משנה הבאה: משפט נתניהו יתקיים 3 פעמים בשבוע - סרוגים

משנה הבאה: משפט נתניהו יתקיים 3 פעמים בשבוע

שלב ההוכחות במשפט נתניהו יתחיל בינואר 2021, כשהדיונים ייערכו 3 פעמים בשבוע. בדיון התביעה זעמה על התנהלות ראש הממשלה: "אין ניסיון להתקדמות במשפט מצד נתניהו"

משנה הבאה: משפט נתניהו יתקיים 3 פעמים בשבוע
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

חודשיים לאחר הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה, עורכי דינו של נתניהו התייצבו הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון הבא של המשפט. במסגרת הדיון נקבע כי שלב ההוכחות יחל בינואר 2021, כאשר הדיונים ייערכו 3 פעמים בשבוע בימי שני, שלישי ורביעי.

הדיון היה אמור להתקיים ללא נוכחות הנאשמים, זאת בהתאם לבקשת ההגנה – אך איש העסקים שאול אלוביץ הגיע לדיון למרות הפטור מהתייצבות. עם תחילת הדיון, השופטת רבקה פרידמן פלדמן נכנסה לבדה, ללא שאר ההרכב.

אלוביץ מגיע לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

עו"ד מיכל רוזן, המייצגת את שאול אלוביץ', אמרה כי "הבנו את מלוא החומרה בימים האחרונים, אבקש מספר דקות כדי להציג את הדברים. כפי שפורסם, הפגישו בין אלוביץ' לבנו במטרה כי ירכוש את אמונו בלי שידע כי המפגש מוקלט. במהלך הפגישה הבן מנסה לשכנע את אביו להפוך לעד מדינה. זה אפס קצהו של האירוע. אלוביץ' אומר לבנו באותו משפט 'אני יכול להתייעץ עם 100 עורכי דין, כדי להיות עד מדינה אני חייב לשקר'".

בהמשך רוזן טענה כי "היה כאן ניסיון להתערב בייצוג המשפטי של חשוד, וזה דבר חמור. היועמ"ש אמר שלדברים האלה אין שחר". לדבריה, "התיישבנו לקרוא את תמליל השיחה בין אור אלוביץ לחוקרת, נראה שהחוקרת אכן לא העלתה את עניין הייצוג. אבל בעמוד 12 בסופו אומרת החוקרת 'אתה רוצה לדבר עם אבא שלך על הנושא הזה' מדבר בדיוק על זה. אנחנו השגנו את הקלטת השיחה".

"מסתירים מאיתנו את האמת"

בשלב זה החלה להקריא בבית המשפט תמליל הקלטה עם שורות שהושמטו מהתמליל. "בתיק הזה יש אירועים סופר דרמטיים כמו זה. עשרות אלפי שעות הקלטה. אני לא יכולה להגיד שקיבלתי את חומר החקירה, זה לא המצב. אנחנו לא באירוע של 'לפתוח יומנים'. זה אינדיקציה לכך שאין לנו את כל החומר. היועמ"ש חקר את הדברים, חזר עם תגובה שטענותינו חסרות שחר, כשבמשטרה יודעים מה היה שם" טענה. "מסתירים מאיתנו את האמת בתיק הזה. האירוע הזה צריך להיבדק ולא על ידי המשטרה. אנחנו לא באירוע של לפתוח יומנים. לא ננהל את התיק במשחק של 'פרה עיוורת'. לא נסכים לזה. התביעה עצמה פה לא יכולה לסמוך על המשטרה. החומר לא גלוי בפנינו באמת".

"אנחנו רוצים להגן על הלקוחות שלנו בהליך הוגן. אומרים ליועץ שלא היה ניסיון להתערבות בייצוג ואנחנו עלינו השבוע על זה שכן היה" סיכמה רוזן את דבריה. בשלב זה השופטת פרידמן-פלדמן שאלה אותה: "את לא חושבת שהיה צריך לעדכן את ליאת בן ארי בדבר לפני הדיון? היא אומרת שהיא לא מודעת לזה". רוזן השיבה שלא: "מסתירים ממני את האמת – אני צריכה להגיע לפה. אנחנו לא יכולים להאמין לכלום, האירוע נבדק על ידי התביעה. יש אלפי שעות הקלטה של תמלילים שיש בהם 'שלוש נקודות' וקטעים מושחרים, אם אני צריכה לתמלל את הדברים האלה – אפשר לסתום הלאה ארבע שנים. האירוע עלה לבדיקה אצל היועמ"ש, הגורם הכי בכיר שיש, והוא החזיר תשובה שהיא לא נכונה. אם רוצים לנהל משפט – שיביאו לנו את כל החומר".

(צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

נציגת הפרקליטות ליאת בן ארי השיבה לטענות של רוזן: "אם היו אומרים לנו את הדברים לפני כן הייתה לנו תשובה. אף אחד לא מסתיר חומרי חקירה, עובדה שיש בפניהם את כל ההקלטות. הרבה פעמים המתמלל הוא לא החוקר, זה לא פשוט לתמלל. יש קשיים. הדברים נמצאים בתמלילים, אפילו מעבר לעיקר". פרידמן-פלדמן אמרה בתגובה כי "כשמשהו לא ברור לא שמים שלוש נקודות".

"אני לא רואה אפשרות שמתמללים הכל מחדש. זה משרת את האינטרס של ההגנה לדחות את המשפט" אמרה בן ארי. השופטת השיבה והבהירה כי היא "מדברת על חומר החקירה, האם כולו בידי ההגנה? שלוש הנקודות האלה מעלות שאלה; כמה נקודות כאלה יש ומה הם מסתירות?". "איפה שיש שלוש נקודות, שיפנו להקלטה וישמעו".

עוד באותו נושא

הבוקר: המשך משפט נתניהו – מתי יתחיל שלב ההוכחות?


3

"בעיות היצוג לא ימנעו מהתיק להתנהל כרגיל"

עו"ד יוסי שגב, עורך דינו החדש של נתניהו, אמר בפתח דבריו כי "רואים חקירה עם ארבעה עמודים בהם הכל ברור, פתאום כשהנקודה מכרעת – יש שלוש נקודות. פתאום המיקרופונים לא פעלו?". בן ארי הגיבה בעצבים: "ששגב יצהיר קודם כל שהוא מייצג את נתניהו. לפני חודשיים היינו עם עו"ד אחר".

שגב הסביר כי "יש לי יפוי כוח רק להיום, זה מצב שנוצר בגלל המלצת המאשימה על המימון. כשבעיית המימון תיפתר, יהיו עורכי דין קבועים. יש לנו חור גדול בתיקי 2000 ו-4000. ללא מימון יש קושי בבחירת צוות הגנה". פרידמן פלדמן אמרה בתגובה כי "התיק הזה הוא מינואר. אם כל כמה חודשים יבוא עו"ד אחר ויגיד שהוא מייצג רק היום, התיק לא יוכל להתנהל. זה לא יוכל לעבוד כך. התיק ימשיך להתנהל כאילו יש ייצוג".

"הופתענו כמו כל עם ישראל שהמימון לא התקבל. לא אתן לכך שנאשם לא יוכל להיות מיוצג כמו שצריך" הבהיר שגב, ומיד נשאל בתגובה: "איך אתם רואים את המצב? צריך לדעת מי מייצג, צריך להתקדם עם התיק". "אבקש תזכורת נוספת, אני מתכוון עד אז לפתור את בעיית הייצוג" אמר שגב בתגובה. "או לפתור את בעיית המימון, או שנמצא פתרון אחר".

"המדינה צריכה לאפשר לראש הממשלה להתגונן. זה כסף גדול מאוד" טען שגב. "יש לי דרך לפתור את הבעיה. אנחנו עוד לא מוכנים לקבוע דיוני הוכחות. אי אפשר לחקור עדים עם הקורונה". לאחר שהשופטת פרידמן פלדמן אמרה כי "זה אפשרי", שגב השיב כי "סימני הכרת האמת מאחורי מסכה זה בלתי אפשרי. יש כאן המון דברים של 'מילה מול מילה'. אני ממליץ לא לקבע את עצמו לתאריכים קבועים להוכחות. נתעסק בענייני התיק, ואז נדע כמה זמן אנחנו מבקשים. אני היום לא מוכן. נהיה יותר חכמים עוד שישה חודשים".

"אין ניסיון להתקדמות במשפט מצד נתניהו"

בהמשך עו"ד ז'ק חן, המייצג את אלוביץ', ציין כי "לפני חודשיים אמרה ליאת בן ארי ש'בזמן הקרוב מאוד' נדע מתי סדר הבאת הפרשות והעדים. עד היום זה לא נודע, אבקש שהיא תאמר זאת היום". עוד הציג את הדפסת רשימת חומרי החקירה, כשלטענתו "מדובר במאות רבות של עמודים, וזה הודפס בפונט מאוד קטן. מרב החומר נמצא בתיק 4000".

לדבריו, "תוך חודש וחצי נהיה מוכנים לבקשה ראשונה לפי סעיף 74. לא נוכל להעלות אותם לפני שנושא חומר החקירה יסתיים. אני לא מעריך, יהיה לי קשה מאוד, שכל נושא חומר החקירה יסתיים לפני סוף השנה. וזאת הערכה שמרנית ממש. התביעה נמצאת למעלה משנתיים וחצי בתיק, אנחנו לא. אני לא מקבל את הקולות שנשמעים שאנחנו דחיינים. האינטרס הציבורי הוא לא לעשות מהר – זבנג וגמרנו". גם עו"ד נוית נגב, המייצגת את נוני מוזס, הצטרפה לקריאות ההגנה לדחות את המשך המשפט ואמרה כי "אנחנו זקוקים לעוד זמן".

התנהלות ראש הממשלה זכתה לביקורת מצד ליאת בן ארי,  שציינה כי לא נרשמו פניות לעזרה שמצדיקות טענות כאלה. "החומר מאוד מסודר. אנחנו בקשר רציף עם עורכי הדין של האלוביצ'ים ומסייעים בכל דבר, כך גם עורכת הדין של מוזס" אמרה. "מהצד של נתניהו לא פנו אפילו פעם אחת, לא שאלו שאלה אחת. פנינו אליהם שנעזור להם, וכלום – הם לא פונים אלינו. יש פה קושי גדול לשמוע טענות כאלה. אנחנו לא רואים ניסיון להתקדמות עם התיק מצד נתניהו. הגיע הזמן שבית המשפט ייתן את דעתו על עניין זה".

הפרקליטות דורשת להתחיל את הדיון בתיק 4,000

בעניין התמלולים, החליטה השופטת כי ליאת בן ארי תענה תשובה בתוך שבוע. לגבי שאלת הייצוג, בן ארי אמרה כי "עמית חדד מלווה את נתניהו מהיום הראשון. זה לא שאין לו ייצוג, הוא מבקש לחזק אותו. עברה תקופה ארוכה מאז הגשת כתב האישום. נושא וועדת ההיתרים הוא לא עניין בית המשפט. יש לקבוע מועדים ודברים יקרו מעצמם. יש פה עוד נאשמים, והם לא מגיעים בטענות לבית המשפט על וועדת היתרים.

הפרקליטות גם ביקשה לערוך את הדיונים בהתאם לסדר כתבי האישום: קודם תיק 4,000, אחרי זה תיק 2,000 ולבסוף תיק 1,000. "נסכים להיות גמישים ככל שיגיע נאשם ויגיד שהוא לא יכול להתמודד עם תיק מסוים" אמרה בן ארי. "מיד לאחר הדיון הקודם הודענו לעדים שאסור להם ליצור קשר עם אנשי תקשורת. בהינתן מה שאמרתי – הגיע הזמן לקבוע מועדי דיוני ראיות, תשובה לכתב האישום וטענות מקדמיות".

מנגד, עורך הדין של אלוביץ ביקש שלא להתחיל בתיק 4,000, מכיוון שלדבריו "זה התיק הגדול ביותר עם מספר העדים הגדול ביותר". "סדר הפרשות צריך להיות מהקל לכבד בהיקף החומר" טען. "אם צריך להכין את עצמנו לעד הראשון, אנחנו נהיה מוכנים רק בסוף שנה הבאה".

בסוך הדיון נקבע כי תוך שבוע תהיה תשובה על עניין תמלול ההקלטות. בקשות לגילוי חומרי חקירה והסרת חיסיון יוגשו עד ה-13 בספטמבר, וטענות מקדמיות יוגשו עד ה-18 באוקטובר. תשובה לטענות תינתן עד נובמבר, ושמיעת הראיות יחלו כאמור בינואר 2021.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עוה"ד של ביבי עושים קרקס
אריה | 19-07-2020 10:26
עוהד של ביבי לא רציניים (כי לא משלמים להם?) - ברור שלהגנת ביבי אין טיעונים עניינים ולכן רק עוסקים בטקטיקות של דחייה. אף עוד בעל שיעור קומה לא הסכים לייצג את ביבי
מדובר בנוכל סידרתי,...
הקמצן | 19-07-2020 11:22
מדובר בנוכל סידרתי, קמצן כרוני ששווה מעל 70 מיליון שח ומסרב להוציא שקל מכיסו, לא רק לעורכי דים אלא בכלל. לא מוכן לשלם מס, לא מוכן לשלם על מים בבריכה, על מסעדות, סיגרים, שמפניה, חליפות, ליווי ואירוח לבנו הבטלן, ועוד. בקיצור, לא מוכו להוצאות, רק להכנסות...
2
עליבות שכזו
אממממ | 19-07-2020 10:45
עלוב הנאשם, עלובים עורכי דינו ועלובים ביותר טיעוניו
עורכי הדין של...
טייס מזלט | 19-07-2020 12:18
עורכי הדין של נתניהו ביקשו לא לקיים את הדיונים ולדחות את המשפט בגלל שלבית המשפט יהיה קשה לשמוע אותם דרך המסיכות. יכול להיות ששרה הייתה זאת ששיחררה את הוירוס? הייתכן שיאיר מפיץ אותו? איך זה כתאוריית קונספירציה?
3
העקר שהמשפט יתנהל...
הגיע הזמן ללכת ..... | 19-07-2020 12:47
העקר שהמשפט יתנהל מהר , וסופו של הנוכל יוכרע בבית המשפט .... נראה לי שרוב העם מבין מי זה ביבי נתניהו ..... ולא היה קונה ממנו מכונית משומשת בשקל .... ראש ממשלה מסית , מדיח , משסה , משקר , וחומד והכל בלי גבולות ובלי בושה ....
4
אמימות מערכת המשפט
יובל בן | 19-07-2020 18:54
אין ספק שיש כאן תפירת תיקים מתמשכת של אנשי ארץ ישראל השלמה יעקוב נאמן, רובי ריבלין(כשהייה בישמין) ,רפול, קהלני ,גל הירש ,והרשימה ארוכה כאורך הגלות השיטה למרר את החיים (כפי שעשו למנחם בגין) עד אובדן שפיות ! עם כל הכבוד למערכת האין צדק העם בחר את בינימין נתניהו ומשפט פלילי על שוחד (קבלת כתבות אוהדות) זה תחוק מהעבודה! אין כאן מעטפות כסף ביניינים אדמה (שדה טוב מלצינגר) אין כלום עלילת דם על מנת להוריד מנהיג ימין !!!!!
5
לא תפירה אלה...
ימני | 19-07-2020 23:00
לא תפירה אלה מתפרה מכון ביבי כול אזרח שעומד במשפט גם ביבי צריך להיות במשפט כמו כול אזרח שלא מבקש כסף לעורך דין שלו
6
תפסיקי לשלוח לי...
ח'תאם עואד | 20-07-2020 18:03
תפסיקי לשלוח לי הודעות מאתר זה