מנכ"ל הביטחוניסטים: "צריך לקחת את מה שנותנים" - סרוגים

מנכ"ל הביטחוניסטים: "צריך לקחת את מה שנותנים"

תא"ל במיל' אמיר אביבי אומר לסרוגים, כי צריך לקבל את עסקת המאה, אך "להתעקש על השליטה בצירים הראשיים ולדאוג שהישובים שלנו לא יחיו במובלעות וזה משהו שאפשר לנהל עם האמריקאים"

מנכ"ל הביטחוניסטים: "צריך לקחת את מה שנותנים"
  צילום: אברהם בלוך

תא"ל אמיר אביבי לשעבר מפקד ביה"ס להנדסה צבאית אומר לסרוגים: אנחנו חושבים שצריך לקחת את מה שנותנים ולהגיד בסדר, ולנהל על השאר מו"מ.

היום (א') התקיים סיור באיזור שומרון עם חברי תנועת "הביטחוניסטים" בהשתתפות ראשי התנועה, קצינים בכירים בצה"ל לשעבר ובהם: האלוף יצחק (ג'רי) גרשון, האלוף גרשון הכהן, תא"ל אמיר אביבי – מנכ"ל הביטחוניסטים, תא"ל הראל כנפו, תא"ל יוסי קופרווסר, אל"מ טל בראון, אל"מ ירון בית און וקצינים נוספים.

עוד באותו נושא

אנשי ביטחון נפגשו עם נתניהו ותמכו בתכנית המאה

תא"ל במיל' אביבי, מה דעתך על עסקת המאה?

תכנית המאה מביאה איתה בשורה לעם ישראל. פעם ראשונה שהאמריקאים מכירים באופן מלא, על זכותנו ההיסטורית על יהודה ושומרון ובקעת הירדן, כולל כל המקומות החשובים לנו, ההיסטוריה שלנו: שילה, מערת המכפלה, קבר רחל.

וזו גם פעם ראשונה שהם מכירים בצרכים הביטחוניים שלנו, קרי הבקעה במובנה הרחב בידינו, וגם כל ההתיישבות בידינו, כלומר חופש הפעולה הביטחוני שאנחנו צריכים כדי לשמור על הביטחון בכל יהודה ושומרון.

ובכל זאת, להסכים לתכנית, המשמעות היא להסכים למדינה פלסטינית?

אנחנו, תנועת הביטחוניסטים נפגשנו עם ראש הממשלה והבנו ממנו, שהאמריקאים הסכימו שנחיל ריבונות, על 30% מהשטח – כלומר 50% משטחי C – הבקעה וההתיישבות, ותמורת זה נסכים להתחיל מו"מ על ה-30% הנוספים. הציבו מפה קונספטואלית שהיא פתוחה למו"מ. אנחנו בטוחים שגם ככה הפלסטינים לא יסכימו לשום דבר שהם צריכים לעמוד בו, אנחנו חושבים שצריך לקחת את מה שנותנים ולהגיד בסדר.

אני מזכיר שאמרנו ננהל מו"מ גם על תכנית אובמה שהייתה בכלל נסיגה לקווי 49'. לנהל מו"מ אפשר – אבל צריך להתעקש על הדברים שחשובים לנו. לדוגמה – להתעקש על השליטה בצירים הראשיים – וזה לא מופיע ככה במפה, וצריך שהישובים שלנו לא יחיו במובלעות וזה מה שאפשר לנהל עם האמריקאים.

מה עם מקומות קדושים ליהדות, כמו קבר יוסף וקבר יהושע בן נון שנמצאים בשטחי A ו-B?

העיקרון שנקבע באוסלו, שאלה מקומות שנגישים תמיד – צריך שיישמר. ואם צריך להחיל ריבונות על הקבר עצמו – נחיל ריבונות. אנחנו צרים לשמר חופש הגעה לכל מקום שהוא חשוב למורשת של עם ישראל.

סיור בשומרון

ראשי הביטחוניסטים התארחו במועצה אזורית שומרון בברקן וערכו היכרות עם התנועה ובכיריה על ידי תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל התנועה. לאחר מכן קיבלו סקירה אסטרטגית אזורית מתא"ל יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים.

משם המשיכו למרפסת של המדינה וקיבלו סקירה מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, וסקירה ביטחונית מתא"ל במיל' הראל כנפו, לשעבר מח"ט שומרון ומפקד ביסל"ח.

הסיור המשיך למצפה שלושת הימים ביצהר ולסקירה אזורית מפי האלוף גרשון הכהן, אל"מ ירון בית און לשעבר מח"ט הבקעה ומפקד יחידת "יהלום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו