דרישה ממנדלבליט: "הוצא את נתניהו לנבצרות" - סרוגים

דרישה ממנדלבליט: "הוצא את נתניהו לנבצרות"

בפנייה דחופה, התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להוציא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנבצרות מהותית על בסיס תשתית עובדתית "שגובשה זה מכבר"

author-image
דרישה ממנדלבליט: "הוצא את נתניהו לנבצרות"
  יונתן זינדל/ פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות "מהותית", זאת בעקבות תשתית עובדתית שגובשה זה מכבר.

בפנייה נכתב: "למרות היותו נאשם בפלילים חמורים והעובדה שההליך בעניינו תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים – ראש הממשלה תוקף ממרום מעמדו בראש הרשות המבצעת, את כלל מערכת אכיפת החוק, על שלל זרועותיה. כל זאת, על מנת לערער את אמון הציבור במערכת, מעמדה ואנשיה על מנת להשפיע על ההליך הפלילי בעניינו".

עוד באותו נושא

משפט נתניהו | מנדלבליט נמצא בניגוד עניינים?


15

"במילים אחרות, על אף שראש הממשלה התחייב כי כהונתו בתפקיד תעמוד בהתאם למגבלות נרחבות בכל הנוגע למערכת אכיפת החוק – הרי שכל כהונתו כראש הממשלה היא למעשה בניגוד למגבלות אלה, שעה שהוא פועל במלוא המרץ על מנת לקעקע את האמון במערכת אכיפת החוק – במעמד הפרקליטים, שוטרי וחוקרי משטרת ישראל והשופטים, העושים את מלאכתם למען שמירה על שלטון החוק והציבור בישראל".

לטענתם, "דומה כי המטרה העומדת לנגד עיניו של ראש הממשלה היא מיטוט של מערכת אכיפת החוק והימלטות מאימת הדין – ברי כי אין ראש הממשלה יכול עוד להמשיך לנהל את ענייני הממשלה ובוודאי שלא בעת משבר הקורונה".

"דוגמה אחת לחוסר כשירותו ניתן למצוא בבקשתו לדחות את חקיקת תקציב המדינה לשנת 2020 ועל ידי כך לכפות תקציב המשכי עד לסוף שנת 2020; דוגמה אחרת ניתן למצוא בהחלטתו שלא לקיים ישיבות ממשלה שוטפות, או בקבלת החלטות הנוגעות למגפת הקורונה בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים ועל פי שיקוליו הפוליטיים בלבד".

בתנועה הוסיפו כי: "במצב בו ראש הממשלה פועל נגד מערכת אכיפת החוק באופן המנוגד למגבלות להן התחייב שלא לפעול ובמצב בו הוא עסוק בהליך הפלילי בעניינו מוטלת עליך החובה להכריז על ראש הממשלה כנבצר באופן זמני".

עוד נטען בפנייה כי "בעבר כבר נדרש בית המשפט לסוגיית נבצרותו הזמנית של ראש הממשלה אולמרט, ונקבע כי הליך פלילי יכול להיות סיבה מספקת כדי שהיועץ המשפטי לממשלה יכריז על נבצרות זמנית של ראש הממשלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אין ספק שנתניהו...
אמר נתניהו : נאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה - וצדק... | 10-09-2020 17:18
אין ספק שנתניהו צריך לצאת לנבצרות. הן משום שאינו מתפקד כראוי, והדברים נראים בשטח בצורה ברורה, והן משום שעובדת היותו נאשם גורמת לכך שהוא מקדיש משאבים רבים לתקיפת מערכות החוק והמשפט והחלשתן תוך ניצול מעמדו. נתניהו פועל מתוך ניגוד עניינים מוחלט. בפועל - היועץ המשפטי לא יקבע שעל ראש הממשלה לצאת לנבצרות. נתניהו ימשיך לכהן ולהפיץ רעל עד אשר השותפים לממשלה יגיעו למצב שאינם יכולים לשבת איתו. אנחנו כולנו נשלם מחיר יקר בגלל מושחת אחד.
2
רק אני היחיד...
יהונתן לב | 10-09-2020 18:01
רק אני היחיד שמוסמך לאכוף את שלטון החוק על הציבור הישראלי ההזוי אז תשתקו כבר
3
תנועה לאיכות השלטון?...
ענת | 10-09-2020 18:52
תנועה לאיכות השלטון? האמת זאת תנועת שמאל קיצונית שאין להתייחס לה.. כמו כן מנדלבליט עם קופת שרצים מעל ראשו חייב לצאת לניבצרות ויפה שעה אחת קודם.. נתניהו כאן וישאר איתנו עוד המון שנים,נאחל לו בריאות.
על ביבי לצאת לנבצרות עוד "אתמול"- נמאס
לענת | 10-09-2020 19:16
מהתקפותיו הבלתי נלאות על מערכת המשפט והבטחון וכל מה שנוגע למדינה לא מעניין אותו, רק מעניין את עצמו, כשל ברמה גבוהה בהנהגת המדינה בזמן הקורונה . בשנאתו לבנט לא הסכים לשמוע לעצתו הנכונה בענין הסרת הקורונה מעלינו. ומה על הבלונים שסופגים אנשי הדרום? ואנשי דרום תא סובלים מסתננים-מסכנים!!! את כנראה שייכת לעדר העיוור .
4
יור התנועה לאיכות...
מוטי.י | 12-09-2020 9:01
יור התנועה לאיכות השלטון אלעד שרגא הוא לא יותר מאידיוט שפעם אחר פעם הוא פונה לבית המשפט או לחילופין ליועמש בנסיון לגרום לכך שיוציאו את ראש הממשלה לנבצרות. אני כולי תקווה שזה יקרה כי רק אז יהיה ניתן לפרק את ממשלת הטימטום הזאת ולהקים ממשלה ימנית שברשה יעמוד בנימין נתניהו בלבד , רק אז נוכל לבוא חשבון אם חבורת התופרים המושחתים בפרקליטות שבראשם היועמש וליצור הפרדת רשויות .
5
מנדלבליט בעצמו ...
מודה ועוזב ירוחם...זה הזמן | 12-09-2020 13:56
מנדלבליט בעצמו צריך ל את לנבצרות...חוצפן...הוא יודעת מה יש בהקלטות נגדו..חצי מדינה יודעת..איך הוא לא מתבייש ..
6
השנאה מעוורת את...
קובי | 12-09-2020 16:53
השנאה מעוורת את דעתך לדעת מי אתה שתקבע יש הליך דמוקרטי של בחירות הצביעות והקנאה מתסכלת אותך ושכמותך אפסון