פניית פרסה: המזגנים ימשיכו לפעול באוטובוסים - סרוגים

פניית פרסה: המזגנים ימשיכו לפעול באוטובוסים

הביקורת הציבורית עבדה: החלטת הממשלה על כך שנסיעות באוטובוסים יעשו ללא מיזוג, מחשש להדבקה - בוטלה. הגבלת הנוסעים ל-20 איש נשארת

פניית פרסה: המזגנים ימשיכו לפעול באוטובוסים
  (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

לאחר הביקורות הציבוריות הנוקבות על החלטת הממשלה אתמול (שני) שהאוטובוסים יפעלו ללא מזגנים, כדי שהנסיעה תהיה עם חלונות פתוחים למניעת קורונה, השרים חוזרים בהם.

עוד באותו נושא

כמה נדבקו בבתי הכנסת ואיפה נדבקו הכי הרבה?


7

בהחלטה משותפת של שרי הבריאות והתחבורה, אדלשטיין ורגב הוחלט כי המזגנים יפעלו באוטובוסים.  "שמחה על הבשורה לנוסעים ולנהגים שיוכלו להשתמש בנוחות באוטובוסים. המחשבה על סגירת המזגנים הייתה גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. משרד התחבורה ממשיך בגיבוש המתווה הסופי להפעלת האוטובוסים", אמרה הבוקר השרה רגב.

הביקורת הציבורית התייחסה לכך שבאוטובוסים רבים אין בכלל אפשרות לפתוח חלונות, ברשתות החברתיות אף נשמעה ביקורת על כך שהשרים מנותקים ואינם נוסעים באוטובוסים בחום השורר בחודשי הקיץ עם מסכה. החלטת הממשלה על כך שמספר הנוסעים יעמוד על 20 בלבד, נותרה בעינה.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה לביטול ההנחייה שלא להפעיל מיזוג בתחבורה הציבורית: "אנו שמחים ששרת התחבורה רגב קיבלה את המלצות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל והחליטה כי המזגנים ימשיכו לפעול באוטובוסים גם בקיץ הישראלי הלוהט. מגבלות על כמות הנוסעים הן אלה שיורידו את השתוללות נגיף הקורונה בתחבורה הציבורית. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיכו להיות חוד החנית בדאגה לנהגים וקידום מעמדם המקצועי."

היום בשעה 14:00 יכנסו לתוקפן חלק מההגבלות שאישרה אתמול הממשלה. בהם צמצום הלקוחות במסעדה ל-50 איש בלבד. כשזה מתחלק ל-20 סועדים בפנים ו-30 בחוץ. ברים, פאבים ומועדונים ייסגרו. אולמות וגני אירועים יישארו פתוחים עד מחר בבוקר. חדרי כושר ובריכות (מלבד בבתי מלון), יסגרו גם הם החל מ14:00 היום.

ופעילות ספורט מאורגנת תתאפשר רק ללא קהל.

אחרי ירידה קלה בשלושת הימים האחרונים שוב זינוק במספר הנדבקים היומי בקורונה.

סיכום יום אתמול (ב') מעלה כי אמש התגלו בישראל 1,057 נדבקים מאומתים בנגיף הקורונה. בסך הכל עד היום התגלו 31,186 חולים בישראל, מתוכם החלימו כבר יותר מ-18,000.

כעת ישנם 12,717 חולים פעילים, מתוכם 85 במצב קשה ו-35 מונשמים. עד כה נפטרו מהנגיף 338 ישראלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
איזה מטומטמים
מוטי | 07-07-2020 10:19
התחושה הכללית היא של שרי ממשלה מטומטמים שאיבדו את השליטה על הקורונה ויורים לכל הכיוונים. פחות מ 24 שעות אחרי שממשלת ישראל החליטה שלא להדליק מזגנים באוטובוסים אלא רק לפתוח חלונות, התברר שהשרים פשוט לא ידעו שאין ממש חלונות באוטובוסים. הם הרי נוסעים ברכב ממשלתי עם נהג צמוד. השאלה היא אלו עוד החלטות מטומטמות קיבלו אותם שרי ממשלה,? מה עוד השרים לא יודעים? למשל, האם יובל שטייניץ (שחזר ודרש מהחברים לסגור את בתי הכנסת) התפלל לאחרונה בבית כנסת וראה מה קורה שם? מה גרם לשרים המטומטמים לאפשר למסעדות, ללא שום תלות בגודלן, לארח עד 50 איש בו זמנית (שאינם נדרשים לעטות מסיכה כמובן) ומנגד לסגור לחלוטין את כל אולמות וגני האירועים, למרות שמרביתם מסוגלים לארח בו זמנית מאות ויותר אנשים?
2
גם רגב מתהפכת...
פופי | 07-07-2020 15:16
גם רגב מתהפכת
3
מה חדש בעזרת...
משה | 08-07-2020 5:07
מה חדש בעזרת הציבור אפשר לשנות כל החלטה.העם בחר.את נותני ההחלטות.חחחח
4
עוד לקקן עד...
אמיתי | 09-07-2020 8:00
עוד לקקן עד שיקבח זובור מנתניהו ובלפור
5
בנט המלך אני...
ליכודניק כועס | 12-07-2020 21:16
בנט המלך אני ליכודניק התאכזבתי שבבי זרק אותו ויאיר מלכלך עליו חבללל לכן הליכוד הולך ונופל