אצ"ל ולח"י
ש: האם מחתרות אצ"ל ולח"י לא עברו על השבועה "לא למרוד באומות העולם" (כתובות קיא א)?
ת: לא. אדרבה עשו יחד עם ההגנה מצוה גדולה של כיבוש הארץ. יתר על כן, גם קיבלנו את הארץ בהסכמת אומות העולם בהחלטת סן רמו. עיין בספרי, הלכות משיח לרמב"ם, קונטרס שלא יעלו כחומה.
התחברות עם רשע
ש: מה ההיתר של מרן הרב קוק להתחבר לרשע?
ת: יש אצלו בירור עמוק מי נקרא רשע, – וחילוני לא נקרא רשע.
פאות הראש
ש: יש לי פיאות ארוכות. מה עדיף: מאחורי האוזן, לפני האוזן, מסביב לאוזן או מתחת לכיפה?
ת: לא משנה. זה אישי. הכי טוב הוא לעשות כזה כמו כולם.
כושר
ש: האם בשמירת כושר אני מקווה מצוה?
ת: מידה טוב של שמירת בריאות. רמב"ם, דעות ד א.
ניסויים על בעלי חיים
ש: האם מותר לערוך מחקרים רפואיים על בעלי חיים?
ת: כן. זה לא בגדר צער בעלי חיים כי זה נקרא לצורך (שו"ת שרידי אש ג ז. ע' חלקת יעקב א ל – רשם מ"צ).
התפקדות למפלגה
ש: האם מותר להתפקד למפלגה כדי להשפיע על מהלכיה כאשר איני מתכוון לבחור עבורה?
ת: ודאי לא. זה איסור תורה של גניבת דעת.
שיר אהבה
ש: האם לשם חיזור מותר לי לכתוב שירי אהבה לבחורה?
ת: בתנאי שהנכם נפגשים לשידוך, ושהתוכן צנוע ומתון כמו שמותר לדבר, ושלא יפורסם ברבים.
ירושת האם
ש: אם האשה כל כך חשובה, למה הבנים יורשים אביהם ולא אשתו?
ת: היא מקבלת מזונות, שזה בטחון חיים הרבה יותר חשוב ובעל ערך – מלבד מקרים בודדים שהאב היה עשיר ממש.
מעשר עני
ש: האם היום מעשרים מעשר עני?
ת: כן. אבל לא חייבים לחפש עני, אלא עליו לבוא, ובהפרשה ביתית מועטת לא כדאי לו. אם זה משק חקלאי, יש כמה פתרונות.
כלב נחיה
ש: האם מותר לעוור להיכנס לבית כנסת עם כלב נחיה?
ת: מן הדין כן, אך יש לבדוק את המנהג שם (שו"ת אגרות משה או"ח א מה. הרבי מלובביץ אג' ו תתקלו. ודלא כהגרמ"מ כשר בתורה שלמה טז 147. שו"ת חלקת יעקב ג פז. שערים מצויינים בהלכה יג ב – רשם מ"צ).
נגן באבל
ש: אני אבל ומתפרנס מנגינה. מה לעשות?
ת: לצורך פרנסה מותר. נטעי גבריאל (אבלות ב יד ה – רשם מ"צ).
כהן לא ראוי
ש: אני כהן ולא מרגיש ראוי לומר ברכת כהנים. לומר בכל זאת?
ת: ודאי. לא אתה מברך אלא רבונו של עולם. אתה שליח כדי שתחול הברכה. ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם (ע' רמב"ם הלכות נשיאת כפים טו ו – רשם מ"צ).
תנועה מעורבת
ש: אני ממלא תפקיד בכיר בתנועה מעורבת. אישית איני עובר שום עבירה, אך האם עצם עבודתי אינה מההווה מתן לגיטימציה?
ת: לא. אינך יכול לשנות את המציאות בחוזק יד. הנך אנוס. אך גם במצב זה, הנך עושה כמיטב יכולתך. יישר כחך.
יחוד במעלית
ש: האם יש איסור ייחוד במעלית?
ת: לא. שערים מצויינים בהלכה (קנב ו. שו"ת משנה הלכות ד קפז – רשם מ"צ).
ונשמרתם בסלולרי
ש: האם בטלפון סלולרי יש סכנת נפשות ונשמרתם לנפשותיכם בגלל הקרינה שהוא פולט?
ת: עד כה לא הוכיחו זאת המחקרים בצורה ברורה. אבל מי שעושה בו שימוש רב, שישתמש ברמקול או באזניה חוטית.
היתר ועברות
ש: מי שנמצא ברמה רוחנית ירודה, האם אפשר להתיר לו לעשות עבירות שמכל מקום יעשה אותן, כדי שירגיש שהוא עדיין דתי, כגון קימה מאוחר לאחר זמן קריאת שמע או נגיעה בבנות?
ת: חלילה. עבודה זרה ותרנית. מה שמותר הוא להתאזר בסבלנות. סבלנות אינה ויתור.
תפלה על שידוך
ש: למה דווקא בעמוקה בקבר יונתן בן עוזיאל נהוג להתפלל על שידוך?
ת: אפשר בכל מקום, ואת הכסף של הנסיעה לתת לצדקה, וכן הזמן של הנסיעה להקדיש לחסד.
הפלייה
ש: למה יש בתורה הפלייה בין ישראל לגויים?
ת: אין זה עוול אלא בירור מציאות.
כת המקויה
ש: מה היחס לכת המקויה?
ת: חסידי אומות העולם מצויינים.
ביוב לגינה
ש: המים מהכיור בביתי זורמים לגינה. זה מותר בשבת?
ת: לא. אלא יש לדאוג שלא יזרום ישירות. אלא למיכל ומשם דרך הצפה.
תמונות נשים בעלונים
ש: האם מותר שתהיינה תמונות נשים צנועות בעלוני שבת?
ת: ודאי שלא. גם כך זה לא צנוע. בעלונים של חרדים אין. וכן באהבה ואמונה אין.
נדר
ש: קיבלתי על עצמי לתת צדקה אבל לא אמרתי שזה נדר. זה נדר?
ת: כן. ככל מצוה שאדם מקבל על עצמו גם לא בלשון נדר.
לויים במלחמה
ש: האם לויים השתתפו במלחמת כיבוש הארץ? עיין רמב"ם סוף שמיטה ויובל.
ת: השתתפו. בהלכות מלחמה לרמב"ם בהלכות מלחמה, אין שום פטור ללויים (ע' שו"ת שאילת שלמה א שסח – רשם מ"צ).
רגש
ש: מה גורם לרגש להשתולל?
ת: שאינו מודרך על ידי השכל.
תנועה מעורבת
ש: איך עליי להרגיש טוב בתנועת נוער מעורבת כאשר הרבנים פוסקים שזה אסור? כיצד אפשר לתפקד אם אתה סוג ב'?
ת: כמובן הפתרון אינו לשנות את התורה כדי לעשותך סוג א', אלא לשנות את עצמך. על כל פנים, כולנו סוג ב', כתב הרמב"ם, כי אינינו מלאכים שהם סוג א', וגם סוג ב' צריך לעבוד את ד'.
השואה
ש: למה לא קבעו צום על השואה?
ת: נכלל בט' באב יחד עם כל אסונות הגלות.
קבר יוסף
ש: האם צה"ל צריך להציל אנשים שמתגנבים לקבר יוסף בלי אישורו? הרי הם שמכניסים את עצמם לתוך הסכנה?
ת: כן. יש לרחם גם על אחים מבולבלים.
עד 120
ש: מה המקור של האיחול עד 120?
ת: אין מקור. אדרבה, יש ששללו מפני שכאילו מגביל. ספר גבעות עולם ק. ספר עלינו לשבח תשלב. אך יש לומר שזה ביטוי בעלמא ולאו דווקא לכן מותר לומר.
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
ליאור
21:41 05.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שרה
הרב מתכוון לכספים הרבים שהדבר דורש. התקשרתי לדוגמה לדעת כמה עולה הנסיעה ליונתן בן עוזיאל ומירון: 90 ₪ ואילו למירון שזכיתי להגיע השנה 70 ₪ , צריך להבין שכל נוסע משלם...
הרב מתכוון לכספים הרבים שהדבר דורש. התקשרתי לדוגמה לדעת כמה עולה הנסיעה ליונתן בן עוזיאל ומירון: 90 ₪ ואילו למירון שזכיתי להגיע השנה 70 ₪ , צריך להבין שכל נוסע משלם כזו כמות וזה הרבה...
המשך 16:43 05.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
אפשר בכל מקום,
15:14 04.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
meir
שוב פעם מוכיח הרב אבינר שמוכרחים להתרחק ממנו
10:37 04.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איך אפשר להגיד בזבוז זמן וכסף על השטתחות על קבר של צדיק?!
21:30 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עקיבא
והאלהת האדם והמוות נבין שהארי הקדוש כפה על היהדות פן של עבודה זרה ומחובתנו להעמיק ולנפות סכנה חמורה זו . זו התשובה המתבקשת למגיב 4 . צריך אומץ דתי אחרי...
והאלהת האדם והמוות נבין שהארי הקדוש כפה על היהדות פן של עבודה זרה ומחובתנו להעמיק ולנפות סכנה חמורה זו . זו התשובה המתבקשת למגיב 4 . צריך אומץ דתי אחרי החסידות לחולל ולהכיל תובנות אלה .
המשך 17:09 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נעם
האר"י הקדוש סידר סדר שלם של תפילות וכוונות בהשתתחות על קברי צדיקים. אבל אבינר חולק עליו וחושב שזה שטויות. מחלוקת אחרונים. וכל אחד יחליט כמו מי מתאים לו לעשות.
15:21 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יגל
עבודה זרה ממש . להשתטח כן כתפילה אבל לא הבטחת סגולות בכפיה תשובה ל 1 . יש אברכי שס משועממים ,תאבי בצע, שמיד מאתרים קבר שך , מציבים קופות...
עבודה זרה ממש . להשתטח כן כתפילה אבל לא הבטחת סגולות בכפיה תשובה ל 1 . יש אברכי שס משועממים ,תאבי בצע, שמיד מאתרים קבר שך , מציבים קופות והבטחות ,התמימים הטיפשים משלשלים מזומנים .
המשך 14:21 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד ששמע ברשת מורשת
שודר ברשת מורשת ביום שישי האחרון כ"ב בסיוון תשע"ג
13:23 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כלב בן יפונה
אני דוקא עזבתי את כל המרגלים והלכתי לחברון להשתטח על קברי אבות וזה מה שהציל אותי מעצת המרגלים ומהעונש שקיבלו. לכן במחילה מכבוד הרב, לא נראה לי הזלזול בהשתטחות על קברו...
אני דוקא עזבתי את כל המרגלים והלכתי לחברון להשתטח על קברי אבות וזה מה שהציל אותי מעצת המרגלים ומהעונש שקיבלו. לכן במחילה מכבוד הרב, לא נראה לי הזלזול בהשתטחות על קברו של התנא הקדוש יונתן בן עוזיאל
המשך 12:31 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר