אין ערכי וצודק יותר ממאבק העובדים הסוציאליים - סרוגים

אין ערכי וצודק יותר ממאבק העובדים הסוציאליים

מישהו מכיר מ''פ בגולני או בצנחנים, שמפקד על 100 חיילים בשליש משרה? בוודאי שלא.. אז מדוע זה הגיוני שעו''ס קהילתי, בעיר בה חיים עשרות אלפי תושבים, יוכל לתפקד בחצי משרה בלבד?: טור נוקב על מחאת העובדים והעובדות הסוציאליות

אין ערכי וצודק יותר ממאבק העובדים הסוציאליים
  עובדי הרווחה, עיריית גבעתיים (קרדיט: עזרא פטל, צוות האגף לשירותים חברתיים)

הגיע העת להתעורר.

לא פשוט לראות את דלת אגף הרווחה סגורה, ועוד יותר מכך לא פשוט לקבל את ההחלטה לסגור אותה דווקא בימים מאתגרים אלו. ומצד שני, אין מאבק צודק וערכי יותר ממאבקם של העובדים והעובדות הסוציאליות בעקבות משבר שירותי הרווחה בישראל בו אנו נמצאים כעת.

לאורך השנה כולה, ובמיוחד בתקופת הקורונה, פעילות המערך לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות היא קריטית וחיוניות לחוסנה של החברה כלל, ולאיתנות הקהילה המקומית בפרט.

אבל איך אפשר לצפות למסירות ולהשקעה שכזו, מסביב לשעון, עם משכורות רעב ובמשרות חלקיות?! איך אפשר לקדם תהליכים חברתיים, להעניק טיפולים אישיים וקבוצתיים, ולתת מענה סוציאלי משמעותי עם תקנים חלקיים ועם עובדים שצריכים לרוץ להשלים הכנסה במשרות נוספות?

מישהו מכיר מ"פ בגולני או בצנחנים, שמפקד על 100 חיילים בשליש משרה? בוודאי שלא.. אז מדוע זה הגיוני שעו"ס קהילתי, בעיר בה חיים עשרות אלפי תושבים, יוכל לתפקד בחצי משרה בלבד? האם זה הגיוני שעו"ס טיפולי שמטפל במאות תושבים יהיה בתקן של – 28% משרה? (בדיוק כך( אני מניח שכולם יטענו שהוודאי שלא – אבל זו המציאות של אלפי עובדים ועובדים סוציאליים כיום.

חוזקה של חברה נמצא דווקא בדאגתה לחוליות המוחלשות ביותר שבה. מערך השירותים החברתיים הוא הסיירת החברתית הדואגת לאוכלוסיות אלו בכל עת ובכל מצב. הוא הכתובת הראשונה – ואף לעיתים היחידה – לסיוע ומענה למשפחות חד הוריות, ילדים ונוער בסיכון, מניעת אלימות במשפחה, סיוע למשפחות במצוקה, למניעת אובדנות, סיוע לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, טיפול בחוסים, טיפול וסיוע לקשישים וגמלאים ועוד ועוד.

הימים הקרובים הם קריטים לחברה הישראלית. מספר נשאי הקורונה וההדבקות גדל מיום ליום וכנגזרת מכך מוטלות יותר הגבלות על בעלי העסקים, מתחדשות ההגבלות על שכונות וערים, מאות אלפי מחוסרי עבודה חדשים, וזאת במקביל לצרכים החיוניים "השוטפים" של התושבים ובמיוחד של האזרחים הוותיקים.

על הממשלה, ובמיוחד על משרדי האוצר והרווחה להיכנס לעובי הקורה, ולשבת עם איגוד הייציג של העובדים להליך מו"מ מהיר יעיל והגון, כזה שיובל בסופו של דבר לפתרון המשבר ולתנאי עבודה ראויים ומכבדים לעובדים ולעובדות לשנים הבאות.

אסור לאבד זמן, ואסור לחכות שהמצב של מטופלי הרווחה יפגע. זה בידיים שלהם.

עו"ד יעקב שטרן הוא חבר מועצת העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים בגבעתיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו