בן ארי בכניסה לחקירה: "יאללה תגיש כתב אישום" - סרוגים

בן ארי בכניסה לחקירה: "יאללה תגיש כתב אישום"

שנה וחצי לאחר שנפסל מלרוץ לכנסת בגלל "פיגוע בדמוקרטיה" ובעקבות עתירת התנועה הרפורמית להעמיד אותו לדין, זומן חכ"ל מיכאל בן ארי לחקירה במשטרת אריאל בחשד להסתה לגזענות

author-image
בן ארי בכניסה לחקירה: "יאללה תגיש כתב אישום"
  באדיבות המצולם

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי זומן היום לחקירה במשטרת אריאל, וזאת בעקבות עתירה של התנועה הרפורמית אשר דרשה להעמיד אותו לדין בעבירות של הסתה לגזענות ואלימות.

בסרוגים פרסמנו לאחרונה, כי בצעד מפתיע בן ארי הצטרף לעמדת העותרים נגדו ודרש מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד אותו לדין. לדברי בן ארי, מנדלבליט מחוייב להעמידו לדין לאחר שביצע 'פיגוע בדמוקרטיה', כלשונו, במהלך פסילתו, וכי מנדלבליט מחוייב להוכיח את טענותיו, שפגעו בדמוקרטיה הישראלית, בהליך פלילי.

עוד באותו נושא

התנועה הרפורמית: להעמיד לדין את מיכאל בן ארי


14

בן ארי: אטהר את שמי בהליך הפלילי

כזכור, וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 דחתה את המלצת מנדלבליט לפסול את בן ארי מלרוץ לבחירות לכנסת, זאת למרות שטען כי קיימת 'מסה קריטית' של ראיות להסתה גזענית נגד בן ארי. כחצי שעה לאחר מכן, במשרד המשפטים הודיעו כי הפרקליטות תחקור את בן ארי על עבירות של הסתה לגזענות. למרות זאת, עד היום לא הוגש כתב אישום.

דרישתו של בן ארי כי מנדלבליט יעמיד אותו לדין על הסתה לגזענות ואלימות, באה על רקע תחושותיו כי נעשה לו עוול ועיוות דין במהלך פסילתו מלרוץ לכנסת.

לתפיסתו, במידה ויוגש נגדו כתב אישום, אשר ידרוש הליך הפלילי בו נדרשות הוכחות וראיות בצורה שלא מתקיימת בהליכי בג"ץ, הוא יוכל לטהר את שמו ולהפריך את קביעות מנדלבליט ושופטי בג"ץ שפסלו אותו.

עוד באותו נושא

שי ניצן : שמח שהצלחתי לפסול את בן ארי וגופשטיין


54

"שנה וחצי אני מחכה שהיועמ"ש יעמיד אותי לדין"

בן ארי כתב לבג"ץ: "בדיון בבג"ץ, לא הייתה לי כל אפשרות לפרוך את שלל ראיות הסרק, שרוב רובן סולפו, נחתכו או טענות שבינן לבין 'הסתה לגזענות' אין ולא כלום".

"עמדו לרשותי פחות מיומיים לאתר עורך דין, שלא היתה לו כל אפשרות ללמוד את התיק עב הכרס שהוגש נגדי. כשבקשתי בדיון להשיב בעצמי, קיבלתי שתי דקות, וגם בהם הופסקתי והופרעתי שוב ושוב ע"י שופטי העליון, שנראה שהיה מנוי וגמור עימם לפסול את מועמדתי".

בן ארי הוסיף: "הכרעת העליון היתה לפסול אותי ברוב מוחץ של שמונה שופטים שהיו בעד ואחד שהתנגד. נימוקי השופטים פורסמו כחמשה חודשים אחרי הפסילה, ובהם דברים שלא היו ולא נבראו. אין בכל מסכת הראיות שהובאו נגדי, אמירה שלי: 'ערבים כלבים', זה לא הפריע לנשיאה חיות לכתוב שכך התבטאתי כאחד מנימוקי הפסילה. כידוע, אין לי האזרח הפשוט, כל אפשרות להגיב על דברי שופטי בית המשפט העליון. וזה לא העיוות היחיד שיש במסכת הנימוקים לפסילה שלי".

"כשנה וחצי, אני ממתין לקיום ההבטחה של היועמ"ש להעמיד אותי לדין. למקום שבו הראיות והעדויות יעמדו בכללים של דיני ראיות וחקירת עדים. מקום, שבו תהיה לי האפשרות להגיב על טיעוני הסרק. מקום, שבו יצטרכו לברר, מהי ההגדרה 'גזענות', כי אין דבר שמיוחס לי שלא נאמר קודם ע"י בכירים במנהיגות הישראלית או המנהיגות של ערביי ישראל. מישהו יצטרך לתת תשובות על האכיפה הבררנית".

עוד באותו נושא

בן ארי: מנדלבליט תדרך את שופטי בג"צ לפני פסילתי


24

בן ארי לבג"ץ: "להורות להגיש נגדי כתב אישום"

בן ארי הוסיף בתקיפות: "מלבד העובדה ששללו ממני את הזכות להיבחר, הפרקליטות והעליון פגעו בשמי באופן חמור ביותר. אינני גזען! אלא, אם מי שנאבק למען עמו ומולדתו מפני מבקשי נפשם, מוגדר כגזען".

"אני אבא לתשעה ילדים, שניים מתוכם חיילים, בתנו מתחילה תכף שנת שירות שניה. אני עצמי נלחמתי במלחמות ישראל ואף נפצעתי בפעילות מבצעית, אני אזרח נאמן ושומר חוק. מיום עמדי על דעתי פעלתי ואני פועל ואפעל למען עמי ומולדתי".

"אני דורש את הזכות, למעני ולמען משפחתי, להוכיח את חפותי ולהגן על שמי  בבית משפט עם סדרי דין, לתקן את העוול שנעשה לי בבית המשפט העליון".

בן ארי סיים את עמדתו: "כדי שתעמוד לי הזכות להוכיח את חפותי, אני מבקש מבית המשפט שיורה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה הד"ר אביחי מנלדבליט להגיש נגדי כתב אישום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
יאללה, תתחפף ממדינת היהודים! לך ל-צ'ילה של
אני | 17-09-2020 13:11
איינדה...לך ואל תחזור.
מיץ זבל...
מתעב סמולנים ארורים כמוך | 18-09-2020 10:10
מיץ זבל
2
גזענות?
גלגל | 17-09-2020 14:37
הבגץ פועל במיטב מסורת האינקוויזיציה אלא שהים טורקמדה הוא יהודי.
3
מה הבעייה עם...
שטויות | 17-09-2020 17:26
מה הבעייה עם גזענות נגד ערבים? גם דוב ליאור סמוטריץ, ואפילו יועז הנדל כולם גזענים גדולים
4
גועל נפש הגיזענים...
מני | 17-09-2020 20:51
גועל נפש הגיזענים כאן אלו בגץ והפרקליטות
5
בושה לעם היהודי ממש ערב רב שלא ברור איך
אריה | 17-09-2020 23:19
חדר לעם היהודי
6
לצערי אתה לא...
אליריס | 18-09-2020 8:16
לצערי אתה לא מבין שאתה לא תצא מזה כי אתה לא הקליקה ולא אותו אג,נדה ראה רות דויד ראה איך מורחים את העבירה של בן ארי ראה המימד החמישי ואתה מצפה לצדק מהמושחתיםו שופטי הרשע אין סיכוי חבל על המאמץ שאתה עושה
7
העם איתך. הרפורמים...
ר | 18-09-2020 9:40
העם איתך. הרפורמים כת של יהודים שמתביישים להיות יהודים,שונאי עם ישראל.
8
מיכאל היקר,ה' איתך...
ערן | 18-09-2020 11:25
מיכאל היקר,ה' איתך יהודי יקר שדואג באמת לעם ישראל!!
9
שערוריה! אנשים שלא...
יוסף ואחיו | 18-09-2020 12:41
שערוריה! אנשים שלא נבחרו עי הציבור אלא עי עצמם, עושים מה שרוצים. ערבים שתומכים בפעילים עם דם על הידיים, ראויים לממשלה ואתה לא?? שולחים את בן אוליאל למאסרי עולם כדי לחפות על החקירות והעינויים שעשו לו.. כבר אין לי כח לכתוב שוב על ברק, ליברמן, בן ארי, מנדלבליט, אשכנזי וגנץ וכמובן רות דוד שהם מטיילים..