מחשש לקורונה: משרד הבריאות נגד הנסיעות לאומן - סרוגים

מחשש לקורונה: משרד הבריאות נגד הנסיעות לאומן

משרד הבריאות קרא לאוקראינה לאסור על כניסת ישראלים לאומן, זאת על רקע החשש מהתקהלות נרחבת בעיר לתפילות ראש השנה. לדבריהם, "אסור לאפשר לאירוע באומן להתרחש, בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי"

מחשש לקורונה: משרד הבריאות נגד הנסיעות לאומן
  ישראלים באומן. ארכיון (צילום: יובל נדל\פלאש 90)

"איש בל יעדר"? לא השנה: במהלך הדיון הבוקר (שלישי) בוועדת הקורונה של הכנסת על פתיחת השמיים לטיסות בינלאומיות, משרד הבריאות קרא לאסור טיסות לאומן – זאת על רקע החשש מהתקהלות המונית של חסידים בעיר למסורת "אומן ראש השנה". בדבריהם קראו לאוקראינה למנוע כניסה של ישראלים לאומן בשל הסיכון הבריאותי.

"עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע באומן להתרחש, בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי" אמר מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון. "הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".

לדבריו, "מסד הנתונים שלנו מחמיר, ומצב התחלואה שלנו הוא פי עשרה מהסף של מדינה ירוקה, ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. איננו ממציאים הגדרות לישראל, אך בגלל הגדרות האיחוד האירופי איננו יכולים להיכנס למדינות האיחוד. אנו מגבשים מתווה לכניסת תיירים לישראל ממדינות ירוקות, ובקבינט הקורונה הקרוב יוצג מתווה לנסיעת ישראלים. כניסת ישראלים ממדינות אדומות לישראל – היא רק לאחר 14 יום בידוד".

עוד באותו נושא

אדלשטיין: אין שום צורך בסגר בסופי שבוע


3

גם ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הזהיר כי "במקום שאנחנו נאמץ זמן לריב עם כל מיני קבוצות, נצטרך לבקש מהמדינה שתעמיד מדריכים שיסבירו לכל אלה שיוצאים איך להישמר כדי לאפשר להם את זה. אנשים שרגילים במשך עשרות שנים, שלא היו יכולים להיכנס לשערי אוקראינה ונכנסנו בדרכונים מזויפים כדי להתפלל אצל נחמן מאומן, יעשו כל מיני תרגילים כדי להיכנס בצורה עמוקה".

החשש מפני נסיעות לאומן זכו להתייחסות גם מראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשאל על הנושא במהלך ביקור בחמ"ל הקורונה של פיקוד העורף. "לא בדקתי את זה, אבל נפעל בהתאם לשכל הישר" אמר. "יש הרבה פינות שאנחנו לומדים כרגע. הטיסות פנימה והחוצה. אנחנו חייבים להגיע לשליטה על התחלואה. המערכות כרגע לומדות את המצב וקבינט הקורונה יקבל החלטות טובות. ובעזרת הדבר הזה (פקע"ר) נוכל להשתלט על המחלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
שוטי אומן
למה לא | 04-08-2020 12:54
הנסיעה לאומן מכוערת הלכתית. אני לא רוצה להיכנס להגדרות עבודה זרה אבל יש לטרנד המסחרי הזה שמגיע עלאק מסיבות רוחניות פגיעה חברתית ומוסרית בעם שלנו. נסעתם לאומן... תישארו שם ותקימו לכם את המקדש שלכם... נראה כמה תצליחו. לידיעתכם.. הטרנד לעליה לקעבה הזו התחילה מיוזמה כלכלית של מעכרים שהצטרפו לא מכבר לחסידות ברסלב. המעכרים החדשים רחוקים מהערכת תורתו של הרב נחמן מרסלב ולא אכפת להם מהקלקול הגדול לנשמתו עקב מעשיהם המכוערים.
2
הקבלה היא מינות תוצרת אשכנז ואלה הם פירותיה.
אברהם העברי | 04-08-2020 13:21
הקבלה איננה קבלה אלא אמונת מינות מחודשת אליה התנגדו חזל בכל דרך. ועליה אמרו שאני מינות דמשכא. היא צצה באירופה והוחדרה לספרד יחד עם נסיגות המוסלמים והתפשטות הנצרות. היא אינה מקובלת מחזל וכולה זיוף והונאה אחת גדולה באיצטלה יהודית כביכול. מאמיניה הם ממשיכי עובדי הבעל (זא ) והאשרה( נוקביה). ובכל נביאי השקר שלה קויימו דברי הנביא ירמיה על נביא השקר. תבדקו ותראו. כמו המין נחמן מברסלב הרשע שעשה עצמו כמו מוחמד. נביא השקר של כת הברסלב, וארץ ישראל מקיאי מגועל את סודי המינות שלו. מצווה להילחם בהם עד חורמה ולהשיבם לדרך הישר ליהדות בדרך אמונת חזל.
תתבייש לדבר...
דודו | 05-08-2020 17:14
תתבייש לדבר כך על איש צדיק.מעולם הוא לא אמר על עצמו משיח או נביא.רק אמר אין יאוש בעולם כלל.אבל נראלי שלא התכוון אליך.תתייאש מעצמך
משה די ליאון, יצחק לוריא, לוצאטו ונחמן
נביאי השקר | 04-08-2020 13:50
אלו ארבעה אבות נזיקין, ראשי נביאי השקר , שחטאו והחטיאו את ישראל באמונת מינות. וכולם מתו במגיפה בחצי ימיהם ולא הותירו בן זכר אחריהם ונגדעו מארץ החיים. בדיוק כפי שחזה הנביא ירמיה על כל נביאי השקר.
דווקא תלמידי רבי נחמן לא מכוונים רש"ש
מגלה עמוקות | 04-08-2020 13:45
הנחמנים הם הכי לא גלאי קבלה. די להם בבידוד ביער, שזה ממש לא לימוד סדר האצילות של קבלת הארי ואפילו לא מה שאיגד הרמק זיע.
3
סוגדי נביא השקר ואמונת המינות שלו
היהודי | 04-08-2020 13:28
סוגדי נביא השקר ואמונת המינות שלו
4
להעלות את רבי נחמן לקבר ישראל בהר הזיתים!!!
ג'סי | 04-08-2020 13:40
מקומו של רבי נחמן בהר הזייתים!!!!רק פעילות כלכלית יש באומן סביב התיירות .
5
ואו, כמה אהבת ישראל יש פה בתגובות!!!
אבי | 04-08-2020 14:22
והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש (משנה מסכת אבות פרק ב)
6
מדוע
היי | 04-08-2020 14:40
מדוע עוזבים את ארץ ישראל בחגים? בטוח שרבי נחמן לא רצה בזה. הוא אמר את דבריו כשהמדינה עדיין לא קמה !