אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

כך נראית תכנית הלימודים להתגברות על פערי הקורונה

שבועיים לפתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך מציג את התכנית הפדגוגית בצל משבר הקורונה. בנוסף להשלמת פערים מהשנה הקודמת שנקטעה, התלמידים יתרגלו מיומנויות למידה מקוונת

כך נראית תכנית הלימודים להתגברות על פערי הקורונה
  (צילום: חן ליאופולד\פלאש 90)

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מפרסם היום (שני) משרד החינוך את התכנית הפדגוגית שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

שנת הלימודים תתאפיין בגמישות ניהולית ופדגוגית, כדי לאפשר למנהלי מוסדות החינוך להוביל את העשייה החינוכית בדרכם. בתוך כך, במהלך השנים הקרובות המשרד יוביל שורה של מהלכים לחיזוק מעמדו של המנהל, בהם: הפחתת הבקרה על בתי הספר והרחבת היקף הסמכויות והמשאבים שיעמדו לרשותו.

עוד באותו נושא

שר החינוך: כך תיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר


22

כחלק משגרת הלימודים והתאמת המערכת ללמידה במאה ה-21, מניח המשרד תשתית ארוכת טווח למערך הלימוד הדיגיטלי, והפיכתו לנדבך משמעותי בתוך ליבת ההוראה.בשנת הלימודים תשפ"א יחזק המשרד את הקשר, את הזהות ואת אהבת התלמידים לארצם, למורשתם ולהיסטוריה של מדינת ישראל, וכמו-כן יפעל המשרד לחיזוק ערך הגיוס המשמעותי לצה"ל.

הגעה מדורגת ופעולות היכרות: כך תיפתח שנת הלימודים

לפי המתווה שהוצג, בתחילת שנת הלימודים יושלם החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת, וכן יעשה מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים. עוד יושם דגש על חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק, כשבמסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות.

הימים הראשונים ללימודים יתבצעו בתכנית מסודרת לכל קבוצות הגילאים השונות. בגנים, ילדים בגיל 3 יגיעו ביום הראשון באופן מדורג, ויתחלקו ל-5-6 ילדים לפי לוח זמנים שתפרסם הגננת. הפעילות תהיה קצובה, וההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, או שישהו בחצר כשהם עוטים מסכות. ביום השני תהיה הגעה מדורגת ב-2 קבוצות, והחל מהיום השלישי כל התלמידים יגיעו – כאשר פעילות הגן תהיה בין 8:00 ל-14:00. עבור ילדים בגילאי 4-5 הפעילות תהיה רגילה החל מהיום הראשון.

גם ילדי כיתה א' יתחלקו להגעה מדורגת, בקבוצות של 10 תלמידים – כשלכל תלמיד יתלווה הורה אחד. קבלת התלמידים בבית הספר תתקיים במתחמים נפרדים, כשבכל מתחם לא ישהו יותר מ-20 אנשים. תכנית הלימודים תכלול בתחילתה השלמת תהליכים חסרים מתקופת הגן – ומיד בהמשך הקניית מיומנויות של קריאה וכתיבה.

תלמידי כיתה ז', המתחילים את חטיבת הביניים, יערכו ביום הראשון פעילות היכרות, שיחות אישיות, טקס פתיחה פיזי וטקס וירטואלי, ופעילות להגברת החוסן ולאיתור קשיים ומצוקות. גם בתיכון תלמידים העולים לכיתה י' יתחילו בפעילויות גיבוש, הכרות עם הכלים הדיגיטליים ומוכנות לבחינות הבגרות, והיערכות למעורבות חברתית גם באמצעים דיגיטליים.

שני מועדים לבחינות הבגרות, חומר הלימוד צומצם

שנת הלימודים תכלול גם שינויים בבחינות הבגרות, כשכל תלמיד ייבחן ב-3 מקצועות החובה – מתמטיקה, אנגלית, ולשון – לצד 2 מקצועות מתוך אשכול הומניסטיקה (ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות) ומקצוע אחד מתוך המקצועות המוגברים (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, אומנות, גיאוגרפיה, מחול, תקשורת, שפות, תאטרון, חינוך גופני ועוד).

בכל מקצוע יתקיימו שני מועדים, כשלצד המועד הרגיל יערך גם מועד השלמה עבור תלמידים שנמצאים בבידוד או חולים. כמו כן, היקף חומר הלימוד צומצם ב-10 עד 30 אחוז בהשוואה לשנים קודמות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
במערכת החינוך קיימות בעיות רבות,שאינן מטופלות
מישהי | 18-08-2020 13:47
הבעיות הן: 1. מנהלות ומנהלים רבים, שפשוט אינם מתאימים לתפקידם, ואף אחד אינו טורח להעיפם מתפקידם. 2. דור א' של מורות ותיקות, המשתכרות שכר נאה ביותר ותזכינה לפנסיה תקציבית. לעומתן, דור ב' של מורות ששכרן נמוך, לפחות בהתחלה, ולא תזכינה לפנסיה תקציבית. שני הדורות, כמובן, נמצאים באותו מוסד חינוכי, וברור שתופעה כזו אינה בריאה. 3. שיטות הלימוד - מיושנות. כל מבנה ההוראה - מיושן. צריך ללמוד מפינלד מה וכיצד לעשות. 4. יותר מדי מפקחים, הנוהגים להעלים עין מאלימות של מורות ומורים כנגד תלמידות ותלמידים. 5. מנהלת אגף שפי לשעבר במשרד החינוך כתבה במאמרה כי בתי הספר אינם בטוחים, פיזית ונפשית, לתלמידים. כל אב ואם עבריים צריכים לדעת זאת. 6. ארגוני המורים הצליחו לארגן למורות תנאים חלומיים, שאינם מקובלים בעולם המערבי. 7. צריך להעיף מיד מהמערכת מורים אלימים או בטלנים. 8. פרופ' שמעון זקס, שהיה המדען הראשי של משרד החינוך, אמר כי מטרתו של החינוך המיוחד היא לחסל את עצמו. צריך לממש דברים אלו בפועל, ופשוט לחסל את החינוך המיוחד. לא יעלה על הדעת כי כל ילד שמתקשה טיפ טיפה בלימודיו יזרק לחינוך המיוחד, שאינו מתאים לו כלל, רק על-מנת שלמנהל/ת ולצוות המורות בביהס הרגיל תהא שלוות נפש, וחוח לא תאלצנה להתמודד עם קשיים של תלמידים.
2
למה תנך לא...
ללא שם | 20-08-2020 12:23
למה תנך לא חובה? שוב החינוך ללא שורשים ואחכ מתפלאים על מעשים מזעזעים של נוער כאשר אף אחד לא מנסה לעצור בעדם, מעיד על חברה ריקה מתוכן. להיפך צריך להוסיף תכנים יהודיים, מחשבת ישראל ואפילו חסידות, שזה פנימיות התורה. גם להשתלמויות המורים. ולתגמל על יוזמות למעשים טובים.