המחבל שדרס את אברהם חסנו נידון למאסר עולם - סרוגים

המחבל שדרס את אברהם חסנו נידון למאסר עולם

בתום מאבק משפטי ממושך, בית המשפט גזר מאסר עולם על המחבל שדרס למוות את אברהם חסנו הי"ד ב-2015 - בניגוד לעמדת המשפחה שקראה להטיל עונש מוות. במקור המחבל הואשם בהריגה, ורק בהמשך הורשע ברצח

author-image
המחבל שדרס את אברהם חסנו נידון למאסר עולם
  אברהם חסנו הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) מאסר עולם על סחבאן א-טיטי, המחבל שדרס למוות את אברהם אשר חסנו הי"ד לפני ארבע שנים. בכך קיבלה את עמדת הפרקליטות שדרשה מאסר עולם, בניגוד לעמדת המשפחה שקראה להטיל גזר דין מוות.

זמן קצר לאחר הקראת גזר הדין נרשמה מהומה באולם בבית המשפט הצבאי בעופר, לאחר שמשפחתו של הרוצח התעמתה עם בני משפחת חסנו. מאבטחי בית המשפט נאלצו להפריד בין הצדדים, לאחר שאשתו של הנרצח התעלפה במהלך האירוע.

כזכור,חסנו נרצח בפיגוע דריסה באוקטובר 2015 בזמן שנסע סמוך לקרית ארבע. חסנו עצר בצד הכביש רכבו נפגע מיידוי אבנים שהשליכו ערבים לעברו, ויצא מרכבו כדי לאמוד את הנזק ולהניס את התוקפים. בשלב הזה משאית פלסטינית דרסה אותו וגררה אותו על הכביש כמה עשרות מטרים. הנרצח שכב על הכביש זמן לא קצר, לא קיבל כל סיוע, וערבים שעברו בדרך צילמו אותו שרוע על הכביש.

הרוצח – נהג משאית בן 30 מחברון – הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון הפלסטינים, וישראל לא דרשה במקור את הסגרתו. רק לאחר דרישה של המשפחה מראש הממשלה, הוא נעצר על ידי כוחות מיוחדים.

בתחילה הוגדר הרצח כתאונת דרכים, ושוב נאלצה המשפחה להיאבק עד שהרצח הוגדר כפעולת איבה. בהמשך הפרקליטות ביקשה להאשים את המחבל בהריגה, ורק לאחר מאבק של משפחת חסנו שונה כתב האישום והוחמר לגרימת מוות בכוונה – הסעיף הצבאי המקביל להאשמה ברצח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד למשפחה, שנאבקה במערכת
דם יהודי אינו הפקר | 06-07-2020 12:29
כואב הלב איך רוצחים יהודי יקר, נהרסת משפחה, והמדינה לא מתעקשת למצות את הדין עם הרוצח.
רק גירוש משפחת רוצח לאומני תביא להרתעה/צמצום
הריסת בית=קיבעון | 06-07-2020 18:20
דיייייייייייייייי לקיבעוןןןןןןןןןןןןןןןןןןן