתי

ממועצת יצוא התפוחים האמריקנית נמסר כי במהלך השנים לא השתנו הרגלי הטעם של הישראלים: הישראלים עדיין קונים לפי המראה של התפוח והטעם המתוק. הזן הידוע ביותר בחברה הישראלית בכללותה הוא הפינק ליידי (72.4%), ובחברה הערבית דווקא תפוח החרמון הוא הפופולרי ביותר (56%)