שר החוץ נגד ראש הממשלה.
שר החוץ גבי אשכנזי מפנה הבוקר (שלישי) אצבע מאשימה לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי הטיפול בקורונה לא עובר למשרד הבטחון "בגלל אגו".
בראיון לאולפן ynet אמר אשכנזי: "אנחנו בכחול לבן חושבים שצריך להגן על האוכלוסייה. צריך לשנות את הניהול, צריך לקבוע אסטרטגיה וניהול כולל על איך להתנהל בקרב הזה. לקראת החורף משרד הבריאות צריך להתארגן על הטיפול בחולים, לארגן מיטות. אני שמח שאתמול אישרו לגייס עוד אחים ואחיות ורופאים".

על השאלה למה לא ממונה פרויקטור קורונה ומשרד הבטחון לא מקבל סמכויות, השיב אשכנזי: "הבעיה היא לא הפרוייקטור. יש לנו את מערך החירום הטוב בעולם. אין מדינה שמתנהלת יותר טוב מישראל. אנחנו טוענים שאין הבדל בתפיסה בין נגיפים לבין טילים. יש רק מערכת אחת שיודעת לדבר לכל האוכלוסייה".
בשלב הזה הפנה אצבע מאשימה לעבר נתניהו ואמר: "זה מתעכב בגלל אגו. כמה שבועות בזבנו כי רה"מ סירב לתת למערכת הביטחון דריסת רגל בסיפור הזה. יש התקדמות, אני מעריך שזה יוחלט השבוע".

כשנשאל האם הוא מאמין ביכולת של נתניהו, במצבו האישי, המשפטי והפוליטי לנהל את המשבר הזה כמו שצריך, השיב שר החוץ: "אני מציע לפנות אליו בשאלה הזו. אני רואה שהוא מתעסק בזה כל הזמן, הוא לא לבד. יש פה ממשלה ואני חושב שחשוב שהממשלה הזאת תישאר. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה קרבות פוליטיים".





תגובות
היום כשמשבר הקורונה נמשך .... אנו רואים יום יום את התוצאות של 10 שנות המושחת מבלפור .... כל המערכות הציבוריות מורעבות כבר שנים .... ועכשיו הכל מתפוצץ בפרצוף שלנו .... מערכת הבריאות שיובשה שנים ואין לה לא כוח אדם מספיק לא חדרי אישפוז ואפילו לא ציוד הגנה איכותי לצוותים הרפואיים .... מערכת חינוך שהורעבה שנים עם כיתות של 40 תלמידים , שאין שום אפשרות לפצל בגלל הגודל שלהן , מערכת רווחה ועזרה סוציאלית שניסו להפריט כל חלק ממנה והיום היא שובתת כבר מעל לשבועים ולאף אחד בממשלה לא איכפת .... האוצר מערכת הגביה וביטוח לאומי שלא מסוגלות לתקשר בניהן .... והכל תחת ניהולו של הגאון מבלפור .... היה צריך להעביר את ניהול המדינה לצבא .... לא רק את משבר הקורונה ....
כאילו שלא ידענו .... כולם יודעים שעוד כשבנט היה שר הבטחון הוא צדק שכל הסמכויות לטיפול במשבר צריכות לעבור לצבא .... וזה לא קרה ... כי המושחת רצה את התהילה .... אז יש לו עכשיו כל יום הפגנות מול הבית המתמוטט ....
שחיתות זה לא ביבי זה הגוי המושחת אדלשטיין
במקום לשבת בכלא, הנבל אשכנזי עוד מחריא? הרס את צה''ל מבחוץ ומבפנים. עוד קרא לעצמו ''אשכנזי'' בזמן ששמו הוא אבוטבול