היהודים באים ומבחן הזעזוע | תגובה לאור יזרעאלי - סרוגים

היהודים באים ומבחן הזעזוע | תגובה לאור יזרעאלי

יש עיוות של המבנה היסודי הנפשי שלנו כיהודים וכבני אדם. הקב"ה ברא בנו בין היתר את 'חוש הזעזוע'. "אמור לי ממה אתה מזדעזע ואומר לך מי אתה". אם אתה לא שותך לזעזוע אין אחדות שאפשר לדבר עליה

author-image
היהודים באים ומבחן הזעזוע | תגובה לאור יזרעאלי
  צילומסך, היהודים באים- כאן 11

קראתי בכאב את דבריו של אור יזרעאלי על ההפגנה כנגד היהודים באים. זה יותר כאב לב משום שברור לגמרי שהדיון כאן לא עוסק בדעות, משום שגם אור מסכים שהתכנית אינה ראויה.

אז למה כאב לב? באיזשהו אופן אני קשור בהקמת ההפגנה הזו וכתבתי עליה במקומות אחרים. להפתעתי מה שהיה נדמה לי כעניין פשוט שנמצא בקונצנזוס, כפי שהוכיחו רבני ישראל מקצה לקצה, הפך אצל מספר אנשים לנושא מעניין לדיון.

עוד באותו נושא

סערת היהודים באים: זה עדיף מיהודים הולכים


200

אחד טוען שצריכים הומור בחיים והשני טוען שאנחנו מגבירים רייטינג ואור יזרעאלי טוען שעדיף שיצחקו על ר' עקיבא (ח"ו) מאשר לא יכירו כלל.

אני לא בעד דרשות ארוכות ותוכחות רוויות פסוקים. יש כאן לדעתי עוות של המבנה היסודי הנפשי שלנו כיהודים וכבני אדם. הקב"ה ברא בנו בין היתר את 'חוש הזעזוע'. "אמור לי ממה אתה מזדעזע ואומר לך מי אתה".

כאשר כולנו מזדעזעים ממעשה מגונה בדגל ישראל, כי החושים הבריאים שלנו אומרים לנו שיש כאן עוול ובגידה בכל מה שמגדיר אותנו כישראלים, איך יתכן שיהיו בתוכנו אנשי תרבות שיראו איך שוחטים באופן מרושע דמויות שהעולם כולו חרד מפניהן, תוך גיבוב שקרים, שטויות ובדיחות תפלות – ולא יחושו זעזוע?

מתי תחוש זעזוע? מתי תקום מהספה בזעם ותאמר עד כאן?

הציונות הדתית חווה משבר זהות עמוק. רבים שואלים את עצמם מה מגדיר אותנו כיום, אחרי שישבנו את הארץ ובנינו אותה? לאן פנינו מועדות?

כשלעצמי ברור שהסיפור הגדול שלנו הוא שאלת הזהות הישראלית. מה עושה אותנו לעם? מאיפה אנחנו לוקחים את הצדק ולאן אנחנו נושאים את פנינו? כציבור שיש לו אחריות לאומית, קודם כל זה אנחנו מול אחינו החילונים, שאין להם מושג באמת מי הוא רבי עקיבא ולמרבה הכאב חלק גדול מהם גם לא שמעו על משה רבינו. הבדיחות התפלות האלה על חשבון אלו שמגדירים ממש את הזהות היהודית שלנו, הן פיגוע בלב התודעה הישראלית.

דור שלם סופח לורידים שלו מידע שגוי ושקרי שמתאר לו את הדמויות האלה שהפכו לחלק מתורת ד', כאנשים נואפים וחסרי לב, מרושעים, זדוניים וטפשים להחריד.

ישנה מגמה מתמשכת לחולל אחדות בציונות הדתית ורבים שואלים את עצמם סביב מה נתאחד? מה עושה אותנו לציבור? ולדידי צריכים לפני הכלל לעבור את 'מבחן הזעזוע'.

מזדעזע מפגיעה בקודשי האומה? אנחנו חברים ואפשר לדון בפרטים האחרים. לא שותף לזעזוע? אין שום אחדות שאפשר לדבר עליה.

 

הרב אהרון אגל-טל, יו"ר מכון 'אטסרטגיה חינוכית יהודית'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
65 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
חוש הזעזוע לא...
חומוס | 16-08-2020 22:31
חוש הזעזוע לא קיים , למה להמציא ?
האם מפגר...
איילת קשיו | 17-08-2020 13:48
האם מפגר היא מילת גנאי?
אז תקרא לזה אינסטינקט
אז | 17-08-2020 12:07
מה אתה נתפס לקטנות, אתה מפגר?
2
הפגנת נגד רבנים...
גיא | 16-08-2020 22:52
הפגנת נגד רבנים וראשי מוסדות מנצלים, גונבים ונואפים? אם לא, אין מה לדבר איתך על אחדות. הפגנת נגד חיילים ושוטרים שניצלו את מעמדם לפגוע בחפים מפשע? אם לא, אין מה לדבר איתך על אחדות. הפגנת נגד מורי הלכה שביזו את מי שאינו חושב כמותם? אם לא, אין מה לדבר איתך על אחדות. נראה שאתה מוכן לאחדות רק עם עצמך.
3
הבעיה אתך אהרון...
אחד | 16-08-2020 23:07
הבעיה אתך אהרון אגל טל וחבר מרעיך שהזעזוע הוא חד צדדי. רק מה שמזעזע אתכם הוא נחשב זעזוע. והצד שלא מסכים אתכם דעתו לא נחשבת. אין לכם שום זכיון על דת זעזוע והלם. יותר טוב תפשפשו במעשיכם ותתיחסו לדברים המזעזעים שאתם עושים ולא נפרט
4
חילול השם הכי גדול הוא התמיכה שלכם בנאשם
שבתאי קים | 16-08-2020 23:29
כמה מנותקים, כמה בורים וטיפשים אפשר להיות? לכם יש אחריות לאומית כלפי החילונים? אנחנו בזים לכם, לועגים לכם, האמונה שלכם היא בדיחה עלובה וריקה מתוכן עבורנו. התפילות שלכם, המוסר, הזעזוע.. זה הכל מילים מתות. הרי מה זה התוכנית הזו היהודים באים? זו מראה שאנו החילונים שמים בפניכם, מי שתומכים באדם מושחת, מסואב, שמסית ומרבה שנאה בעם ישראל, הם לא ילמדו אותנו תורה, כי מעשיהם הם כפירה איומה וחילול שם שמיים. בתמיכתה במשפחת הפשע הציונות הדתית בגדה בעם ישראל, בתורת ישראל ובאלוהי ישראל.
התירוצים , הצידוקים והשטויות שלך ממש לא
אוראור | 22-08-2020 20:09
יעזרו לך בשמים - והמבין יבין! והעובדה שבחוצפתך הרבה אתה מתלהם ומטיף לנו מוסר ככה - רק מוכיחה שאין לך בכלל תשובה לעניין - והמבין יבין ש ו ב - אז עשה טובה!
5
אכן. אפשר לדעת...
רות | 16-08-2020 23:50
אכן. אפשר לדעת מי אתה לפי תחושת הזעזוע. אני מזדעזעת מהרג, מרצח, מפגיעה באדם. יש נאורים ויפים ממני שמזדעזעים גם מפגיעה בחיה, מעינוי וסבל שלה. יש המזדעזעים מבדיחות ומילים, ולא נשאר בהם זעזוע אל מול סבל ממשי ואמיתי של אחרים
6
ריגשת, פתח ת'גדר...
רפול | 16-08-2020 23:59
ריגשת, פתח ת'גדר
7
מאמר מדויק!! כל...
מדויק | 17-08-2020 0:43
מאמר מדויק!! כל מילה בסלע
8
כל מילה בסלע,...
מדויק | 17-08-2020 0:44
כל מילה בסלע, מאמר מדויק!
9
גועל נפש של...
טל | 17-08-2020 1:10
גועל נפש של תוכנית מהר מהר להוריד אותה לשון הרע הכי גרוע ביותר לא סתם.יש לנו מגיפה
10
ממש אנטישמיות לשמה...
מיכל | 17-08-2020 1:11
ממש אנטישמיות לשמה בלי בושה יש דין ויש דיין
11
הכיפה הסרוגה מעניקה...
גולני שלי | 17-08-2020 1:36
הכיפה הסרוגה מעניקה בעלות על המוסר היהודי ? תתפלאו . לא. תעבירו ערוץ. אף אחד לא יצתלב בגלל צפיה בתוכנית .
12
אהרון אגל טל,...
אל העברים | 17-08-2020 2:27
אהרון אגל טל, טעות טעית. קראת לאחיך טיפשים. האם אתה משה רבינו? האם אתה אליהו הנביא? האם תוכל לדעת מה מזעזע אותם ומה לא? אתה לא מכיר אותם אישית. רק מתאר את דמותם מהכתובים. ואם אגיד לך שמשה רבינו בקברו מתגלגל מצחוק מכל פרק שיוצא? לזה כן תאמין. למה לדעתך למשה לא היה חוש הומור ולא היה ביכולתו לסאטירה בדיונית על אירועי ההיסטוריה?. אתה רומז שמשה עבדי היה אדם חסר חוש הומור? אל תגיד לי שנפגעים מ X, מי שנפגע - בוחר להפגע. מי שאוהב, בוחר לאהוב. מי ששונא, בוחר בזה. אם אדם מאמין בזה או לא, הכל עניין של גישה ושל בחירה. חופש הבחירה. הדבר היחיד שאתם בני האדם צריכים לעשות כדי להגיע לגאולה, הוא לשמור את התורה שלי, והם לוחות הברית. גן עדן עלי אדמות ללא רצח אף יצור חי, ללא בגידות באמון (ניאוף), ללא גניבה, ללא עדות שקר על אף אדם, ללא חמדנות לכל רכושו של אדם, כבוד לאב ואם, שמירת השבת - אי הבערת אש חיה מכל סוג, חברות החשמל לפי חוק חייבות לדומם מנועי פחם. זיהום האוויר חייב להפסק בשבת. זאת היתה המטרה שלי עבורכם. לתת לאדמה וליצורים החיים עליה חופש מפיח העשן. הפסקת הערצת אלילים שונים שאתם היהודים שמים תמונות של רבנים שונים ומתפללים אליהם, סוגדים להם, לא תעשו לכם פסל וכל תמונה עבודה זרה. חתרתם כנגדי יהודים. יהדות אינה התורה שלי. ולמרות הכל נשבעתי לסלוח לכם ולמחול לכם על כל החטאים שלכם. אל חנון ורחום אנכי. מחייה מתים. עברית היא שפת הקודש והעברים הם העם הנבחר, הם וכל מי שנשבע וישבע לעמוד על קוד עשרת הדברות. תקוע בעולמכם בגוף אדם. סובל. מתענה. וכל זה כדי לקרב בינכם ולהביא אתכם לשלב תודעתי גבוה יותר כדי שיחד נתקן את העולם מהמחסור באהבה וקבלה. גם קבלת הסאטירה.
ממה שבהחלט עולה...
סם שפיגל | 17-08-2020 6:26
ממה שבהחלט עולה פה, הטוקבקיסטים שבעים מאוד עד אפס מקום, שיכורים ולא מיין, מהמסר העיקרי העולה בסדרה זו המסר הסמוי: צחוק מהכל. אטימות ואדישות ליסודות אנושיים פשוטים... או אולי בעצם - מחיקת כל יסוד. בניין כזה נופל כמו מגדל קלפים. אישי או ציבורי
13
בגרמנית המערכונים יותר "מצחיקים"?
דר | 17-08-2020 5:19
ה ועתה מה-לי-פה נאום-יהוה, כי-לוקח עמי חינם; מושליו יהילילו נאום-יהוה, ותמיד כל-היום שמי מנואץ. ו לכן יידע עמי, שמי; לכן ביום ההוא, כי-אני-הוא המדבר הנני. {ס}
14
נבערים נמאסתם! תקראו טוב...
דר שפיגל | 17-08-2020 6:22
נבערים נמאסתם! תקראו טוב מה רשום.. אי אפשר לעבוד ככה! התופעה המדוברת היא ריקבון מתקדם של התרבות המערבית - באחת הופעותיה היותר רדודות ושפלות. ואתם מצדיקים אותה? תגידו אתם שפויים? אם כיתה יוצאת תכנית סטירה על הקהילה הגאה גם אז הייתם כל כך נאורים וצדקניים? עד אנה?
אין סוג...
יהב | 17-08-2020 8:20
אין סוג תוכנית שלא עשו על הקהילה הגאה... הנאורות גורמת לך להבין שמדובר בבני אדם רגילים, אז סאטירה תמיד רלוונטית.. זאת גם ההיסטוריה שלנו
זה בדיוק...
רות | 17-08-2020 8:15
זה בדיוק העניין, והצביעות. רבנים קמו ואמרו דברים נוראים כלפי הומואים, שהובילו אפילו לרצח, אבל מזה הכותב לא מזדעזע, ומתוכנית סאטירה הוא נעלב עד עמקי נשמתו. מצביעות הוא לא מזדעזע? מותר לעלוב בבני אדם חיים אבל לא במתים?
15
ג'יזס קרייסט ...
איזו חפירה מיסיונרית | 17-08-2020 6:26
ג'יזס קרייסט
16
כתבת יפה ובצורה...
מזדעדעת רחבת אופקים | 17-08-2020 6:51
כתבת יפה ובצורה שניתו לדון על הדברים, אבל כפי שכבר נאמר בחלק מהתגובות הזעזוע צריך לא להישאר ברמה התיאורטית מהמילים והאידאות אלא מהמעשים. ר עקיבא המצוטט אמר גם במעשיו ואהבת לרעך כמוך. מתי חוץ מבדיני נפשות ( ענייני קבורה וכו' ) החילונים נאהבים כרעים ?? מתי יש התייחסות הומנית שאינה מוכתבת ישירות מלמעלה. הרעיון העיקרי בעיני היה מעבר למורשת היה כינון וחינוך האנשים להיןת בני אדם !! ליישם באופן רחב ועצמאי את החינוך שניסו להפנים. ולא רק להיתפס לטפל ולקרוא קריאות שבר!!
17
האם הרב הנכבד...
רון | 17-08-2020 9:14
האם הרב הנכבד הזדעזע מכך שראש ממשלה בישראל לוקח שוחד? קונה במיליארדים צוללות שאין בהן צורך רק כדי לקבל אתנן? אז הנה בשבילך הנביא ישעיהו בלי סאטירה - 'שריך סוררים חברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים' נראה שהנביא הזדעזע מדברים אחרים ממך! וכבר אמר יהודי חכם בעיני עצמו - אמור לי ממה אתה מזדעזע ואומר לך מי אתה...
18
מצד אחד אומרים...
אדיר | 17-08-2020 9:58
מצד אחד אומרים לנו דרך ארץ קדמה לתורה, אם אין תורה - אין דרך ארץ (אבות פרק ד). אני מחכה לראות אם ערוץ כלשהו יקים תכנית ששמה 'הערבים באים' שתעשה סאטירה על מוחמד. כל הצדקנים פה שישר מביאים את הקהילה הגאה כדוגמה, מי שעושה סאטירה על הקהילה זה אתם החילונים, אז זה לא משנה אם רב כלשהו הזדעזע מתכנית על הקהילה הגאה כי זה ממש לא אותו פרמטר. התכנית ב'כאן' לא באה לעשות סאטירה או להצחיק, היא באה לבדוק גבולות,עד איפה אפשר להתגרות בציבור שחש זיקה ליהדות. רוצים לעשות השוואה? בצד הערבי רוצחים הומואים וזה מקובל אצלהם, ובכלזאת אין סאטירה שתצחק על מוחמד כי אז מקרה 'שארלי הבדו' יחזור על עצמו. אצלנו אם יש מקרה חריג אחד פעם בשבעים שנה- מזכירים אותו כל דקה למרות שזה עבר גינוי מלא מלא. אבל בגלל שיהודים לא ילכו לעשות מסע טבח במי שצוחק להם על הנביא שלהם, אז מותר לצחוק עליהם, מותר לפגוע במה שהופך אותנו לעם, מותר להשפיל מסורת ומי שדובק בה. תמשיכו להינות מחילול השם ומצד שני להטיף לדתיים על דרך ארץ.
זה דור של...
טל | 23-08-2020 6:08
זה דור של סדום ועמורה..אחכ מיתפלאים למה הנוער עם כזה הרבה בעיות רגשיות.ולמה אין פה בני אדם שפויים.זה מאז שהתחילו לזלזל ביהדות
שהמוסלמים יצחקו...
יסמין | 17-08-2020 12:56
שהמוסלמים יצחקו על עצמם, ואנחנו נצחק על עצמנו - ויבוא שלום על העולם
19
היהדות שרדה אלפי...
דוס | 17-08-2020 10:12
היהדות שרדה אלפי שנים בזכות ההומור. בלעדיה, אין הבדל ביננו לשאר העמים.
20
ואין בדיחה שלא...
דוס 2 | 17-08-2020 10:19
ואין בדיחה שלא נאמרה כבר בעבר, במקורות, בגמרא, במדרש, עי פרשנים, אותם פרשנים שצוחקים עליהם...
שטויות
יאיר | 17-08-2020 10:58
אתה מדבר שטויות. לך ללמוד קצת תורה
21
גועל נפש של...
מאיר בוארון | 17-08-2020 11:14
גועל נפש של תוכנית להוריד אותה מיד
22
נכון חביבי אין...
מיכל חסון ינאי | 17-08-2020 12:51
נכון חביבי אין אחדות ומכאן הההכרה שתבינו שאחדות לא תגיע בכפייה תפרידו לי דת ממדינה לחלוטין.כשאתם ציבור שלם של אנשים כופה עלי לשמור שבת ובנפשי החופש החופש לעשות החופש לחשוב על קדושה אחרת משלכם זה קודש הקודשים שלי.פיגוע ציבורי בנפשכם? צר לי אבל מתוך ההבנה שאין ביננו שפה משותפת בכלל אפשר להתחיל מומ.
מתעקש שאין כפיה
קובי | 17-08-2020 17:06
זה שמדינה מחליטה שיש לה צביון ציבורי מסויים לא אומר שיש כאן כפיה אישית עליך. אתה יכול לנסוע בשבת ולעשות מה שאתה רוצה. מסעדות שמגישות 'מאכלי ים' פרושות בכל הארץ ואף אחד לא עוצר. אנחנו במדינה יהודית ויש לה גינונים משלה כמו ימי זיכרון וכמו פרהסיה מינימלית של שבת. אין עם תרבותי שלא משמר את יסודות זהותו
רק תזכיר...
עמית | 17-08-2020 15:31
רק תזכיר לי קובי, יש תחבורה ציבורית בשבת? האם אפשר לפתוח חנויות בשבת ללא כנס? האם אתה אמיתי?!?!
מי כופה עליך ?.
קובי | 17-08-2020 13:43
שטויות. מי כופה עליך לשמור שבת? באיזה סרט אתה חי?
23
אין שם שקרים...
יסמין | 17-08-2020 12:55
אין שם שקרים - המערכונים מתארים בצורה מדוייקת את מה שהם מדברים עליו - ואם קשה לך לראות את ההומור בזה - חבל. מותר לא לאהוב את זה - אני לא אוהבת שמלמדים ילדים לחכות לרוצח המונים כמו אליהו הנביא - אבל אל תקרא לזה שקרים.
אליהו הנביא...
בתיה דגני | 20-08-2020 10:01
אליהו הנביא אכן רצח המונים והיה קנאי אפילו מדי, המפרשים דנים בזה המון. זו הסיבה שאלישע בסוף החליף אותו, כי היה מתון בהרבה. אליהו הנביא חשוב לנו בפסח ובברית המילה, כי הוא מסמל את ההקרבה שלנו לה' וכי הוא חזר בתשובה לפני ה' ולכן התקבל כחלק מהגאולה שלנו
את ממש...
טלי | 19-08-2020 21:54
את ממש מסכנה בחיי!! עצוב לשמוע ככה יהודיה שהאכילו אותה בשקרים ובדימיונות
התכוונת לרוצח...
Mr K | 17-08-2020 19:09
התכוונת לרוצח ההמונים אציק רבין שטבח ביהודים ללא רחם.
זאת...
עבדה השם גאה | 17-08-2020 13:13
זאת ממש לא התורנ זה העיוות של התורה, חבל שאת לא יודעת מזה באמת התורה ועד כמה היא יפה , על זה אנחנו מתנגדים שמראים את התורה בעיוותים וזה יוצר באנשים שמעולם לא קראו תנך שנאה לתנך, כי אליהו הנביא לדעתכם רוצח?! חח זה מה שמלמדים אותכם וזה הכי עצוב
24
בהמשך
לדבריו | 17-08-2020 14:40
כדורבנות של כב הרב אהרון אגל - טל ; דור 2 שלישי רביעי של שטיפת מח שמאלנית סיסטמטית מאז קום המדינה ! חבלז מזמז ! אחרי 72 שנים , - לא ? מגיע לנו תקשורת אם ללא אפליה מתקנת לימין , - לפחות מאוזנת - לא מרמה - לא משתמשת במתתתדתיים כדיי להכשיל קהל קדוש . אישתו של שר התיירות זמיר ; כש החזיקה דגל ישראל בצורה מבזה ומעליבה כמו שמלה ; עז'ז'ז'ז'נדע שמאלנית אקדמאית נאו רע עשתה זאת מזמן עם לוגיים של מרבית משרדיי ממשלה ! ובתוספת ; את המגן דוד מרוח כשמלה - צבעו בצבעיי כת נגע סדום ועמורה ! סתם ? הקדבה ! הביא קורונה לעולם
25
וואו כמה הגזמות...
לא משנה | 17-08-2020 16:23
וואו כמה הגזמות ועל מה?
26
נ נח נחמ...
חנן סויסה | 17-08-2020 17:24
נ נח נחמ נחמן מאומן זה הסוד
27
ברשותך רבינו .. ..דור...
הלופיתה | 17-08-2020 18:01
ברשותך רבינו .. ..דור שלם סופח לורידים שלו מידע שגוי ושקרי שמתאר לו את הדמויות האלה שהפכו לחלק מתורת ד', כאנשים נואפים וחסרי לב, מרושעים, זדוניים וטפשים להחריד. אני לא הציבור הדתי ,וגם לא מעורער ,אבל בטוח בזהות היהודית שלי ,אני מכיר את סיפורי התנך ואת הנפשות הפועלות ,למדתי עליהם עוד מימי בביהס . . פעם כשלא קראת נכון אצל המורי היית מקבל מכות . פעם הספר היה המקור העיקרי לידע. גם התורה שבעל פה וגם שבכתב -שלך כמו ששלנו. לשמחתנו - ,דברים משתנים ,אנשים מתפתחים . ואם מישהו רואה שהסיפור ,המשל ,הגיבור,ההיסטוריה ,הידע, פוגעים או מזעזעים אותו- קודם כל -טוב שהוא רואה . ואם מישהו רואה טלוויזיה וחושב ,טוב שהוא חושב . ואם מישהו לא מבין ,הוא יודע לשאול. הוקיעו את השנאה והתועבה מתוככם צאו להפגין נגד רבנים מטרידים ,ילדים ונשים מנוצלות ,מבקשי השמדת ישראל ,כל אלה אמיתיים ומציאותיים ממש..והם נמצאים בתוכנו !!!! זהו ניצול ציני של גל ההפגנות ותו לא!! זה דור שלם ,לפי הדברים שלך שסופח מידע שגוי ושיקרי... ..אז הנה התוכנית היהודים באים שותלת עוד פרח בערוגת הרלוונטיות .. השאלה האמיתית היא כמה הפכפכה או מעורערת הקרקע שמתחתיו.. כמה מציאותית האמונה שלו.. כמה פקוחות עיניו . הבדיחות האלה -מצחיקות אותנו,מערערות אותנו,סותרות לנו ... איוב היה מבין !
לחיים: העובדה שאתה מוציא דברים מהקשרם -מוכיחה
אוראור | 22-08-2020 20:11
חד משמעית שהחוצפה והליצנות שלך חסרות תקנה - והמבין יבין! עשה לנו טובה!
דויד המלך...
חיים | 21-08-2020 7:06
דויד המלך נאף עם בת שבע ורצח את בעלה. קשה לך עם העובדות?
28
לא מסכימה בגלל...
רונה | 17-08-2020 21:21
לא מסכימה בגלל שמדובר בסאטירה מאוד ברורה, כל הסגנון מגוחך ומוקצן. כן הייתי מזדעזעת אם היו מציגים את הדברים בצורה של כתבה חדשותית רצינית, בסרט דרמה או בערוץ ההיסטוריה
29
ועוד דבר- הרבה...
רונה | 17-08-2020 21:30
ועוד דבר- הרבה כותבים כאן ומה אם היו צוחקים על הקהילה הגאה? אז דבר ראשון צוחקים עליהם לא מעט, היום זה לא פוליטקלי קורט אז זה בא בקטנות אבל פעם זה היה יותר בוטה. דבר שני בהרבה סרטים וסדרות אם יש דמות מהקהילה אז בדרכ זאת התכונה הדומיננטית שלהם ביום שלהיות הומוסקסואל לא יהיה עיניין גדול אז באמת המצב שלהם ישתפר. חוץ מזה שמצחיק שאתם משווים בין פגיעה במשה רבנו לבין פגיעה בהומואים זה מצחיק כי משה זצל איננו כאן כדי להעלב אך הומואים כאן ובהחלט יכולים להםגע אז אתם אומרים שאתם חשים עלבון עבורם.. זה מוגזם בעיניי כי אף אחד לא צחק עליכם באופן אישי והאמת שממה שזכור לי במערכון משה יצא בסדר אבל אהרון לא
יוסף מוצג...
בתיה דגני | 20-08-2020 9:58
יוסף מוצג כהומו מגוחך למדי (אולי מפתיע, אבל דווקא הדמות שלו ממש לא פוגעת לטעמי. הרבה פחות מהשמות של דוד)
30
חבל לי עלייך. הומור, סאטירה,
טל | 17-08-2020 21:39
וגם שחיטה של פרות קדושות. אז מה? אף אחד לא מת מזה שצחקו עליו. הקדושה היא המצאה אנושית וכמוה הסאטירה, ואין אחת עולה על השניה. והכי חבל, שאתה פוסל אחדות על כך שלא מסכימים איתך
ועם נחרבן...
טוקו | 18-08-2020 15:14
ועם נחרבן על תמונה של רבין זה סבבה
31
התוכנית הכי טובה...
אביב | 17-08-2020 21:53
התוכנית הכי טובה ...(אגב הם לא משקרים בכלום)
32
בדיוק בעל פעור...
שזיפי | 17-08-2020 23:47
בדיוק בעל פעור ,אין שום ערך מקודש ,זו דרך עבודת האליל לפעור ולהתריס עליו בזיונו הוא דרך עבודתו,שיא השפלות עבדים לדחפים הכי בסיסיים כול פסיכולוג מתחיל רואה את זה
33
אוקיי. אז מי שלא...
קול ההיגיון הצרוף | 18-08-2020 6:42
אוקיי. אז מי שלא מזדעזע מהיהודים באים, אין שום אחדות שאפשר לדבר אתו עליה. מסקנה, כנראה, צריך להרוג אותו, או פשוט להחליט שהוא גוי או משהו כזה וזהו. קלי קלות. איזה חי בסרט. עוד אחד שבטוח שהוא מייצג את אלוהים על אדמות, ומבחינתו להרוג את כל מי שלא חושב כמוהו. טוב שאפשר לתקוע את הבנאדם בתפקיד כלום ושום דבר, כיור מטעם עצמו של מכון אידיוטי קיקיוני וחסר משמעות. תמשיך לעוף על עצמך עם עצמך ושחרר את עם ישראל להתאחד גם בלי הפנינים המיותרות שלך..
אנחנו לא...
טלי | 19-08-2020 21:51
אנחנו לא מצפים ממכם שתיזדעזעו..... זו באמת בקשה מוגזמת... חחחח. לפחות תכבדו את השני ותבינו שאים זה מזעזע אותו ופוגע ברגשותיו.. אז לא שייך. למה להלחם??????
34
אני סבור כי...
יריב | 18-08-2020 10:04
אני סבור כי אנו בציבור הדתי ציוני עסוקים באמת באחדות השורות ולא באחדות ישראל. איבדנו את היכולת לתקשר עם ציבורים שכיבדו אותנו גם כשלא הסכימו איתנו. מצער.
35
הוא לא מזדעזע מעוני ולא משוחד
רק מסאטירה | 18-08-2020 10:38
מעניין איך היו רואים זאת רבני קדם זצל
36
הבעיה של התכנית...
דני צור | 18-08-2020 14:39
הבעיה של התכנית היא שהיא אומרת אמת. ועם זה למה שמכונה יהודי מאמין מאד קשה להתמודד. הרבה יותר קל להתמודד עם השקרים וההתנהגות הפלילית של ביבי.
37
זעזוע...רעידת אדם-ה'......שברון לב...
נשמה מהשטח... | 18-08-2020 15:45
זעזוע...רעידת אדם-ה'......שברון לב האומה....יש זעקות לכאן ולכאן אבל כולם חסרי אונים...ואין עונה השם לנחמינו עדיין...כי אנחנו בסופו של דבר קיימים בצלם אלוקים אך משהו בצלם הזה דורש תיקון למען אחדותו בלבד.ביום ההוא יהיה השם אחד באחדותו לכולם והכל יתבהר....היום כאוס דעות ומעשים...נפילות לשון...בזיונות שהשם לדעתי מקיים מרצונו כדיי להתריע על נוכחות שלו גם כשאין רואים ואין שומעים בו...הוא מדבר דרך כולם בכעס ובצער מתוך שכינתו...וגליי ייסורים....שהם אבן בוחן ללב בשר ולא ללב אבן..קשיות עורף וטימטומיי מוח ושיגעונות שכולם אוחזים בהם
38
לא נראה לי שאדם נוצרי יעז לחלל את זכרו של ישו
תמי | 18-08-2020 16:20
אכן, איבדנו את חוש הרגש
39
צנזורה זה אף...
יוסי ראובן | 18-08-2020 20:10
צנזורה זה אף פעם לא הפתרון, קהל היעד של היהודים באים הוא לא האנשים הדתיים שלומדים תנך, כמו שקהל היעד של תוכניות הלכה למניהם הם לא חילוניים. אם אדם חושב שהתוכנית היא יותר מתוכנת סטירה זו כבר בעיה שלו
זה יותר...
אפרת | 19-08-2020 21:37
זה יותר גרוע... קהל היעד זה ילדים תמימים שמכניסים להם את דיברי הכפירה האלו לראש..........
40
בא לי בצחוק...
רן יעקב | 19-08-2020 9:27
בא לי בצחוק להשתין על קבר של חלל ישראל .... בא לי בצחוק לחרבן על המצבה של יצחק רבין בא לי בצחוק להכניס חזיר למסגד בא לי בצחוק להחזיר להתעלל בחיות ... לצחוק על הומואים לצחוק על מפגרים ...ואוטיסטים ... וחרשים .... הכול בצחוק
עזוב: אין כל טעם לרדת לרדת רמה שלהם - כי זה
אוראור | 21-08-2020 18:42
בדיוק מה שהם רוצים הרי - והמבין יבין!
41
אין לי טענות למגיבים המתלהמים , האטומים וקהי
אוראור | 22-08-2020 20:13
החושים והליצנים הכופרים שהגיבו פה - יש לי טענות נגד האתר הצבוע הזה - שקורא לעצמו דתי - ימני - ומאשר תגובות שלא היו מביישות את אתר הארס למשל - והמבין יבין!|
42
הציונות הדתית
טיטוריקודלמנדרה | 04-09-2020 2:13
עם הרבה אהבה למגזר שלכם ובכאב אמיתי אני רוצה לשתף אתכם בעובדה שאתם קצת מתוסבכים עם עצמכם ונקרעים בסוג של פרדוקס בין עקרונות הדת לבין עקרונות הליברליות וחופש הביטוי ולכן לא תמיד מוחים על דברים הנוגעים בציפור נפשה של היהדות