אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

היהודים באים | ההבדל בין סאטירה לתעמולה

יש הומור בריא, ויש שטיפת מוח. יש צחוק, ויש עיוות מכוון של המציאות במטרה לייצר נרטיב שקרי, אפל, ונמוך. כל זאת במטרה ליצור כאן חינוך מחדש, ועל כך צריכים למחות בכל תוקף

היהודים באים | ההבדל בין סאטירה לתעמולה
  צילומסך, כאן 11

בקרב חלקים רבים בציבור הישראלי, וגם בקרב אלה הקרובים לאורח החיים הדתי, לא מובנת מה הסיבה למחאה שתתרחש היום (שני) נגד הסדרה היהודים באים.

הרי מדובר כאן בסך הכל על סאטירה, קצת הומור, אפילו קורטוב של יידיש-קייט. השד לא כל כך נורא, כך הם חושבים. אבל הם טועים. והטעות נובעת מבילבול עמוק. הבילבול שבין סאטירה, לתעמולה.

הבילבול נובע מכך שהתוכנית הזו היא באמת מוצלחת, וגם מצחיקה לפחות בחלק מהקטעים.

עוד באותו נושא

סערת היהודים באים: זה עדיף מיהודים הולכים


200

נוסף לכך יש שם גם קטעים בודדים שחלק מאיתנו היו מסכימים עם המסר שלהם כגון הביקורת שלהם על התנועה הקיבוצית ועוד.

אך הבעיה היא שלא שמים לב לכך שהמטרה של יוצרי התוכנית היא לא ההומור, אלא ההומור משמש רק כלי.. המטרה שלהם היא חינוך מחדש, הינדוס התודעה על ידי העברת מסרים כפרניים, משחירים ומלאי אוטו-אנטישמיות מבחילה..

ועל זה בדיוק אנחנו באים לעורר ולמחות!

יש הומור בריא, ויש שטיפת מוח. יש צחוק, ויש עיוות מכוון של המציאות, במערה לייצר נרטיב שקרי, אפל, ונמוך. ועל כך צריכים למחות בכל תוקף!

לא ניתן שיחדירו לנו לוריד הסתה איומה כנגד היהדות, כנגד המסורת המפוארת שלנו, ויגרמו לנו מתוך כך לבעוט בכל היקר לנו מזה אלפי שנים. אחרי 4 שנים של שתיקה, היהודים מתחילים להתעורר.. וזו רק ההתחלה!

 

ישראל חן, איש חינוך, פעיל חברתי ורכז קהילת הצעירים אור חדש

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
נו באמת?
אבי | 17-08-2020 12:48
מאדם שביום יום שלו דוחף את היהדות למשפחות חילוניות הייתי מצפה שלא יתלונן על חינוך מחדש בטח ובטח כשמדובר בתכנית סאטירה שצוחקת על בר כוכבא והרמבם בדיוק כמו שהיא צוחקת על רבין ולוי אשכול. מומלץ לנשום עמוק ולא ללכת למסיבת הדבקה תוך כדי עבירה של איסור דאורייתא של ונשמרתם לנפשותיכם.
ראית את התוכנית
ערן | 17-08-2020 15:42
היא לא צוחקת על הרמבם כמו שהיא צוחקת על רבין!
2
חמוצים. אפשר לחייך....
לא חובה | 17-08-2020 12:59
חמוצים. אפשר לחייך. מי שלא רוצה שלא יצפה. תמיד אפשר לראות את ריקלין ובועז גולן בערוץ הפח.
3
אמת ויציב!!!!!
ישראל ישראלי | 17-08-2020 13:14
ובוז ענק לכל היפי נפש ערב רב למינהו!!!
4
מסכים את כותב...
אבי2 | 17-08-2020 13:40
מסכים את כותב מאמר הדעה הנל. כן ירבו ויתחזקו הקולות שיצעקו המלך הוא ערום ולא ניתן לשקרים ולשנאה הסמויה למסורת שלנו להרים ראש באין מפריע. חבורה טלוויזיונית מסיתה ומדיחה
5
רבותי המתלהמים. לא...
דרור | 17-08-2020 13:46
רבותי המתלהמים. לא צפיתם בסידרה. בדוק. רוב הבדיחות הם על מפאי, מפלגת העבודה, על השמאל. הבדיחות הדתיות הם על חשבון החילוני והמסורתי.... על ההבדל בין רמבם לרמבן שרוב החילונים ומי שלא למד לא מבין בהם כלום. אז צחקו על תופעת הבבות סו ווט. ממתי הבבא סאלי זו יהדות.
מאז ומתמיד...
ניסים | 17-08-2020 14:20
מאז ומתמיד
גם משה...
קרן אור | 17-08-2020 14:08
גם משה רבינו זה בבא סאלי גם דוד המלך גם אסתר המלכה לא שבבא סאלי לא קדוש אבל הם פגעו בכל התנך כולו אולי אתה לא ראית את כל הסידרה!!!!!!
6
הבעיה בישראל היא...
ליברל | 17-08-2020 15:56
הבעיה בישראל היא שאנשים לא מבינים את משמעות חופש הביטוי. הזכות של אדם לפגוע ברגשות הציבור היא חלק מחופש הביטוי באופן מובהק.
אם כך...
מגיבה | 18-08-2020 13:24
אם כך ..למה געשה הרשת על השחקן שאמר מי רוצה להאכיל בדואי....ולמה הורידו את הסרט -חלף עם הרוח-אם לא בגלל פגיעה ברגשות הציבור. לפגוע בציבור שלם חמור ביותר .הוא מעורר להסתה לשנאה ולדעות שגויות על קבוצה שלימה!!!!!!
7
כתבה מתחסדת ....
ציו | 17-08-2020 16:50
כתבה מתחסדת . הדיון שהקמתם ומשייך סטירה לשמאל פסול עד עלוב. סטירה והומור הם נשמת אפה של היהדות . היכולת לצחוק על הכל העבירה אותנו בימים נוראים. ותמיד תמיד יש למן דהו את האפשרות להעביר ערוץ בשלט... הכותב מצטרף לחבורה של אנשים שעושים ההיפך מאיחוד וקירוב לבבות.
אני מסכים...
אלי כהן | 20-08-2020 15:32
אני מסכים איתך שזה שאנשים מסוימים לא זורמים עם ההומור לוקחים את זה קשה זה מבאס וזה לא עושה קירוב לבבות אבל יש משהו צורם בתכנית הזאת שהם מאוד מגמתיים יש להם מסרים מעליבים ממש כמו על הבבא סאלי אם ראית שזה כאילו יריקה בפנים לדעתי גם בסאטירה צריכים להיות פילטרים ולדעת מה זה קו אדום אבל אתה צודק שלא צריך לקפוץ מכל אמירה
8
מי שכתב את...
עוז פרדו | 17-08-2020 19:11
מי שכתב את הכתבה הזו מאחל לו רק רע.????????????????
9
זה לא שקר...
יסמין | 17-08-2020 19:38
זה לא שקר אם זה לקוח 1:1 מהספרים של חזל... עצוב שאתה לא מכיר את החומר מספיק בשביל לזהות אותו - אני הלכתי ובדקתי - הם מדוייקים. אוטו-אנטישמי? אני נתקלתי באנשים שקראו לי עוכרת ישראל על כך שציטטתי להם את התנך (דברים פרק יב) - עוד הוכחה שהאורתודוקסים הם לא באמת יהודים.
10
גילוי נאות :...
משה משה | 17-08-2020 23:16
גילוי נאות : הכותב משתייך לאחים המוסלמים ואין לו כל קשר ליהדות
11
מר חן שלום, כל...
הלל פ. | 17-08-2020 23:32
מר חן שלום, כל מילה זהב! בעקבות צפיה בתוכנית, עלולים המוני בית ישראל - שכידוע הם לרוב קלי דעת ונוחים לשטיפת מח - לנהור למשרד הפנים, בדרישה לעדכן את הסעיף לאום ב-תז ל-לא יהודי! בני מזל אנחנו שזכינו באנשי חינוך כמותך, ששמו לעצמם מטרה להגן על העם בפני אסון כנל.
12
לאלו שמצדיקים את הסאטירה הארסית והחריפה
אוראור | 17-08-2020 23:48
הזאת: נראה אתכם צוחקים ככה אם וכאשר יצחקו על השמאל - על האיסלאם והנצרות - או על הקומוניזם - והמבין יבין! ותעשו טובה: אל תזלזלו באינטליגנציה שלנו - ואל תערבבו בין טוב לרע - זה שהמוח שלכם מעוות וליבכם אטום - לא אומר שכולם כמוכם - והמבין יבין! תעשו לנו טובה באמת!
זה שכתבת...
משה אחד | 18-08-2020 1:33
זה שכתבת בסוף משפט והמבין יבין זה לא הופך את המשפט לברור ו/או הגיוני... באמת שלא הבנתי את דעתך בנושא.
13
לאברהם הלוי וארז גביש מהפייסבוק: זה שקשה
אוראור | 18-08-2020 0:04
לכם להכיר באמת ולהודות בטעויותיכם - זאת בעיה שלכם בלבד! אתם הורגים את השליח בכך שאתם מקללים את הכתב - באים אליו בטענות - ומאיימים עליו שתשובו לראות את הזבל הזה! אתם מזכירים שתיין שמרבה לשתות - וכשחברו משכנע אותו להפסיק - הוא אומר: אין לך זכות להגיד לי מה טוב לי - ואני לא יודע למה אתה רוצה שאפסיק לשתות - עכשיו בגללך אמשיך לשתות וזהו - והמבין יבין! לכו לישון ולכל הרוחות - ותתביישו לכם!
14
מה שחשוב
חיים | 18-08-2020 7:55
סאטירה משמשת ככלי מצוין להורדת ההתנגדות הנפשית של אנשים לרעיונות אחרים. הנקודה היא לא האם זאת תעמולה או סאטירה. הנקודה היא השליטה של השמאל על הסאטירה ועל ערוצי התקשורת העיקרית. כאשר שנים שוטפים את ראשינו שסאטירה לא שייכת לימין וגרוע מכך: הימין לא יכול, לא יכול עקרונית לייצר סאטירה. כאילו זה ממש מסובך למשל, לכתוב סאטירה עכ שאוטמים בבית מחבל רק את חדרו! אבל זה לא יקרה! אני זוכר תוכנית טלוויזיה לפני הרבה שנים (עלי כותרת או משהו כזה) על תערוכת ציורים של אמני חברון. בפנל התכנית התראיין הצייר יאיר גרבוז ( ההוא ממנשקי המזוזות...) שהסביר ארוכות ובשיא הרצינות כי מתנחל לא יכול להיות צייר מכל ההיבטים (גם טכנית!). מתי סאטירה הופכת תעמולה- הגבול דק ומטושטש.
15
לידיעתכם
גימל | 18-08-2020 11:19
כל החילונים לומדים את סיפורי התנך מיליון פעם מכיתה א ועד יב, וראייה סאטירית של התנך לא שייכת לשום צד. זה לא על יהדות, ומי שנפגעים רגשותיו, נו, שוין.
16
אמת מידה
טוביה | 18-08-2020 13:33
אפשר לבדוק את תוכן הדברים, באמצעות מבחן פשוט מאד: מה היה היחס שלנו, לו היתה סאטירה כזאת בגרמניה או באנגליה או באמריקה?
17
כדתי לשעבר, האמת...
דני צור | 19-08-2020 17:26
כדתי לשעבר, האמת המרה היא שכדי להיות דתי אתה צריך להיות סמרטוט. לקרוא את פרשת השבוע וישר ללכת למפרשים שמעוותים את הטקסט כדי ליישב סתירות אני שאלתי שאלות נוקבות. כמו למה צריך לשרוף את תמר? אמרו לי שאני כופר. אמרתי ok יצאתי מהדלת ולא חזרתי...