מסמך איגודי הישיבות: הנהלים לקראת א' אלול - סרוגים

מסמך איגודי הישיבות: הנהלים לקראת א' אלול

איגודי הישיבות הגבוהות וההסדר מפרסמים מסמך הנחיות כולל לחזרה ללימודים ברקע הקורונה ובו האזהרה: לא להגיע במקרה של חשש הידבקות, ומודלים של קפסולות: "המתווה הוכיח את עצמו"

author-image
מסמך איגודי הישיבות: הנהלים לקראת א' אלול
  צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א שתפתח מחר (א' אלול) איגוד הישיבות הגבוהות ואיגוד ישיבות ההסדר הוציאו מסמך הכולל המלצות לשמירה מהידבקות בקורונה בתוך המוסדות.

המסמך ששלחו אורי פינסקי, רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר ומשה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות לראשי הישיבות, כולל סיכום שנת הלימודים תש"פ, המלצות לשבוע האחרון של החופשה ולפתיחת שנת הלימודים במודל הקפסולות.

בפתח המסמך נכתב כי שנת הלימודים הסתיימה "סך הכל בהצלחה", וכי מודל הקפסולות הוכיח את עצמו כיעיל וברוב המוסדות הייתה הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, סוכמו אירועי ההדבקה בישיבות כך: ב-8 מן הישיבות היו אירועי הדבקה שטופלו מול רופאי המחוז של משרד הבריאות- ארבע ישיבות נסגרו עקב התפרצות הנגיף ובשאר הישיבות התקיימו בידודים של קפסולות או של חלקים מהן.

"מתחקירים שנערכו במוסדות נמצא כי יתרונות המודל הוא בכך שהוא בנוי על משמעת עצמית של מניעה רבה וצמצום סיכונים. מאידך, נקודת התורפה היא השהיה המשותפת והצפופה, וכאשר 'נפרצת' חומת ההגנה וחולה מתגלה במוסד- מתרחשת הדבקה מהירה, ויש לפעול במהירות בכדי לעצור אותה.

עוד באותו נושא

כך זה יתבצע: מתווה החזרה לישיבות ב-א' אלול


5

הדבקות 'חוצות קפסולות' התרחשו כתוצאה מעובדי אדמיניסטרציה שחלו או מרפיון בשמירת הגבולות בין הקפסולות ע"י תלמידים", כך נכתב.

לא להגיע לישיבה במקרה של חשש להידבקות

ראשי האיגודים כתבו כי המלצתם היא לנהוג בשיטת: "אם יש ספק-אין ספק", כלומר אם יש חשש להידבקות בנגיף- אין להגיע לישיבה עד לבירור המצב הרפואי. עוד הוסיפו כי מחקרים מראים שזמן ההידבקות בנגיף לרוב קורה בין ארבעה לשמונה ימים מהמפגש עם חולה קורונה, ולכן תלמידים עשויים להידבק בשבוע האחרון לחופשה.

למידה בקפסולות (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

תלמיד שיפר את ההוראות לא יוכל להגיע למוסד

אלו ההמלצות לפתיחת שנת הלימודים, המבוססות על מתווה ההנחיות המעודכנות שצפויים להתקבל בימים הקרובים בנוגע למודל הקפסולות, ועל שיחות עם גורמים במשרד הבריאות:

1. יש לשמור על כל הנחיות משרד הבריאות, הן בבית והן בחופשה. תלמיד שיפר הנחיות- לא יוכל להגיע למוסד.

2. התלמיד נדרש לדווח לאחראי הקורונה שהוא משויך אליו על כל מקרה של מגע עם חולה מאומת שהיה לתלמיד ומשפחתו או על מגע משמעותי של התלמיד עם מבודד.

3. תלמיד שבא במגע עם חולה או במגע משמעותי עם מבודד (מגע משמעותי = רבע שעה + שתי מטר + ללא מסיכות) או שבמשפחתו הגרעינית יש חולה או מבודד, לא יגיע למוסד עד תום תקופת הבידוד של החולה או המבודד שאיתו בא במגע, או לאחר שיבצע בדיקת קורונה שתשובתה שלילית. הבדיקה מועילה רק אם התבצעה לאחר שחלפו לפחות שישה ימים מיום המגע עם המבודד.

4. תלמיד שאינו חש בטוב לא יחזור למוסד עד 48 שעות מסיום התסמינים ולאחר אישור מרופא המשפחה.

5. יש להימנע ככל האפשר מקיום פעילויות בחלל סגור עם מי שאינם חברי משפחה גרעינית ולהעדיף שהיה בחלל פתוח.

6. לוודא היגיינה ורחיצת ידיים תדירה.

הרב יעקב מדן בישיבה בתקופת הקורונה, ארכיון (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

7. יש להימנע מאכילה במקומות שאין בהם שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

8. יש לשים לב לכל שינוי מהרגיל בתחושה האישית, ולא לבטל אותה. יש לשים לב בעיקר לתסמינים הבאים: חום, שיעול, קשיי נשימה, כאב ראש, פגיעה בטעם וריח, כאבי גרון, שלשולים, כאבי שרירים ומפרקים. וכל שינוי מההרגשה הרגילה.

9. המבחן האם פעולה היא סיכונית הוא 'מבחן הבידוד'- האם הפעולה שאני עושה יכולה לגרום לי לבידוד, אם יתברר שהאדם אתו אני מקיים אינטראקציה חולה? אם כך, עדיף להימנע ממנה (שהייה במשך רבע שעה במרחק של פחות משני מטרים,אכילה משותפת או מגע קרוב אחר).

המלצות נוספות למוסדות הן להחתים תלמידים על מכתב התחייבות לשמירה על הכללים לפני חזרה למוסד, ולבצע בכניסה בדיקות חום ותשאול אישי, וממליצים לתלמידים להימנע ככל הניתן מהגעה למוסדות בתחבורה ציבורית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו