סוער במליאה | אמסלם: "האפרטהייד מתקיים ברשות הפלסטינית"

סוער במליאה | אמסלם: "האפרטהייד מתקיים ברשות הפלסטינית"

בנאום הטבחים של השר דוד אמסלם, הוא תקף את מרצ והרשימה המשותפת ואמר כי האפרטהייד מתקיים ברשות הפלסטינית לשם יהודים לא יכולים להיכנס: "אתם כמו טבחים בצבא", מיקי לוי: "שקרן"

סוער במליאה | אמסלם: "יש אפרטהייד ברשות הפלסטינית"
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

השר דודי אמסלם (הליכוד) עלה להגיב להצעות אי האמון שהגישו סיעות באופוזיציה, במהלך נאומו תקף את ראשי יש עתיד שהצביעו שבוע שעבר בעד אי אמון "נגד ממשלה שמספחת וממשלת אפרטהייד". ח"כ מיקי לוי השיב: "שקרן, אתה שקרן. סכסכן זה מה שאתה".

אמסלם טען כי "האפרטהייד מתקיים ברשות הפלסטינית, יהודים לא נכנסים לרמאללה ולא לג'נין אבל כל אחד מרמאללה, יריחו וג'נין יכול להיכנס למעלה אדומים ואיש לא מאיים עליו אין סיבה שלא נחיל את הריבונות".

אמסלם לעג להצעות שמגישות בכל שבוע הרשימה המשותפת ומרצ: "מרצ והרשימה המשותפת החליטו לעשות, כמו הטבחים בצבא, שבוע שבוע על אותן הצעות אי-אמון– רק קחו בחשבון שאני כאן כדי לענות בשם הציונות כל שבוע…וכשם שאתם תמיד תצביעו נגד ההתישבות, שיהיה ברור-אנחנו בעד הריבונות על חבלי המולדת, מאז ולתמיד!"

לוי (צילום: שמוליק גרוסמן/ פלאש 90)

מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו התייחס לדברי גנץ בחלק הסגור של סיעת הליכוד ואמר: "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקאי שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".

הדברים מגיעים לאחר שראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת סיעת כחול לבן כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הוירוס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הסבר למתקשים בהבנה....
אין שכל | 29-06-2020 19:49
הסבר למתקשים בהבנה. כשהגוף השולט על האזרחים בשטח הוא הכנסת, ולערבים אין זכות להצביע לכנסת, אז זה אפרטהייד. להיפך זה לא.
2
אזרחות לכולם, תן...
אין בעייה | 29-06-2020 19:51
אזרחות לכולם, תן לערבים להצביע לכנסת, ואז תפתח את כל האיזורים לתנועה לכל האזרחים.