גמזו הציג: אלו ההמלצות להגבלות בראש השנה - סרוגים

גמזו הציג: אלו ההמלצות להגבלות בראש השנה

הפרוייקטור רוני גמזו גיבש תכנית חירום למקרה של עלייה נרחבת בתחלואת הקורונה - במסגרתה יוטל סגר כללי במהלך חגי תשרי. לפי ההמלצות, התנועה בראש השנה ויום כיפור תוגבל ל-500 מטר ותפילות יותרו רק בחוץ

author-image
גמזו הציג: אלו ההמלצות להגבלות בראש השנה
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

פרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו מציע להטיל סגר כולל נוסף במהלך החגים במידה ותהיה החמרה בהתפשטות נגיף הקורונה בארץ – כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. במקביל המליץ על תכנית חירום שתופעל במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה, הכוללת צעדים ארציים לצמצום התחלואה והגבלות נוספות בישובים "אדומים" בעלי תחלואה נרחבת.

על פי המתווה של גמזו, שתוצא לפועל במידה והתחלואה תימשך או תגבר, במהלך ראש השנה ויום כיפור התנועה תוגבל ל-500 מטר מהבית. בתי הכנסת ייסגרו, ותפילות החג יותרו להיערך בחוץ בלבד במניינים של עד 30 איש. מראש השנה ועד ה-11 באוקטובר התנועה תוגבל בערים אדומות, מערכת החינוך תיסגר ויקבעו ימים לסגירת מסחר, קניונים, שווקים ומסעדות.

עוד באותו נושא

נתוני הקורונה: 11 נפטרים ביום, ירידה בחולים הקשים

לפי ההמלצות לתכנית החירום, במקרה של עלייה בתחלואה ייסגרו הקניונים, שווקים, מסעדות, אירועים, מופעים ואתרי תיירות, וכן מערכת החינוך תפעל רק עד כיתה ג' ובחינוך המיוחד. המגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום, בעוד שהמגזר הפרטי יוגבל ל-30 אחוז פעילות – כאשר עובדי התעשיה והמשרדים יעודדו לעבוד מהבית.

ביישובים אדומים מערכת החינוך תיסגר לחלוטין, למעט החינוך המיוחד. כמו כן מערך התחבורה הציבורית יופסק ברובו, והתנועה תוגבל עד ל-500 מטר. כאמור, המגבלות הללו הם רק למקרה של התפרצות קורונה נרחבת.

לפי המתווה שהוצג בקבינט הקורונה, ההחלטה הסופית לגבי תקופת החגים תתקבל ב-10 בספטמבר, בהתאם למדדי התחלואה בחודש הקרוב. צעדי החירום יינקטו במידה והתחלואה תהיה דומה להיום או גדולה יותר, או במקרה שבתי החולים יודיעו על "דגל אדום" – מצב שהם לא יכולים לעמוד במספרי החולים. בחודש הקרוב יופעל תכנית ה"רמזור" למגבלות המקומיות, וכן ייבנה מערך לקטיעת שרשראות ההדבקה. בימי הסליחות יופעל מתווה תפילה מיוחד, תוך כדי הקפדה על מתווה הישיבות.

מוקדם יותר הערב הדיון בקבינט הקורונה הסתיים ללא הסכמות על המתווה של גמזו, וכתוצאה ההצבעה נדחתה לשבוע הבא. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "יש מאמץ גדול להימנע מסגר כדי להמשיך את כיוון השיקום של הכלכלה, ואני חושב שהדבר הזה יהיה קשור, בוודאי, למצב התחלואה. נשמע את ההמלצות של פרופ׳ גמזו. כולם מחכים לזה בעניין רב״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
איך תפילות בחוץ ביוכ?
אירק | 20-08-2020 21:10
כבר עדיף להידבק בקורונה מאשר בצום להיות בחוץ!!!
2
ימים נוראים לישראל
תישבי | 21-08-2020 6:06
איסורי תפילה הם איסור יהדות עם תירוצים לא רואים את המתים והחולים בראש חוצות הכל רק אימה ופחד יש אפשרויות לישמור מרחק וכו תיסגרו ותיפתחו וחוזר חלילה בהצלחה
קיצוני בלי...
בוריס | 22-08-2020 12:05
קיצוני בלי מוח אתה. מצב של המגיפה מסכן את כל היהודים בארץ, זה גרוע יותר מהגבלות התפילות
3
סגר עכשיו ומיד....
ביביסטית | 23-08-2020 0:37
סגר עכשיו ומיד. להפגין מותר. להתפלל לא. חילונית
תשתקי מטומטמת...
יהונתן לב | 31-08-2020 12:25
תשתקי מטומטמת
4
מבקשים לדעת האם...
ירדנה | 23-08-2020 2:47
מבקשים לדעת האם המלונות יפעלו?
5
ממש כאילו מישהו...
עין | 24-08-2020 11:01
ממש כאילו מישהו מתייחס לסגר לא סגר העם יעשה מה שבא לו דמוקרטיה !!!!
6
מעלים את החולים...
ממשלת רשע | 29-08-2020 11:55
מעלים את החולים סתם שאפילו אין תסמינים וכך יוצרים עיר אדומה והסגרים
7
הפגנות המוניות
רבקי | 13-09-2020 0:29
האם יאסרו גם הפגנות המוניות?