זו גרסת החקלאים שעברו לינץ' בשומרון ונעצרו - סרוגים

זו גרסת החקלאים שעברו לינץ' בשומרון ונעצרו

בית המשפט המחוזי בלוד ידון מחר בבוקר בהארכת מעצרם של שלושת החקלאים שעברו לינץ' על ידי ערבים לפני כשבועיים - ונעצרו על ידי המשטרה. זו גרסתם שהוגשה לבית המשפט:

author-image
זו גרסת החקלאים שעברו לינץ' בשומרון ונעצרו
  באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בלוד, ידון מחר (רביעי) בשעה 9:30 בבוקר בערר אותו הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בדרישה לשחרר באופן מידי את החקלאים מהשומרון שנאלצו לגן על חייהם במהלך לינץ' של מאות ערבים.

בערר פרט עו"ד קידר את השתלשלות האירוע: "מיד לאחר שהבינו העוררים כי הם עומדים בפני התקפה, החליטו לסגת מהמקום תוך שהם מודיעים ומזעיקים את גורמי הבטחון".

עוד באותו נושא

מותקפי הלינץ' בשומרון נעצרו | חוננו: "גיבוי לטרור"


3

"בצר להם, הערבים חסמו את נתיב נסיגתם של העוררים אשר מצאו עצמם בתווך באופן בו הם חשופים לגורלם. העוררים ירדו מהרכב, כאשר חלק מהם ביקש לנסות להרגיע בדרכי שלום".

"ואולם עם הגיעם למקום החלה קטטה המונית בה עשרות, אם לא למעלה מכך תוקפים את המבקשים, פיזית וכן באמצעות זריקות אבנים ונשק קר. חלק מהעוררים אשר אחזו בנשק ברשיון נאלצו לירות מס מועט של כדורים לאויר, דבר שלא הרגיע את התוקפים המשולהבים".

קידר הוסיף כי: "בשלב מסויים ניגש אחד הערבים ונטל מקוש גדול מטרקטור והניף אותו לעבר אחד העוררים אשר היה בצמוד לו, ולא ראה את המתרחש והסכנה אורבת לפתחו, או אז אחד המבקשים ירה באותו מחבל, הציל את חיי חברו שרק בנס לא מצא את מותו בארוע".

"מיד לאחר ירי זה נסו המבקשים במהירות תוך שהם נוטלים את אותו מקוש, והגיעו אל מחוץ לשטח כאשר הם חבולים ומדממים לרבות חבלות ראש וכן פציעות בשל נשיכות הכלבים שלהם עצמם אשר כל הנראה זריקות האבנים והירי בלבלו אותם".

"בארוע קשה שהסתיים בנס"

"מדובר בארוע קשה שהסתיים בנס, ונכחו בו המבקשים צעירים ללא עבר פלילי לרבות קטינים אשר חוות חויה קשה ביותר. העוררים פונו לבית החולים שם נקבע כי עליהם לנוח ולחלקם ניתן טיפול תרופתי".

לאחר תאור השתלשלות הארועים, עבר עו"ד קידר לנמק את הטעונים המשפטיים, כאשר לסיכום מבקש קידר מבית המשפט להורות על שחרורם של העצורים באופן מידי.

כזכור, העצורים חקלאים, תושבי היישובים נוף איילון, טלמון ודולב, אחד מהם נשוי ואב ל-5 ילדים. כולם בוגרי צבא, וחלקם בוגרי סיירות מובחרות ללא עבר פלילי. היום האריך בית משפט השלום את מעצרם של שניים מהם ביומיים ושל העצור הנוסף בחמישה ימים.

מעצר שבועיים לאחר הלינץ'

החקלאים הותקפו יחד עם אחרים לפני כשבועיים בידי מאות ערבים, בקרקע יהודית בסמוך ליישוב מעלה שומרון, במהלך התקיפה שכללה ידוי אבנים ומכות נפגעו ארבעה מתוך הקבוצה, כוחות מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים מאיר בכפר סבא. החקלאים נאלצו להגן על עצמם כאמור באמצעות ירי מנשקם, לאחר האירוע דיווחו רשתות ערביות על פציעתם של שניים מהתוקפים.

אמש (שני) שבועיים לאחר האירוע, עצרו שוטרים מימ"ר ש"י את בוגרי הצבא שנפגעו בלינץ', בחשד כי מהירי ההגנתי נפגעו שניים מהתוקפים הערבים. כבר לאחר האירוע נחקרו כל החקלאים היהודים במשטרה ומסרו את גירסתם לאירוע, ולאחר חקירתם שוחררו.

"צריך עוד מקרה של מוות?"

בדיון הארכת המעצר שהתקיים היום (שלישי) בבית המשפט פנתה אמו של אחד העצורים לשופטת אופיר כתבי-ריבלין "אני מרגישה זכות להיות כאן ולשבת ליד דניאל ולא שמשטרת ישראל תבוא לנחם אותי. כאשר המתלונן לא נחקר אפילו, אני כאן בזכות. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את הילד שלי ושבזכותה הילד שלי חי".

"בתור אמא אין לי אלא להודות שדניאל הצליח להימלט יחד עם הנערים שהיו שם, ופתאום הגיעה לי הידיעה ואני מברכת שאני לא יושבת שבעה, ואני יושבת לידו ויש לי ילד בחיים, האם צריך מקרה של מוות ושאני אהיה עוד אחת מהרשימה?".

כאמור, מחר צפוי להתקיים הערר בעניינם של החקלאים. מחוץ לבימ"ש צפוייה להתקיים הפגנת מחאה כנגד מעצרם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
תסמונת השופטת הדתיה ואם היא
הילה | 22-07-2020 8:40
חלילה דתלשית בודאי ובודאי
לאנשי הימין אסור לפנות לשופטים סטאליניסטים
שופטייך מהרסייך | 23-07-2020 8:31
מאז קום המדינה עד רגע זה, לא זכה במשפט איש או אשה.
2
גם אני שמעתי מחבר שלי
אמיר | 22-07-2020 10:23
שהלך בבאר שבע ומישהו בא לרביץ לו, הוא לא עשה כלום, במקרה היה לו סכין מהבית והוא פשוט נדחף לו לתוך הסכין, אותה רמת אמינות בערך
3
אני מקווה שיצאו זכאים
ראובן | 22-07-2020 11:00
אני מקווה שיצאו זכאים למרות שבדרך כלל מוציאים את היהודים אשמים במקום לעצור את הערבים
4
זה לא לינץ'
יוסקה | 22-07-2020 14:25
הסתכלו במילון. לינץ' זה הוצאה להורג על ידי המון ללא משפט.