שר הבריאות אדלשטיין בבשורה משמחת להורים - סרוגים

שר הבריאות אדלשטיין בבשורה משמחת להורים

שר הבריאות הורה לאפשר להורים לילדי גן וכיתות א' להיכנס לגנים ולכיתות בימי ההסתגלות כדי "לא למנוע מהילדים את נוכחות ההורים, בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל"

שר הבריאות אדלשטיין בבשורה משמחת להורים
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, כשבחלק מהמוסדות כבר החלו 'ימי ההסתגלות', הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין להתיר להורים להיכנס עם הילדים לגני הילדים ולכיתה א'.

בסרוגים העלנו את הנקודה בה בגלל תקנות משרד הבריאות, ייאסר על הורים להיכנס עם ילדיהם לגן, והם ייאלצו למסור אותם לגננת בפתח הגן או המעון. בעקבות הדברים כנראה הבינו במשרד הבריאות שהסכנה לילדים בהגעה למקום זר עם אישה זרה, כנראה יותר מסוכנת מהקורונה.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות מגן על הגננות אך מסכן את הילדים

במכתב ששלח למשרד החינוך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כותב אדלשטיין:

לאור הצורך לאזן בין השיקול של מניעת הדבקה בקורונה, והצורך לאפשר הסתגלות מתאימה לילדים רכים, שבנו ובחנו את הנושא. לאור הסיכון הנמוך לתחלואה במסגרות אלה, המסתמך על נתוני משרד הבריאות, נתונים מהעולם, והעובדה שמסכות ושמירת מרחק והיגיינה מספקות הגנה מצוינת כנגד הדבקה, להלן הנחיות משרד הבריאות לתהליך ההסתגלות:

עד 6 הורים בו זמנית בכיתת גן

• ההסתגלות תיעשה בתוך הגן/כיתה בקבוצות של עד 6 הורים בכל קבוצה קבועה, באופן מדורג כך שבכל עת, לא ישהו יותר מ-6 הורים קבועים בגן/כיתה בו זמנית.

• במהלך ההסתגלות יש להקפיד על כללי בטיחות: שמירת מרחק של 2 מטר בין כל המשתתפים וכן עטיית מסיכה ושמירה על כללי היגיינה נדרשים.

• ההורים יוכלו להישאר, מעבר לכך, בחצר הגן/בית הספר , תוך הקפדה על שמירת כללי הבטיחות, בדומה לכללי הבטיחות בתוך המסגרת

• בנוסף, לגננת /מורה יהיה שיקול דעת לגבי ילדים עם קשיי הסתגלות, וסמכות להחליט במידה והדבר יידרש, על אופן ליווי הילדים על ידי הוריהם מעבר לאמור.

פעלתי שלא נפגע ברגע החשוב

שר הבריאות אדלשטיין: "כהורה שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים. לכן פעלתי על מנת שלא נפגע ברגע החשוב הזה שילווה את הילדים וההורים כל חייהם, ונעשה הכל כדי לאפשר פתיחת שנה טובה ונעימה לכולם. אני שמח שמצאנו פתרון שיאפשר שמירה על בטיחות הילדים, ההורים ואנשי הצוות, אך לא ימנע מההורים את הזכות להכיר את סביבת הלימוד של ילדיהם ואת הצוותים החינוכיים, ולא ימנע מהילדים את נוכחות ההורים, בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה בשורה משמחת?...
להיפך | 30-08-2020 21:21
זה בשורה משמחת? זה בגלל שההורים לא סומכים על ממשחת הזדון הלא מתפקדת שתגן על ילדיהם. ממשלת הזדון הביאה לפשיטת רגל את כל המערכות הציבוריות. מערכת החינוך וגני הילדים הם רק דוגמא אחת לביזיון שביבי מארגן פה כבר למעלה מעשור