‏ביקורת נגד הסגר: "אין היגיון, הממשלה בהיסטריה" - סרוגים

‏ביקורת נגד הסגר: "אין היגיון, הממשלה בהיסטריה"

שורת ההגבלות החדשות שהצהירה עליהם הממשלה הפתיעה את חלק מבכיריה שלא לקחו חלק בדיון, אחרים בכנסת ומתוך הקואליציה תוקפים את הסגר וסגירת מערכת החינוך. בנט: "החלטה הרסנית"

‏ביקורת נגד הסגר: "אין היגיון, הממשלה בהיסטריה"
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

מאז יצאו הצהריים (חמישי) ההגבלות החדשות שמתכוונת הממשלה להטיל נשמעות ביקורות חריפות, בעיקר נגד הסגר בסוף השבוע וסגירת מערכת החינוך. בנוסף, חלק משרי הממשלה לא התוודעו לכל ההחלטות במשרדים תחת אחריותם.

שרת העלייה והקליטה, חה"כ פנינה תמנו שטה  טענה כי  "‏צריך להיזהר שהסגר לא יהיה מסוכן יותר מהנגיף עצמו למדינת ישראל וחלילה יוביל לקריסת מערכות כלכלית וחברתית. אני שומעת את חששות הציבור, לכן אבהיר שכל החלטה שאקח תהיה אך ורק זו הטובה ביותר לאזרחים, מתוך אחריות ושיקול דעת על סמך נתונים".

ח"כ גדעון סער  מהליכוד צייץ כי הוא "מתקשה למצוא היגיון בהחלטות שיובאו לממשלה ואילו יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט תקף את הממשלה "ההחלטה מנותקת, חסרת הגיון והרסנית. בגלל השליפה המטורללת הזו, בשעה האחרונה בוטלו מאות הזמנות למלונות לסופ״ש הקרוב. נזק נורא, ומיותר", אמר נבט. "גם אם בסוף תשנו את ההחלטה, את הנזק כבר גרמתם למאות בעלי מסעדות ומלונות, מלצרים, מנקי חדרים,בהבל פיכם!"

עוד באותו נושא

הגבלות קורונה | אגד: מיום שני קווי הלילה יחזרו לשירות

הממשלה יורה לכל הכיוונים

הוא פנה לשרים: "אתם בתבהלה, בהיסטריה, ויורה לכל הכיוונים. שרי ממשלה, תקשיבו: אין כמעט הדבקות בטיולים. ‏אין כמעט הדבקות בים. ‏מעט מאד הדבקות במסעדות עם תו סגול. אין כמעט הדבקות בקייטנות. אז למה לאסור את זה?כדי להראות לנו שאתם ״עושים״?״נותנים הנחיות״?״בדיוני קבינט חשובים"?".

בעקבות מחאה על כך שהסגר מוטל גם במוצאי שבת בשביל למנוע את ההפגנות, הבהיר  שר המשפטים ניסנקורן כי "גם לאחר הסגר – הגבלת זכות ההפגנות לא עומדת על הפרק".

יו"ר נעמת, חגית פאר, לקראת כינוס הממשלה אומרת ש"אין לסגור את מעונות היום – זו תהיה החלטה אומללה ומכת מוות למשק ולפרנסה של מאות אלפי הורים. אני קוראת לממשלה שלא לקבל החלטה נטולת כל היגיון כלכלי ובריאותי. המשמעות של סגירת המעונות היא מאות אלפי הורים שבמקום ללכת לעבודה- נשארים בבית עם הפעוטות. כל זאת כאשר עד היום אין שום הוכחה שישנו אחוז הדבקה גבוה במעונות״.

יוכיח את אפקטיביות הפורום הממשלתי

מצד שני, גורם שהשתתף בישיבה הצהריים אומר לסרוגים כי אם הממשלה תאשר את ההחלטות ללא בעיה, זה יוכיח את אפקטיביות הפורום הממשלתי המצומצם, ויעילות קבלת ההחלטות. בינתיים נשמעות תלונות מצד שרים על הדרה. השר יואב גלנט טען כי לא הוזמן לישיבה בה המליצו לסגור את בתי הספר של החופש הגדול, ושמע על כך מהתקשורת.

כך גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,שהודיע כי הוא לא נתן את חוות דעתו בעניין ההגבלות המתוכננות לעבור הערב בישיבת הממשלה. מטעמו של היועמ"ש נמסר כי "לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע".

עוד באותו נושא

הוחלט: סגר בסופ"ש, מוסדות חינוך ייסגרו מידית


8

"הנושא הובא לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב".

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, הממשלה תתכנס הערב בשעה 20:30 לדיון מיוחד בה צפויים לאשר את המגבלות החדשות – ביניהם: הגבלת בתי כנסת לעד 10 מתפללים, סגירת מערכת החינוך, הגבלת מסעדות למשלוחים בלבד וסגירת חדרי הכושר.

התקהלויות בחוץ ישארו במגבלה של עד 20 איש. ההגבלות ייכנסו לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
למה נתניהו לא...
זבוביק | 16-07-2020 17:54
למה נתניהו לא רוצה את בנט לידו?! כי בנט בן אדם מעצבן שלא נעים לעבוד איתו. הוא אימפולסיבי, רודף כבוד שחושב שהמדינה קיימת בזכותו, אין תכנית שהוא לא כתב אותה ואין החלטה שלא נלקחה בזכותו (רק הטובות כמובן, אם זו החלטה רעה אז מישהו אחר אשם) אי אפשר לעבוד איתו בצוות, הוא כל הזמן רץ לתקשורת לקבל ליטופים ולהטיף ביקורת. בקיצור, קוץ בישבן. לא הייתי רוצה שהוא יתמנה. שימצאו מישהו, לא פוליטיקאי, לא במסע בחירות, שיעשה עבודה מקצועית נטו.
2
הגבלות
נפליהו | 16-07-2020 18:01
בנט! בלי סיסמאות! שבענו מכם! תובילו מהלך להפלת הממשלה! אם תרצו אין זו הגדה
הינה בנט הליצין...
רות | 18-07-2020 17:37
הינה בנט הליצין רוצה לחבור אלקאודיליו והשיכור המסטול הסובייטי אדון בנט הליצן ביקשת לפתוח תסגר רמבו
3
מושחתיהו לא כשיר...
אזהרה | 16-07-2020 18:18
מושחתיהו לא כשיר לנהל את המשבר. אם זה ימשך ככה נגמור כמו ארצות הברית בהנהגת החבר הטוב של מושחתיהו שהתגלה כדביל מושלם.
בושה כמה שינאה...
רות | 18-07-2020 17:35
בושה כמה שינאה לא תגיע לציפורן שלו אתה משחית וכל מי ששיך לך מה רצית אנשים מתים ברחובות תפנה לאלוהים תקבל תשובה חולי נפש אתה לא ראוי לראש הממשלה קח את לפיד והשיכור הסובייטי אתם חרפה
4
סגר בסוף שבוע זה טוב לשבת
תשובה | 16-07-2020 19:37
מי ששומר שבת טוב לו לסגור את הכל בשבת כזה דבר זה מעשה שמים כל אלא שרצו תחבורה בשבת יכולים להירגה אין לאן לנסוע רק בבית גם צריך לשמור שבת
5
אני קורא לציבור...
אמיר | 16-07-2020 22:34
אני קורא לציבור הדתי לצאת מההלם ולהתחיל למרוד בהזיות של הממשלה שהולכת להחריב את מדינת ישראל. לא צריך להיות יורם לס כדי להבין שהקורונה אינה מעמידה באיום קיומי את המדינה.והיא תישאר איתנו לנצח