נתניהו עצר את הממשלה: "זה יוביל רק למקום אחד" - סרוגים

נתניהו עצר את הממשלה: "זה יוביל רק למקום אחד"

ראש הממשלה קטע את ישיבת הממשלה לאישור הגבלות הקורונה, לאחר ששותפו השר בני גנץ, דרש להעביר סמכויות למשרד הבטחון בראשותו. נתניהו כעס: "עושים פוליטיקה, זה יוביל רק למקום אחד"

author-image
נתניהו עצר את הממשלה: "זה יוביל רק למקום אחד"
  (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

במהלך ישיבת הממשלה זעם הערב (חמישי) ראש הממשלה נתניהו על שותפו, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועצר את הישיבה, בכחול לבן לא ענו למתקפות מצידו שלוו באיום על בחירות.

חילופי הדברים מגיעים בעקבות הצעת שר הביטחון בני גנץ להעביר את הטיפול במאבק בקורונה למשרד הביטחון. "אני מבין בדיוק מה קורה כאן – עושים פוליטיקה", כעס נתניהו בתגובה. הוא שיגר איום לאנשי כחול לבן: "אם זה יימשך ככה –  זה יוביל רק למקום אחד".

עוד באותו נושא

העליה בנדבקים: הממשלה תתכנס להחליט על הגבלות


3

גם שר הבריאות אדלשטיין דחה את ההצעה: "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

"פיקוד העורף הוא מערכת שנולדה לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו. כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון", אמר גנץ. "אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע".

בדיקות קורונה (צילום: חיים גולדברג)

חתונות עד 50 איש, בתי כנסת עד 25

בתוך כך, החליטו השרים כי בתי הכנסת יהיו פתוחים עד 25 מתפללים. אך השר דרעי טען כי צריך להשאיר את המספר על 50 מתפללים: "לא יכול להיות שמועדונים ומסעדות יהיו 50 איש ובתי כנסת ששם לא אוכלים ומקפידים על ההנחיות יהיו סגורים. איפה ההיגיון?"

בנוסף, אולמות אירועים וחתונות יתקיימו עד 50 איש בלבד והתקהלויות עד 20 איש. הדיון על הגבלות נוספות במסעדות וברים נדחה ליום ראשון בשל אי הסכמות בין השרים.

בעקבות התחלואה הנרחבת, הבוקר הוטל סגר במספר שכונות באשדוד ובלוד, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה אמש. באשדוד הוכרזו כ"אזור מוגבל" השכונות ג', ז' וח', ובלוד- שכונת הרכבת, שניר ונווה שלום. על פי החלטת הוועדה, באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

החל מהערב (חמישי) ובמהלך סוף השבוע הקרוב, משטרת ישראל תקיים בכל שעות היממה מבצע פיקוח ואכיפה רחב היקף בכל הארץ לאכיפת התקנות לשעת החירום, בדגש על מקומות הומי קהל, אולמות שמחה/גני ארועים, מועדונים, פאבים ומוקדי בילוי.

במהלך המבצע יתמקדו השוטרים בקיום התקנות גם בתוך בתי העסק ויעסקו בפעילות מניעה ואכיפה, הכל במטרה לוודא את קיום ההנחיות ולמנוע הדבקה המונית. הפרות של התקנות יטופלו ע״י אזהרות, מתן קנסות, וכן שימוש בסמכויות הרישוי אל מול בעלי עסקים שימצאו אצלם הפרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לא לדאג ,...
הנתין הכנוע | 02-07-2020 22:12
לא לדאג , ביבי לא יעיז לרוץ לבחירות אחרי הניהול הכושל של משבר הקורונה , מסתבר שבחודשים שהיינו בסגר לא נערכו להגדלת צוותי הבדיקות ולא למעקבים האפידמולגים מספר המובטלים מרקיע שחקים , לאנשים אין כסף לאכול ..... ועד שיגיעו הבחירות 3~4 חודשים , המצב רק יהיה חמור יותר , וכולם יזכירו לנו מבוקר עד ערב מי ניהל את כל העסק הזה ביד רמה ללא שותפים , ובהחלטות מטופשות לא ברורות במקרה הטוב וסותרות במקרה הרע .... ביבי המלך ☺
מעובדות אולי לא...
הג׳וקר | 03-07-2020 7:01
מעובדות אולי לא , אבל כשזה מגיע לכסף .... זה כבר סיפור אחר ..... כידוע בכסף אין חברים
תומכי ביבי לא...
שאול | 02-07-2020 22:35
תומכי ביבי לא מוטרדים מעובדות.