הסטודנטים בקריית אונו נגד ההנהלה: "המרצים המנותקים בישראל" - סרוגים

הסטודנטים בקריית אונו נגד ההנהלה: "המרצים המנותקים בישראל"

אגודת הסטודנטים של מכללת אונו יוצאת במאבק נגד ההנהלה בעקבות פיצוץ השיחות בין הצדדים סביב הדרישה להפחית 20% משכר הלימוד בשל תקופת הקורונה. הקריה האקדמית אונו: האגודה פועלת מטעמים אישיים ופוליטיים

הסטודנטים בקריית אונו נגד ההנהלה: "המרצים המנותקים בישראל"
  (צילום: הקריה האקדמית אונו)

אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו פותחת במאבק נגד הנהלת המכללה וזאת בעקבות פיצוץ השיחות בין הצדדים סביב דרישת האגודה להפחית 20% משכ"ל בעקבות משבר הקורונה והלמידה מרחוק.

האגודה עלתה בקמפיין בעיקר ברשתות החברתיות תחת הכותרת "המרצים המנותקים בישראל", במסגרתו פורסמו מודעות בהן נטען כי גורמים בכירים במכללה משתכרים סכום מופרזים המגיעים במקרים מסויימים ל-2 מיליון ש"ח לשנה.

בשיחה לסרוגים מפרט גורם בכיר באגודה את הנתונים שהביאו אותם לפתוח במאבק. לדבריו, בטרם ההחלטה לצאת בקמפיין נערך מדגם מקיף וכולל בקרב הסטודנטים כאשר הנתונים שהתקבלו "מעידים על עוצמת המשבר", כדבריו.

לצורך המדגם האגודה שכרה את שירותיהם של שלמה פילבר וצוריאל שרון מבעחי מכון 'דיירקט פולס'. מהנתונים שהתקבלו עולה כי כ- 62% מהסטודנטים בקריה טוענים כי נפגעו כלכלית באופן משמעותי או קריטי כתוצאה מהמשבר. לא פחות מ- 36% מהסטודנטים הוצאו לחל"ת או פוטרו בעקבות משבר הקורונה.

בנוסף, רוב מוחלט הכולל 69% מהסטודנטים טוענים כי המוצר שעבורו שילמו, שיעורים איכותיים, "נפגע מאוד" או "נפגע מעט" במסגרת הלמידה מרחוק, וכי הם אינם מקבלים את התמורה בשל המצב. יש לציין כי 62% מהסטודנטים הלומדים בקריה מממנים את שכ"ל הגבוה מכיסם הפרטי.

בנוגע להתייחסות שקיבלו לטענותיהם השיבו הסטודנטים כי 75% מהסטודנטים סבורים כי ההנהלה "כלל לא קשובה" או "קשובה חלקית" לצרכים ולקשיים של הסטודנטים. עוד נמסר כי 89% מהסטודנטים תומכים באופן מוחלט במאבק האגודה – תמיכה חסרת תקדים.

עוד באותו נושא

סטודנטים מתלוננים על הדתה בקריה האקדמית אונו


9

ראוי לציין כי בתחילת מרץ פתחה האגודה בשיח מול הנהלת המכללה, בעקבות המעבר ללמידה מרחוק, החיסכון האדיר במשאבי המכללה כתוצאה מכך, בנוסף למצב הכלכלי אליו נקלעו הסטודנטים, בדרישה הוגנת להפחתה ריאלית של 20% משכר הלימוד בסמסטרים בהם הלמידה מתבצעת מרחוק.

האגודה החתימה לא פחות מ- 2500 סטודנטים התומכים במאבק, לרבות שליחת מכתבים לשרי האוצר והחינוך דאז, משה כחלון והרב רפי פרץ, אך לא זכו למענה.

גורם בכיר באגודה טוען כי "בתקופת הקורונה התמודדה האגודה מול טענות של אלפי סטודנטים שאמרו כי הם קורסים תחת משבר הקורונה, לא נהנים מחוויית למידה איכותית במסגרת הלמידה מרחוק ואף חווים זלזול מצד המכללה בהתייחס לבקשותיהם". לדבריו: "הנתונים מהמדגם העדכני מוכיחים מעל לכל ספק את הטענות הללו".

"מה ששבר את גב הגמל", לדברי הבכיר באגודה, "הוא כאשר הנהלת המכללה, לקראת התפרצות הגל השני של הקורונה ובעיצומו של המשבר הכלכלי, הוציאה דרישה לכלל הסטודנטים בהודעות חוזרות ונשנות להסדרת תשלום שכר הלימוד באופן מידי, בניתוק מוחלט כאמור מהמשבר המשתולל בישראל".

במקביל, יו״ר אגודת הסטודנטים במכללה, אלחנן פלהיימר, פנה שוב אל מנכ״ל המכללה רנן הרטמן, בדרישה להפחתה בשכר הלימוד אך לטענתו האחרון החליט לפוצץ את הפגישה עם יו"ר האגודה בפעם השנייה. בשל כך, החליטו הסטודנטים לצאת למאבק כולל בדרישה אחת ברורה: הפחתה של 20% בשכר הלימוד כאמור.

עוד באותו נושא

'חוצפה': המייל המקומם שנשלח לסטודנטים החרדים

בנוסף, אגודת הסטודנטים הודיעה לכלל החברים באגודה כי היא מקצצת ב- 20% את תשלום החברות לאגודה, רטרואקטיבית החל מתחילת המשבר ולאורך כלל הסמסטרים בהם תימשך הלמידה מרחוק, בין השאר בעקבות ביטול אירועי הקיץ והחיסכון בעלויות בהתאם למצב שנוצר.

באגודה החליטו גם לצאת לשטח והיום (ראשון) תיערך הפגנה רבת משתתפים מול משרדי הנהלת המכללה, בדרישה להפחית את שכר הלימוד. ההפגנה תועבר בשידור Live באמצעי הדיגיטל של האגודה ובהודעות לעיתונות בהתאם.

תגובת הקריה האקדמית אונו

מאז ראשית המגיפה הקריה האקדמית אונו הייתה המוסד האקדמי הראשון בישראל, שהכיר במצוקת הסטודנטים והתגייס למתן סיוע פיננסי – בצורת הלוואות בסיבסוד מלא של המכללה, ללא ריביות וללא עלויות.

מתוך מחוייבות לסייע לכל סטודנט שנתקל בקושי כלכלי בעקבות הקורונה, מתאימה הקריה האקדמית אונו פיתרון שיאפשר לו המשך למידה תקינה אם זה במתן מלגה, הלוואות ללא ריבית פריסת תשלומים ופתרונות נוספים .

לשם כך אף הרחבנו את קרן המלגות שלנו באופן משמעותי על מנת להגיע ולסייע לכמה שיותר סטודנטים ולוודא שכל סטודנט שנמצא במצוקה יקבל מענה. עד כה העבירה הקריה מיליוני שקלים לטובת סיוע כלכלי לאלפי סטודנטים.

מעבר לכך, תחת מגבלות הקורונה והקשיים הלוגיסטיים, נרתמנו באופן מיידי ומקסימלי במטרה לוודא את קיום הלימודים – בלמידה מרחוק, ובהרצאות זום בצמוד ללו״ז האקדמי, ולאפשר המשך לימודים תקין וסיום התואר במועד. לצורך כך, התגייסו כלל העובדים בקריה האקדמית אונו תוך השקעת שעות עבודה נוספות: הרחבנו את מערך התגבורים, התאמנו את תכנית הלימודים כדי שתהיה נגישה בזום, התאמנו את מערך המבחנים, הענקנו תמיכה טכנית, שירות לסטודנט ועוד פעולות רבות ורחבות שנעשות על מנת לאפשר ולהמשיך למידה תקינה.

לכל אורך המשבר, פעלנו בשותפות מלאה עם אגודת הסטודנטים אשר הציפה את בעיות הסטודנטים ואנו נרתמנו מיד על מנת למצוא פתרונות. לצערנו, בימים האחרונים, בחרה אגודת הסטודנטים מטעמים אישיים ופוליטיים להוביל קו מחאתי ולתקוף את המוסד בו היא פועלת ושאיתו שיתפה פעולה עד כה. פעולות אלו פוגעות בראש ובראשונה בציבור הסטודנטים אותו היא שואפת לייצג. אין לנו אלא להצר על כך, אך לא ניתן לדברים לפגוע בעשייתנו למען הסטודנטים.

הקורונה יצרה מצב מורכב, כלכלית, אקדמית ורגשית לכולנו, ואנו ועושים כל שנדרש על מנת לתת פיתרון אמיתי וראוי לכל סטודנט או סטודנטית בכל בעיה שהיא. דלתנו תמשיך להיות פתוחה לסיוע לכלל הסטודנטים שלנו בעיתות שגרה ומשבר תוך הבטחה לאפשר להם לקיים את לימודיהם בהנאה, במקצועיות וברווחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בכיינים, אם אינכם מסוגלים להתקבל לתל אביב,שקט
דרום אפריקני | 12-07-2020 11:30
ארץ אוכלת יושביה אך איננה משמינה.
2
עוד תגובה מנותקת...
יובל | 12-07-2020 16:14
עוד תגובה מנותקת של המכללה