בבית המקדש, עליו אנו אבלים בימים הללו, היו מקריבים בהזדמנויות שונות "שעיר עיזים לחטאת".

שעיר הוא בעל חיים שמעורר סערות. חז"ל מתארים אותו כתיש מקפץ "שאוכל בשדות אחרים", במילים אחרות בעל חיים חסר גבולות שמוגדר כ"חטאת". גם עשיו הרשע מתואר כ"שעיר", אדם מגודל שנותן לכוחות הצמיחה שלו להופיע ללא ריסון.

סדר אישי וחברתי מבטא תפיסה שהעולם אינו הפקר. במילים אחרות: יש א-לוהים. תפיסת עולם כזו מעצבת אנשים אופטימיים, יציבים, ותורמים לחברה.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הפגנת השמאל בירושלים (דוברות המשטרה)

אנשים חסרי אמונה נוטים לאנרכיה

אנרכיה לעומת זאת מבטאת חטא, חוסר אמונה שקיים כיוון לעולם; תחושות של פחד, תסכול, ייאוש והתפרקות.

אנשים חסרי אמונה נוטים לאנרכיה, ובזמן משבר נדמה להם שיש הזדמנות לפרק את מערכות החיים.

באופן טבעי הם מקבלים גיבוי אדיר מתקשורת מרירה שמנפחת את כוחם הרבה מעבר לקיים. הם גם מנצלים בעיות אמתיות ורוכבים עליהן. מפחידים בקונספירציות, מניפים דגלים שחורים וחיים בסרט שהם בזמן המהפכה הצרפתית או תחת מתקפת חייזרים.

אבל הם לא יצליחו.

"שעיר עיזים" מוקרב בבית המקדש כביטוי לכך שהשנאה והפירוק אינם מנצחים. רוב בני האדם מאמינים שיש א-לוהים בעולם, ולכן גם בעת קושי מלאים באופטימיות ובתקווה, ופועלים בנחישות לתקן את הקיים; קוראים לכך "לעסוק ביישובו של עולם".

אל תתרגשו משעירים למיניהם. החיסון יגיע. המגיפה תתמסמס. היציבות תשוב. בית המקדש יבנה.

הרע יעבור. הטוב יתגבר. בעזרת ה'.

==

הצטרפו אלי להתחזק יחד – שלחו הודעת וואטסאפ ל 0545753771 (ניתן גם להזמין הרצאות מקוונות מהמספר הזה) או התחברו ישירות: