בסרטון של מכון ידיעה, הרב אורי שרקי מתייחס ליחסה של התורה אל סוגיית היחסים ההומוסקסואלים. "הגורל של האדם שאיננו יכול לממש את נטייתו המינית איננו גורל אבוד, אלא אדרבה, זה מזמין אותו לפתוח כיוונים משמעותיים לעולם וגם לא".

""לא יהיה בכיסך אבן ואבן גדולה או קטנה, איפת צדק תהיה לך". זאת אומרת שהתורה אומרת שאסור לרמות במסחר. ומי שמרמה אומרת עליו התורה כתועבת ה' אלוקיך כל עושי אלה, כל עושי עוול. כלומר התורה מתעבת את האדם שאיננו נאמן במידות ובמשקלות, לעומת זה כאשר התורה באה לדבר על יחסים הומוסקסואלים היא אומרת דבר פשוט: ואת זכר לא תשכב משכבי אישה כי כתועבה היא, ואינה אומרת תועבה הוא. העושה איננו מתועב, רק המעשה – התורה פוסלת".

"האדם עם הנטייה החד מינית אין התורה מתייחסת אליו כאל מתועב, כי הרי מדובר על נתון בנפש- האם זה טבעי? האם זה גנטי? האם זה נרכש? זה בעצם לא משנה בכלל", מסביר הרב שרקי, "התורה לא אמרה שהאדם הזה מתועב אלה היא דיברה על המעשה, והדבר הזה מאוד משמעותי כאשר אנחנו באים להתייחס אל בני אדם באשר הם עם נטיותיהם".

"גם ההלכה אינה מתכוונת לאכוף את עצמה בנושא הזה, למרות הדברים הקשים שדוברו בפרשת קדושים בנושא, משום שהתורה כבר איננה רואה צורך וערך באכיפה וענישה של חוקיה בדיני איסור והיתר, מצד שני אומר התלמוד במסכת חולין שאחת הזכויות העומדות לאומות העולם, שאינם כותבים כתובה לזכר, זאת אומרת שאינם ממסדים הנטיות האלה כחלק מהמבנה האידאלי, הרצוי של המשפחה האנושית, והסיבה היא פשוטה מאוד; משום שהתורה מכוונת את כל היצר המיני לכיוון של פוריות".

לבסוף מסכם הרב שרקי כי "מה שפורה הוא בכלל האהבה הרצויה, אהבה שאיננה מכוון באופן מהותי לפוריות היא זו שנפסלת. ברור שהחיים של האדם אינם מסתכמים בחיים המיניים שלו, אם אדם אינו יכול לממש את החיים המיניים שלו, האם זה אומר שאין משמעות לחייו? אדרבא, הוא יכול להיות בעל משמעות רבה לקידום משמעותי של האנושות דרך הכישרונות שלו, ולכן הגורל של האדם שאיננו יכול לממש את נטייתו החד מינית איננו גורל אבוד. אלא זה מזמין אותו לפתח את כיוונים נוספים ומשמעותיים לו לגם לעולם כולו".