"שום ריבונות לא שווה מהלך המסכן מיליוני יהודים" - סרוגים

"שום ריבונות לא שווה מהלך המסכן מיליוני יהודים"

בארגון פיקוח נפש קוראים שלא לקדם את תכנית הריבונות האמריקנית, כשלדבריה "שום ריבונות איננה שווה מהלך המסכן מיליוני יהודים בארץ הקודש. לידידי אמת אפשר לומר את האמת: חייבים לומר לארה"ב לא"

author-image
"שום ריבונות לא שווה מהלך המסכן מיליוני יהודים"
  ראש הממשלה מקבל את פסק הדין של "פיקוח נפש"

קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' הוא ארגון ותיק, הלוחם את מלחמת שלימות ארץ ישראל בעקשנות, בהתמדה ובמסירות, כבר במשך 30 שנה. מבלי ששמנו לב, הארגון הצליח לשנות לחלוטין את כל השיח התורני והדתי סביב שאלת שלימות הארץ.

ארגון הרבנים, בראשות הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז תל-אביב, איחד את כל הרבנים מכל החוגים, סביב הלכה אחת בשלחן ערוך, הלכות שבת, הקובעת שכל דיבור על נסיגה משטחי ישראל הוא 'פיקוח נפש' וסכנה מיידית.

כתוצאה מפעילותם הנמרצת של הרבנים ראשי הארגון, כבר מימי המו"מ שלפני הסכמי אוסלו, חתמו למעלה מ-400 גדולי רבני ישראל על פסק הדין הקובע כי כל מו"מ כזה אסור על-פי הלכה, ומהווה סכנה לכל תושבי ארץ הקודש, חלילה וחס.

פגישת הרבנים עם אריאל שרון (צילום: פיקוח נפש)

הרבנים אינם מסתפקים בחתימה על פסק-הדין, כפי שמסביר הרב גרליצקי: "הקו המנחה את פעילות קונגרס הרבנים היא ההלכה המפורסמת בדיני 'פיקוח-נפש', לפיו "הנשאל הרי זה מגונה", כלומר – רב שהגיעה לפתחו שאלה האם לחלל שבת או כיוצא-בזה מפני פיקוח נפש, נחשב הרב "מגונה", משום שתפקידו כרב הוא להביא את הדברים לידיעת כל הציבור כולו באופן ברור ומפורסם, כך שלא יימצא אחד שאיננו יודע שההלכה היא שיש לחלל שבת כדי להציל מסכנת-חיים. כך גם לגבינו, רבני ישראל, במצב הנוכחי. עלינו לצאת ולפרסם זאת שוב ושוב, בכל דרך של הכרזה ופרסום, שכל נסיגה משטחי ישראל הרי"ז גורם לסכנה ופיקוח נפש של העם היושב בציון".

ואכן, נאה דורש ונאה מקיים. לאורך השנים זכורים קמפיינים אדירים של קונגרס הרבנים, בשלטי חוצות, מודעות ענק בעיתונות, ובכל כלי התקשורת, כדי להשמיע בכל הכוח את "דעת תורה".  כאשר היו על הפרק הצעות ותוכניות אומללות של ויתורים ונסיגות, עמדו הרבנים על המשמר בכל צומת אפשרית ופרסמו שוב ושוב את דעת התורה בעלויות עתק.

לתמיכה בפעילות החשובה לחץ כאן

לאורך השנים ערך קונגרס הרבנים גם כינוסי רבנים בהשתתפות מאות גדולי הרבנים, האדמו"רים וראשי-הישיבות, מסיבות עיתונאים בהתעניינות תקשורתית גדולה. כמו כן, מקיים האירגון באופן קבוע פגישות עם מדינאים בארה"ב ובאירופה, ראשי ממשלות ישראל וחכ"ים וכן עם שגרירי המדינות הזרות בארץ, כדי להסביר את עמדתה הבהירה של תורת ישראל.

לשאלתנו, האם הם חשים שהפעילות מצליחה, והפרסום הרב משנה את המצב בארץ, עונה מזכ"ל קונגרס הרבנים הרב אברהם לוין: "כולנו רואים את המצב, שחלקים גדולים מארץ-הקודש כבר נמסרו לדאבוננו למחבלים, וכולנו גם רואים את התוצאות האיומות שנגרמו מכך, כפי שהזהירה ההלכה. אך מי שזוכר מה היו התוכניות של ביילין בשנות ה-90, מה רצה לעשות רחמנא-ליצלן אהוד ברק, מה היו התוכניות של אולמרט, ואפילו נתניהו שכבר לפני יותר מעשור הכריז על נכונות להקים מדינה פלסטינית היה-לא-תהיה – מבין שהיינו יכולים ח"ו להיות במצב גרוע בהרבה".

(צילום: פיקוח נפש)

"היו מקרים רבים בעשרות השנים האחרונות, בהם כמעט יצאו אל הפועל תוכניות הרסניות איומות נוספות של ממשלות ישראל לדורותיהן, ולאחר שיצאנו במסע הסברה ופרסום רחב, ירד הענין מהפרק. אין ספק של'דעת תורה' יש כוח עצום לשנות את המצב ואת השיח בארץ. אם באופן פרקטי כפשוטו, הלחץ על מקבלי ההחלטות, החל מהשרים והחכ"ים שומרי המצוות וגם אלו שלא; ואם באופן תורני ורוחני, שהרי כאמור בתלמוד, לפסק-דין של רבני ישראל יש כוח לשנות את המציאות בעולם".

גם עתה, כאשר רבים מ"מחנה הימין" התבלבלו מעט מול "תוכנית המאה", המוצגת כ'מתנה' של ממש מארה"ב לאזרחי ישראל, אך כוללת בתוכה את המהלך הנורא והמסוכן ביותר – נסיגה משטחים אסטרטגיים והקמת מדינה פלסטינאית לשונאי ישראל בלב ליבה של הארץ; רבני 'פיקוח נפש' קמים במלוא הכוח למאבק נחרץ חסר-פשרות בתוכנית, תחת ה'סלוגן' "לידידי אמת אפשר לומר את האמת": חייבים לומר לארה"ב "לא, תודה!" שום ריבונות איננה שווה מהלך המסכן מיליוני יהודים בארץ הקודש.

"אנחנו לא רק אומרים מה "לא", אלא חוזרים ואומרים כל העת מה "כן", מהי הדרך להביא סוף סוף לשלום ובטחון לארץ הקודש", אומרים הרבנים, "יש רק דרך אחת – הכרזה תקיפה וברורה של ישראל שכל הנסיגות עד כה היו טעות נוראה, ומכאן ואילך נעמוד בתוקף על שלימות הארץ ורק כך נבטיח את שלום עם ישראל בארץ ישראל".

לתמיכה בפעילות החשובה לחץ כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד למביאים...
שרה | 05-08-2020 19:48
כל הכבוד למביאים את דבר התורה. הרפורמיים רוצים לספח ולסכן את העם היהודי. עדיפה כבר מדינת הציונים שבה רוב יהודים ולא מדינה ערבית
2
מה יש לך...
שמש | 05-08-2020 22:33
מה יש לך שרה , מדוע את כה מתנגדת לציונות . ואם כבר, אז מה את משוטטת לך באתר של מזרוחניקים ציוניים ?? צביעות....
סליחה, זכותה של שרה להגיב איפה שהיא רוצה
גולשת אחרת | 06-08-2020 7:41
ומעניין ש-50% מהתגובות באתר הזה הם של רפורמים (יאיר) ושל חילונים ושל אתאיסטים - ואליהם לא באת בטענות אף פעם על זה שהם מגיבים כאן - אז מה הבעיה שלך כלפי שרה שאומרת דברי אמת?
3
פיקוח נפש ממש
פיקוח נפש | 06-08-2020 7:43
זו בכלל שאלה אם המדינה הזו תחזיק מעמד לאור ההתנהגויות האנטי יהודיות שלה, של ייבוא המוני של מאות אלפי גויים להתבוללות! של חילול קדושת שריד בית מקדשנו והפיכתו למקום פולחן עבודה זרה וקללות של רפורמים! ושל חילולי שבת המוניים שאפילו בעידן הקורונה מתעקשים להחזיר אותם! וכל זה פיקוח נפש הכי חמור! פיקוח נפש ממש!
4
האם ה'רבנים' האלה ישלחו את בניהם לההרג בצבא ?
מתעב משתמטים טמאים | 06-08-2020 10:21
חס ושלום.הם רשעים גמורים,אבל לא מטומטים
5
ארץ ישראל היפה...
רמי לוי | 14-08-2020 12:03
ארץ ישראל היפה שייכת לעם ראה הרשי הראשון בתורה אין לאף מנהיג יהיה אשר יהיה לוותר אפילו על מדרך כף רגל משטחי ארץ ישראל .
6
נתניהו מנהיג אמיתי תפסיקו להציק לו
שלום | 14-08-2020 17:51
הוא במלחמה
7
עמית סגל צריך...
פרץ יעקב | 18-08-2020 11:16
עמית סגל צריך להקים מדינה פלסטינית הפודל שלך ביבי נתניהו אמר את זה שתי מדינות בבר אילן מקומך לא בערוץ 12 אלאה בערוץ 20 אתה לא יכול להיות בערוץ12 הבנתה הפודל של ביבי נתניהו לך לערוץ 20 עם שרון גל שפטל אלקין ועוד ועוד