פורסמו חלקים מספרו של נפתלי בנט; 'אגדות ושקרים' - סרוגים

פורסמו חלקים מספרו של נפתלי בנט; 'אגדות ושקרים'

העיתון ידיעות אחרונות מפרסם חלקים מספרו החדש של נפתלי בנט 'איך לנצח מגפה'. בכירי משרד הבריאות לשעבר זועמים: "במועד הנכון ובנסיבות המתאימות יובהר מה היה חלקו האמיתי של בנט במאבק בקורונה"

פורסמו חלקים מספרו של נפתלי בנט; 'אגדות ושקרים'
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר מפלגת 'ימינה', חבר הכנסת נפתלי בנט, היה שר הבטחון בפרוץ הגל הראשון של מגיפת הקורונה בישראל והיה אחת הדמויות המזוהות ביותר עם המלחמה בנגיף. כעת, בספר חדש שהוא מוציא חושף בנט את מאחורי הקלעים של קבלת ההחלטות ולא חוסך בקורת מאנשי משרד הבריאות.

העיתון 'ידיעות אחרונות' מביא הבוקר חלקים מספרו של בנט "איך לנצח מגפה", בו הוא מותח בקורת קשה על מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, וראש מחלקת שירותי בריאות הציבור, פרופסור מיכל סדצקי. השניים פרשו לפני מספר שבועות מתפקידיהם במשרד הבריאות.

"האבסורד שאפיין את גל הקורונה הראשון בישראל היה שההיגיון הפשוט לא הצליח לחדור את חומת הקונספציה של בכירי מערכת הבריאות באותה תקופה. מהיום הראשון הם היו נעולים על הסגר. בר סימן טוב וסדצקי לא היו מוכנים לשמוע על שום חלופה אחרת. מתחילת הדרך הם לא האמינו בבדיקות ובחשיבותן. ערב אחרי ערב הם דחפו את הקו הזה במהדורות החדשות: בדיקות אינן הפתרון. אין צורך להגדיל את המספר'".

בנט מאשים כי השניים "הכשילו יוזמות שונות להגדלת קיבולת הבדיקות. כשפרופ' גבי ברבש קידם עם מכון ויצמן עריכת בדיקות המוניות ברשתות המזון שאליהן מגיעים אלפי צרכנים מדי יום בכירי משרד הבריאות יירטו את הרעיון. כשפרופ' זאב רוטשטיין עשה בדיקות לעובדי בית החולים המקום הכי מסוכן – בכירי משרד הבריאות הודיעו שהם מפסיקים לספק לו מטושים".

עוד באותו נושא

צפו; בנט בנאום נוקב: "תגידו להם לכו על זה"


40

בנט ממשיך וכותב: "השיא הגיע כשהביורוקרטים ממשרד הבריאות שמו רגליים למהלך אסטרטגי עם חברת Heritage My ,חברת היי־טק ישראלית מצליחה שעוסקת בחקר אילנות יוחסין. ראשי החברה הציעו להקים בישראל מעבדה פרטית והתחייבו לערוך 10־15 אלף בדיקות ביום, אך היו זקוקים לאישור של משרד הבריאות ולחוזה מול המדינה, שיבטיח רכש של הבדיקות בסכום מוסכם מראש. זה היה בהישג יד, אבל במשרד הבריאות הכשילו אותנו".

"אף אחד לא הבין מדוע לא להגדיל במהירות את מספר הבדיקות. הרי ידענו מהניסיון של דרום־קוריאה וטייוואן, ומדוחות ארגון הבריאות העולמי, שהמפתח למיגור המגפה הוא בדיקות מהירות,אמינות וזמינות. מדוע לא לנסות? מקסימום בזבזנו מעט כסף ואנרגיה. זה גרושים לעומת הנזק שהכלכלה שלנו ספגה. מול ההיגיון שלי לא הוצגו הסברים ולא נתונים. רק חזרה מונוטונית על המילה סגר, סגר, סגר.

"לאחר אין ספור ויכוחים, בסופו של דבר ראשה ממשלה הכריע כדעתי, וב־27 במרץ משרד הבריאות הוציא הודעה רשמית לתקשורת שתוך שבועיים הם יגיעו ליכולת של 30,000 בדיקות ביום. אך הודעות לתקשורת לחוד ומעשים לחוד. לצערי, זה לא קרה. רק חודשים אחר כך, בתחילת חודש יולי, משרד הבריאות סוף סוף הכניס לפעולה את המעבדה של MyHeritage וקיים 30,000 בדיקות ביום. אבל זה כבר היה מאוחר מדי – כי הגל השני כבר פרץ. כמה נזק ספגו אזרחי ישראל בפרנסתם, בכבודם ובבריאותם בגלל הקיבעון המחשבתי של פקידים ובגלל שיקולים פוליטיים קטנוניים של פוליטיקאים".

עוד באותו נושא

דרמה במערכת הבריאות: פרופ' סיגל סדצקי מתפטרת מתפקידה


11

"ברסי וסדצקי הם לא אנשים רעים. להיפך. הם שליחי ציבור מהמעלה הראשונה. אבל הדוקטרינה שמנחה אותם היא אפס סיכון. משרד הבריאות בשגרה הוא רגולטור שמרן ואיטי. זו לא הדרך לנצח מלחמה. הקונספציה שלהם ריסקה את הכלכלה והביאה להתפרצות גל שני חמור בהרבה מהראשון".

בכירי משרד הבריאות הגיבו בזעם על הטענות נגדם: "טענותיו רוויות כזבים, שקרים ואי דיוקים", מסר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, "משרד הבריאות בתקופתי כמנכ"ל ובתקופת השר ליצמן פעל בהובלת ראש הממשלה בנחישות ובהצלחה למיגור תחלואת הקורונה בישראל, במגוון אמצעים שכללו הגדלה מסיבית של מערך הבדיקות לצד יישום צעדי ריחוק חברתי, שננקטו בכל המדינות שהתמודדו באופן מוצלח עם הקורונה – וישראל הייתה החלוצה בצעדים אלה.

"להבדיל מאחרים, אנחנו היינו ממוקדים בעשייה שהצילה אלפי חיים ולא העברנו את זמננו בכתיבת זיכרונות על אירועים שלא לקחנו בהם חלק. במועד הנכון ובנסיבות המתאימות יובהר מה היה חלקו האמיתי של בנט במאבק בקורונה. להבדיל ממערכת הביטחון, שלקחה חלק חשוב ומרכזי במאבק משלביו המוקדמים, הוא לא לקח שום חלק פעיל והסתפק בלצעוק מהטריבונה. בזמן אמת, גורמים בכירים מאוד בצבא ובמערכת הביטחון התנערו בפנינו מהתנהלותו וסיפרו שהם חשים מתוסכלים מהנזקים שהוא מנסה לגרום למאבק, משיקולי אגו ופוליטיקה.

עוד באותו נושא

המחליף של בר סימן טוב אושר: נכנס ללב המערכה

"ההסכם עם Heritage My נחתם באישורי לאחר שהוסדרה אבטחת המידע, שתמנע זליגה של דנ"א ישראלי לידיים זרות, ולאחר שהובטחה האיכות המתאימה. הניהול הנכון של המגפה איפשר לישראל להיות בין המדינות הראשונות שיצאו מצעדי הריחוק החברתי, אך לצערנו, בשל חזרה מהירה מדי, שאליה דחף והטיף בפזיזותו בנט עצמו, חווה כעת ישראל גל תחלואה שני".

פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, מסרה: "בתקופה שבה קיבלו את המלצותיי, מדינת ישראל הייתה מובילה עולמית בהתמודדות עם המגפה. חלק ניכר מהאמירות בספר נעות בין אגדות לשקרים. העובדה שהשר לשעבר בנט ממשיך לתקוף את אנשי המקצוע שעבודתם מוערכת ומוכחת בארץ ובעולם אינה קשורה לתחום הרפואה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
האיש שראוי להיות ראש ממשלה
אזולאי | 21-08-2020 10:15
אין ספק שמר בנט בעל כישורים להנהגת המדינה מתוך יושרה
אמרת טוב...
ישראלי | 21-08-2020 17:48
אמרת טוב
לך מניק...
אמיתי | 21-08-2020 13:02
לך מניק בנט איש עבודה לא כמו ביבי נוכל שקרן תככן גנץ כבר מרגיש על גבו
ביבי היה דמגוג גדול ממנו ותראה לאיפה היגענו..
בנצי | 21-08-2020 11:50
צריך אדם שקול,מפשר ואוהב אדם כמנהיג. לא שרלטן. שבת שלום
החברה מספרים שכל הספר הנו פְּלַגְיָאט=גניבה
בנט בנט חפרפרת | 21-08-2020 11:44
עשה העתק הדבק מכמה ספרים של מדינאים בארה''ב. אבל מעניין, בנט העתיק עם השגיאות. צחוק שבצחוק. חחחחחחחח פתאום נהיה לי ''סופר'' ''פילוסוף'' חחחחחח מנסה להכות בביבי שלנו בכל הכיוונים. לא הולך לו. סך הכל רפורמי עם הרבה כסף. הרפורמים בארה''ב שופכים עליו מיליונים כדי להכתירו כראש ממשלה. אבל לא אצלנו. שילך לקנדה עם הקרחת
2
היות שהם לא תובעים אותו למשפט-בנט צודק
אפרים | 21-08-2020 10:26
כל הנפגעים מבנט יכולים לתבוע אותו למשפט על הוצאת דיבה ולזכות בהרבה כסף. היות שזה לא קורה, סימן, בנט צודק.
לא כל אדם מסוגל להתמודד עם שרלטן בדאי מיליונר
בנצי | 21-08-2020 11:52
האיש בדאי!
3
שימו לב
איש | 21-08-2020 10:56
שימו לב שבנט טוען טענות ברורות וספציפיות ובר סימן טוב הפחדן מדבר על גורמים בצבא.... פחחח
4
בנט
שאשי | 21-08-2020 13:33
בקיצור תגיד שאתה שונה את בנט, לא צריך פוסט כזה גדול
5
בנט אוי בנט...
המעורר | 21-08-2020 15:00
בנט אוי בנט איך יש לך זמן לכתוב ספר, אתה רוב הזמן מצטלם לכל מני עיתונים וחולה פירסום, תפסיק לעבוד על אנשים אנחנו הציונות הדתית לא נשכח לך איך פירקת את המפלגה לרסיסים,
6
אין מגיפה ולכן...
עידן | 21-08-2020 16:20
אין מגיפה ולכן לא צריך לנצח אותה
7
בנט אל תתרגש...
תפרסם הכל .... | 21-08-2020 21:01
בנט אל תתרגש , רב המגיבים הם עט להשכיר של המושחת מבלפור
8
על כן ייקרא...
גבי | 22-08-2020 10:52
על כן ייקרא שמו בישראל משרד מחדלי הבריאות בנט אומר את האמת. היינו שם.
9
אלף ספרים לא יצילו אותך מתדמית הבוגד...
שי | 22-08-2020 22:24
בגדת בציונות הדתית בגדת בהלכה (נשיקה עם דנה וייס) אתה הראשון שגרמת לבחירות חוזרות והפלת שלטון ימין פוליטיקאי קטן ועלוב..