אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

"להחרים חתונות של כלות שלומדות באקדמיה"

הרב יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' ואחיו של הרב ישראל רוזן ז"ל, יוצא במתקפה חריפה נגד לימודי בנות באקדמיה, וקורא להחרים חתונות של בחורים המתחתנים עם בנות שלומדות באקדמיה

"להחרים חתונות של כלות שלומדות באקדמיה"
  (צילום: יעקב כהן/ פלאש90)

הרב יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה ואחיו של הרב ישראל רוזן ז"ל, יוצא במתקפה קשה נגד האקדמיה ואומר כי יש להחרים חתונות של בחורים המתחתנים עם בנות מהאקדמיה.

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', בפאנל שנערך השבוע עם רבנים וראשי ישיבות, התבטא הרב רוזן כי יש להחרים חתונה של תלמידי ישיבות שכלתם לומדת באקדמיה שכזו.

עוד באותו נושא

השרה תוקפת: שה'פרופסור' ישיב לאקדמיה את תוארו


42

במענה לשאלה מהם הדברים הצריכים תיקון בציבור החרדי, בחר ראש ישיבת אור ישראל להתייחס להתמודדות החרדית עם מוסדות האקדמיה, ואמר: "עשרות בנות פונות לאקדמיה, ואחריתן מי ישורנו".

לדבריו: "אנחנו לא מקדשים מספיק מלחמה בנושא הזה. אנחנו לא מרחיקים את אותן משפחות. הן לא שייכות לנו, הן לא מהמחנה שלנו".

הרב רוזן סיפר כיצד הוא פועל בנושא ואמר: "אצלנו בישיבה תיקנו – ואני מצפה שכל ראשי הישיבות יצטרפו ליוזמה הזאת – כי בחור שיוצא להשתדך עם בת שלומדת באקדמיה, לא ישתתפו בחתונה שלו; לא בני הישיבה ולא הנהלת הישיבה".

עוד הוא הוסיף כי "אם כל הישיבות היו מצטרפות ליוזמה בפה מלא, היינו יכולים לעצור את הפרצה הזאת".

בעבר התבטא הרב נושא נגד האקדמיה ואמר: "אתם צריכים להבין שהמכללות הן כמו לצלצל בפעמוני הכנסייה, הן דורשות הכרות ותארים. על אף שיש דברים מסוימים שאצלנו לומדים ואפילו יותר טוב, אבל בלי ה'תואר' אין כלום".

עוד באותו נושא

מאמרו האחרון של הרב ישראל רוזן

"זוהי 'תרבות יוון', ואנחנו מכניסים אותה בדלת הראשית, אני אומר את זה לכם, כי זה נוגע או יהיה נוגע לכל אחד ואחד מכם. חלק גדול מאלו שהולכות למכללה, ממשיכות משם לתואר שני, כי הארס של ההתקדמות נכנס, והוא הורס את הבתים, שחלקם כבר לא בתים של תורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
200 תגובות - 97 דיונים מיין לפי
1
מזעזע לשמוע
סימו | 18-08-2020 17:41
לא יאומן איך יהודי ועוד רב מפלג את העם !
אין חכם כבעל הנסיון. הרב יש לו נסיון גדול
הקדוש יתקדש | 21-08-2020 13:03
הרב הוכיח כי תלמידים רבים מבתים חרדים שקידשו אקדמית, ולבסוף הפכו לדוקטורים במקום לרבנים. זה לא אסון, אבל גם לא שמחה לעולם התורה. גם בחורות חרדיות דתיות מותר לקדש לאשה. מזל טוב. ויישר כל להרב נ''י שעורר את הנושא. וחזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם.
"מי יתנני סטודנטית מהאקדמיה ואנשכנה כחמור "
עם הארץ | 18-08-2020 19:27
מן המקורות
2
,תגובה
מאיר פרידמן | 18-08-2020 17:48
עד לאן הגענו לרופאה לא תקבל עזרה?????????
מה שמצחיק הוא שבעברו הוא היה דתי לאומי
אריאל | 21-08-2020 12:04
חחח
3
כמה אידיוט אפשר להיות?
משיח | 18-08-2020 17:48
תשובה: אין סוף
למה לא?...
חגית | 20-08-2020 3:35
למה לא? רק לשמאל לאומנים האומללים והמסכנים ולמפגינים מול בלפור מגיע לקבל במה?
האדיוטים אינם מן המניין
גלגל | 19-08-2020 17:06
למה נותנים לו במה?
4
רוזן, תספר את זה לרופאה שתטפל בך כשתחטוף התקף
חוצפה שאין כדוגמתה | 18-08-2020 18:05
למיילדת שתילד את נכדך בבית החולים, למנתחת שתשתיל לך קוצב לב, ולפיזיוטרפיסטית שתחזיר אותך להליכה לאחר שבר ברגל. כולן למדו את המקצוע באקדמיה.
5
בבקשה לא לבוא...
סרוג | 18-08-2020 18:44
בבקשה לא לבוא אחר כך לשנורר אצל הישובים בהם המשפחות לומדות באקדמיה
בבקשה אל...
חגית | 20-08-2020 4:11
בבקשה אל תפנו ליד שרה, עזר מציון, עזרה למרפא, הצלה, זקא, ידידים וכו' כשתצטרך אותם (מקווה בשבילך שלא תצטרך) צדקה תציל ממוות. חבל שאתה רואה את זה בצורה של שנורר. מראה כמה אתה רחוק מהתורה ומצוותיה. העני קיים בשבילך ולא ההיפך!
6
מאמץ שווא של יגאל רוזן
אטאיסט | 18-08-2020 18:50
תגובתו מלמדת שרק הקידמה, הרחבת אופקים והשתלבות בשוק העבודה תעקור את החושך מליבותיהם של החרדים. לכן המדינה צריכה לעודד אותם ללמוד ולהשתלב.
וזו בדיוק...
חגית | 20-08-2020 2:52
וזו בדיוק הסיבה שבגללה החרדים לא צריכים לצאת לאקדמיה כדי שנוכל להישאר באור שלנו שהוא החושך שלך.
7
זו דעה חשוכה...
משה | 18-08-2020 20:07
זו דעה חשוכה ופוגעת! זכותן של בנות שלומדות באקדמיה להנשא למי שהיא קובעת ואוהבת באמת,זכותה ללמוד במוסד אקדמאי וזה יסייע לה בחיים וגם הבעל החרדי או הדתי יקבל אותה כמו שהיא,הרב יגאל היקר,אנחנו חיים בעידן מודרני ודבריך שייכים לעידן חשוך וישן שמזמן לא קיים,לא תוכל לעצור את הקידמה,שבמקרה זה מעולה ומועילה! תיתעורר!!
אם האישה...
משה | 19-08-2020 2:58
אם האישה גורמת לו לעזוב את הכוילל בגלל שהיא התעצמה באקדמיה זה כבר סיבה שצריך למחות עליה
8
מה הטמבל הזה...
רמי | 18-08-2020 20:35
מה הטמבל הזה מדבר . לך עובד אלילים זבל
9
אדם חשוך ופרימיטיבי....
אקדמאית | 18-08-2020 20:57
אדם חשוך ופרימיטיבי. פשוט בושה שנותנים במה לאדם כזה.
10
יותר פרימטיבי מהאדם...
אני | 18-08-2020 21:33
יותר פרימטיבי מהאדם הקדמון
11
ממה הם יחיו?...
מה נסגר | 18-08-2020 21:34
ממה הם יחיו? האיש לומד תורה והאישה בלי תואר - מה הם יאכלו? איך ישלמו הון על ת''ת וישיבות? איך יחתנו את הילדים? אםילו מורה א''א להיות בלי תואר, בטח לא משהו קצת יותר מכניס למשפחה שרק האשה מפרנסת. הוא ישלם להם לחיות?
בינינו. הכל...
גם אקדמאית לצערי | 20-08-2020 4:20
בינינו. הכל כיסוי להרגשת הנחיתות ולצרכים אחרים מודעים או לא מודעים. אפשר לחשוב שרק האקדמאים מרוויחים במדינה הזאת משכורות. בינתיים האקדמיה מרוויחה את המשכורות שלה משכר הלימוד שמשלמים כל המתנשאים כאן שחושבים שאם קוראים להם אקדמאים אז הם משהו מיוחד. המלך הוא ערום!
זה לא...
משה | 19-08-2020 2:56
זה לא שאם היא עם תואר מובטחת פרנסה ההשתדלות היא מקור הפרנסה
12
סה מה שקורה...
דוידוביץ | 18-08-2020 22:11
סה מה שקורה שמזרוחניק לשעבר צריך להוכיח שהוא צדיק גדול.בושה.
אין קשר זו...
מוש | 19-08-2020 12:27
אין קשר זו היא מלחמה שהרב שך זצל התחיל ובצדק לחלוטין שלא תשתכח תורה מישראל.
13
רב? יהודי? כמה...
ניר | 18-08-2020 22:25
רב? יהודי? כמה שנאה במשפטים מועטים. מלחמה, ריחוק, ארס ושנאה זה כל מה שהדת אמורה לשלול ולא ליצור. יום יבוא ותשפט למעלה על מילותיך ומעשיך.
14
יא תחת. הדבר...
אקדמאית | 18-08-2020 22:44
יא תחת. הדבר היחיד שזה גורם לי זה לשנוא אתכם ואת הקורונה שאתם מפזרים בגלל שאתם חיים בתחת שלכם ושל השכנים שלכם. לכו לעזאזל ושהקורונה תיקח את כולכם!!!!
כי זה...
אקדמאית גם לצערי | 20-08-2020 3:33
כי זה בדיוק מה שמקבלים באקדמיה השכלה אבל לא דרך ארץ. את זה מקבלים מהתורה הקדושה.
אויש...
רחל | 19-08-2020 10:41
אויש ככה מדברים אנשים משכילים?? פדיחות לאקדמיה
שתיקח אותך...
יעל | 19-08-2020 8:53
שתיקח אותך ועוד שכמותך לאלף עזעזל וקיבינימט. כלבה מנוולת
15
ולקחת אחוזים כשאוספים...
אמ | 18-08-2020 23:26
ולקחת אחוזים כשאוספים כספים או כאשר מנהלים ארגון זה יותר טוב מלעבוד ו להתפרנס ביושר?
16
עוד טרללה ...
טל | 18-08-2020 23:27
עוד טרללה
לא מגיע...
מוש | 19-08-2020 12:25
לא מגיע לקרסוליים שלו יום אחד תחזרו בתשובה בתקווה שבקרוב
17
חשבתי שדווקא יתמכו...
מאיה | 18-08-2020 23:32
חשבתי שדווקא יתמכו בזה שנשים ילמדו ויתמקצעו כדי שהגבר יוכל להיות בישיבה כל היום, אחרת מי יביא אוכל הביתה? אה נכון. המיסים של המשרתי צבא.
18
אני דתיה, וכואב...
ל ש | 18-08-2020 23:37
אני דתיה, וכואב לי לקרוא את האמירה הזאת. וכואב לי שבעקבות אמירות כנל הציבור הדתי נראה חשוך.
זה מה...
חגית | 20-08-2020 4:27
זה מה שאת לא מבינה. שלא משנה מה שנעשה תמיד נראה חשוכים, חסרי השכלה וכל מה שרק תגידי. ובנינו, גם ללכת אם נלך לאקדמיה זה לא ישנה את זה. רק אם נהפוך להיות כמוהם. וזו המטרה האמיתית שלהם והיתה כך מאז ומתמיד. למי שמכיר קצת היסטוריה.
מה שנראה...
מוש | 19-08-2020 12:24
מה שנראה חשוך מבחוץ מואר מאד מבפנים
19
בתור חרדית שלומדת...
אנונימית | 18-08-2020 23:39
בתור חרדית שלומדת באקדמיה אין שום צורך לרדת על החיים של הרב הזה ושל החרדים באופן כללי. הרב מחנך קהילה מסוימת של בתוך החברה החרדית שהיא גדולה ומלאה בגוונים יפים יותר או פחות כמו בכל ציבור אחר. הוא אמר דעה מסוימת שלו שכמה שאני לא מסכימה איתה אני מבינה שהוא אדם וכמו שאני מבקשת ממנו לכבד את האקדמיה ואותי אני קודם כל צריכה לכבד אותו. ואז אני יוכל לנסות להבין וגם אם לא הצלחתי לא יזיק לי לכבד בלי להבין. אוהבת את האקדמיה אוהבת את עם ישראל
תגובה עניינית...
דאנה | 21-08-2020 5:27
תגובה עניינית קולעת.
, דעות פוגעניות...
עוד אנונימית | 20-08-2020 11:22
, דעות פוגעניות מתוך עמדה של כח - אני חושבת שדי מוסרי לא להביע אותן. לא נכנסת לאסור או מותר, אבל הוא כבר הביע את דעתו, לצערי, מה שנותר לי לעשות, הוא להביע את דעתי ההפוכה ולגרום לשיח, כך פועלת חברה מתוקנת.
, יפה כתבת....
עוד אנונימית | 20-08-2020 11:19
, יפה כתבת. זוהי כמובן אחת הסיבות, סיבה אחרת היא הצורך של הגברים להיות אלה ששולטים בנשים. אם האישה היא זו שתהיה משכילה, הגבר כבר לא יהיה זה ששולט בעניינים, הוא ידע פחות, הוא יבין פחות והוא לא זה שינהל את הבית. כל זוגיות היא זוגיות אינדוודואלית, יש אנשים שזה יתאים להם ויש שלא, אבל הרצון למנוע מהציבור שלך את האפשרות לבחור בעצמם אם זה מתאים להם ולהכניס את האנשים למצב עוני רק כדי שלא יקרה מצב שהגברים לא יהיו אלו שישלטו, זה כבר כן שוביניזם. וכן, תאמיני או לא, השוביניזם עוד נעוץ עמוק בחברה הכללית ובטח בציבור החרדי. עצם זה שהבחורה שכתבה את הפוסט למעלה אומרת שהיא צריכה לכבד ולהבין דעה שמזלזלת בה לחלוטין, למרות שהיא יודעת שאת הדעה שלה לא יכבדו, זוהי הכנעה, ולימדו אותה לעשות את זה בפני גברים, בפני נשים במעמד גבוה ובטח בפני רבנים. לא אומרת שלא צריך לכבד כל אדם גם אם הוא מחזיק בדעה שונה ממך, אבל מכאן ועד לא להיות מסוגל לומר שדעתך שונה - הדרך ארוכה עד מאד.
ברור. כל...
חגית | 20-08-2020 4:22
ברור. כל הדעות חשובות חוץ משל הרב. את הדעה שלו אסור לו להביע. היא לא חשובה.
נכון. לא...
עצוב לשמוע | 19-08-2020 12:36
נכון. לא רק שיחרימו החתונה. ייכעסו אם תעבוד בעבודה מכובדת ויירצו שתעבוד בניקיון
קצת מתנשא...
רחל | 19-08-2020 10:40
קצת מתנשא וסטריאוטיפי מצידך להגיד שלימדו אותנו להיות כנועות לגברים...אני אישה חרדית, ואני אגלה לך את הסיבה האמיתית לפחד שלו מהאקדמיה- כדי לשלוט באנשים אתה צריך אותם עניים, ואתה צריך למנוע מהם ידע. אם נשים אקדמאיות יתחתנו עם התלמידים שלו- הנשים יהפכו את הגברים לאנשים שלא ניתן לשלוט בהם. אין פה שובינזם כמו שאת מנסה לצייר, יש פה ניסיון ליצור דיקטטורה.
התפיסה הזו...
עוד אנונימית | 19-08-2020 1:50
התפיסה הזו שגויה בעיני. את לא מבקשת ממנו לכבד אותך ואת האקדמיה וגם אם היית מתחננת זה לא היה קורה. הוא בז לנשים כמוך או פוחד מהתרבות של נשים חזקות ומלומדות כמוך ומנסה לגרום לך לפחד או לחתן הפוטנציאלי שלך לברוח ממך. אולי לכבד אותו ולא לדבר עליו רעות עושה לך טוב בלב כי לימדו אותך להיות כנועה מול גברים ובעיקר רבנים, אבל את יכולה להיות חרדית וללמוד באקדמיה וגם לדעת להגיד שאת לא מבינה את זה וזה שגוי בעינייך, כי אגלה לך משהו שלא מלמדים שם: גם לך יש דעה, גם לך יש זכות להביע אותה וגם היא חשובה.
כאילו סבבה...
מישהו | 19-08-2020 0:55
כאילו סבבה פשוט אל תתחתני עם מישהו מהישיבה שלו שלא יחרימו לך את החתונה
20
למה נלין?זאת המלחמה...
עמיר מ. | 18-08-2020 23:55
למה נלין?זאת המלחמה על הפרנסה..נציג הגילדה של הפרזיטים רוצה את המאמינים שלו מטומטמים ןעניים...כך הם נשמעים לו ולשכמותו....ולא שכחנו את קורבנות השואה שהרבנים (רוב רובם) אמרו להם אחרי האיינשלוס... היה לא תהיה... והיתה גם היתה.. מיליונים של יהודים דתיים נטבחו כי הקשיבו לרבנים שלהם.
וַיֹּאמֶר השם...
חרדיה ולא מסכימה | 19-08-2020 13:37
וַיֹּאמֶר השם אֶל מֹשֶׁה מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ.. הרבה פעמים האמונה בהשם היא דווקא לעשות ולא רק לעמוד בתפילה.. יש כאלה שההשתדלות שלהם היא לקבץ נדבות ללכת לגמחים לקחת הלוואות לצאת לעבוד בשלוש עבודות ולזנוח את הבית או חלילה להוציא את הבעל מהישיבה או שלשלוחאת האישה ללמוד מקצוע שיביא להם פרנסה בכבוד
השלך על...
מוש | 19-08-2020 12:23
השלך על השם יהבך והוא יכלכלך
לך לעבוד, ותפרנס...
זה בדיוק מה שביבי עושה...מקיף את עצמו בטיפשים הסרים למרותו, לא משנה מה ילהג הראיס. | 19-08-2020 7:46
לך לעבוד, ותפרנס את משפחתך בכבוד...יגיע כפיך כי תאכל
21
מי הרב הזה...
אילנה שניאור ! | 19-08-2020 0:14
מי הרב הזה ? כל אחד מהרבנים האלה חושבים שיש להם בעלות על הציבור , או שהם כתבו את התורה ! הולכים ומקצינים גרוע יותר מערבים ! אז קדימה נשים שימו פס על כל פסיקה של נטמבלים !! החיים והעתיד שלהם ברשותכם בלבד !
22
בושה שכך מדבר...
אהבת חינם | 19-08-2020 0:15
בושה שכך מדבר רב יהודי היום יצא לי לקרוא כתבה דומה אבל באירן .איפה הם גדולי עולם שאהבו את ישראל וכל יהודי באשר הוא כך עשו באהבתם קירוב לבבות בעם .מצער מאוד לשמוע רב מבקש דבר נורא כזה .
ערך לימוד...
היצע וביקוש | 19-08-2020 16:00
ערך לימוד התורה יורד מדור לדור לא בגלל תנועת ההשכלה אלא בגלל שלימוד תורה שממומן מכספי משלם המיסים גורם לזילות שלה.
קירוב לבבות...
מוש | 19-08-2020 12:16
קירוב לבבות זה טוב ויפה אך מה יהיה על לימוד התורה שערכו יורד מדור לדור ועם נסיונות גדולים כמו תאוות העולם הזה חייבים לגונן ולשמור על לומדי התורה קדושים וטהורים מה שעצם תנועת ההשכלה גורם לההפך והוכח שכך.
23
אולי כבוד הרב...
דוק | 19-08-2020 0:25
אולי כבוד הרב יתעסק .....
בדיוק אולי...
דאנה | 21-08-2020 5:25
בדיוק אולי יתעסק ב......
24
רב קנאי חשוך...
ריש לקיש | 19-08-2020 0:41
רב קנאי חשוך ולא חכם במיוחד. מפריע לו שבנות ישראת תהינה מלומדות ומשכילות. ואתר סרוגים כנראה מביא מפעם לפעם במכוון דעות של רבנים קיצוניים מתוך ידיעה שיהיה עליהם עליהום כללי, יווצרו מחלוקות חריפות בטוקבקים וכך גם יגדל הרייטינג של האתר. אסטרטגיה לא רעה בכלל...
25
הרב רוזן מנסה...
אריה | 19-08-2020 1:07
הרב רוזן מנסה לפגוע בעם ישראל. הוא רוצה לגדל בכוח דור של עניים ולהפיל את פרנסתם על אזרחי המדינה בניגוד לרצונם ולצורך המדינה.
חיזוק באמונה...
מוש | 23-08-2020 5:15
חיזוק באמונה יעזור לתופעה
כשאתה בלחץ...
חוה | 19-08-2020 16:26
כשאתה בלחץ כלכלי תמידי האושר שלך יהיה רחוק וחלקי
איזה הוא...
מוש | 19-08-2020 13:28
איזה הוא עשיר השמח בחלקו אין דבר כזה עוני יש רק אושר
26
איך הוא מדבר אדיוט,לצער כלה ביום חופתה זה רב?
ירון | 19-08-2020 1:46
מה נדפק עם הרבנים היום
השתגעו ...
דאנה | 21-08-2020 5:24
השתגעו
אצל החרדים ה.. יש הפרדה היא לא תראה שהבחורים
אריאל | 20-08-2020 22:42
לא נמצאים אצל הגברים מתי כבר יהיה שווין לגמרי
27
כיוון שהתגובות כולם...
מושה | 19-08-2020 3:06
כיוון שהתגובות כולם נגד אז אהיה זה שמשמיע את הצד של הרב כחרדי שלומד תורה בישיבה יום שלם יש רצון טבעי להמשיך לנהוג כך גם לאחר החתונה השם עזר ויש לנו בדור בנות קדושות שהגיעו לדרגת אמונה שזה מקור האושר והשפע בחיים ולכן מקבלים סיעת דשמיא מיוחדת לאחר שהתחיל הסחף ללימודים אקדמאים בתוך המגזר החרדי התחיל גם יריד בכמות הבנות שמעריכות את לומדי התורה והסכנה הגדולה של בחור שמתחתן עם בחורה כזאת שהיא לא תעריך מספיק את לימודו ובכך תגרום לו לעזוב חו את לימוד התורה
לך לעבוד ותמשיך...
אלי | 19-08-2020 12:30
לך לעבוד ותמשיך ללמוד. גדולי הצדיקים עשו כך גם אתה לא גדול מהם.
הסברת את...
ללי | 19-08-2020 10:38
הסברת את התופעה מדויק. כמי שמגיעה מהחברה החרדית, הרב צודק בכל מילה!!
28
אני דווקא מעדיף להחרים בנות אולפנה
צפוני | 19-08-2020 3:31
לא להאמין שזה רב בישראל, כמה נמוך רב יכול לרדת ???
29
מבט שונה -...
יוסי - חרדי שהבנות שלו לומדות באקדמיה | 19-08-2020 3:44
מבט שונה - חרדי שהבנות שלו לומדות באקדמיה.. לא ניכנס להשמצות ודעות אם יש בסיס כל שהוא לדעת הרב רוזן או שבכוחניות הזו הוא רק מפסיד אבל.... שאלה אחת לי איליו האם בת שנשלחהנעל ידי הוריה או אפילו מיתוך בחירה אישית שבחרה ללכת וללמוד במכללה או בלוסטיג או בכל מוסד אקדמאי כזה או אחר - האם לבת כזו אסור לדעתך להקים בית של תורה??? האם לבת כזו אסור לשאוף לבן ישיבה??? האם לבת כזו אסור לשאוף לבעל תלמיד חכם ??? ואני לא מדבר כבר על אבסורדים של בנות סמינר שהם בנות אברכים שלובשות ביגדי יוקרה ושולחות את בעליהם האברכים לגמחים והעיקר בעל אברך... אברך שמסתובב כל היום בגמחים כי אישתו עוזרת של גננת שמרוויחה אלפיים שקל בחודש אבל קונה פאת קאסטם בעשר אלף שקל האם לדעתו של אותו הוגה דעות אסור לבן תורה לבחור אישה שיכולה לםרנס אותו בכבוד כדי שיוכל ללמוד כראוי?? ובא נאמר שניזרום איתו.... ונגיד שיש כאן חדירה של חדשנות וכו וכו האם אתה מוכן לקחת על אחריותך לחתוך מהעולם החרדי בכלל ומעולם התורה בפרט משהו כמו מחצית מחובשי הכיפות השחורות שמוגדרים כ חרדים עובדים ואשר מרביתם שולחים את ילדהם ללימודים אקדמאים?? אם כן ואם כך אתה חושב אז בבקשה לך על זה עד הסוף אל תבקש מאותם אנשים תרומה עבורך כי לדעתך צריך להוקיא אותם ..אל תשלחו אברכים כלל להחזיר אנשים בתשובה כי הם אקדמאים ולפי שיטתך צריך להוקיא אתןץ לציבור החרדי וכשמגיע .... פתאום הבחירות ניזכרים בכל אותה קבוצה ענקית שהחרימו... אז אל תבקשו פתאם עזרה כי אנחנו הרי לדעתך לא שייכים אילכם....
30
להחרים רבנים דפוקים...
red | 19-08-2020 5:28
להחרים רבנים דפוקים שמשפריצים שטויות..
31
וואו כל אחד...
שרה פרץ | 19-08-2020 6:06
וואו כל אחד היום נחשב לרב למה להחרים להפריד שידוכים בגלל שהיא לומדת כדי שתוכל לפרנס את בעלה לעתיד אז מה אתה מעדיף שהבעל ילך ללמוד במקום ללמוד תורה כמה שנאת חינם מי אתה שתחרים שידוכים הא רב בטח שלא האשה יוצאת ללמוד כדי לפרנס כדי שבעלה יוכל ללמוד תורה אתה גוזר כאן שני גזירות זז מזכיר לי את אמא של משה רבנו שאמרה לבעלה פרעה גזר רק הבנים יושלכו ליאור ואתה גם את הבנים לא רוצה המבין יבין כמה כסילות מזועזעת אין מילים אחרות חרם ועוד חרם זוהי שנאת חינם
על גבול...
שולמית | 19-08-2020 20:29
על גבול המטריד מאיפה אתה מכיר כלכך הרבה בנות אני אישה ול מכירה כלהרבה שאוכל לדבר בשמן
שטויות גמורות!!...
אני | 19-08-2020 13:30
שטויות גמורות!! אני לא מכירה בת אחת שיצאה ללימודים ודרשה מבעלה לצאת לשוק העבודה! צאי מהסרט
90%...
מוש | 19-08-2020 12:06
90% מבנות הסמינר שהכרתי שיצאו לאקדמיה רוצות שהבעל יהיה מפרנס נוסף ולא חשוב להן אברכיותו אי לכך אפשר להבין את חששם הגדול של גדולי התורה בציבור החרדי וודאי שיש את ה10% שיצאו לאקדמיה ועדיין מסוגולות להעריך ולרצות בעל שיושב ולומד תורה כל החיים אבל זה בדכ כי ראו בבית את אביהם שנוהג כך עדיין מובן למה חובת מנהיגי הדור למחות בתוקף את לימודי האקדמיה הן לנשים והן לגברים
32
הדת היהודית עוברת...
קורא בספר | 19-08-2020 6:46
הדת היהודית עוברת שינויים רבים וכיום כשראשיה הם אנשים כאלה שרוצים שנהיה בורים בגלל סיבה מסויימת עליינו לחשוב פעמיים לפניי שעושים כל מה שהם אומרים
הסיבה המסויימת...
מוש | 19-08-2020 12:21
הסיבה המסויימת שהם רוצים שניהיה בורים זה כדי שניהיה חכמים בתורה שהיא החכמה האמיתית אם בעיניך להיות משכיל זה חכמה בדוק את יהדותך
33
טיפשות אינה מחלה של בורים אלא של עיוורים
ניסן | 19-08-2020 7:25
מדוע להביא דברי איוולת כל כך ירודים זה שיש לרבנים זקן ארוך והרבה דפי גמרא זה אינו ערובה לחוכמת חיים בסיסית
תנסה ללמוד...
מוש | 19-08-2020 13:19
תנסה ללמוד גמרא מתוך אהבה ויראת השם גם אם קשה לא לוותר ותגלה כמה חכמת חיים הרבה יותר מבסיסית טמון בתורה
34
הקריאה הזו נובעת...
אפרת | 19-08-2020 7:34
הקריאה הזו נובעת משינוי מבורך בחברה החרדית של התמקצעות ופנייה לאקדמיה, שינוי חשוב וכמו כל שינוי מעורר התנגדות וחרדה. בהצלחה לציבור החרדי בהצטרפות לשוק האקדמיה והעבודה.
מאיפה אתה...
שולמית | 19-08-2020 20:27
מאיפה אתה מכיר נשים נאורות
וגם הוכח...
שולמית | 19-08-2020 20:26
וגם הוכח שלא בריא לגבר לשוטט ברשת
איפה הוכח...
שולמית | 19-08-2020 20:25
איפה הוכח
כשיש סחף...
מוש | 19-08-2020 13:52
כשיש סחף לכיוון שלילי חייבים ללכת קיצון לכיוון השני כי שנגיע לקו האמצע זה ברור שיש סחף וזה ברור שהסחף הזה גורם לירידה בערך התורה. מכאן חובת רב ואב לתלמידים לצאת ולמחות נגד תופעה מסוכנת זו.
אני חרדיה...
חרדיה ולא מסכימה בכלל | 19-08-2020 13:28
אני חרדיה ואני אומרת לך שהמון נשים יוצאות ללמוד ויוצאות לעבוד כדי שהבעל שלהם יוכל ללמוד בנחת ובשמחה.. שיהיה בית מלא ברווחה ונחץ במקום דאגה ולחץ לפרנסה.. ואל תגידי לי לא מכון כי המון בתים של חרדים חרדים מהמצב הכלכלי במיוחד כאשר היךדים מגיעים לפרקם לאף אחד לא מגיע להשאר חסר כל רק כי הרב שלו אוסר עך אישתו ללמוד מקצוע לפעמים האמונה בבורא עולם היא גם לקום ולעשות כמו שהשם אומר למשה רבינו מה צועק ומתפלל קום ועשה.. ואני בטוחה של אשה יודעת מה נכון לה זה שהאישה משכילה ויש לה מקצוע לא פוגם בשום דבר מאהבת התורה שיש לה להפך זה בדיוק משם.. נכון שלא מעודדים נשים לצאת וללמוד משהו חוץ מהוראה אבל ממש להחרים אותם ולצאת נגדם?? זה קו אדום קיצוני ומסוכן מאוד בגישה של הרב
נכון שחובת...
מוש | 19-08-2020 12:46
נכון שחובת הבעל לפרנס את ביתו וכך זה נשאר וישאר לתמיד מכאן ועד ללתת לבנות ישארל דחיפה ללימודים הקדמאים יש הבדל עצום הוכח שרוב אלה שיוצאות מהסמינר ללימודים אקדמאים באותו רגע חשיבות בעל שעוסק בלימוד התורה יורד פלאים אם זה בגלל החשיפה לחברה חדשה או העצמה נשית או כל סיבה אחרת מה גם שמי שחושבת שאם היא תתאמץ יותר ותעשה תואר אז מובטח לה פרנסה טועה לצערי אני מכיר מספיק נשים עם תואר שני שיושבות בבית כבר 8 שנים ומחכות לראיון עבודה וללא הצלחה ומספיק אברכים שחיים בצמצום יחסי ועם אושר לא מוסבר וכן *עם דירה* אך ורק אלוקים דואג לפרנסתינו תיהיו יהודים טובים תלמדו תורה תקיימו מצוות עול הפרנסה הוא לא עלינו הוא ניהיה עלינו ביום שאנחנו חושבים שהוא עלינו. השלך על השם יהבך והוא יכלכלך.
נו, ואיך...
אתי | 19-08-2020 12:27
נו, ואיך זה מפריע? זה בעיה לדעתך שנשים יוכלו לעבוד במקצועות פחות משפילים מנקיון? אתה תלמד ולא אכפת לך איך אשתך תפרנס? אז בוא ונזכיר לך שבשום מקום לא כתוב שמי שלומד פטור מחובת הפרנסה. תורה ועבודה זה יסוד היהדות והבית היהודי אמור להיות מושתת על ייסוד זה. כתוב בכל כתובה. אז לפחות אם אתה מפיל את חובתך על האשה לפחות שתוכל לעבוד בלי להתבזות
למה זה...
חושב ושמרן | 19-08-2020 10:55
למה זה עומד בסתירה לתורה
שינוי לא...
מוש | 19-08-2020 10:25
שינוי לא מבורך בכלל לימוד תורה היה ונשאר ערך עליון יום אחד תביני
35
זו לא דרכה...
יעקב מהצפון | 19-08-2020 7:47
זו לא דרכה של היהדות השמרנית השפויה. גם בארהב נשים חרדיות לומדות באוניברסיטות. זה לא פוגע בהם כי הוא זה. זה סתם השחרה, נגד הקידמה בתוך המגזר. גם נשים מוסלמיות ששומרות על מוסריות שלהן נמצאים במוסגות להסכלה מתקדמות.
36
איראן זה כאן...
יולי | 19-08-2020 8:38
איראן זה כאן
37
הפחד מהנאורות הוא...
מוישיק | 19-08-2020 9:21
הפחד מהנאורות הוא הפחד החזק ביותר בחברה החרדית ו החרדלית. הסיבה העיקרית היא הרצון לשמור על הסדר הישן והשליטה הטוטאלית של הרבנים על קהילתם. כמובן שגם שליטה כלכלית. מפחיד.
38
רגע רוצה להבין,...
אוהב תורה ועבודה. | 19-08-2020 9:40
רגע רוצה להבין, נכון למוד תורה זה ערך עליון חשוב ביותר. אבל מה הוא מלמד את הצעירים בנוסף חוץ מגמרא להיות טפילים שחיים על חשבון האחרים?
39
למה זה עומד...
חושב ושמרן | 19-08-2020 10:57
למה זה עומד בסתירה ללימוד תורה
כחרדי שלומד...
מוש | 19-08-2020 12:22
כחרדי שלומד תורה בישיבה יום שלם יש רצון טבעי להמשיך לנהוג כך גם לאחר החתונה השם עזר ויש לנו בדור בנות קדושות שהגיעו לדרגת אמונה שזה מקור האושר והשפע בחיים ולכן מקבלים סיעת דשמיא מיוחדת לאחר שהתחיל הסחף ללימודים אקדמאים בתוך המגזר החרדי התחיל גם יריד בכמות הבנות שמעריכות את לומדי התורה והסכנה הגדולה של בחור שמתחתן עם בחורה כזאת שהיא לא תעריך מספיק את לימודו ובכך תגרום לו לעזוב חו את לימוד התורה
40
אז איך יפרנסו...
צוף | 19-08-2020 11:25
אז איך יפרנסו את הבטלנים? אם לא ילמדו?
אתה מדבר...
גבי | 20-08-2020 0:09
אתה מדבר שטויות בינתיים השם שלך מפרנס כי הוא לוקח כסף שאני מרוויח בעבודה קשה, השם לא יפרנס אף אחד אם אנחנו שעובדים נפסיק לתת לו מכיסנו
טעות לחשוב...
מוש | 19-08-2020 12:08
טעות לחשוב שאנחנו מפרנסים יש הקבה והוא המפרנס היחיד עם אמונה אמיתית לימוד תורה וקיום מצוות אין שום דאגות ורואים השגחה פרטית
41
אפס מאופס ...
נ | 19-08-2020 12:25
אפס מאופס
42
חחחחח רב של...
ישראל | 19-08-2020 12:42
חחחחח רב של טמבלים. פה זה לא איראן אדוני, תתקדם יא אפס
43
בנות ישראל דתיות...
רונה | 19-08-2020 12:46
בנות ישראל דתיות וחרדיות צאנה ולמדנה.הרבו השכלה ודעת. וזה הרב ודומיו ימשיכו לחיות בחשכת ימי הביניים.
מי שחזקה...
רונצ | 19-08-2020 16:13
מי שחזקה באמונתה תישאר כזו.אי אפשר לחיות בפחדים כל הזמן
44
להחרים את הרבנים...
גבר נוצר רק לעבודה | 19-08-2020 13:02
להחרים את הרבנים הפטריארכלים. האישה אחראית לסנאט שלכל הזכרים בסביבתה לא תהיה קריסת רגל אפילו וירטואלית של רבנים. כמו כן חובתה להקפיד על חרם לכל זכר ואישה שבקשר עם רב פטריארכלית כל שהוא. מה שנקרא מלחמת חורמה. הכי מתאים לקיים זוגיות שהובטחו ושההתחייבויות היחידות יהיו א. של משק בית משותף ב. ודאגה לילדים בלבד. כך שהאישה תוכל להפרד אם הזכר איכזב או כבר לא רצוי. לא יוולד לסוג ילד/ה משותף/ת אלא אם האם קיבלה לבעלותה הפאטית דירת 3 חדרים סבירה שתשאר כמובן 100%בבעלותה הפרטית, וגם הילד/ה למקרה שנפרדו האב והאם. מ-2 ילדים עד וכולל שלושה רק את האם מקבלת לבעלותה המלאה והפרטים מהגבר (שזיכתה אותו בהורות משותפת) דירת 4 חדרים סבירה. בעיקרה של ילד רביעי הוא חייב לתת לאימא דירה נוספת של 3 חדרים לפחות וסבירה. אין לערב רב בחיי החברה הקהילה המשפחה הבית והזוגיות בשום זמן. ואין יותר מתנות(זכות להורות על אחד או יותר מילדיה שיוולדו) חינם על ילדים משותפים שיוולדו לפני המהלך ואחרי הפסקת הזוגיות הזו.
45
חיים בתוך עולם...
מריומה | 19-08-2020 13:07
חיים בתוך עולם מוזר. צריך להפסיק לממן להם את הישיבות. שיעבדו וילמדו בשעות הפנאי שלהם.
, הפוך גוטה,...
אביתר הנמן | 23-08-2020 19:38
, הפוך גוטה, הפוך
. עשה עבודתך...
מוש | 19-08-2020 13:41
. עשה עבודתך ארעי ותורתך קבע
46
פחד מנשים עדיין...
נורית | 19-08-2020 13:18
פחד מנשים עדיין קיים בעולם
47
להחרים חתונות שהבעלים לא עובדים ולא מפרנסים!
אברהם | 19-08-2020 13:34
להחרים חתונות שהבעלים לא עובדים ולא מפרנסים!
48
הרב אמר המון אמת
גיא | 19-08-2020 14:12
תפתחו עיניים. הכול אפשר לסייג ולהגיד שזה לא לגמרי אבל יש בזה המון אמת אז במקום להתבכיין אולי תנסו לתקן.
49
נו אז אתה...
ג. שטיקלפליץ | 19-08-2020 14:40
נו אז אתה ודאי תבין חילוני שלא שם על תואר רב ובמקרה שלך כנראה הכוונה שאתה רב עם כולם. כל הזוי מתקרא רב ואחר כך הדתי שמצוה לעשות לעצמו רב שומע לפסיכים האלה. אחי תארגן לך בית סוהר גדול תכניס את האברכים שלך וסגור עניין. רק תדאג שאיזה גביר יממן את מקבץ הבטלנים.
50
מטורף הוא ראש...
חנוך | 19-08-2020 14:49
מטורף הוא ראש מוסד סגור שדוגל בדיקטטורה ושליטה מלאה על תלמידים ברמות של עונש על איחור של כמה דקות וכדומה מה הוא רוצה שגם הגברים יהיו בטלנים וגם הנשים יעבדו בשכר מינימום איכסה אני בז לך אתה לא רב סתם מטורף
51
ממה הרב הזה...
רות יעקובוביץ | 19-08-2020 14:57
ממה הרב הזה פוחד?שמא הידע יזיק להם?איך הוא יודע?מניסיון אישי
52
מוחה על פגיעה...
חנה | 19-08-2020 15:17
מוחה על פגיעה בכבוד הרב
במקום שיש...
עצוב מאד | 25-08-2020 2:46
במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. השטויות שהרב אמר הן בגדר חילול ה' מוחלט ואין על כך כפרה. כל חילוני שרואה את הדברים צוחק ומזלזל בכם ובתורה שאתם מייצגים.
מה שחשוב...
אביבה | 20-08-2020 14:18
מה שחשוב זה כנראה להשאיר את האימהות לעתיד בורות, לא משכילות, צנועות וכנועות ואז כבודו של הרב לא יפגע חו''ח. ובא לציון גואל וגלמידי לרשל .
הרב הזה מהבול...
יגאל | 20-08-2020 11:27
הרב הזה מהבול
אבל על...
איילת | 19-08-2020 19:59
אבל על מה שהוא אומר, את לא מוחה? הכבוד שלו, זה מה שחשוב? איזה אדם בעל כבוד מחרטט דברי הבל כאלה?
איזה פגיעה?
גלגל | 19-08-2020 17:21
הרב הזה לא מדבר כהלכה ומותר לומר את זה.
53
רשע בסדום
התבייש לך תלמיד טיפש | 19-08-2020 15:57
כבר שנים שהברברים הללו מקדשים פציעה של תינוקות קטנים בני 8 ימים, ועוד לא מתביישים לערוך על זה סעודה באמצע שדם התינוק עדיין זולג, מקדשים טקסטים הקוראים לרצח של שלל אנשים ודוגלים ברצח עם (עמלקים, מחללי שבת, 7 עמים, מכשפות ועוד), מאמינים בדברים שלא קיימים, מדברים לעצמם בערך שעתיים ביום 3 פעמים, מקימים חברה שוביניסטית, כל כבודה בת מלך פנימה, מברכים כל יום על זה שהם לא נשים אך אכן מסתבר שגם בסדום הזו יש עוד יותר רשעים
אני דתיה...
גיבוב שטויות | 21-08-2020 1:59
אני דתיה , אומנם לא חרדית אבל דתיה ותדע לך שכול מה שאמרת זה שקר , אבא שלי תולה כבישה שוטף את הבית , אמא שלי יוצאת לחופשות מתי שהיא רוצה אין שום שובניזם בדת , רואים שאתה לא דתי , סתם ככה לידיעתך אני מקבלת יותר בגדים ויותר כסף מהאחים שלי , ולגבי כל מה שאמרת הברית זה ברית בינינו לבין ה', אתה לא יכול למחוק דת שלמה בגלל שלא נוח לך,ואף אחד לא קורא לרצח של חילונים , (אישית אנשים שממש קרובים אלי חילונים ) אז...
וואו. כמה...
המומה | 20-08-2020 3:42
וואו. כמה טיפשות משולהבת בשנאה שמקורה בבורות אפשר להכניס בתגובה אחת. ואחר כך אומרים שאנחנו קיצוניים.
אתה לא...
אוריאל | 19-08-2020 23:45
אתה לא חייב להיות יהודי. אם קשה לך, תתאסלם או תתנצר הם עושים את הברית בגיל 13 וגם יותר מאוחר. התורה שלנו אמת. עובדה שכל מה שכתוב בה התקיים ,מתקיים ויתקיים איתך ובלעדיך.
54
דעת יחיד לא...
והריחו ביראת השם..? | 19-08-2020 16:27
דעת יחיד לא משקף את הכלל ..אין לראות בדעה זו ממש ואינה מייצגת את הציבור החרדי אלא את אומרה ..האומר קבלו דעתי מול רבנים גדולי הדור בוודאי שזה שגעון גדלות ותו לא אמירה אומללה שניכר כי לא היה בה משיקול הדעת..אל תאמר דבר שאין סופו להישמע ובטח כאשר לא יצא לאחר התייעצות של כל גדולי הדור..מעניין מה יאמר כבודו על נשים העוטות פאות נכריות האם זה כשר או שגם כאן נעשה החרמה או שנחרים רק מה שכבודו חושב ומחליט בלבד..שגעון גדלות כבר אמרנו
55
העיקר להשאיר את...
פנינה | 19-08-2020 17:01
העיקר להשאיר את הבנות בורות ותלויות בגבר.
56
"היהודים באים" יותר מוצלח!
גלגל | 19-08-2020 17:04
הדברים של הרב הזה לא מתאימים אפילו לפורים שפיל.
57
מה שצריך להבין...
חרדית עם תואר שבעלה יושב ולומד. | 19-08-2020 17:37
מה שצריך להבין זה דבר מאוד פשוט, בחורה שהולכת ללמוד באקדמיה, שמה לה למטרה שבעלה יוכל להמשיך וללמוד, היא יודעת היטב שאם היא תהיה קופאית בסופר, בעלה גם יצטרך להיות קופאי בסופר, הרי כולנו יודעים שכסף לא גדל על עצים ומספיק כבר עם התייפיפות הנפש, בחור שרוצה ללמוד צריך להשקיע בבחורה שיש לה מקצוע ואיזשהו תואר שיצדיק את יציאתה לעבודה.. משפחות שלמות נאנקות תחת עול הפרנסה והבעל יוצא מהר מאוד מהכולל כדי להביא פרנסה הביתה..
מה זה צודקת...
יגאל | 20-08-2020 11:26
מה זה צודקת
ככה חרדית...
חגית | 20-08-2020 3:30
ככה חרדית מתבטאת?! ספק אם את באמת חרדית. וכנראה שהתואר הוסיף להשכלה שלך אבל לא לחוכמה. תתביישי...
תפסיקו להתבכיין...
Simcha kotik | 19-08-2020 18:40
תפסיקו להתבכיין תשלחו את הזכרים הפרזיטים ללמוד כדי שיוכלו לעזור בפרנסה. היום צריך ששני בני הזוג יביאו משכורת ואז תצאו ממעגל המסכנים ושהרבנים ימשיכו לגרבץ.
58
כול עם ישראל...
נטלי | 19-08-2020 17:40
כול עם ישראל היקרים אמון אושר אהבה פרנסה טובה שמחה בריאת
59
רחלי ...
רחלי כנן | 19-08-2020 18:31
רחלי
60
כאישה דתייה, מתביישת...
אורית נהיר | 19-08-2020 18:38
כאישה דתייה, מתביישת שניתנת במה לאמירות כאלו באתר סרוגים,ובשם הגנת הדת ככל הנראה הוא שכח מה גדולה מצוות לשמח חתן וכלה...
61
מצויין. אם יחרימו...
ע. | 19-08-2020 19:04
מצויין. אם יחרימו את החתונה זה ישתלב עם הרחקות הקורונה, בנתיים הבנות המשכילות יוכלו לפרנס בכבוד את משפחותיהן וחלילה לא ימצאו הצדקה לקבל הבטחת הכננסה מהמדינה
62
ממש עצוב ליראות...
מירה | 19-08-2020 19:56
ממש עצוב ליראות איך הרבנים גורמים למלחמת אחים
63
נשמע מוצלח: פחות...
שר | 19-08-2020 20:18
נשמע מוצלח: פחות קורונה בקרב המשכילים ויותר קורןנה בקרב הבורים.
64
שילוב מביך ומקומם...
רחל גוטרמן. לא אנונימית | 19-08-2020 22:06
שילוב מביך ומקומם של רב ואידיוט! מה שהוא עושה זה חילול ה' קלאסי! בדיוק מסוג הדברים שמשניאים על אחרים, רבים וטובים, את הדת ואת הרבנים. והעובדה שמפרסמים את דברי הבלע הללו ונותנים להם פלטפורמה ציבורית- מעוררת שאט נפש בדיוק כמו האמירות הבזויות שלו! לא חייבים להדהד כל שטות. ממש לא
65
בואנה , בואו , באנו חושך לגרש.....
רעי | 19-08-2020 22:50
בידינו אור ואש......
66
וואו כמה גועל. גם...
ממ | 20-08-2020 2:27
וואו כמה גועל. גם הבנות שם חייבות להתחתן עם אברך. זורקים עליהן את כל העול של הפרנסה!! אז הן הולכות להוציא תארים כדי לקבל קצת יותר משכורת נורמאלית כדי לא ליפול כלכלית... וגם את זה רוצים לקחת מהן??!
67
לומדת באקדמיה ומסכימה...
חגית | 20-08-2020 2:49
לומדת באקדמיה ומסכימה עם דברי הרב. עם כל הקושי שבדבר. לא פוחדת להסתכל לאמת בעיניים ולהודות שכן. הלימודים האקדמאים פוגעים ברוחניות וברגע שהתחלת עם האופנה הזאת קשה להפסיק. בינינו. זו אחת הדרכים להעבירנו על תורתנו כמו שעשו היוונים באמת רק בצורה מתוחכמת על ידי מילגות מיוחדות רק לאברכים מוציאים אותם מהכוללים. והאמירות נגד הרב לדבריו הם הם בדיוק ההוכחה לפגע הרע הזה. ולסיום סיפור עסיסי מקהילתנו המפוארת בה יצאה לאקדמיה אמא עם שלושה ילדים ואחרי שמצאה משרה בהתאם להשכלה החדשה שלה עזבה את בעלה וחזרה בשאלה והשאירה אותו לאנחות. ואני בטוחה שזה לא הסיפור הראשון ולא יהיה האחרון. בתקווה שיפלו ההסתרות והאמת תזרח עלינו בהירה וברורה.
אז תעזבי את...
רפואה שלמה | 25-08-2020 2:42
אז תעזבי את הלימודים כבר במקום לכתוב כאן. את סתם דמגוגית. על אחת כזאת שחזרה בשאלה יש מאות שלא קרה להן כלום, ויש מספיק חרדים שחזרו בשאלה בלי לימודים אקדמיים.
דברי הרב הם...
אליעזר | 20-08-2020 16:49
דברי הרב הם חילול השם. מרחיקים את הציבור מהיהדות.
יש אוניברסיטה...
רוזה מתל אביב | 20-08-2020 9:04
יש אוניברסיטה בשם בר אילן, ששם יש חובה לתואר ראשון ללמוד כמה קורסים בנושאי יהדות. יש הרבה בנות מהקהילות שלכם, נשואות ורווקות שלומדות שם משפטים ולפחות מקבלות השכלה כדי שתוכלנה לעזור בפרנסה. הרבנים שכאלו כמו הרב רוזן קושר לכן את העינים. הוא גם רוצה כמו שליחיכם בכנסת שתהיו עניים כדי שתכילו את האגו שלהם. זה הזמן גם לתת הזדמנות לנשים חרדיות להיות השליחות הציבוריות שלכן בכנסת.
68
צודק אישה היא...
אני חושבת שיש צורך בסירוס כימי.... כאשר אין מוח שינהיג יהיו תאונות ... | 20-08-2020 7:50
צודק אישה היא חיה מטופשת... יש להשים עליה מחסום ורצועת שרשרת... שחס ושלום לא תתקדם יותר ממנו ... אחרת היא לא תיתן לו לעשות בה כרצונו....
69
אשתו של הרב...
שמואל | 20-08-2020 9:49
אשתו של הרב שך למדה רפואה
70
שלום קצת ענווה...
אליריס | 20-08-2020 11:13
שלום קצת ענווה לא יזיק לאף אחד תעשה שלום בין הרבנים ואז נשמע מה שאתה אומר לא את זה למדנו מסיפורי הצדיקים בטח לא בחודש השליחות והרחמים תאחד את המפלגות הדתיות ושלא נוכל אחד את השני חודש השליחות ולא חודש סיכסוכים
71
שלום אותנו לימדו...
אליריס | 20-08-2020 11:17
שלום אותנו לימדו דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום תעשה שלום בית אצלנו בחצר ועוד הרמב״ם אומר שיש לומר דברים הנשמעים ולכן עדיף שנעשה שלום בבית ואחר כך נטיף מוסר
72
כמה עצוב שיש...
רחלי גוזלן | 20-08-2020 12:06
כמה עצוב שיש לו מי שישמע ויעשה כן... לא פלא שמתרחקים מהדת בגלל פנינים כאלו שנאמרים מכל מיני רבנים, עצוב.
בעזרת ה'...
השכל הישר ינצח | 25-08-2020 2:32
בעזרת ה' לא ישמעו לו. עונשו הראוי יהיה שנכדותיו ונינותיו ילמדו ויקבלו תארים אקדמיים... והוא יזכה לראות זאת.
73
גועל נפש ...
מיכל | 20-08-2020 12:19
גועל נפש
74
כמובן שוב מתעסקים...
דניאל | 20-08-2020 13:37
כמובן שוב מתעסקים בצניעות שלבנות ישראל. אולי תתמקדו בעצמכם. וברוחניות שלכם. אתם עוד מצפים שהנשים יתמכו כלכלית בכל המשפחה בזמן שהבעל לומד בכולל ואתם עוד רוצים לקחת להם את הכלים לפרנס בכבוד?! אין ברירה חייבים ללמוד השכלה גבוהה ומי שבאמת חשובה לו הרוחניות ישמור עליו.
75
גועל נפש כמה...
עוד ועוד לקשור לחסום ושוב לחסום את האשה ככל שמתאפשר בעזרת חרמות וקריאות רבנים! נורא!!!! נורא!!!! | 20-08-2020 14:53
גועל נפש כמה יצירות סכסוכים יש כאן. רבי הכל בסדר??????????????????????????לא נאאה שהכל בסדר אצלך.
76
כבוד הרב אתה...
דן | 20-08-2020 14:57
כבוד הרב אתה תפרנס נכון????אתה תקנה בית ובטחון לילדים נכון?שנביא עוד ויוד ילדים ואתה ממשכורותיך הגבוהות תביא לנו פרנסה?בא שתף אותנו בתלושי שכר שלך בבקשה ואחכ תחרים בשם עצמך.קדימה !!!!איכס!!! הילדים שלך וכלותיך עם דירה אתה עם הית משל עצמך מן הסתם ואנחנו קורעים בנטל השכירות.מנותק ומנתק מנותק ומנתק מנותק ומנתק.
נו, והיהודים באים...
רות | 21-08-2020 11:25
נו, והיהודים באים זו הפגיעה והבעיה? עם אמירות כאלה, זה או לבכות או לעשות סאטירה. המשיח רוצה לבוא וכאן תקועים בתקופת יוון
77
ישמור אותי האל מפני רבנים שכאלה
דוד | 20-08-2020 17:20
איש קטן וחשוך
הבור כאן...
ל.א | 23-08-2020 11:46
הבור כאן זה אתה בכך שאתה משתמש במשפט שנועד לאדם חכם וגדול
של נעליך...
צ | 23-08-2020 5:21
של נעליך מעל רגליך בור ועם הארץ
78
הוי זהיר בגחלתן של תלמידי חכמים שעקיצתם...
מחאה | 20-08-2020 17:32
מה הסיפור שלכם. יש פה אדם שהשקיע את כל חייו בלימוד תורה ובללמד תורה. מנקודת המבט העמוקה והרחבה שלו ומזכויותיו הפרטיות בתור ראש ישיבה לתלמידים שרוצים לשמוע ממנו הוא מחליט את שהחליט. מי אתם שככה תדברו על רב ככ גדול.. איפה הכבוד. איפה הבושה. זכותו לומר וזכותכם לא להקשיב.. מכאן ועד לכלכך זה נורא ואיום. אולי בגלל דברים נוקבים אלו שנאמרו כנגד תלמיד חכם ככ גדול, הציבור המזרוחניק איבד את הרבנים שלו ואת היחס המוערך שלו לרבנים.. לכן בבחירות כל אחד בוחר במי שירצה ואין לכם מפלגה גדולה ומשפיעה. לכן הסקרים קובעים שמעל 70 אחוז מבני הנוער יוצאים בשאלה... תתביישו
לפי המילה...
ללא שם | 25-08-2020 22:23
לפי המילה מזרוחניק ברור שהינך חרדי ולא דתי לאומי. רק חרדים משתמשים בשם מזרוחניק. לא המזרוחניקים עצמם חחחח
ומה לגבי...
ללא שם | 25-08-2020 22:20
ומה לגבי הארי הקדוש? השלה הקדוש? הבעל שם טוב הקדוש?
אתה מהלל...
דתית לאומית רח"ל, גם אקדמאית (: | 25-08-2020 2:27
אתה מהלל רב עם נקודת מבטח צרה ושטוחה, שמקדשת בערות ועוני. מה שהוא ואתה וכל מי שכמותכם עושים הוא בעיטה בכל הידע הטוב והמועיל שנתן ה' לבני אדם על עולמו הנפלא. איפה הכרת הטוב שלכם? ימעטו כמותכם בישראל.
אתה כופר...
יהודה שפר | 22-08-2020 0:41
אתה כופר בעיקר, ובתורה כולה. בשר ודם לא יכול להיות קדוש!
@מילה... ומפגר. עובדה...
יהודה שפר | 22-08-2020 0:39
@מילה... ומפגר. עובדה מדעית יבשה.שום בשר ודם לא יכול להיות קדוש! רק הקדוש ברוך הוא - קדוש!
הציבור המזרחוניק...
המאיר | 21-08-2020 13:36
הציבור המזרחוניק ???? מה זה ? אם הבנתי את המילה כציבור מזרחי, אז את גרועה מהחשוך שבכתבה.
אשריך שאתה...
תחת האלונקה | 20-08-2020 17:54
אשריך שאתה מקדש שם שמיים ברבים, בתוך הצ'ט הזה הגדוש סחי צואה ולשון הרע על איש קדוש, אחד מגדולי הדור
79
גם אני לצערי מכיר...
ח | 20-08-2020 17:50
גם אני לצערי מכיר את התופעה המכוערת הזו קצת רקע אנחנו נשואים למעלה משלושים שנה אנחנו הורים לילדים וסבים לנכדים כן ירבו ברוך ה' הקמנו משפחה יהודית לתפארת אני מגיע מרקע דתי לאומי כיפה סרוגה כמובן אשתי למדה במוסד חרדי ידוע כשבמוסד שבו היא למדה הבינו שהיא מתחתנת עם בחור בעל כיפה סרוגה לא עלינו הם אסרו על חברותיה של אשתי להגיע לחתונה אתם כבר מבינים לבד איך אשתי הרגישה עם זה שביום הכי משמעותי בשבילה חברותיה הטובות לא נכחו לצערי כנראה שהדברים לא השתנו מאז. אני הייתי מאוד רוצה להפגיש את מנהלי המוסד שבו אשתי למדה עם משפחתי אשתי בניי בנותיי ונכדיי ושיסבירו להם כמה נורא זה להתחתן עם בחור סרוג וכמה התוצאות יכולות להיות חמורות ה' ירחם.
80
מסכנה אשתו .בנותיו...
עופר | 21-08-2020 0:45
מסכנה אשתו .בנותיו , ואלו שמקשיבים לו
ואם חלילה...
ללא שם | 25-08-2020 22:16
ואם חלילה בנותיו ירצו ללכת בעקבות אביהן המלומד לרכוש השכלה אקדמית רחמנא ליצלן לא יבואו ראשי ישיבות לחתונה זו. אבוי לבושה
נשים, אתן כח...
חנה | 21-08-2020 8:21
נשים, אתן כח חזק, אתן מפחידות את הרב הקדוש, הוא יודע טוב מאד ששום טומאה לא תדבק בכן בלומדכן מקצוע או הרחבת הדעת, והוא ושכמותו, עוד אנשי דת בבערותם, ינסו לדכא אתכן ולהשפילכן. הוא לא מיצג את אלהים ולא את היהדות האמיתית. הוא החושך שבבערות, החושך באמונות הטפלות, ובכוחו צנסה לשמר את חיי החושך של היהודים והיהודיות בקהילה החרדית. אל תוותרו, תילחמו בכל הכוח !
81
לרב הנאור הקדוש...
נציוני | 21-08-2020 9:24
לרב הנאור הקדוש והנחמד,להחרים בנות שלמדו באקדמיה...אולי שטיפה בכפייה של ראשך הקדוש במיי אסלה שופעי תוצרת גולמית ירעננו את נםשך הזכה??? איש מעורר שחינ,תחזור לגלות שם האנטישמים ירעננו את ליבך ,תהנה קדוש.
אני לא מבין...
אבי ים | 21-08-2020 10:36
אני לא מבין את הרב רוזן, מצד אחד מחנכים את הבחורים ללמוד בכולל ולהיות בני תורה, ולא חס וחלילה בלאבאטים ושהאשה תפרנס, ומצד שני לא מאפשרים לה ללמוד כדי להביא משכורת מכובדת הביתה. אני הגעתי למסקנא שהרבה בחורים יורדים מהדרך בגלל רבנים ובגלל אמירות מקוממות.
82
בערות
אלי | 21-08-2020 10:42
חשוך
באמשך? ...
אליקו המסריח מבזה הרבנים | 24-08-2020 16:24
באמשך?
83
הרב קוק היה נגד האקדמיה לידיעתכם
דתי לאומי | 21-08-2020 12:32
דתי לאומי אמיתי - נגד האקדמיה
לא הבנתי....
ללא שם | 25-08-2020 22:14
לא הבנתי. למה?
כשתהיה חולה, אל...
אתה לא אמיתי בכלל | 25-08-2020 2:19
כשתהיה חולה, אל תלך לרופא. גם הוא למד באקדמיה
84
ברוא, אם הבחורים...
מילה | 21-08-2020 14:50
ברוא, אם הבחורים לא יודעים כלום, שגם בנות תהינה מוגבלות. שיחיו בחושך ולא יעיזו להרים את הראש ולראות מעבר לגבולות הבית שלה. ומי יממן את הבעל הלומד ??????? מגיעל, מעצבן ודוחה!
85
הרב רוזן נאור...
אישה חכמה ממך. | 21-08-2020 14:58
הרב רוזן נאור כבר לא תהיה לפחות השמר לך מן הטפשות ועוד יותר השמר מהפגנות טמטומך ברבים.
86
כל הרבנים הללו...
יעל ג | 22-08-2020 9:28
כל הרבנים הללו הם מפרידים את עם ישראל כיפות סרוגות חרידים ואוד זה כת זה להפריד את העם הזה להפריד את עם ישראל כך נשלחנו לגולה וכך נשמדנו
87
מאיפה הם יודעים מה זה אקדמיה?
השפוי האחרון | 22-08-2020 12:32
איך רבנים חרדים חשוכים שלא למדו ליבה, ואין להם מושג מהי אקדמיה רשאים לפצות פיהם עליה (וכל הרבנים החרדים תוקפים אותה)? אין זאת אלה שכסילותם הרבה הנובעת ממחסור בלימודי ליבה, ולימוד של ספרים מלפני 2000 שנה שמחבריהם בעצמם לא ידעו כלום (תוספות טוען שמשפט פיתגורס שגוי). מחייהם, עורו פרימיטיביים משנתכם העולם התקדם, ואתם מתעקשים להישאר מאחור, הרכבת עוד מאט תחלוף, ואתם תהפכו לשבט מבודד ופרימיטיבי שאפילו אפריקה לא ידעה כמותו. כל דקה שמבזבזים על הגמרא זה דקה פחות לליבה דקה פחות לרכישת כישורי חיים מחליש את הכלכלה מחליש את המדינה. לא פלא שאסור לכסילים כאלו להסתכל במראה שלא יבינו כמה הם דומים לקופים וישתכנעו בסוף לא עלינו בנכונות האבולוציה אותה הם עדיין מכחישים.
אז אדרבא...
ללא שם | 25-08-2020 22:11
אז אדרבא שהגברים ילמדו באקדמיה כמוהו ויפרנסו בכבוד את משפחותיהם. הגיעו ימות המשיח!
אנחנו יהודים...
אילת | 24-08-2020 16:20
אנחנו יהודים למה שנית יחס לדברי גוי? הלבה בגהנום תשרוף אותך חילוניון מהדת החילונית. אנחנו יהודים ובעם היהודי שומעים לרבנים ולא לבעלי דת אחרי כמוך מהדת החילונית הפרוטסנטית דת שלושת החורים. לך תאנוס בת 16 עם 29 חברים ככה אתם נראים .
שטויות. דבריך...
שי | 24-08-2020 13:16
שטויות. דבריך לעגנים ואינם לעניין
אם הם ידעו מדעים
עובדות | 24-08-2020 9:30
אם הם ידעו מדעים והם היו חכמים אז בא תביא לי המצאה 1 שקידמה את העולם שהמציא רב חרדי. חוץ מזה שהחובת לבבות אומר שאין כזה דבר אינסוף והוא אף מוכיח את זה, בהוכחה שגויה כשכל מתמטיקאי מתחיל יודע שהאינסוף קיים ולא זו בלבד אלא שיש אינסוף סוגי אינסופים.
קודם כל...
אולי פחות שפוי אבל | 24-08-2020 1:47
קודם כל כדאי שתבחן את דבריך לפני שאתה מבלבל בשכל. הספרים לפני 2000 שנה הללו חישבו את משפט פיתגורס עם דיוק מדהים ואף הוכיחו את המשפט (כן תוספות הוכיחו את המשפט ולא אמרו שהוא שגוי) אם היית קצת קורא גם את הגמרא שליד התוספות של היית רואה שהם מודים שמדובר בקירובים. ואני לא מדבר על זה שגדולי החרדים היו בקיאים במתמטיקה יותר ממה שהשכל השפוי האחרון שלך יכול להתקרב אליו (הגאון מוילנא רבו של הרב חיים מוולז'ין כתב ספר על גאומטריה אוקלידית, בספרי הרמחל [שתפיסת עולמו של הגאון מוילנא מושתת עליו] ניתן לראות שימוש בלתי פוסק בחשבון אינפניטסימלי ובתורת הקבוצות). אז לפני שאתה מבלבל את המח כדאי שתחשוב קצת.
יש לך...
אאא | 23-08-2020 17:21
יש לך מזל שטמטום לא מחלה כואבת. .
לידיעתך, הרב...
ש.ב. | 23-08-2020 8:30
לידיעתך, הרב יגאל רוזן הוא דתי לאומי שהתחרד... והוא כן יודע מה זה אקדמיה ויש לו כמה תארים בעצמו ודווקא הוא יודע עד כמה זה יכול להיות בעיה עבור נשים צעירות ללמוד במקומות כאלו. אתה יכול שלא להסכים וזאת זכותך המלאה אבל אל תשמיץ ותסלף עובדות מבלי לדעת קצת ידע מקדים.
איזה התנשאות,...
עז | 23-08-2020 4:21
איזה התנשאות, יפה לך שנולדת לקטע קצר בחיים ובשניות אתה בא להגיד מה נכון ומה לא ולמחוק הסטוריה של אלפי שנים, אולי תתעורר אתה לפני שהרכבת תחלוף ותעשה תשובה.
88
הבעל אברך האשה עקרת בית מי יפרנס?
זאב | 22-08-2020 22:40
אני מכיר אברכים רבים שהאישה מפרנסת וקבלתה לעבודה הייתה על סמך תואר אקדמאי. גם כך הציבור החרדי חי מתחת לקו העוני.
89
הרב צודק. הבעל הוא זה שצריך ללכת לאקדמיה
נפתלי | 23-08-2020 1:44
לא לשבת בכולל וללמוד כל היום ולשלוח את האישה להביא לחם וילדים וכו' עד שתתמוטט. וגם לא לעבוד בתור קופאי שזה מודל שכבר לא טוחן מים. מה רע בפסיקה של השולחן ערוך שצריך לעבוד?
באמת למה...
ללא שם | 25-08-2020 22:08
באמת למה בחורים חרדים לא יוצאים ללמוד באקדמיה כדי לפרנס את נשותיהם וילדיהם!?!
90
חחח. יגאל, תתעדכן....
בחור ישיבה ק ל א ס י | 23-08-2020 10:54
חחח. יגאל, תתעדכן. לפחות 35 אחוז מהחברים שלי בישיבה התחתנו עם בחורות מהאקדמיה. אין בזה שום פסול. הבעיה היחידה שזה מוריד מהמשכרות של המנהלי סמינרים. אבל תמשיך עם השטויות שלך. בסוף יבעתו אותך באחת. תודה לך.
91
רב דפוק, פרימיטיבי....
בוזגלו | 23-08-2020 11:17
רב דפוק, פרימיטיבי.
לא קוראים...
בוזגלשטיין | 24-08-2020 16:16
לא קוראים לך בוזגלו כנראה ודפוקה זה אמא שך שחירבנה אחד כמוך
92
קודם כל שיקבלו...
מתוקה | 23-08-2020 20:33
קודם כל שיקבלו את הבנות למוסדות שלנו ואחר כך ידרשו לא ללכת לאקדמיה, כשלא מקבלים בת חרדית למוסד חרדי מכל סיבה שהיא אז לאיפה היא תלך??????? ועוד נקודה למחשבה- למי שלא למד היום אקדמיה כלשהיא אין עבודה!!!!! אז שידאגו לנו גם למקומות עבודה ואז בכיף נלמד רק במוסדות חרדים שהם יכולים באמת להיות מוסד לימודים עם רמה גבוהה מאוד.......
93
בתור בחורה חרדית...
מישהי | 23-08-2020 23:43
בתור בחורה חרדית שלומדת באקדמיה, זה בולשיט! ומקומם! מצפים מבנות לפרנס, לדאוג לילדים לבית...אבל מה? אל תלמדי בשביל להרוויח, תקרעי את עצמך בעבודה שבה את מרוויחה מינימום עד שתתמוטטי בזמן שהגבר יושב כמו עצלן (ספק אם באמת לומד) כל היום... מחליא אותי לשמוע דברים כאלו, אחכ לא מבינים למה חושבים בחוץ שחרדים הם פרימיטיביים. למה לעזעזל לשלם 17000 שח למנהלי סמינרים מושחתים כשאני יכולה באותו כסף להשיג תואר וכך גם עבודה טובה? (תוסיפו לזה את העובדה שכמעט בכל מכללה יש מלגות בניגוד לסמינרים, שנדיר והם מתחשבים במצב הכלכלי) ממש בנא לחברו להחרים חתונה, לגרום צער לכלה...וואו, זה נמוך מסוג חדש!
עוד נאור......
צביה | 25-08-2020 0:26
עוד נאור... במקום שתתמקד בעיקר זה מה שיש לך להגיב? מה זה אומר עליך...
חרדית לא...
מתיתיהו | 24-08-2020 16:15
חרדית לא היתה כותבת חרא של שור באנגלית רואים שהאקדמיה שיטת לך ועלייך כנראה דיבר הרב אז דברייך הם חרא של שור. עברית שפה יפה איפה למדת לדבר ככה בבית יעקב או בכנסיה הפרוטסנטית כלומר באקדמיה?
94
או סוף סוף
יואל | 24-08-2020 10:13
מצאנו אדם נאור בחברה החרדית.....
95
הבחורים בורים ויש חשש שהבנות אינטליגנטיות
יעל | 24-08-2020 10:18
הן הרי אלה שמפרנסות ומגדלות את הדור הבא. אמירה חשוכה
קקה למה אתה...
המטהר | 24-08-2020 16:13
קקה למה אתה מגיב הסרוגים אתה בכלל מהדת החילונית תגיב בהארץ או בינט. אנחנו מהעם היהודי לא מהעם שלך
96
יש לי מזל...
מגיב | 24-08-2020 15:07
יש לי מזל שטימטום לא מחלה מסוכנת אחרת הוא היה מת. מה קרה נשים משכילות מפחידות אותך? אתה מפחד שיגלו ש90 אחוז ממשה שאתה מוציא מהפה שלך הוא פיגור?
רב אידיוט...
נחמן | 25-08-2020 17:59
רב אידיוט חשוך ופרימיטיבי.שובניסט אפל. בושה לדת היהודית רב כזה....
97
אז לא יהיו...
מירה | 24-08-2020 23:53
אז לא יהיו עובדות סוציאליות חרדיות... אולי זה לא חסרון.