השפע האלוקי מגיע מלמעלה למטה והוא חודר בתחילה לראשו של האדם, למוחין שלו, ולאחר מכן הוא ממשיך ומתפשט בכל גופו של האדם ובכללם הזרוע.
לכן, לכאורה היה צריך בתחילה להניח תפילין של ראש ורק לאחר מכן תפילין של יד, ועולה השאלה למה אנחנו מניחים תפילין של יד לפני תפילין של ראש כסדר שנאמר בפסוק "וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך".
הפסוק "וידעת כי ה' אלוקיך הוא האלקים" מדבר על ידיעה שה' מולך בכל, גם על הטבע, וידיעה זו התחברות ככתוב "וידע אדם את חוה אשתו".
על ידי לימוד אמונה, אנחנו מעמיקים את הקשר שלנו לריבונו של עולם. ככל שאנחנו מעמיקים ולומדים בספרי המוסר והאמונה (כגון מסילת ישרים,כוזרי ומהר"ל), אנחנו מחברים את דעתנו לבורא כל עלמין ונקשרים אליו.
הכלי ללימוד – אמונה תמימה
תפילין של ראש הם כנגד ההבנה וההתחברות הגבוהה, בעוד תפילין של יד הם כנגד הלב – הלב שמבטא את האמונה התמימה, האמונה הפשוטה כמו ש"הסבתות" האמינו – אמונה ללא חקירה.
כדי שנקבל את השפע האלוקי בצורה נכונה ולא נטעה בלימוד, אנחנו צריכים לעשות ל'מוחין' כלים. אותם כלים נעשים על ידי האמונה הפשוטה והבסיסית.
אמונה זו מחויבת להיות לפני הלימוד בו נשאלות שאלות, וזו הסיבה שאנחנו מניחים בתחילה תפילין של יד ורק לאחר מכן את התפילין של ראש.
הרב מיכה בלוך הוא מחבר הספר בנה ביתך כהלכה
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
משום שהקדמנו עשייה להבנה בנעשה ונשמע .כך אנו גם קושרים - רותמים את היד בתפילין תחילה כסמל לעשייה תחילה ויש בכך גם סוד גדול ...................
15:56 31.07.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר