ביה"ד הצבאי הרשיע ברצח את הדורס של אברהם חסנו - סרוגים

ביה"ד הצבאי הרשיע ברצח את הדורס של אברהם חסנו

בית הדין הצבאי בכלא עופר הרשיע היום ברצח את המחבל שדרס למוות את אברהם אשר חסנו הי"ד לפני שלוש שנים וחצי. בתו לאה אמרה לסרוגים: "רוצים שהפרקליטות תדרוש גזר דין מוות"

ביה"ד הצבאי הרשיע ברצח את הדורס של אברהם חסנו
  אברהם חסנו הי"ד

בית הדין הצבאי בכלא עופר הרשיע היום את המחבל שדרס למוות את אברהם אשר חסנו הי"ד לפני שלוש שנים וחצי ברצח. נציין כי בתחילה ביקשה הפרקליטות להאשים את המחבל בהריגה ורק לאחר מאבק של משפחת חסנו, שונה כתב האישום והוחמר לגרימת מוות בכוונה – הסעיף הצבאי המקביל להאשמה ברצח.

עוד באותו נושא

האישום נגד רוצח אשר חסנו שונה לרצח

היום כאמור הורשע סחבאן א-טיטי, בן 30 מחברון בידי בית הדין הצבאי, וכעת יחל שלב הטיעונים לעונש לפני גזר הדין. הפרקליטות תבקש מאסר עולם ולא גזר דין מוות, למורת רוחה של המשפחה.

בשיחה עם לאה חסנו, בתו של אברהם הי"ד, היא אומרת לסרוגים: "ישבנו עם הפרקליטה הצבאית, ושאלתי אותה מה עם גזר דין מוות, הרי יש חוק כזה, ואנחנו רוצים שהוא ימות. אז הפרקליטה הצבאית אמרה לי שהם לא דורשים גזר דין מוות כי זה לא יוצא לפועל, ולכן דורשים רק מאסר עולם. הוא רצח את אבא שלי באכזריות רבה, ואנחנו רוצים לראות איך עושים לו את אותו דבר".

"הפרקליטות מגישה בקשה למאסר עולם, ואנחנו מפחדים שבעסקה עתידית, אולי חלילה ישחררו אותו. וצריך לראות איך מונעים גם את האפשרות הזו".

מצה"ל נמסר: "היום (ד'), 4 בספטמבר 2019, הרשיע בית המשפט הצבאי ביהודה את סחבאן אלטיטי בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת הרצח. מהכרעת הדין עולה כי ביום 20 באוקטובר 2015 דרס הנאשם באמצעות משאיתו את אברהם חסנו ז"ל סמוך לצומת אל פאוור באזור דרום הר חברון. גזר הדין יינתן במועד נפרד."

מאבק להכרה בפיגוע כרצח

כזכור, אברהם (אשר) חסנו נרצח בפיגוע דריסה, בחודש אוקט' 2015 (תשרי תשע"ו) בעת שנסע סמוך לקרית ארבע. רכבו נפגע מיידוי אבנים שהשליכו ערבים לעברו. חסנו עצר כדי לאמוד את הנזק ולהניס את התוקפים. בעת שיצא מרכבו משאית פלסטינית דרסה אותו וגררה אותו על הכביש כמה עשרות מטרים. הנרצח שכב על הכביש זמן לא קצר, לא קיבל כל סיוע, וערבים שעברו בדרך צילמו אותו שרוע על הכביש.

הרוצח – נהג המשאית – הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון הפלסטינים, וישראל לא דרשה את הסגרתו. רק לאחר דרישה של המשפחה מראש הממשלה, הוא נעצר על ידי כוחות מיוחדים. בתחילה הוגדר הרצח כתאונת דרכים, ושוב נאלצה המשפחה להיאבק עד שהרצח הוגדר כפעולת איבה.

עו"ד של משפחת חסנו, אופיר סבאג מסר לפני מספר חודשים, לאחר שינוי כתב האישום לרצח: "שמח לבשר שהצדק קיבל חיים חדשים היום. לאחר ישיבות אין סופיות עם הפרקליטות, צלילה לעומק החומרים והבנת התמונה באופן עמוק הבינו בפרקליטות את טעותם ושינו את התביעה מהריגה לרצח כפי שבאמת היה וכפי הראוי".

סבאג הוסיף כי "אני מוסר כאן את תודתי והערכתי לכל האנשים שפעלו יחד איתנו בעניין ולמשפחה היקרה שסבלה כה רבות ונלחמה למען הצדק. כעת, שלב חדש לפנינו ונעשה הכל על-מנת שהמחבל הנאלח יימק בכלא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרוצח
ניסים | 04-09-2019 21:47
כרגיל הרוצח יכנס לבית מלון על חשבון המדינה כולל לימודים עד שיקבל תואר הפרקליטות העלובת נפש
זה טרור לאומני שבא מעידוד סביבתי.חובה להרתיע
לגרש משפחת הרוצח | 05-09-2019 2:48
עד מתייייי יימשך הקיבעון . חייבים עונש שיירתיע את הרוצח הלאומני הבא. לא עונש מוות ולא רק הריסת בית ו/או מאסר ממושך. גירוש ופיזור משפחת כל רוצח לאומני , הוא צו השעה. לזמן שיוגדר עד לבחינה מחודש ונתיחת המצב ההשוואתי של לפני ביצוע גירוש לעומת ביצוע מעשי של גירוש ופיזור משפחת הרוצח . רק לרצח ורק לאומני. חובה לפרסם עמ שיישמעו וייראו. עד עתה מסתבר שסביבת האוכלוסיה של הרוצחים הלאומניים , פשוט לא מפחדים ומצפצפים על מע' האכיפה והמשפט. ןיותר מזה , הם נהפכים לאהודים ומצ'ואיסטים בסביבתם. דייי לקיבעון החשיבת והליכה עם הראש בקיר. קיר פלדה. לפחות לנסות עם פירסום רב. להתמיד ולבחון באופן השוואתי. חבל על כל נירצח וכאב משפחת הנירצח. חבל על הפגיעה בריבונות, אכיפה ומערכות המשפט הישראלי. חבל על החוסן הישראלי. ויפה שעה אחת קודם.
2
חכ יוגב דיבר על עונש גירוש.אך חדל מאז נבחר
ככה רוב הפוליטקאים. | 05-09-2019 3:14
למען ההגינות. חכ מוטי יוגב מימינה, אינו היחיד שמדברים . אך לאחר זמן מה שותקים כי השיגו את מטרתם האישית. העיקר ששוש ניבחר למיקום טוב בכנסת. רק גירוש יירתיע. לא המשך הקיבעון . שמגחיך את סביבת העידוד של הרוצחים הלאומניים האכזריים, באופן סידרתי. כאילו אזרחי ישראל עם קורבנות שנירצחים כמו כבשים. כי אין הרתעמה אמיתית ואמיצה . וצודקת.