חברת הכנסת עדי קול: "יצאתי נעל" - סרוגים

חברת הכנסת עדי קול: "יצאתי נעל"

חברת הכנסת מ'יש עתיד' אמרה בגלי צה"ל כי היא רוצה להנהיג את עם ישראל כמו קרח. אחרי שהסבירו לה מי זה קרח היא הגיבה: "יצאתי 'נעל' בגלי צה"ל"

author-image
חברת הכנסת עדי קול: "יצאתי נעל"
  "נעל". עדי קול (פלאש90)

חברת הכנסת עדי קול הביכה את עצמה בגלי צה"ל.

ביום חמישי במסגרת התכנית 'מצד שני' התבקשה חברת הכנסת מ'יש עתיד' לדבר על פרשת השבוע וזה מה שהיה לה להגיד:

"אני? מה לי ולי ולפרשת השבוע?!" היא פתחה את השיחה הקצרה והוסיפה "שאלתי את הסובבים אותי מה הם יודעים על פרשת השבוע? שתיקה השתררה בחדר. מי זה קורח? חברי השפילו מבט והציעו את השותף, מכר, חבר , ידיד הדתי שלהם שבטח יכול לעזור.

בסופו של דבר הנציחה קול את ידיעתה בהעלאת קרח לדמות הראויה לחיקוי: "הרגשתי שאני קטנה, חלשה, לא ראויה. משהו לא בסדר איתי שאני לא מכירה את החגים והמסורות. את הפסוקים והדרשות שמשהו חסר בי. ביהדות שלי.

התחושה הזו שאני לא מספיק משהו, הביאה אותי ללמוד ולחקור על פרשת השבוע – פרשת קרח.

אני לקחתי מקרח משהו אחר. קרח היה שותף לתחושה שלי, שהעם לא ידע מספיק יהדות, אבל זה לא הפך אותו ללא ראוי, ללא מנהיג. הוא יצא למרד נגד משה ואהרון תחת האמירה החזקה שכל העדה כולם קדושים ואין מה להתנשא על העם."

" ובכן, אני לא בקיאה בפרשת השבוע, ורוב חברי לא. אבל זה לא הופך אותי לפחות משהו. לא פחות יהודיה, לא פחות ראויה להנהיג את העם הזה." סיימה קול את דבריה בגלי צה"ל.

יצאתי "נעל"

בעקבות כתבה שפורסמה באתר NRG והתגובות שקיבלה קול על דבר התורה ההזוי שאמרה, היא הגיבה ביום שישי בפייסבוק שלה כשהיא מתנצלת.

"אתמול יצאתי "נעל" בגלי צה"ל. היתי שמחה להגיד שדברי הוצאו מהקשרם, אבל לא כך הדבר. דברי נאמרו באופן לא מדויק, ולא ברור, ולכן אפשרו את הפרשנות שהופיעה בעקבותיהם ב NRG."

בהמשך נראה כי קול הספיקה ללמוד מעט על פרשת השבוע, או לקרוא יותר מאשר את עשרת הפסוקים הראשונים: "אני אנסה שוב: לא התכוונתי לנופף בבורות שלי בענייני יהדות. אני לא גאה בה. להיפך. הייתי רוצה להכיר יותר וללמוד יותר. בדרך מקרבת ומשתפת ולא מרחיקה ומאיימת."

"קראתי את פרשת קורח. אני יודעת שהוא "מהרעים". שהיום היו קוראים לו טייקון, ואף אחד לא היה מופתע אם הוא היה מתמרד כנגד מינויים פוליטיים שלא כוללים אותו ואת בני ביתו. אני גם יודעת שהוא כשל במבחן המנהיגות האולטימטיבי שמשה העמיד לו – ונבלע באדמה יחד עם חבריו וכל רכושו."

בהמשך כותבת קול כי טענתו של קרח נגד מנהיגותו של משה ואהרון 'המתנשאים' ראויה להתייחסות. "ההתיחסות אל מי שאינו בקיא ואינו חי על פי מצוות היהדות, כפי שהן מפורשות על ידי קבוצות מסוימות באוכלוסיה – כלא מספיק יהודי וכלא ראוי, היא מגוחכת בעיני."

"מי שמכם לקבוע שאני, שלא מכירה את פרשת השבוע , אינני יהודיה מספיק?"

"הבקיאות שלכם בפרשת השבוע, לא הופכת אתכם ליותר טובים או יותר יהודים ממני. היא רק הופכת אתכם אחראיים למצוא את הדרך לכך שאני וחבריי נרצה להכיר גם אנחנו. שבת שלום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
חצופה!
| 09-06-2013 10:20
מצד אחד את אומרת שאנחנו מתנשאים ומצד שני את אומרת שזו האחריות שלנו שאת תכירי את פרשת השבוע. אם אנחנו לא יותר טובים או יותר יהודיים ממך, כנראה שיש לנו אחריות שווה בללמוד את הפרשת שבוע. אם זה מספיק חשוב לך, לכי תעשי משהו בקשר לזה. במיוחד כשאת מזהה שיש חשיבות יהודית להכרת הפרשה!
2
מנעל לנעלולית.....
לא יאמן | 09-06-2013 12:29
3
תפסיקי להתנער מאחריות. את ואת בלבד אחראית לעולמך היהודי
יהודי | 09-06-2013 12:36
4
איזו ענווה
שמעון | 09-06-2013 15:33
מקסימה המוכנות הזו של עדי קול ללמוד, הענווה שלה להודות שטעתה, והאמירות האמיתיות שלה. אני מברך את כולנו שניקח משהו מהענווה ומהאמת שלה
5
את צודקת
נועם | 10-06-2013 1:29
את מומנת ללמוד יהדות ב " סלה "רחוב של"ה 13 בני ברק
6
כל הכבוד לך דברי חכמים נשמעים בנחת והייתי מאוד ממליצה ל
חוזרת בתשובה | 10-06-2013 7:59
לך לפחות אם קשה לך פעם בשבוע לכי פעם בחודש רק לשמוע את ספורי התורה ללא כל התחייבות כי לעניות דעתי יש לך נשמה מאוד גבוה, והענוה שלך מורה על כך, מקוה שתצליחי בכל אשר תלכי. אשריכם ישראל, אין על עם ישראל בכל אומות העולם
7
אל תתרגשי זה את וכל החברים שלך בורים ועמי ארצות ביהדות
tk | 10-06-2013 8:19
8
שי
שי | 10-06-2013 14:27
מדהים, אז שי פירון לא הצליח לקרב אותה בדרכי נועם?