אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מדברות אופנה: הכל על פאות ׀ צפו

בפרק החדש של מדברות אופנה באתר סרוגים הפאנית לאה שידלובסקי מלמדת את חלי בן שחר ואתכן כל מה שאפשר לדעת על פאה! אל תפספסו את חלי מנסה גם כן

אחד הסממנים החיצוניים המבדילים בין המגזר החרדי לדתי הוא השימוש בפאה לעומת מטפחת אבל נראה שבשנים האחרונות משהו נפתח לנו בראש! יותר נשים דתיות לאומיות פונות לפתרונות הקסטום מייד לשימוש יומיומי או לצורך אירועים וזו סיבה מצוינת לתוכנית שתעשה לכן סדר בקודקוד עם הפאנית המובילה לאה שידלובסקי

צפו:

 

הכל בראש

לאה בעלת ניסיון עשיר בעולם הפאות מביאה סקירה מקיפה שבסיומה תכירו את כל המונחים השונים של עולם הפאות: פאת לייס, פרונט לייס, טופ, לייס, פאת סרט, קוקו קליפס, סקין ועוד.

עוד בתוכנית לאה מדגימה על חלי בשידור קשירה אופנתית ופופולרית במגזר הדתי לאומי. נשארתן עם טעם של עוד? לאה תשמח לענות לשאלות שלכן בתגובות

לאה שידלובסקי מדגימה על חלי בן שחר קוקו קליפס

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
38 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
מדהים!! לאה, עשית לי...
חיה | 23-07-2020 3:46
מדהים!! לאה, עשית לי חשק מטורף לשדרג את הפיאות שלי ללייס. איפה את ממוקמת? כמה זמן לוקח בערך שדרוג כזה?
לא להתייחס למגיבים משועממים
ישראל | 29-07-2020 13:34
האמהות הקדושות לא לבשו גם מטפחת של ימינו, ובטח שלא חצאית ולא חולצה ולא נעלי עקב. הם אפילו לא הגיבו באינטרנט.. ואמרו חזל אין אשה אלא ליופי, זאת אומרת שאשה אוהבת להיות יפה. זאת התשובה לכל טיפשה ששואלת בשביל מי אתן עושות את זה.
ממש עצוב ....
יהודיה | 23-07-2020 9:38
ממש עצוב . האימהות שלנו הקדושות לא הלכו ככה. זה חוקות הגויים השם ייירחם ויציל
עצוב. בשביל מי...
השם ישמור | 23-07-2020 9:33
עצוב. בשביל מי אתן עושות את זה? פיאות ארוכות וצבועות פסים?
אבא רחם על...
תושייה מנחם | 23-07-2020 9:28
אבא רחם על עם ישראל .שלח משיח.
2
אני רוצה עזרה...
דינה | 23-07-2020 6:02
אני רוצה עזרה בקניית פאה אני לא חרדית דתיה לובשת מיכנסיים
3
רוצה יעוץ לקנות...
דינה | 23-07-2020 6:16
רוצה יעוץ לקנות פאה אצלך
4
איך אפשר להגיע...
גבריאלה וסנר | 23-07-2020 7:46
איך אפשר להגיע עלייך?
5
השם יישלח לכן...
תושייה מנחם אב | 23-07-2020 9:29
השם יישלח לכן ייראת שמיים במהרה
פאה שלא רואים שהיא פאה. לכל הדעות
חוקות הגויים | 06-08-2020 19:51
ממש ממש לא צנוע. יותר מושך ובעייתי מכיסוי ראש לא מלא
אין קשר
חיים | 29-07-2020 14:01
בין גויות לבין לבישת פאה. כי הגויות לא לובשות פאות. רק חרדיות. אם גויה לובשת פאה, זה רק בגלל שנשר לה השיער, לא בגלל כיסוי ראש. וכמה כבר יש נשים שנושר להן השיער? בעבר היה זה מנהג גויים, היום זה מנהג יהודי מובהק, כבר מזה 500 שנה. מי שמדבר נגד המנהג הוא חסר יראת שמים.
ממש כמו הגויות...
שלא נדע | 23-07-2020 9:43
ממש כמו הגויות
6
השם ירחם. כבר...
ייראת שמיים | 23-07-2020 9:32
השם ירחם. כבר אמרו שבגיהנום שורפים מהראש מי שהולכת עם פיאה כזאת
בקשר ל"הלובשת פאה תישרף בגיהנום"
דניאל | 29-07-2020 13:36
יש סיפור נפוץ בשם בבא סאלי, כביכול אמר שהלובשת פאה, תשמש לה הפאה חומר הסקה בגיהנום. מדובר בסיפור שהמציאה בתו, הגברת פנינה יהודיוף, וסיפרה לבעלה, שהעתיק אותו בספר סידנא בבא סאלי. ולפי הסיפור, הבבא סאלי אסף את כל בנותיו ודרש בפניהם את הדברים הנל, בגלל אחת מבנות המשפחה שהחלה לחבוש פאה. היא מסתירה את העובדה שאחת הבנות התחתנה עם חסיד חבד, וחבשה פאה תמיד, ועוד שתי בנות שלו חבשו פאות בחייו, ומעולם לא אמר להן מאומה ולא הוכיח אותן, אלא כאשר היו לובשות פאה ובהיכנסן אליו היו מכסות במטפחת, היה אומר כן, רק אצלי, כרומז שהוא יודע על כך שחובשות פאה, ומעלים עין. וכך מעידים שני חתניו: ◄ הגאון הרב ישר אדרעי שליטא, ראש מוסדות בית ישראל בנתיבות, כתב: לכבוד הרהג... שליטא השלום והברכה. אחרי דרישת שלומו הטוב, עפ בקשת כבודו הריני בזה להעלות על הכתב מה שידוע לי אודות התייחסותו של כבוד קדושת מורי וחמי הצדיק רבי ישראל אבוחצירא זצל, בענין לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכדלהלן. מעולם לא שמעתי אותו שדיבר נגד לבישת פאה נכרית. וכמו כן בתו, אשתי שתחי', וכן חמותי הרבנית אשת הצדיק, אמרו שלא שמעו אותו מעולם מדבר נגד לבישת פאה נכרית. ואדרבה, עובדה היא ששתיים מבנותיו לבשו פאה נכרית בצעירותן, וכן אשתי, בתו שתחי', לבשה פאה נכרית בחייו במשך קרוב לעשר שנים, והגם שידע מזה, לא אמר לה מעולם דבר כנגד זה. וידועה חיבתו הגדולה והמיוחדת לאדמור מליובאוויטש זיעא, שהסביר את העדיפות שיש לפאה על מטפחת, לנשים הצעירות בימינו, שמצוי שאין מכסות את כל הראש במטפחת. ומובן מאליו שישנן פאות שאינן צנועות, וכמו שיש מטפחות שאינן צנועות, ולא זה הנדון דידן. החותם בברכה שתזכה להגדיל תורה ולהרבות שלום בעולם... ◄ וחתנו השני, הגאון הרב יהודה הראל שליטא, רמ ישיבת קול יעקב ומחס פאר ישראל (על בבא סאלי), כתב: לכבוד הרב... שליטא, במענה לפנייתך ולפניית רבים, הריני לגלות את הידוע לי באשר לדעתו של מור חמי הקדוש והטהור הצדיק אדמור רבי ישראל אבוחצירא זצוקל בענין פאה נכרית. ברצוני להדגיש בראש ובראשונה, שאני כותב את מה שהבנתי מהנהגתו בענין זה בחמש עשרה שנותיו האחרונות, ואינני בא לפסוק הלכה. ולפי שמפרסמים שכאילו כינס את בנות המשפחה, ועורר על האיסור החמור בלבישת פאה, ועוד יותר, שכאילו אמר בכינוס זה שהלובשת פאה מכינה חומר בעירה לשריפתה בגיהנם, רצוני להבהיר שבכל שנות היכרותי עמו לא היה כינוס כזה, ואשתי שתחי' לא זוכרת אסיפה כזו גם שנים רבות לפני כן. יתרה מכך, בנותיו היותר צעירות לבשו פאה כשירה (בארץ ובחול), והוא ידע שהן לובשות פאה, ומעולם לא העיר להן בחריפות על כך. ולפיכך הבנתי שדעתו האישית היתה שכיסוי ראש עדיף מפאה נכרית, וכמו שרבים גדולים אחרים סברו כן, ושכך היה מנהג בנות עירו ומשפחתו, ועד היום זקנות המשפחה מכסות את ראשן בשני כיסויים, כך שלא נראית אף שערה משערות ראשן, כפי דעת הזוהר הקדוש, וברור שזו היתה אצלו עדיפות ראשונה. אך הוא הבין שיש שינויים, וירידת הדורות, ושאי אפשר לדרוש מבנות ימינו את החומרות הנל, ועל כן העלים עין בהנהגה בענין הפאה, וכך ישנן כיום מבנותיו, כלותיו ונכדותיו, שהולכות עם פאות צנועות, וכמנהגן של רוב בנות דורינו הצנועות. והאמת והשלום אהבו. החותם לכבוד התורה, אריה יהודה הראל - חתן האדמור ◄ והגאון הרב משה אלחרר שליטא, רב הישוב שלומי, כתב: וכמה רבה זכותו של הרב... שהסיר את הלעז שהוציאו על הצדיק רבי ישראל אבוחצירא זצל, שמשתמשים בו לבזות אלפים ורבבות הנוהגות כך, ופנה לחתנו הרהג הרב ישר אדרעי שליטא, שהעיד עדות נאמנה: מעולם לא שמעתי אותו שדיבר נגד לבישת פאה נכרית. וכן העיד על אשת צדיק ובתו שהעידו שמעולם לא שמעו אותו מדבר נגד לבישת פאה נכרית, וכן העיד ששתיים מבנותיו לבשו פאה נכרית במשך למעלה מעשר שנים, ומעולם לא דיבר נגד זה. ופעמים רבות הוכחתי שדברים רבים אומרים בשמו של הצדיק הרב ישראל אבוחצירא זצל, ולא יעלה על הדעת שאמרם. ובמיוחד שהרב אבוחצירא זצל התייחס ביראת כבוד ובחרדת קודש אל מול המנורה הטהורה, הנר המערבי, הפוסק של יהדות מרוקו, מרן הגאון הצדיק הקדוש הרב שר שלום משאש זצל, שלא רק שהתיר את הפאה הנכרית, אלא אף כתב: מצוה רבה לפרסם ההיתר (שמש ומגן חלק ב', אהע סי' טו). ועמי בכתובים מעשה שיפורסם בעזה בעתו ובזמנו, כשהתגלעה מחלוקת בין הבבא סאלי, הגהצ הרב ישראל אבוחצירא זצל, לבין הגהצ הרב מכלוף אבוחצירא זצל, שניהם הגיעו למרן הגאון הרב שלום משאש זצל לדין תורה שיכריע במחלוקת, וזאת עוד בצעירותו במרוקו. ◄ עוד יש לציין, שאחיו הקדוש של בבא סאלי, הלא הוא הגאון הספרדי רבי יצחק אבוחצירא זצל (אחיו של רבי ישראל אבוחצירא זצל), המכונה בבא חאקי, רבה של רמלה ולוד, וממנהיגי יהדות מרוקו, במכתב כתי מיום כ' בתמוז תשכו, הובא בספר סידנא בבא חאקי המספר על תולדות חייו (עמ' שפא), לשאלת השואל האם מותר לאשה לצאת בפאה נכרית, כתב: בקשר לצניעות בנשים... דין פאה נכרית - יש מקילים, כלומר שיש לסמוך עליהם. ◄ ובנו, הגאון רבי יחיאל אבוחצירא שליטא, רבה של רמלה, כתב: מנהג אמותינו הקדושות בחול היה לכסות את הראש במטפחת, והזקנות והמבוגרות הוסיפו עליה רדיד כאשר כל שערות הראש מכוסות כדבעי, לבל תיראה שערה אחת חוצה, רק הדור הצעיר קשה להם לכסות הראש באופן זה, ונהגו להקל בפאה נכרית. וטוב עשה האברך היקר הנל שמצא מקורות וסמך למנהגם מדברי גדולי הפוסקים שמפיהם אנחנו חיים, וכמו שכתב גם אאמור זצוקל בתשובה שהובאה בספר זה... מה שמפיצים בשם מור דודי סידנא בבא סאלי זיעא, שכביכול יצא בדברים קשים נגד המתירים פאה, יכולנו להעיד בוודאות שמעולם לא אמר דברים אלו חו, ואין זה דרכו כלל וכלל, ויש מבנות משפחתו שנהגו להקל בזה, וכפי שמעידים גם חתניו לוקחי בנותיו שיחיו... על כן בואו ונחזיק טובה לרב המחבר שליטא שעמל וטרח למצוא מקורות למנהג ישראל קדושים, והריני לברכו שיזכה להפיץ מעיינותיו חוצה, ולהגדיל תורה ולהאדירה, מתוך בריאות גופא ונהורא מעליא, אורך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד, וזכות אבוהק תעמוד לו בכל אשר יפנה אכיר. ◄ והנה מעשה שהיה עם הגאון המקובל רבי מאיר אביחצירא זצל, בנו של בבא סאלי, ומובא בספר גאוני משפחת אביחצירא (עמ' קיב, בשם הרב אברהם אבוחצירא): בין הגהק הבבא מאיר לר' מכלוף, התנהל קשר חזק... לימים, כאשר בתו של ר' מכלוף באה בקשרי שידוכין, חתנה המיועד התעקש שהאשה תכסה את ראשה במטפחת לחוד. הכלה פנתה לגיסה שהיה מיודד באופן מיוחד עם הגהק הבבא מאיר, רבי שמואל מאיר מבני ברק, ובקשה לסור למעונו של הרב לדעת איך לנהוג. הגהק הבבא מאיר ברוב חכמתו ופקחותו לדעת טיבו של כל אחד ואחד, פנה לחתן ואמר: הלואי וכולם ילבשו פאות נכריות. ולמרבה הפלא לאחר שהתפרסם כל הנל, יצאה מהדורה בתרא של הספר סידנא בבא סאלי, ובה הושמטו פרטי המעשה אשר ניתן להזימם (שכינס את כל בנות המשפחה, שזה בנות המשפחה יכולות להעיד שלא היו מעולם בכינוס כזה), והשאירו רק את האימרה שהחובשת פאה מכינה לה חומר הסקה, ולא נודע למי אמר ומתי אמר... והודאת בעל דין כמאה עדים דמי.
פסדררררר ...
שולה | 23-07-2020 15:49
פסדררררר
7
איפה הסלון שלה...
מיכל חדד | 23-07-2020 13:06
איפה הסלון שלה
8
ואם אפשר את...
מיכל חדד | 23-07-2020 13:07
ואם אפשר את הנייד שלה לקבוע תור
0504742115 ...
לאב | 10-09-2020 23:56
0504742115
9
דידי לוריא פאנית...
עם פאה ולא דתיה | 23-07-2020 15:19
דידי לוריא פאנית מניו יורק ברמה הכי גבוהה בארץ, נמצאת בהר נוף בירושלים, ממליצה מאודדדד
10
עדיף פאה יפה...
חגית | 23-07-2020 16:09
עדיף פאה יפה ועדיין זה על פי ההלכה משערות יבשות ומקורזלות היוצאות מהכיסוי ואינן לפי ההלכה
11
הלו אנשים לא...
דוד | 23-07-2020 19:18
הלו אנשים לא למדתם בבית ספר. מה נסגר כאן עם השגיאות כתיב???
12
מפחידדדדד!! לאן הגענו?...
זה לא אמיתי | 23-07-2020 21:23
מפחידדדדד!! לאן הגענו? עדיף ללכת בלי כיסוי.
הרב עובדיה התבטא על זה
אופיר | 29-07-2020 13:39
שזה שטות והבל לומר שעדיף ללכת בלי כיסוי, מאשר ללכת עם פאה. ולהלן אוסף היתרי הגרע יוסף בענין פאה נכרית: לגרושה ואלמנה - נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברהר, כי הנה ידועים דברי השג סוף פרק במה אשה (סד) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב הרמא בדרכי משה אוח ככל דברי השג הנל בשמו, עש. והמשנב שם (סק טו) כתב בשם הפמג, שבמדינות שהנשים יוצאות בפאה נכרית מגולה יש להם לסמוך על השוע... [ומסיק] עכפ כאן שגם בנשואות יש מקילים גם ברהר, בגרושה או אלמנה מיהא יש להקל, ובפרט במקום צורך גדול שהדבר נוגע לעבודתה ופרנסתה (שות יביע אומר חלק ד' אהע סי' ג'). לנשואה - שאלה: זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך ולא מוצאת חן בעיני בעלה. וללבוש פאה בעלה לא מוכן, כי פוסק כרבנו [הגרע, לאסור פאה]. מה עושים? תשובה: מור נרו שאלני, מה בעלה רוצה? ואמרתי לרבנו: מטפחת. וענה מור נרו: יכולה ללבוש פאה (מעין אומר חלק יב פרק ב' שאלה ט/ז, עמ' קנג). שאלה: בחור מישיבת חזון עובדיה שנשא אשה, ואשתו כבר שנתיים הולכת עם מטפחת. כעת קשה לה והיא בדכאון מזה. גרים בעיר בני ברק, ויש גם לחץ של המשפחה. תשובה: שתלבש פאה. הרי היא בדכאון, מה אתה רוצה, שתשתגע? (מעין אומר חלק יב פרק ב' שאלה ט/יב, עמ' קנו). שאלה: רב קהילה מחול שאל, במקום מגוריו בחול כל הנשים הולכות בגילוי ראש, חוץ לשתי נשים מחסידות חבד שהולכות עם פאה. האם אשתו יכולה ללכת עם פאה צנועה, שבולטת שזה לא שיער? תשובה: תלבש (מעין אומר חלק יב פרק ג' סי' שמג, עמ' תו). שאלה: בקהילה אחת בחול, בה כל הנשים ללא כיסוי ראש, התחזקה אשה אחת והחלה ללכת עם פאה. אמר לה רב הקהילה, שאם לא תשים מטפחת, כבר עדיף לא כלום. מה רבנו אומר על זה? תשובה: לא. ודאי פאה עדיף מגילוי ראש (מעין אומר חלק יב פרק ב' שאלה ט/טו, עמ' קנח). היתר נישואין עם בחורה החובשת פאה - שאלה: נפגש עם בחורה טובה מכל הבחינות, אך היא מתעקשת על פאה. מה יעשה? תשובה: שיסגור, וישפיע עליה אחכ (מעין אומר חלק יב פרק ג' סי' שפה, עמ' תכ). שאלה: בחורה שרוצה פאה, וזה עומד בפני ביטול כל הנישואין, מחמת שהבחור אינו מוכן, מה לעשות? תשובה: יעלים עין (מעין אומר חלק יב פרק ב' שאלה ט/ח, עמ' קנד). שאלה: בעל תשובה, הציעו לו בחורה שרוצה ללבוש פאה. שאל האם יוכל לשאתה, והוא ישפיע עליה אחר הנישואין שתעבור למטפחת? תשובה: אפשר (מעין אומר חלק יב פרק ג סי' רה, עמ' שסא). שאלה: בחור בן שלושים ושתים, הציעו לו בחורה מחסידות חבד שרצתה רק פאה, ובגלל זה עזבו. כעת הציעו לו אותה שוב, ואמר אולי זה סימן משמים? תשובה: שיקח אותה, הוא כבר זקן, עד מתי יחכה (מעין אומר חלק יב פרק ג' סי' רצב, עמ' שצ). שאלה: נכנס בחור לשאול אם לסגור שידוך עם אחת שרוצה פאה והיא יתומה מאב? תשובה: תסגור איתה, היא כבר בהמשך תלבש מטפחת (מעין אומר חלק יב פרק ג' סי' רלה, עמ' שעא). מכאן נלמד שדעתו העקרונית של הרב עובדיה היתה להתיר פאה, רק שהיה זה בבחינת הלכה ואין מורין כן כדי שלא יתפשט המנהג אצל כולן, ולכן התיר רק ליחידים כנל, אפילו מטעם כל דהוא, ובדרשותיו וספריו אסר בכל תוקף. מעניין לציין את עדות הרב אמיר קריספל שליטא, מי שהיה ראש לשכתו של הגרע יוסף זצל, שכתב: הרב משאש היה גאון גדול, בכלל לא במושגים שלנו. אני זוכר שב'אור תורה' מישהו כתב נגדו לגבי פאה, הביא פוסקים כמנין פאה נגד הרב משאש וכתב כאילו הרב משאש חבר שלו. מרן זצל כעס מאוד על אותו כותב, ואמר: 'אם הרב משאש היה רוצה לענות לו, היה מביא לו פוסקים כמנין פאה נכרית להתיר. ולא זו דרכה של תורה. מי שהביא את הרב משאש לירושלים, זה מרן זצל. עד כאן עדות הרב קריספל. והנה צע אם יש פוסקים המתירים כמנין פאה, מדוע לא הביאם הגרע יוסף ביביע אומר חלק ה סימן ה, ובקושי ציין לפוסקים מתירים (והשמיט גם כאלה שהזכירם ביביא חלק ד סימן ג) ודחה אותם בקש (וראה מה שתמה עליו בשות אור יצחק סימן ג, על התייחסותו לגרמ פיינשטיין, ובפרט שפסק כמותו בענין גילוח וגם ציין לתשובתו על פאה, וראה מה שתמה עליו הגאון רבי יצחק טופיק שליטא בספרו עמודי שש למסכת בבא מציעא (צא.) עמ' קע בהערה, שהביא את שות פני יצחק כאוסר ואינו אלא מתיר גמור, וראה בספר חן וכבוד שנמצא בספריית היברובוקס ברשת, שכתב כשמונה סתירות בדעת יביע אומר - מחד התיר גילוח משום מראית העין ומאידך אסר פאה משום מראית העין, מחד התיר גילוח משום בחוקותיהם ומאידך אסר פאה משום בחוקותיהם, מחד התיר מטפחת משום דת יהודית ומאידך אסר פאה משום דת יהודית, מחד כתב ששיער אין בו פריצות כלל ולכן מותר לקרוא קש גם כנגד נשואות מגולות, ומאידך כתב שפאה יש בה פריצות, ועוד ועוד סתירות קשות מאוד). וכל זה מחזק את דברינו שלמעשה הבין שמותר וכן התיר במקרים פרטיים, וגם ידע שיש פוסקים מתירים כמנין פאה (ויש גם יותר) והשמיטם, אבל לדעתו היה צריך לפרסם לציבור שאסור כדי שלא יתפשט המנהג בין הספרדים, משום גדר בעלמא.
למה עדיף?
מממ | 23-07-2020 23:46
הכל תלוי בגדרי ההלכה וכל הפאות כשרות
כיסוי זה גזירת הכתוב לא בשביל צניעות
מישהו | 23-07-2020 23:45
ולא כל מצווה צריך להבין טעמה
13
איזה קטע. היא...
אור | 23-07-2020 23:09
איזה קטע. היא פשוט טוענת שזה נראה ממש כמו שיער רגיל... ובמקביל, כיסוי ראש. רק לי משהו לא מסתדר???
ברור שרק לך
ירחמיאל | 29-07-2020 13:39
פוסקי הדורות הכריעו שאפשר בהחלט לכסות שיער בשיער.
14
ליהודיה היקרה! תאמיני לי...
חיה | 24-07-2020 1:54
ליהודיה היקרה! תאמיני לי שגם את לא נראית כמו שהאימהות הקדושות היו נראות, אז שבי בשקט! יש רבנים גדולים שאומרים שפאה היא חומרה של מלכתחילה ועליהם אני סומכת
אכן
יאיר | 29-07-2020 13:37
אכן גדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת. ודיברו על פאות של ימינו, לא קש ולא תבן. ➊ מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזוא (חלק ב' פח אות ט'). ➋ וכן מרן הגרח קניבסקי שליטא, במענה לשאלה שהובאה בספר נזר החיים (עמ' ריד): בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות. ➌ וכן מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצל, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים, בחוברת כיסוי ראש לאשה (יול בתשסח) מובא, יש מהעולם שרצו לטעון שהאור לציון רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליטא האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות. ➍ וכן מרן הגאון רבי שלום משאש זצל, ראבד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אהע סי' קלז, שמש ומגן חלק ב' סי' טו-יז): אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו... מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן וכו' בהיתר, ולא להתנוול עי מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות חו, וכמה חששו חזל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה. ➎ וכן מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליטא, ראבד העדה החרדית, בשות דת והלכה (סי' א'): וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב הפוסקים רק מדת יהודית, במטפחת החשש מגילוי שיער, והיינו פגיעה בדת משה ממש, ואכ המחמיר עלול להקל לגרום איסור תורה. ➏ וכן מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצל, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל יט: באמת דכיסוי הראש עי פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שעי כיסוי המטפחת לא היה דבר זה נשמר אצלם היטב... שלא יבואו עי המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים. אבל התעמולה שעושין בדבר [נגד לבישת פאה], יש בזה סכנה, לערער עיקרי הצניעות המחוייבת מן הדין. ➐ וכן מרן הגרמ פיינשטיין, שהגאון רבי יצחק עבאדי שליטא, ראש כולל אוהל תורה בלייקווד, בשות אור יצחק (אהע סי' ג'), מעיד על דבריו: וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב ממטפחת, כי פאה נכרית מכסה את כל השערות, ועוד שבזה תמיד נשאר מכוסה כל זמן שהיא על ראשה, מה שאין כן במטפחת. והוסיף על כך הגרי עבאדי שליטא - ופוק חזי שדבריו צודקים. ➑ וכן מרן הגאון רבי יהודה טשזנר שליטא, אבד ומוצ באופקים, בספרו שערי תורת הבית (פרק ה' עמ' שיד): הרבה נשים שואלות במה עדיף לכסות ראשן, עם מטפחת או עם פאה? והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה... הפאה מכסה יותר טוב את השערות שלה, כי בזה אפשר בקלות לכסות גם את כל השערות שבצדדים, וגם היא צמודה היטב ואינה נופלת, אבל עם מטפחת קשה לכסות את כל השערות שבצדדים, וגם המטפחת הרבה פעמים מחליקה ועי זה מתגלים שערותיה. ➒ וכן מרן הגאון רבי מרדכי גרוס שליטא, אבד חניכי הישיבות, בספר והיה מחניך קדוש: וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, ועי זה לא יצאו שערות. ➓ וכן הגאון רבי גבריאל ציננער שליטא, רב ומוצ בבורו פארק, מחס נטעי גבריאל, בקובץ אור ישראל (לו-לז): יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור... לכן יש מעלה לחבוש פאה המכסה את כל השערות.. עוד מקובל מגדולי ישראל טעם על שלא רצו להחמיר כל כך בזה [ולאסור לבישת פאה], מפני שלא תתגנה על בעלה. ➊➊ וכן הגאון רבי יוסף קאפח זצל, מגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד שהתפרסמה בחוברת 'המשביר': פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית. ועוד כתב: גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא (הובא בספר ברכת משה על הלכות ברכות פרק א' סעיף מב בהערה). ➋➊ וכן הגאון רבי שלמה אליעזר שיק זצל, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר שיחות מוהראש חלק ט': אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות, וכן כתב בספר אשר בנחל (חלק לא, תשובה ה'-כד): בודאי עדיף ללכת עם פאה שיכסה את השערות לגמרי, וזה ברור מאד מאד. ועוד: מובא בספר שמש ומגן מהצדיק הקדוש רבי שלום משאש, זכר צדיק וקדוש לברכה, אשר מדבר מאד מאד בעד חבישת פאה, אף שהיה חכם ספרדי, והוא מסביר בהגיון למה היום כן כדאי לנשים לחבוש פאה ולא מטפחת... שעדיף כי תלכנה הנשים בפאה, ולכל היותר הן תראינה יפה יותר, אשר אין זה איסור לאשה שתראה יפה וחסודה (חלק סב, תשובה יב-תקצה). ➌➊ וכן מרן הגרשז אויערבאך זצל, לפי עדות חתנו הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שליטא, משגיח בישיבת קול תורה, ראש כולל ישיבת הרן בירושלים: הפאות היו אצלו לכתחילה, אין בזה שום בעיה, ולבנות הטובות שלו הוא נתן פאות ולא הסתייג מזה... היה מקובל אצלנו, אני לא יכול להגיד שממש זה גם על דעתו אבל כך היה מקובל בבית, שיש עדיפות ללכת עם פאה. כי הפרקטיקה מראה שנשים שהולכות עם מטפחת - יש להן בעיה נפשית עם זה, וזה מתפרץ אצלהן בדברים אחרים - והדברים האחרים הם לא צנועים כל כך. אם הולכים עם פאה - אז רגועים ואין בעיה, לכן אצלנו מקובל שיש עדיפות אפילו ללכת עם פאה. וכן העיד נכד הגרשז: כאשר אמי התחתנה הוא קנה לה פאה נכרית. גם לבת דודתי שהתחתנה (נכדתו) ולא רצתה לקנות פאה נכרית, אמר: תהיי נורמלית ותקני פאה כמו כולן (ועלהו לא יבול, חלק ג). ➍➊ וכן הגריש אלישיב זצל, בוידאו שפורסם באינטרנט מפגישתו עם כמה תח (יש לנו כמה שאלות לברר), לשאלת השואל רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא? ענה הרב יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה. ושוב הקשה השואל, זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא? ונענה היה פעם גדול הדור... כאשר הגיע כאן לארץ, התנו עמו ואמרו לו 'הסכת ושמע, רבי, בירושלים לא הולכים עם פאה'... הוא אמר, אם כן אני לא נוסע לירושלים, אני נשאר כאן. הם הסכימו והוא עלה לירושלים עם הפאה. מה, ר' איצלה גר עם אשה בדיעבד? הפאה של אשתו היתה כשרה למהדרין. ➎➊ וכן הגאון רבי יהודה שפירא זצל, ראש כולל 'חזון איש', ומתלמידיו המובהקים של החזון איש. בספרו דעת יהודה (תשובות בהלכה ובהנהגה), הובא: שאלה... יש טוענים שאין לדמות הפאות של אז לשל היום, ולכן מעודדים לעבור לכיסוי ראש במטפחת. תשובה - פאה צנועה אין בה שום פקפוק, ובימינו יש בה גם משום חיזוק הדת כי קשה לצעירות לעמוד בניסיון. ➏➊ וכן הרבי מליובאוויטש זצל כתב: בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשוע אוח סי' עה (אגרות קודש חלק יט, איגרת ז'תכה). ➐➊ וכן הגאון רבי יהודה אריה דינר שליטא, רב בית המדרש דברי שיר בבב, בכנס חיזוק מרכזי לאברכים מוצש פרשת וארא תשעו, מתוך החוברת בהתאסף ראשי עם, אמר בשם הגרנק: מרן הגרנ קרליץ אמר לי שכל ההידור ללבוש מטפחת זה דוקא אם האשה לובשת את המטפחת באופן כזה שלא מגלה את שערותיה שבצדדים, אבל אם היא מגלה את שערותיה שבצדדים, בכהאי גוונא אין הידור בלבישת מטפחת יותר מפאה, והוא אף התבטא על זה שיצא שכרה בהפסדה. ➑➊ וכן אמר הגאון רבי פנחס ברונפמן שליטא, אבד בבית דינו של הגרמ גרוס (תמצית דרשתו בפסח תשעח): החזוא אמר שמותר וצריך ללכת עם פאה נכרית, בגלל שזה מכסה יותר (ככה אומרים תלמידיו הקרובים, וקרובי משפחתו).. הגרישא התיר לכתחילה ללכת עם פאה.. המשנה ברורה כותב שהגוזרת שערות של עצמה ועושה מזה פאה, זה מותר.. יש לי תמונה מהסבתא שלי, שהיתה אשת רב חשוב מאוד ברוסיה, ראיתי אותה עם פאה וזה היה נראה כשיער.. הרבה נשים שהולכות עם מטפחות צריך לגרש אותן, הן הולכות שלא כדין, חצי ראש פתוח, המטפחת זזה.. התעמולה לעבור מפאה למטפחת היא תעמולת ה-ב-ל ממש.. האשה שרוצה ללכת עם פאה - זכותה ללכת עם פאה, ואין בעלה יכול לכפות אותה נגד רצונה.. ר' שמואל אויערבאך זצל היה שואל את האשה אם זה מפריע לה או לא, אם היא רוצה להחליף או לא.. לעשות מזה תעמולה, לפי דעתי זה לא הגון.. כתוב בגמ' שהמלך לא יכול לדון, כי לא דנים אותו, ולכן אינו יכול לדון מישהו אחר. אתה, את החומרות תחמיר על עצמך, אל תלך ותזרוק את הפאה של אשתך בזמן שאתה לא יודע אם אולי זה פוגע בה, אם היא תתבייש לצאת לרחוב. ✪ ואפילו האוסר היחידי בדורנו, הגרע יוסף, התיר בשאלות פרטיות שהגיעו לפניו: לשאלת השואל: זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הגרע יוסף, לאסור פאה], ענה הרב זצל: יכולה ללבוש פאה. ולשאלת השואל: בחור מישיבת חזון עובדיה שנשא אשה, ואשתו הולכת כבר שנתיים עם מטפחת, כעת קשה לה והיא בדיכאון מזה. גרים בעיר בני ברק, ויש גם לחץ של המשפחה, ענה הרב זצל: שתלבש פאה (שות מעין אומר חלק ט', קיצור שולחן ערוך הרב עובדיה עמ' תרלט).
מם מתכוונים לפיאת...
הבנת? | 24-07-2020 12:47
מם מתכוונים לפיאת קש קצרה
15
האמאות שלנו ליקטו...
פיו | 24-07-2020 9:54
האמאות שלנו ליקטו ,צדו ,בישלו על פתיליה ואפו בטאבון ועוד הרבה דברים נושנים..אז אתן עדיין שם ? יאללה אם אתן יהודיות תפסיקו עם ההשמצות ולשון הרע, אתן לא מייצגות את אלוקים וכל אחת תעשה כראות עיניה ושתיפט אך ורק על מעשיה , אז נא לפרגן לכל בחירה
מחריבים את הדור...
יהודיה בת יהודיה | 24-07-2020 12:46
מחריבים את הדור ואתה רוצה שנשתוק?
16
שלום. אני מבקשת את...
מעדיפה למסור בטלפון. | 26-07-2020 18:35
שלום. אני מבקשת את מספר הטלפון של לאה שידלובסקי או של העסק שלה על מנת לרכוש עבורי. תודה 0523556837. מאוד חשוב לי.
17
יש הרבה בורות בנושא הזה
אפרים | 29-07-2020 14:03
חבל שאנשים מדקלמים סיסמאות ללא טיפת הבנה. ברמבם נפסק שצריך ללבוש רדיד. ואשה החובשת מטפחת, *חובה לגרשה* ואין לה כתובה. אז היום, אחרי שפשט המנהג, מקילים במטפחת. כך גם מקילים בפאה. אין שום הבדל ביניהם. פאה יכולה להיות הכי יפה בעולם, אבל יופי זה לא קריטריון לאסור את זה על פי ההלכה. רק דבר בולט אסור.
18
להוריד מחירי הפאות הצנועות. שיער קצר-בינוני
הציבור שלנו לא יכול | 06-08-2020 19:49
לא לעודד נשים מהמגזר הדתי לאומי לקנות פאות כשאין להן כסף לזה. אין טעם בפאה ארוכה ומושכת במקום כיסוי ראש צנוע
19
הרב הגאון יוספי (בני ברק) אמר את זה לפני שנים
פאה וגיהנום | 06-08-2020 19:54
על מי שלבושה לא צנוע. ועדיין לא חבשו פאות כאלה
20
מהרסייך ומחריבייך ממך...
רק מטפחת | 30-08-2020 13:54
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו...
21
מאוד יפה
מוטי | 08-09-2020 11:50
כן כן