אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

האם מכרזי האוטובוסים ידחו בגלל הקורונה?

בשל משבר הקורונה, חברות האוטובוסים הגישו היום עתירה לבית משפט המחוזי בירושלים בדרישה להימנע מפרסום מכרזים להפעלת קווי אוטובוסים לפחות עד סוף השנה. אלעד מלכא: "ירושלים משוועת למכרז החדש"

האם מכרזי האוטובוסים ידחו בגלל הקורונה?
  Sebi Berens/Flash 90

חברות האוטובוסים הפרטיות הגישו היום (שני) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עוה"ד עמית גור ואביטל רון, בדרישה לדחות לפרק זמן בלתי מוגבל את פרסום המכרזים להפעלת מאות קווים ברחבי הארץ. החברות טוענות, כי לא ניתן לפרסם את המכרזים בטרם יגיעו להסכמה עם המדינה על הפיצוי שיקבלו בשל הקורונה.

העתירה הוגשה בידי אגד תעבורה (המפעילה את קווי עוטף ירושלים, נתניה ושפירים) אפיקים (שומרון, אשדוד ועוד) מטרופולין (השרון, הנגב ועוד), נתיב אקספרס (הגליל) סופרבוס (העמקים ועוד) וקווים (בקעת אונו, חשמונאים, ביתר עילית ועוד). אשכולות אלו אמורים לעמוד למכרז להפעלה בעשר השנים הבאות, בהיקף של מאות אלפי שקלים בשנה.

עוד באותו נושא

מחשש לקורונה: משרד הבריאות נגד הנסיעות לאומן


9

בעבר החברות ניסו לדחות את פרסומם בשל מחלוקת על רכש גומלין בתחום האוטובוסים, וכעת כאמור טוענות שיש לשנותם ואף לדחותם בשל הקורונה. לטענת החברות, על משרד התחבורה להתאים את תנאי המכרזים למציאות שנוצרה עקב הקורונה, כאשר חברות התחבורה הציבורית הן מן הנפגעות העיקריות מהמגיפה.

החברות מבקשות שהמשרד יקבע את הנחות היסוד עליהם יתבססו ההצעות ואת המנגנונים שיופעלו אם הנחות אלו לא יתאמתו, בשל חוסר הוודאות הניכר בתחום התחבורה הציבורית בשל הקורונה, במיוחד בנוגע למספר הנוסעים הצפוי.

"להעניק לזוכי המכרזים רשת ביטחון"

בנוסף, הן מבקשות שהמשרד יעניק מראש רשת ביטחון לזוכים במכרזים מפני אירועים קיצוניים כמו הקורונה, כך שיוכלו לפעול בזמני משבר והמדינה היא שתכסה את הפסדיהם. לדברי החברות, יש לדחות את הגשת ההצעות במכרזים עד שהמדינה תסכם איתן מה יהיה הפיצוי שיקבלו משנת 2021 ואילך בשל שינוי התנאים הקיצוני שכופה הקורונה.

לטענתן, דחייה זו צריכה להיות לכל הפחות עד סוף 2020. עוד טוענים כי המשרד הכניס שינוי מינורי בלבד במכרז בעקבות הקורונה, שאין בו כדי לענות על חוסר הוודאות הכבד שיצרה המגיפה, שלדבריהן הפכה את תחום התחבורה הציבורית ל"קזינו של הימורים". החברות מוסיפות כי הן מצויות במצב תפעולי מאתגר בשל הקורונה, ולכן אינן יכולות להיערך כראוי להגשת ההצעות.

חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת התעוררות, אלעד מלכא, הגיב להגשת העתירה: "ירושלים משוועת למכרז החדש. הכפלת קווי השירות בעיר, שבירת מונופול אגד בבירה, קווים מהירים משכונות לריכוזי תעסוקה ופנאי ובאופן כללי שיפור התחבורה בעיר".

"לא ייתכן שאחת לכמה זמן ינסו בעלי אינטרס שונים לדחות את טובת תושבי העיר לטובת האינטרסים הפרטיים שלהם. אני קורא לבית המשפט לדחות את העתירה על הסף. את המשא והמתן בין המפעילים למדינה אפשר וצריך לנהל במקביל למכרז ולא לדחותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ירושלים זקוקה דחוף לתחבורה ציבורית אחרת
ירושלמי | 04-08-2020 16:36
ירושלים זקוקה דחוף לתחבורה ציבורית אחרת