1. אז קודם כל אנחנו ממש לא מהאו"ם. בתרבות של אומות העולם מעודדים תרבות להט"בית. אצלנו היהודים, לא אצלנו בעולם קטן, אלא אצלנו היהודים, אלה שאוחזים בתורת משה שהעביר אותה לנביאים, ושהחשמונאים נלחמו למענה, ורבי עקיבא – בתורה הזו שהיא חלק בלתי נפרד ממהותנו – אנחנו סוחבים איתנו בפקלאות משפט שלחלקנו אפילו מותר להתבאס שהוא נכתב, אבל הוא לא מתכוון להימחק.
כתוב בתורה של היהודים שלא רק שאסור לקיים יחסים בין גברים, אלא שזה גם מסומן כמעשה אנטי מוסרי (תועבה כלשון המקרא). לא אני כתבתי. גם בקרב חלק מאנשי התורה לא אוהבים לספר שזו קביעה מוסרית שהתורה קבעה, אלא אוהבים לומר שזה איסור כזה טכני כמו שלא אוכלים בשר וחלב למרות שזה אולי טעים ולכן אם בן אדם ממש לא שולט על מעשיו אפשר למצוא כל מיני פתרונות. אבל מה נעשה שממש כמו שהתורה כתבה שאסור לעשוק יתומים ואלמנות ואסור לתחמן ולייצר שחיתות שלטונית, היא כתבה באופן ממש פשוט שלקיים יחסים בין גברים זה מעשה לא מוסרי.
עכשיו, מה הכי מסבך את זה? שזה נמצא בקטגוריות העבירות הכי קשות של מה שמכונה 'יהרג ואל יעבור' – איסורי עריות… אז כאמור אנחנו לא מהאו"ם. אז האם אחרי מה שהתורה כתבה יש בכלל מה לדבר על תופעת הלהט"ביות שפושה בדורנו? בטח! יש הרבה מאוד מה לדבר מהנקודה הזו והלאה. אחרי שמבינים שאנחנו חתומים על האמירה המוסרית הזאת, עכשיו צריך לחשוב וללמוד ולבדוק היטב כיצד עוזרים ללא מעט אנשים שיש להם נטיות מיניות הפוכות וסובלים מכך סבל רב. הם צריכים לבדוק היטב אם נכון להם לעשות טיפול שיבדוק מה מקור התופעה או שאולי הם צריכים להרפות ולחפש דרך אחרת להתגבר על כך. שווה לבדוק האם זו תופעה גנטית או שלפחות חלקה מושפע ממבנה חברתי והשפעות פסיכולוגיות. חשוב לבדוק מה נכון לנסות וגם סופר חשוב לבדוק מה לא נכון לנסות.
תרבות מיובאת של הגויים
אבל לפני שניגשים לממצאים ולתשובות – שני הצדדים צריכים להיות מספיק הגונים כדי לספר עם איזו אג'נדה הם נכנסים למגרש "המחקר". ואז מגלים באופן לא מאוד מפתיע שיש התאמה מעניינת: איכשהו מתגלה שמי שאוחז ידו בהנחת היסוד של הקביעה המוסרית של התורה המבחינה בין טוב לרע – מגיע למגרש הממצאים עם הרבה יותר הצלחות בשינוי. ומאידך – לא משנה כמה ראיונות נפרסם בעולם קטן של אנשים שמספרים על עצמם שהקימו משפחה, האנשים שהחליטו שמה שכתוב בתורה הוא איזה משפט ארכאי ובטח לא קביעה מוסרית, ימשיכו לבטל כל דבר שלא מתאים עם תפיסת עולמם. זה בסדר, אבל בואו נהיה הגונים משני הצדדים לומר מאיזו נקודת מוצא אנחנו מגיעים.
אז מי צודק? האם דניאל זמיר שמספר שהיה שם לא טוב ושחושב שחלק גדול מחבריו פגשו משיכה מינית לנשים ושמדובר בפסיכולוגיה ושהיום הוא מבין מהחוויה שעבר כמה הקב"ה צדק, ושאין באגף ההוא כלום מלבד מניפולציה נפשית וגופנית שממירה את כל הטבע שלך ומטרללת את כל האנושות כולה? או שמא התרבות המיובאת של הגויים צודקת – זו שלא רק לא קשורה למקורותינו אלא שגם אנחנו רואים בעינינו כיצד היא מכלה את אירופה. תרבות שמאמינה שאין דבר כזה לשפוט טוב או רע. וש"מי אנחנו שנגיד שמשפחה של גבר וגבר היא טובה פחות מגבר ואישה?" ונכון מאוד אגב – באמת מי אנחנו שנגיד מה יותר טוב? לא עולם קטן מוסמך לכך, לא יוסף ולא דניאל ואפילו לא היהודים. אבל התורה, הנביאים וחז"ל – הם דווקא כן מוסמכים להגיד מה טוב ומה רע. דבר ה' מוסמך גם מוסמך.
לא יודע אם אנחנו אובססיביים
2. ראיתי כמה תגובות שזועקות על אובססיביות של עולם קטן בטיפול בסוגיית התרבות הלה"טבית. לא יודע אם אנחנו אובססיביים. אבל בא נאמר שאחרי שנים ארוכות שבהן בכל עיתון סוף שבוע יש כתבה שמעודדת להטביות, בכל אתר אינטרנט יש לכך מדור מיוחד, בכל ליהוק לתוכנית ריאליטי חייבים זוג גברים וזוג נשים, ואחרי שיש כל כך הרבה הצעות חוק לא נתפסות, וכל כך הרבה מצעדי גאווה, ואחרי שבשום אופן לא שומעים בשום מקום מי שיעז לצייץ אחרי המקהלה הזאת. ובטח שלא לתת במה לכתבות עם אנשים שהשתנו והקימו משפחה – בואו נאמר שאחרי האובססיביות הזאת – אכן המוטיבציה שלנו להביא קולות אחרים – גדלה.
3. האם המקום של כתבה כזאת בבית הכנסת? התשובה היא שאנחנו באמת לא יודעים. חשבנו אחרי הרבה מאוד זהירות שכן. בעיקר כי אין כרגע מקום אחר שאפשר לפרסם כתבה כזאת. בגלל שלא היינו בטוחים התייעצנו עם דעת תורה, ואחרי שהרב שמואל אליהו חיזק אותנו, זה יצא בבית הכנסת.
לא תיכנס תגובה שמעודדת איסור תורה
4. האם אנחנו מוכנים לשים בעולם קטן תגובות נגד הכתבה הזאת ונגד טיפולים פסיכולוגיים? בטח. עשינו את זה ועוד נעשה. ויש אבל. אבל לעיתון בית כנסת אכן תיכנס תגובה שנוודא שהיא בשום אופן לא מעודדת גם לא בעקיפין איסור תורה. תגובה שחתומה על הקביעה המוסרית של מה שקיבלנו מסיני, תיכנס בשמחה.
5. האם ילדים צריכים להיות חשופים לכתבות כאלה? להערכתנו הדלה, בני אדם – גדולים וקטנים – קוראים רק כתבות שמעניינות אותם. אם ילד דתי יראה את הכותרת הזאת והיא תעניין אותו, זה אומר שכנראה שכשהוא רואה עוד כתבות בנושאים האלה במדיות אחרות הוא כבר קורא גם אותן. במקרה כזה, אני הקטן חושב שאשמח שהילדים שלי יקראו לפחות כתבה אחת שתציג את תפיסת העולם ואת המציאות שדניאל זמיר סיפר. לפחות אחת אל מול השטף שכנראה כבר הספיק לעצב את תפיסת עולמו בכל הקשור ללהט"ביות.
6. זו אולי ההערה הכי חשובה: מצהירים בזאת על אהבה גדולה ועמוקה לכל אחד ואחת שמתמודדים עם נטיות הפוכות. אנחנו בשום אופן לא מעזים לשפוט אף אחד. המחלוקת היא מחלוקת תרבותית וערכית ולעולם לא אישית. אנחנו כן מאמינים ומתפללים בשבילם ובשביל עם ישראל שימצאו בתוכם כוחות למרות כל השטף לחפש דרך להקים משפחות לרצון ה'. גם מי שחולק עלינו מכל וכל – אחינו אתה. עצמנו ובשרנו. ללא תנאי וללא גבול.
יוסף רוסו הוא העורך הראשי של העלון 'עולם קטן'
מה דעתך בנושא?
49 תגובות
14 דיונים
חזקו ואמצו
יישר כוח לגדול לעולם קטן. אתם לא יודעים איך אתם מחזקים! באמת. המשיכו לא לפחד מפרסום הנושא ומפרסום ההבנה שאפשר אחרת. אפשר לא להיכנע לנטייה ולהקים בית נאמן בישראל.
11:12 30.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסף חיים
עיתון עולם קטן כבר הרבה שנים משתף פעולה עם כל מה שהוא להחריב את עם ישראל ואת היהדות בכלל.עיתון ברמה נמוכה .מזעזע שעדיין אנשים קוראים אותו
02:10 18.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי ישראלי
כל הכבוד על הרמת קרן ישראל! אשריך!
19:34 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י
טעות יסוד של כותב הכתבה היא שהתורה אוסרת או מתירה, או קובעת מה מוסרי. התורה מכוונת אבל מי שאוסר ומתיר וקובע בסופו של יום זה הרבנים, הפרשנים והקהילה. ואין אחד...
טעות יסוד של כותב הכתבה היא שהתורה אוסרת או מתירה, או קובעת מה מוסרי. התורה מכוונת אבל מי שאוסר ומתיר וקובע בסופו של יום זה הרבנים, הפרשנים והקהילה. ואין אחד שלא מערב את תפיסת עולמו בתהליך, בוחש בכתובים, מדגיש פסוקים אחדים ומבטל אחרים. לכן כשל לוגי בטענה : "באמת מי אנחנו שנגיד מה יותר טוב? לא עולם קטן מוסמך לכך, לא יוסף ולא דניאל ואפילו לא היהודים. אבל התורה, הנביאים וחז"ל – הם דווקא כן מוסמכים להגיד מה טוב ומה רע. דבר ה' מוסמך גם מוסמך." אכן דבר ה' מוסמך גם מוסמך אבל מה נעשה שדבר ה' נסתר מעינינו ומה שגלוי הוא הפרשנות של אלו שהסמכנו, אנשים בשר ודם שבויים של נטיות ליבם. אחד קורא את התורה והחכמים ומגיע למסקנה שהומוסקסאליות איננה מוסרית ואחר קורא את אותה תורה ואת אותם חכמים ומגיע למסקנה שהומוסקסואליות ניתנת להתרה ובוודאי לקבלה. ומי אתה יוסף שתקבע איזה פלוני צודק בפרשנות התורה? זה ששולל ומגנה את ההומוסקסואליות או זה שמקבל אותה. הלוואי וכולנו נהיה יראי שמיים, נקום בבוקר וננסה לחיות הכי נכון שנוכל במקום לכלות את זמננו בלהטיף ולקבוע לאחרים איך הם צריכים לחיות נכון.
המשך 18:24 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי ישראלי
אתה מוזמן לעיין בחזון איש אמונה וביטחון פרק ג' והלאה. תרווה נחת. בתורה הק' שלנו אין כשלים לוגיים, ב"ה.
19:38 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
על אנשים כמוכם כתוב בתורה משכמם ומטה. כתוב בתורה. הדתיים הם כת של משוגעים. לא יותר טובים מחרדים. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. האסו אותנו 2000 שנה. רוצים שוב. תתאפסו על...
על אנשים כמוכם כתוב בתורה משכמם ומטה. כתוב בתורה. הדתיים הם כת של משוגעים. לא יותר טובים מחרדים. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. האסו אותנו 2000 שנה. רוצים שוב. תתאפסו על עצמכם
המשך 10:25 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלמוני
אלוקים ברא את העולם ואת הטבע עם חוקים, אבל גם נתן לנו קשיים.. זה בעצם מה שאנחנו עושים בעולם, בוחרים בין טוב לרע בשביל לבחור צריך לדעת בשביל לדעת צריך לשים את...
אלוקים ברא את העולם ואת הטבע עם חוקים, אבל גם נתן לנו קשיים.. זה בעצם מה שאנחנו עושים בעולם, בוחרים בין טוב לרע בשביל לבחור צריך לדעת בשביל לדעת צריך לשים את האמת בפנים והאמת היא- שיש מורכבות. דווקא מתוך המחויבות לדבר אלוקים.. משם צצה המורכבות, אנחנו לא מלאכים. תבינו שיש אנשים שמתמודדים עם משיכה נורא חזקה, והחומרה של המעשה שלהם נורא גדולה הם צריכים חיזוקים, צריכים להרגיש שמכירים שיש את המקום, שלא מחביאים את הקושי שלהם מתחת לשטיח וזה מה שנכתבה באה להגיד. יש בעולם נטייה הפוכה, אבל בגלל חוקי התורה- שאסור לגבר לממש את הנטייה הזאתי דניאל מציע דרך חדשה להסתכל על *הנטייה*, לא על התורה.. על *הנטייה* אולי אדם שהרגיש שהוא לא בסדר, עכשיו יבין שיש בו צד שהוא בסדר, שהוא יכל להיות נמשך גם לנשים. ופתאום זה ייפתח לו דלת לחיות חיי תורה , משפחה, והמשיכה המינית לגברים לא תיעלם, פשוט תתווסף המשיכה לנשים זה יכל לעזור לכל כך הרבה ילדים.. זה כתבה אמיצה מאוד שבעזרת בורא עולם תעזור לכל מי שרוצה לשמור את התורה ומרגיש לא ראוי.
המשך 00:14 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אט
העלמתי אותו ועכשו אבדוק אותו טוב לפני שיגיע לילדים טהורים שרוצים להכניס להם תועבה לראש. ממש מכשול עשיתם ולא משנה מה הכוונה היתה.
22:54 13.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
בתגובה ל: אט
יש ילדים ונערים שמתמודדים עם הדילמה התוכנית הזאת והנפשית הזאת ראוי שיהיה לזה מקום. מקום לבירור מקום ללשכת מה לעשות מקום להרגיש את התורה מתייחסת אליו אם ילד שמץמודד עם זה והכתבה הזאת עוזרת לו זה מעולה הכתבה לא מעודדת למעשים אסורים, בגלל לא היא מראה את טבע הבריאה אחך אלוהים ברא ואיזה סוגים חנויות הוא ברא בנו וצריך לדעת שזה מאלוהים והוא מבקש ממנו משהו דרך זה וצרחך ללמוד זאת ולדעת איך מתמודדים אם נטטא מתחת לשטיח, הבעיה לא באמת תיעלם...
00:04 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתמר
בתגובה ל: אט
אולי תעלים גם את החומש והגמרא כי יש שם סיפורים שכנראה לא תרצה שהילד שלך יקרא וכן מדרשים ורשי על התורה יש צדק במה שאתה אומר אבל אין מה לעשות יש דברים שצריכים לדבר עליהם ויש גם דברים שצריכים לדבר עם ילדים לא אומר שכל דבר אבל בהחלט יש דברים ואם אתה לא תסביר לילד הוא יקבל את זה ממקומות אחרים ואז זה לא ממש רצוי אתה יודע
03:40 14.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלפרד גנדורו
מאשר כתבה בעד להטב בערוץ 7. מישהו צריך להתבייש
21:44 13.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קקוני
חייבים לשים לב! ככל שהקהילה הזו מתגברת והסטיות המיניות , יהיה יותר אונס ופדופיליה בחברה. תבדקו
21:22 13.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קקון
חבל מאוד, שלא מתייחסים גם להיסטוריה, מה קרה לעולם אחרי הלהט"ב. ( ולא סתם קוראים להם בעלי גאווה). אז הקב"ה שלח את המבול והשמיד כל העולם, למעט תיבת נח כמובן....
חבל מאוד, שלא מתייחסים גם להיסטוריה, מה קרה לעולם אחרי הלהט"ב. ( ולא סתם קוראים להם בעלי גאווה). אז הקב"ה שלח את המבול והשמיד כל העולם, למעט תיבת נח כמובן. ולמה?! כי השחית כל בשר את דרכו. היום לצערנו, חלק גדול במרכז הם מהקהילה הזו. מה שהזוי בחורות האלה שהם תמיד קוראים "ואהבת לרעך" , ומנסים וגם מצליחים להדביק חלק בלתי מבוטל בטמטום החדש. אי אפשר לצעוק ואהבת לרעך כמוך - שאתה יודע שהעולם משלם על מעשי התועבה שלך. (שלא לדבר על החוצפה של התביעה)
המשך 21:21 13.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר